Eikös teksasin moottorisaha murhia olekin kaksi:vanha versio ja uusi. Olen nähnyt vin sen uudemman,mutta haluaisin kuulla alkuperäisestä versiosta. Elikkäs:mikä oli erilaista? Oliko alkuperäinen versio pelottavampi/raaempi?
KIITOS.
Teksasin moottorisaha murhat
3
1164
Vastaukset
- Katsonut
Uusi oikeastaan pätkittäin käyttää vanhan kohtauksia mutta muutoin on ihan erilainen. Vanha tapahtuu pitkälle kokonaan talossa ja sen ympäristössä, ei ole sellaista rönsyilyä kuin tässä uudessa. Tietyistä kohtauksista nyt lähinnä tunnistaa vanhan elementit mutta perusjuonta ja kopioituja kohtauksia lukuunottamatta nyt ei sitten oikein muuta yhtymää löydäkään. Uusi on suoraansanoen aika kuraa...Ehkä sen katsoisi toisella silmällä jos tuota vanhaa ei olisi mutta uusinta klassikosta on aina uusinta klassikosta.
Alkuperäisessä oli juuri tyylikästä ja pelottavaa sen tunnelma. Muistettavahan toki on että jos sen katsoo nyt uuden jälkeen niin eihän tuollaista ajoittain melkein splatterin rajamailla olevaa meininkiä siinä tietenkään ole. Vanhan kauhun tekee ilman muuta tunnelma ja muistettavahan on että elokuvat ja rajanveto mikä oli kauhuelokuva saati kokonaan kielletty, oli aivan erilainen. Ei oikein voi verrata montaakaan elokuvaa joista on vanha versio ja nykyään kovan raha uusi. Tosin moni katsoo uuden ja haukkuu vanhan sen jälkeen heti. Aina täytyy suhteuttaa.
Vanha oli kyllä siitä erikoinen elokuva että vaikka kaikki lähes tapahtui kirkkaassa päivänvalossa suljetussa talossa niin se oli todella ahdistava. Ja olihan siinä tietenkin melkoista verijuhlaa tuon ajan mittapuulla kun tehtiin.
Uusi on vähän tekemällä tehty.Kumma miten aina ensimmäinen kommentti elokuvasta koskee sitä miten verinen se on, vaikka todellisuudessa elokuva on hyvin vähä verinen!
Vasta ihan leffan lopussa näytetään kliimaksin omaisesti verisempi kohta johon elokuva sitten loppuukin.
Ehdoton kauhu ja elokuva klassikko!
- Nähty on
Ei ne kummatkaan musta mitenkää ihmeellisiä oo. Molemmat nyt kattoo ihan mielenkiinnosta kertaallee mut kummatki loppuu jotenki ihan ihmeellisesti. Etenkin sen vanhemman version loppukohtaus on jotain ihan outoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517