Varokaa pei pälliä (paypal) !!!

peipälli_sucks

Homma toimii yleensä hyvin jos vain olette ostajina ja maksatte peipällillä.

Mutta jos olette myyjän asemassa niin peipälli saattaa kusettaa teiltä rahat.

Ei tarvita kuin yksi skämmäri (eli ostaja joka aloittaa PayPal disputen, ja myöhemmin eskaloi sen PayPal Claim:iksi, väittäen ettei ole saanut tuotetta, vaikka on.). Ennen auttoi, jos oli postittanut tuotteen jäljityksellä (tracking), joka näytti että tuote on mennyt ostajalle samaan kaupunkiin postitoimipaikkaan tai esim. dhl-pisteeseen.

Nykyään ne vaatii että seurannassa täytyy löytyä sana "delivered". Jos skämmäri tekee PayPal -claim:in niin 97 tapausta 100:sta voittaa ostaja. Vain siinä tapauksessa jos tuo "delivered" löytyy seurannasta, niin myyjä voi voittaa casen eikä menetä rahojaan jotka on saanut kaupasta myyntituloina ja postituskulun

Eli myyjän paypal tililtä otetaan väkisin se summa.

Jos ei ole liittänyt tiliinsä luottokortteja ja tilin saldo on nolla (eli peipälli tilillä ei ole siis rahaa), eikä peipälli tiliä ole linkitetty eBay tiliin, niin tili menee miinukselle sen rahasumman verran. Jos peipälli tili on linkitetty eBay tiliin, pälli koittaa periä "saatavaansa" lisäämällä sen eBay myyjän eBay laskuun, joka veloitetaan joka kuun alkupäivinä.

Jos ei negatiivista balanssia suostu maksamaan, he lukitsevat tilin niin ettei sitä pysty enää käyttämään ja laittavat pahimmassa tapauksessa perintätoimiston perimään "saatavaansa", joka siis on myydystä tavarasta saatua myyntituloa.

Tähän kaikkeen on käyttäjä suostunut liittyessään ja hyväksyessään paypal käyttöehdot. Kannattaa muuten lukea ko. "terms & conditions" ja tehdä omat johtopäätöksensä koko puljusta, jos ei halua suoraan uskoa minun kirjoittamaa tekstiä. Voi myös googlata "paypal sucks". Tai käydä sivustolla paypalsucks.com .

Itse olen koko pälliin sen verran kyrsiintynyt että suostun enää myymään eBayssa pelkästään "BANK TRANSFER" :illa eli tilisiirrolla. Se rajoittaa jonkin verran ostajia koska moni haluaa maksaa peipällillä, mutta so what.

Nimim. kokemusta on.

2

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paypalinkäyttäjä

      Paypal korvaa vain 3 tapausta vuodessa samalle käyttäjälle, joten sen enempää ei pysty vaatimaan vaikka tulisi oikeasti huijatuksi. Jos myy ebayn kautta, voi palautteista katsoa onko ostaja luotettavan tuntuinen.

    • infosta.kiittäjä

      Kiitos infosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe