Miten yrityksen alasajo hoituu? En ole enää ALV-rekisterissä enkä ennakkoperintärekiseterissä ja firmallani on vielä varastoa jäljellä. Miten päsäen eroon niistä, ettei tule mitään ongelmaa? Voinko myydä ne jollekin ja jos voin niin miten pitää menetellä?
Yrityksen lopettaminen /loppuvarasto
10
2504
Vastaukset
- eikannataenää
Toimintaa ei siis ole ollut 2008 vuoden jälkeen. Oliskohan mun pitänyt silti tehdä veroilmotukset siitä lähtien, en ole nimittäin tehnyt...Nyt alkoi pelottamaan...
- Varasto-syömällä-pois
Ainakin meillä kun kauppa lopetettiin, niin likimain kaikki tavara oli syötävää tavaraa. Meillä vaan itte syötiin kaikki varastot loppuun, hissuksiin. Ihan hyvin se silläkin keinolla noin puolessatoista vuodessa se varasto katosi.
- eikannataenää
Ei ole syötävää tavaraa.
- Kumpikin-osapuoli-hiljaa
>>Toimintaa ei siis ole ollut 2008 vuoden jälkeen. Oliskohan mun pitänyt silti tehdä veroilmotukset siitä lähtien, en ole nimittäin tehnyt...Nyt alkoi pelottamaan...>>
Eikö verottaja ole kertaakaan hätistellyt millään selvityspyynnöillä sinua 7 vuoteen??
Jos ei ole, niin älä sinäkään hätistele yhtään ketään. Älä anna firmastasi mitään elonmerkkiä mihinkään suuntaan. Kyllä Kaupparekisteri siivoaa Oy-firmasi rekistereistä noin 10 v. hiljaiselon jälkeen.
Henkilöfirma, Toiminimi-firma ei nimenä häviä rekistereistä, se säilyy siellä toimimattomien firmojen nimenä ja joukossa, omaan kuolemaasi saakka. Mutta jos ei kukaan viranomainen ole mitään noin pitkään aikaan kysellyt, niin ei niitä kyselyjä pieneltä, toiminnastaan kupsahtaneelta nappikauppiaalta enää sitten kysellä lainkaan. Suuta suppuun vaan.- eikannataenää
Toiminimi kyseessä ja haluaisin lopettaa sen, koska alkanut taas tulemaan kaiken maailman soittoja kaikenmaailman yrityspalveluista, enkä haluais vaihtaa puhelinnumeroa kun tämä on ollut mulla vuodesta nakki. Verottaja ei ole kysellyt mitään koko aikana.
- YrittäjäksiSiirtynyt
eikannataenää kirjoitti:
Toiminimi kyseessä ja haluaisin lopettaa sen, koska alkanut taas tulemaan kaiken maailman soittoja kaikenmaailman yrityspalveluista, enkä haluais vaihtaa puhelinnumeroa kun tämä on ollut mulla vuodesta nakki. Verottaja ei ole kysellyt mitään koko aikana.
Oletko poistanut kaupparekisteristä? Tuo on kokemukseni mukaan soittojen lähde. Kaupparekisteristä voi poistaa ennen lopullista lopettamista.
- Eikannataenää
Jotta se poistuu sieltä pitää firma lopettaa...
- Eikannataenää
Ja kyse on kuitenkin enemmän siitä että mitä tuolle loppuvarastolel voi tehdä...
- YrittäjäksiSiirtynyt
Eikannataenää kirjoitti:
Jotta se poistuu sieltä pitää firma lopettaa...
Kyllä kaupparekisteristä poisto onnistuu ilman kokonaan lopettamista. Tein itse sen entiselle toiminimelle vuosi sitten ja lopetuksen vasta myöhemmin. Piti saada nimi vapaaksi Oy:lle. Kaikkien toiminimienhän ei edes ole koskaan tarvinnut olla kaupparekisterissä.
Varaston voi ottaa itselleen yksityisottona tai myydä. Molemmista pitäisi tietysti tehdä kirjanpito, ilmoittaa veroilmoituksessa ja mahdollisesti maksaa veroa. Itse myin varaston Oy:lle sen kirjanpitoarvolla.
- 10-1
Pyydä varastosta tarjoukset alan muilta yrittäjiltä ja myy pois. Jos ei kelpaa kenellekkään kirjaa varastonarvo nollaksi, kärrää kaatopaikalle ja laita kaatopaikkamaksut kuluihin.
Isäukosta kun aika jätti myytiin firman varasto ja laitteet yllä esitellyllä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170