Miten yrityksen alasajo hoituu? En ole enää ALV-rekisterissä enkä ennakkoperintärekiseterissä ja firmallani on vielä varastoa jäljellä. Miten päsäen eroon niistä, ettei tule mitään ongelmaa? Voinko myydä ne jollekin ja jos voin niin miten pitää menetellä?
Yrityksen lopettaminen /loppuvarasto
10
2456
Vastaukset
- eikannataenää
Toimintaa ei siis ole ollut 2008 vuoden jälkeen. Oliskohan mun pitänyt silti tehdä veroilmotukset siitä lähtien, en ole nimittäin tehnyt...Nyt alkoi pelottamaan...
- Varasto-syömällä-pois
Ainakin meillä kun kauppa lopetettiin, niin likimain kaikki tavara oli syötävää tavaraa. Meillä vaan itte syötiin kaikki varastot loppuun, hissuksiin. Ihan hyvin se silläkin keinolla noin puolessatoista vuodessa se varasto katosi.
- eikannataenää
Ei ole syötävää tavaraa.
- Kumpikin-osapuoli-hiljaa
>>Toimintaa ei siis ole ollut 2008 vuoden jälkeen. Oliskohan mun pitänyt silti tehdä veroilmotukset siitä lähtien, en ole nimittäin tehnyt...Nyt alkoi pelottamaan...>>
Eikö verottaja ole kertaakaan hätistellyt millään selvityspyynnöillä sinua 7 vuoteen??
Jos ei ole, niin älä sinäkään hätistele yhtään ketään. Älä anna firmastasi mitään elonmerkkiä mihinkään suuntaan. Kyllä Kaupparekisteri siivoaa Oy-firmasi rekistereistä noin 10 v. hiljaiselon jälkeen.
Henkilöfirma, Toiminimi-firma ei nimenä häviä rekistereistä, se säilyy siellä toimimattomien firmojen nimenä ja joukossa, omaan kuolemaasi saakka. Mutta jos ei kukaan viranomainen ole mitään noin pitkään aikaan kysellyt, niin ei niitä kyselyjä pieneltä, toiminnastaan kupsahtaneelta nappikauppiaalta enää sitten kysellä lainkaan. Suuta suppuun vaan.- eikannataenää
Toiminimi kyseessä ja haluaisin lopettaa sen, koska alkanut taas tulemaan kaiken maailman soittoja kaikenmaailman yrityspalveluista, enkä haluais vaihtaa puhelinnumeroa kun tämä on ollut mulla vuodesta nakki. Verottaja ei ole kysellyt mitään koko aikana.
- YrittäjäksiSiirtynyt
eikannataenää kirjoitti:
Toiminimi kyseessä ja haluaisin lopettaa sen, koska alkanut taas tulemaan kaiken maailman soittoja kaikenmaailman yrityspalveluista, enkä haluais vaihtaa puhelinnumeroa kun tämä on ollut mulla vuodesta nakki. Verottaja ei ole kysellyt mitään koko aikana.
Oletko poistanut kaupparekisteristä? Tuo on kokemukseni mukaan soittojen lähde. Kaupparekisteristä voi poistaa ennen lopullista lopettamista.
- Eikannataenää
Jotta se poistuu sieltä pitää firma lopettaa...
- Eikannataenää
Ja kyse on kuitenkin enemmän siitä että mitä tuolle loppuvarastolel voi tehdä...
- YrittäjäksiSiirtynyt
Eikannataenää kirjoitti:
Jotta se poistuu sieltä pitää firma lopettaa...
Kyllä kaupparekisteristä poisto onnistuu ilman kokonaan lopettamista. Tein itse sen entiselle toiminimelle vuosi sitten ja lopetuksen vasta myöhemmin. Piti saada nimi vapaaksi Oy:lle. Kaikkien toiminimienhän ei edes ole koskaan tarvinnut olla kaupparekisterissä.
Varaston voi ottaa itselleen yksityisottona tai myydä. Molemmista pitäisi tietysti tehdä kirjanpito, ilmoittaa veroilmoituksessa ja mahdollisesti maksaa veroa. Itse myin varaston Oy:lle sen kirjanpitoarvolla.
- 10-1
Pyydä varastosta tarjoukset alan muilta yrittäjiltä ja myy pois. Jos ei kelpaa kenellekkään kirjaa varastonarvo nollaksi, kärrää kaatopaikalle ja laita kaatopaikkamaksut kuluihin.
Isäukosta kun aika jätti myytiin firman varasto ja laitteet yllä esitellyllä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789