Leo Meller rahankerjuussa

keinot_on_monet

Mellerin puhetta

Nyt sanon sinulle jotakin, jota et ehkä ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi kymmenyksistä puhuttaessa. Jokainen maksaa kymmenykset! Jokainen. Sinäkin, joka naurahtaen väität, etten maksa enkä tule koskaan maksamaankaan. Jumala ottaa veronsa samalla tavalla kuin tämä yhteiskunta ottaa omansa. Sinä joko tuot ne, ja taivaat avautuvat, tai Hän ottaa ne. Jälkimmäinen vaihtoehto merkitsee sitä, että Jumala lähettää "voudin" perimään kymmenyksesi jokaisen palkka- tai eläkekepäivän jälkeen. Ero on siinä, että jos tuot kymmenykset Hänelle vapaaehtoisesti, saat siunaukset osaksesi, mutta jos Jumala tulee ja hakee ne korkoineen sairauden, onnettomuuden, ylimääräisten menojen, työpaikan menetyksen tai minkä tahansa vastoinkäymisen kautta, sinä jäät Hänen siunaustaan vaille. Kaikki siis maksavat kymmenykset, mutta kaikki eivät saa siunausta. Kirouksen sen sijaan. Kun joka tapauksessa maksamme kymmenykset, niin miksemme tekisi sitä vapaaehtoisesti tullen samalla siunatuiksi?

46

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meller laittoi eilisessä kirjoituksessaan lentoturman Jumalan rangaistukseksi uhreille ja perämiehelle.
      Perämies ja lentoturman uhrit ei Mellerin mielestä ole löytäneet Jumalaa ja näin siinä sitten kävi.
      http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/682/miksi

      • exhellari.pekulle

        Perämies oli ilmiselvästi ateisti mutta misten tuosta kirjoituksesta sellaista löydät, että uhrit olisivat? Vähän törkeitä taas väität.


      • tellmeall
        exhellari.pekulle kirjoitti:

        Perämies oli ilmiselvästi ateisti mutta misten tuosta kirjoituksesta sellaista löydät, että uhrit olisivat? Vähän törkeitä taas väität.

        " Miksi valmistamattomina ikuisuuteen siirtyneet eivät olleet valmiita ajan rajan ylitykseen? "

        Ehkä tästä kysymyksestä johtuen.

        Jumalaton ei tavallaan ole valmis koskaan astumaan ajasta ikuisuuteen, koska se mitä henkimaailmaan tulo tuo mukanaan jumalattomalle on.....no, jokainenhan sen tietää minne se menolippu on kirjoitettu jos nimi ei löydy Elämän Kirjasta.

        Tai sitten valmistautumattomuus tarkoittaa ettei ihmiset ehdi rukoilla syntejään anteeksi ennen kuolemaansa. Näin tapahtuu muillekin uskoville, esim. yön aikana nukkuessa ellei noutajana toiviva esim. herätä ja sano että on aika lähteä, rukoiletko vielä syntisi anteeksi niin lähdetään tutustumaan millaisen sijan Jeesus on tehnyt sinulle. Tällainen mukaelma.

        Ei homostelulle!


      • on.nähty.ja.koettu

        " Leo Meller rahankerjuussa "
        Missä kohtaa L.Meller keräsi rahaa ITSELLEEN ? Hän puhui kymmenysten antamisesta ja on muuten täysin oikeassa.


      • on.nähty.ja.koettu kirjoitti:

        " Leo Meller rahankerjuussa "
        Missä kohtaa L.Meller keräsi rahaa ITSELLEEN ? Hän puhui kymmenysten antamisesta ja on muuten täysin oikeassa.

        Meller on saanut siitä tuomionkin:

        "Huhtikuussa 1986 Meller tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa yhden vuoden, 10 kuukauden ja 20 päivän vankeuteen sekä 8 510 markan sakkoihin muun muassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista. Samalla Patmos ry tuomittiin menettämään valtiolle vastoin rahankeräyslakia kerätyt 100 000 markkaa.
        Helsingin Sanomien artikkelin mukaan tuomion peruste oli Patmos ry:n rahojen kavaltaminen ja veropetos."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller#Patmos-l.C3.A4hetyss.C3.A4.C3.A4ti.C3.B6


      • opettele.lukemaan

        "Meller laittoi eilisessä kirjoituksessaan lentoturman Jumalan rangaistukseksi uhreille ja perämiehelle."
        Tuo on kyllä täysin sinun OMA TULKINTASI, ei Mellerin.

        Ote Mellerin blogista.
        " Olen tutkinut Raamattua vuosikymmenien ajan pyrkien selvittämään miksi Jumala sallii kärsimyksen. Olen parin vuoden aikana opettanut aiheesta parikymmentä kertaa – eikä sarja ole vieläkään valmis. Opin itse lisää.

        Tämän kuitenkin voin todeta käsittäneeni Jumalan tarkoituksista kärsimysten sallimisessa:
        Kärsimyksissämme meitä valmistetaan lohduttamaan toisia kärsiviä.

        Kärsimyksissämme meiltä riisutaan itseluottamuksemme ja itseriittoisuutemme.

        Kärsimyksissämme opimme olemaan kiitollisia Jumalaa kohtaan – kaikesta.

        Kristityn ei siis tarvitse keskittää olemassaoloansa ”Miksi”-sanan vastaamiseen.

        Kristitty tietää, ettei mikään tule hänen elämäänsä sattumalta. ”Onni” ja ”sattuma” eivät ole kristityn sanavarastosta löytyviä ilmaisuja. Ei myöskään muslimin sokean uskon käsite. Kaiken tapahtuvan taustalla on rakastava, suvereeni Herramme ja Hänen oivalluksensa parhaastamme.

        Huomaan ajattelevani uutta taustaa ”Miksi?”-kysymykselle Germanwingsin kohdalla.
        Miksi murhaaja teki sen mitä hän teki?

        Miksi Jumalan rakkaus Kristuksessa ei saavuttanut häntä?

        Miksi valmistamattomina ikuisuuteen siirtyneet eivät olleet valmiita ajan rajan ylitykseen?
        Miksi Jumalan rakkaus Kristuksessa ei saavuttanut heitä?"


      • syyllistynytminäkin
        opettele.lukemaan kirjoitti:

        "Meller laittoi eilisessä kirjoituksessaan lentoturman Jumalan rangaistukseksi uhreille ja perämiehelle."
        Tuo on kyllä täysin sinun OMA TULKINTASI, ei Mellerin.

        Ote Mellerin blogista.
        " Olen tutkinut Raamattua vuosikymmenien ajan pyrkien selvittämään miksi Jumala sallii kärsimyksen. Olen parin vuoden aikana opettanut aiheesta parikymmentä kertaa – eikä sarja ole vieläkään valmis. Opin itse lisää.

        Tämän kuitenkin voin todeta käsittäneeni Jumalan tarkoituksista kärsimysten sallimisessa:
        Kärsimyksissämme meitä valmistetaan lohduttamaan toisia kärsiviä.

        Kärsimyksissämme meiltä riisutaan itseluottamuksemme ja itseriittoisuutemme.

        Kärsimyksissämme opimme olemaan kiitollisia Jumalaa kohtaan – kaikesta.

        Kristityn ei siis tarvitse keskittää olemassaoloansa ”Miksi”-sanan vastaamiseen.

        Kristitty tietää, ettei mikään tule hänen elämäänsä sattumalta. ”Onni” ja ”sattuma” eivät ole kristityn sanavarastosta löytyviä ilmaisuja. Ei myöskään muslimin sokean uskon käsite. Kaiken tapahtuvan taustalla on rakastava, suvereeni Herramme ja Hänen oivalluksensa parhaastamme.

        Huomaan ajattelevani uutta taustaa ”Miksi?”-kysymykselle Germanwingsin kohdalla.
        Miksi murhaaja teki sen mitä hän teki?

        Miksi Jumalan rakkaus Kristuksessa ei saavuttanut häntä?

        Miksi valmistamattomina ikuisuuteen siirtyneet eivät olleet valmiita ajan rajan ylitykseen?
        Miksi Jumalan rakkaus Kristuksessa ei saavuttanut heitä?"

        Usein käy näillä palstoilla juuri näin: ihmisten maine viedään tulkitsemalla väärin heidän sanomisiaan.

        Tässä rikotaan Jumalan käskyä vastaan. Tämä vaatii meiltä kaikilta tarkkuutta sanoissamme. Kiitos, että korjasit.


      • yhteiskristillinen
        syyllistynytminäkin kirjoitti:

        Usein käy näillä palstoilla juuri näin: ihmisten maine viedään tulkitsemalla väärin heidän sanomisiaan.

        Tässä rikotaan Jumalan käskyä vastaan. Tämä vaatii meiltä kaikilta tarkkuutta sanoissamme. Kiitos, että korjasit.

        Se lähimmäisen lyömisen halu on niin suuri. Olemme jo mielessämme päättäneet kenestä emme pidä ja siihen ajatukseen sovitamme kaikki kommentit tätä henkilöstä, että oikein pääsemme lyömään ja parjaamaan tätä. Luterilaisten heikko kohta on Raamatun huono tunteminen. Itse ei lueta eikä tutkita vaan luotetaan ja pidetään kiinni siitä mitä pappi sanoo. Myös halu tuomita vapaat suunnat hihhuleiksi ihan omasta tietämämättömyydestä on yleistä. Kaikki mitä omassa kirkossa ei tehdä on hihhulointia vaikka se olisi Raamatun mukaista.
        Itse olen saanut tulla uskoon vapaiden suuntien vaikutuksesta enkä näe eroja seurakuntien välillä vaan niitä yhdistävät asiat. Jokainen seurakunta joka julistaa Jeesusta Kristusta ristiinnaulittuna on minun seurakuntani ja jokainen Jeesukseen pelastajanaan uskova on minun sisareni tai veljeni.


    • iloinen.anataja

      Seurakunta antaa omastaan evankeljumin eteenpäin viemiseen ja vähimpien veljien auttamiseen. Hyvin Raamatullista toimintaa. Evankeljumi on ilmainen mutta sen vieminen kaikille kansoille maksaa.
      Jospa evlut kirkkokin joutuisi tulemaan toimeen ihmisten vapaaehtoisilla lahjoituksilla niin mitenkähän olisi asiat?

      • kymmenysten.antaminen

        "Jospa evlut kirkkokin joutuisi tulemaan toimeen ihmisten vapaaehtoisilla lahjoituksilla niin mitenkähän olisi asiat?" Tuskin yhtään kirkkoa jäis pystyyn.

        Tässä linkki tuohon L.Mellerin blogiin kymmenyksistä.

        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/110/leo_meller_tanaan_-_annatko_vai_maksatko_vai_ottaako_vouti_kymmenyksesi

        RAAMATUN OPIT

        "Raamatun pääopit käsittävät Jumalaa, ihmistä, syntiä, pelastusta, pyhitystä ja parantumista sekä eskatologisia aiheita.

        Raamatussa käsitellään myös muita tärkeitä oppeja. Yksi tällainen aihe muodostuu Sanan moninaisista kymmenyksiin liittyvistä opetuksista ja totuuksista. Jeesus on eturivin opettaja mitä tulee kymmenyksiin. Jos Hänen seurakuntansa olisi johdonmukaisesti elänyt ja opettanut Jeesuksen tavalla kymmenyksistä ja yleensä rahasta, maailmankuvamme olisi todella toinen kuin se on tänään.

        Noin yhdeksässäkymmenessä kohdassa Uudessa testamentissa on luettavissa Jeesuksen opetusta rahasta, sen oikeasta ja väärästä käytöstä. Huomioi, miten suuri määrä tekstejä käsittelee mammonaa ja rinnasta tämä lukumäärä seuraavaan luetteloon:

        Kastetta käsitellään 17 kertaa (12 kertaa esikuvallisesti).

        Kristillinen seurakunta mainitaan evankeliumeissa 3 kertaa, Ilmestyskirjassa 18 kertaa.

        Helvetti mainitaan 11 kertaa.

        Haades, kuolleitten olotila, mainitaan 4 kertaa.

        Katumus mainitaan 21 kertaa.

        Iankaikkinen elämä mainitaan 47 kertaa.

        Synti mainitaan 72 kertaa.

        Pyhä Henki mainitaan 27 kertaa.

        Pelastus mainitaan 2 kertaa.

        Raha - mammona - yli 90 kertaa.

        Jeesus saarnasi enemmän rahasta ja taloudesta kuin mistään muista aiheista lukuunottamatta Jumalan valtakuntaa ja kolmiyhteistä Jumalaa.

        Jeesus puhui 49 vertausta. Niistä 16 käsittelee rahaa tai maallista omaisuutta, ja kahdeksassa vertauksessa Jeesus opettaa suorin sanakääntein, miten Jumalan ihmisen tulee - täytyy - käyttää varojansa ollaksensa siunattu ajallisesti, jopa iankaikkisesti.

        Tiivistäen: jos Jeesus käytti neljänneksen kaikesta Raamattuun taltioidusta puheaineistostansa puhuakseen rahasta, eikö kristityn tulisi kunnioittaa tätä esimerkkiä ja olla paitsi kiinnostunut aiheesta, pyrkiä tottelemaan Mestarin syvää opetusta taloudesta? "


    • liianvähännäköjään

      Minä tiedän uskovaisen, joka on maksanut aina kymmenykset, mutta sairastui silti vakavasti. Eli uskovan tulee maksaa 11-20% tuloistaan, niin sairauden voinee välttää? Itse olen maksanut 11%, että en sairastuisi.

      • Eihän kymmenyksillä ja muilla anneilla mitään o s t e t a . Minäkin tiedän satoja suomalaisia jotka ovat aina maksaneet kirkollisveronsa ja ovat silti sairastuneet ja jopa kuolleet.


    • sanotaan.sitten.niin

      Meller kerjää mutta evlut kirkko ryöstää!

      • ei.ole.reilua.kari

        Meneekö kirkolla jo niin huonosti, että Mäkinen on pyytänyt Melleriä kerjäämään rahaa itselleen? Voi voi ei Kari saisi Lexaa tuollaiseen laittaa vaan hänen tulisi itse kantaa vastuu viimevuonnakin 80 000:sta eronneesta ja heidän jättämästään aukosta kirkon tuloihin.


    • saisinkopyytää

      Ettekö te voisi mennä keskustelemaan tuosta Melleristä jonnekin muualle kuin luterilaisuus-palstalle? Joku voi luulla häntä luterilaiseksi kristityksi. Hänhän on ihan joku oma juttunsa.

      Ei kai siellä vain ole joitakin harvoja luterilaisia, jotka ovat mahdollisesti haksahtaneet hänen opetuksiinsa?

      Näin uskonpuhdistuksen 500-vuotisjuhlan lähestyessä voisitte sen verran kunnioittaa, ettei tällaisia ei-luterilaisia opettajia tänne ängetä ja yleensä luterilaisuuden vastaisia oppeja.

      • oikeaa.opetusta

        Meller on aitoa Raamatun Jeesusta julistava mies. Patmoksen tukijoista valtaosa on luterilaisa. Kiitos siitä Herralle!


      • Patmos on enimmäkseen luterilaisen kirkon porukkaa, mutta sanovat olevansa yhteiskristillisiä, ilmoittamatta toimijoidensa jäsenyyttä kirkossa.

        Meller on mielipiteiltään lähinnä luterilainen ja lukee, sekä siteeraa Lutherin Raamattua.


      • patmoslainen

        Meller opettaa juuri kuten Raamattu opettaa. Jos evlut kirkko ei opeta Raamattua sehän ei ole Mellerin vika?
        Mikä on muka Turusen ja Mellerin teologian ero?
        Sitten tuohon viimeiseen väitteeesi eli herjaukseen. Laita välittömästi todisteet tuosta mitä väitit tai anteeksipyyntösi koska klo 15:30 tästä lähtee herjausilmoitus poliisille. Meller on tällä hetkellä Amerikassa mutta saan hänet kiinni säpolla.


      • kukko-kiekuu

        Eiköhän Meller ole ihna pesunkestävä luterilainen. Turhia siinä pöyhistelet nimikristillisyyttäsi.
        "Ihan tyypillistä amerikkalaista henkilöön keskittyvää palvontaa."
        Onnistuu se teiltäkin, enemmän te toteutatte Lutherin oppeja kuin Raamatun.


      • eiköenää

        Tietääkseni Meller on luterilaisen kirkon jäsen.


      • erokoulutuksessa
        patmoslainen kirjoitti:

        Meller opettaa juuri kuten Raamattu opettaa. Jos evlut kirkko ei opeta Raamattua sehän ei ole Mellerin vika?
        Mikä on muka Turusen ja Mellerin teologian ero?
        Sitten tuohon viimeiseen väitteeesi eli herjaukseen. Laita välittömästi todisteet tuosta mitä väitit tai anteeksipyyntösi koska klo 15:30 tästä lähtee herjausilmoitus poliisille. Meller on tällä hetkellä Amerikassa mutta saan hänet kiinni säpolla.

        "Mikä on muka Turusen ja Mellerin teologian ero?"

        Ero on suuri. Turunen on yliopistokoulutuksen saanut teologi, Meller amerikkalaisen raamattukoulun käynyt.


      • patmoslainen
        erokoulutuksessa kirjoitti:

        "Mikä on muka Turusen ja Mellerin teologian ero?"

        Ero on suuri. Turunen on yliopistokoulutuksen saanut teologi, Meller amerikkalaisen raamattukoulun käynyt.

        Et nyt ilmeiseti ymmärrä teologian ja koulutuksen eroa. Kerrohan siis mistä asioista opettavat eri tavalla.


    • LeoMellerTietää

      Meller on ehottomasti Suomen kärkimiehiä Raamatun tuntemuksessa. En ihmettelisi jos olisi Suomen mestari Raamatun tuntemuksessa, joten hieman kunnioitusta häntä kohtaan olitpa luterilainen kristitty tai kristitty muuten vain.

      Minä ainakin nautin hyvin Raamattunsa tuntevien ihmisten läsnäolosta vaikka läsnäolo olisikin radion kautta kuultava äänensä. Minä imeydyn radiosta kuuluvan äänensä kautta ikään kuin istumaan hänen viereensä ja seuraamaan suunsa liikettä, levollisia ilmeitä seuraamaan ja kuuntelemaan hänen puheitaan hänen lähelleen seuraansa studioon.

      • saisinkopyytää

        Olen joskus kuunnellut hänen pöyhkeää puhettaan, josta huomasi, että tuo juuri oli kihahtanut pahasti hattuun.

        Eivätkä edes vastaukset olleet tyydyttäviä.

        Olen konservatiivinen luterilainen. Menkää nyt ihmeessä sinne Lähetyshiippakuntaan, te, jotka ette ole tyytyväisiä luterilaiseen kirkkoon tällä hetkellä. Aion itsekin mennä sitten aikanaan, kun siitä on tullut kirkko, uusi luterilainen kirkko tänne, ja kun tämän alennustila on jatkunut. Siihen nyt kuitenkin on vielä aikaa.

        Mellerillä on nimenomaan sekoitus kaiken maailman opeista. Tuhatvuotinen valtakunta on keksitty vapaisiin amerikkalaisiin suuntiin 1800-luvulla. Sitä sitten väkisin yritetään tunkea luterilaisuuteenkin. Siihen on sitten lisätty kunnon ylöstempaukset ja kaiken maailman tarkat päivämäärätkin.

        Ylöstempauspäivät tekevät koko kristikunnasta naurettavan, kun ei Jeesuskaan tiennyt.


      • saisinkopyytää kirjoitti:

        Olen joskus kuunnellut hänen pöyhkeää puhettaan, josta huomasi, että tuo juuri oli kihahtanut pahasti hattuun.

        Eivätkä edes vastaukset olleet tyydyttäviä.

        Olen konservatiivinen luterilainen. Menkää nyt ihmeessä sinne Lähetyshiippakuntaan, te, jotka ette ole tyytyväisiä luterilaiseen kirkkoon tällä hetkellä. Aion itsekin mennä sitten aikanaan, kun siitä on tullut kirkko, uusi luterilainen kirkko tänne, ja kun tämän alennustila on jatkunut. Siihen nyt kuitenkin on vielä aikaa.

        Mellerillä on nimenomaan sekoitus kaiken maailman opeista. Tuhatvuotinen valtakunta on keksitty vapaisiin amerikkalaisiin suuntiin 1800-luvulla. Sitä sitten väkisin yritetään tunkea luterilaisuuteenkin. Siihen on sitten lisätty kunnon ylöstempaukset ja kaiken maailman tarkat päivämäärätkin.

        Ylöstempauspäivät tekevät koko kristikunnasta naurettavan, kun ei Jeesuskaan tiennyt.

        Ihan Raamatun mukaisia opetuksia. Älä syytä muita omasta tietämättömyydestäsi. Klo on kohta 15:30 laitahan kipinkapin todisteita herjauksellesi tai anteeksipyyntö.....


      • saisinkopyytää kirjoitti:

        Olen joskus kuunnellut hänen pöyhkeää puhettaan, josta huomasi, että tuo juuri oli kihahtanut pahasti hattuun.

        Eivätkä edes vastaukset olleet tyydyttäviä.

        Olen konservatiivinen luterilainen. Menkää nyt ihmeessä sinne Lähetyshiippakuntaan, te, jotka ette ole tyytyväisiä luterilaiseen kirkkoon tällä hetkellä. Aion itsekin mennä sitten aikanaan, kun siitä on tullut kirkko, uusi luterilainen kirkko tänne, ja kun tämän alennustila on jatkunut. Siihen nyt kuitenkin on vielä aikaa.

        Mellerillä on nimenomaan sekoitus kaiken maailman opeista. Tuhatvuotinen valtakunta on keksitty vapaisiin amerikkalaisiin suuntiin 1800-luvulla. Sitä sitten väkisin yritetään tunkea luterilaisuuteenkin. Siihen on sitten lisätty kunnon ylöstempaukset ja kaiken maailman tarkat päivämäärätkin.

        Ylöstempauspäivät tekevät koko kristikunnasta naurettavan, kun ei Jeesuskaan tiennyt.

        Kyllähän tuhatvuotinen valtakunta mainitaan aivan selvästi Ilmestyskirjan 20:1-6. Mihinkään muuhun aikaan ei mielestäni voi viitata myöskään esim. Jesaja 65:17-25.

        Ylöstempauksesta kirjoittaa mm. Paavali 1. Tess. 4:17. Tarkkoja päivämääriä ei tietenkään pidä ennustella.


      • siinä.ero
        saisinkopyytää kirjoitti:

        Olen joskus kuunnellut hänen pöyhkeää puhettaan, josta huomasi, että tuo juuri oli kihahtanut pahasti hattuun.

        Eivätkä edes vastaukset olleet tyydyttäviä.

        Olen konservatiivinen luterilainen. Menkää nyt ihmeessä sinne Lähetyshiippakuntaan, te, jotka ette ole tyytyväisiä luterilaiseen kirkkoon tällä hetkellä. Aion itsekin mennä sitten aikanaan, kun siitä on tullut kirkko, uusi luterilainen kirkko tänne, ja kun tämän alennustila on jatkunut. Siihen nyt kuitenkin on vielä aikaa.

        Mellerillä on nimenomaan sekoitus kaiken maailman opeista. Tuhatvuotinen valtakunta on keksitty vapaisiin amerikkalaisiin suuntiin 1800-luvulla. Sitä sitten väkisin yritetään tunkea luterilaisuuteenkin. Siihen on sitten lisätty kunnon ylöstempaukset ja kaiken maailman tarkat päivämäärätkin.

        Ylöstempauspäivät tekevät koko kristikunnasta naurettavan, kun ei Jeesuskaan tiennyt.

        " Olen konservatiivinen luterilainen."
        Olet pelkkä nimikristitty. Ja Raamattuahan sinä et ole koskaan nähnytkään,. Sieltä ne löytyy
        Johanneksen ilmestys 20 luku
        Tuhatvuotinen valtakunta. 1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.

        Valmistaudu kohtaamaan Jumalasi, ennenkuin on myöhäistä.


      • Kiitos.Patmokselle

        Kyllä Melleri osaa ja ymmärtää Raamatun ja sekös joitakin juilii. Mikä ainakin olen juuri Raamatun opetuksen takia hakeutunut Patmoksen tilaisuuksiin ja kanaville. Tekevät Lexan aloittamana työtä jota muuten ei suomessa kukaan tekisi.


    • Väärähylätään

      Kymmenykset eivät kuulu Uuden Liiton julistukseen - hylätkää sellainen julistus, missä sitten siihen törmäättekään.
      Onnettomuuksia tapahtuu, eikä meillä ole vastauksia.

      • sopii.minulle

        Ei kuulukaan mutta lahjat ja annit kuuluu. Kymmenykset on hyvä systeemi antaa Herran työhön janolen sitä toteuttanut siitä lähtien kun tulin uskoon.


      • saisinkopyytää

        Tuo oppi on nimenomaan noussut menestysteologian vuoksi, joka änkeää joka kristilliseen suuntaukseen. Amerikassa on luonnollista, että kaiken maailman luusereiden ja huonoihin oloihin syntyneiden ihmisten määrä on niin suuri, että pitää keksiä siinä ympäristössä oppi "jokainen on oman onnensa seppä". Näemmä jotkut ovat änkeämässä sitä vielä kristinuskoonkin, nimittäin että saa sitten puhtaalla omallatunnolla katsella niitä kaikkia kurjia.

        Kristinuskosta pitää päinvastoin poistaa tällainen, sillä juuri siinä se on aiheuttanut vihaa, kun se on polkenut ennestään poljettuja. Enkä nyt puhu siitä kuuma peruna -aiheesta. Koska ei tiedetä, että hyvääkin tehdään toki, eivätkä kristityt mainosta tekojaan, monelle ei-aktiiville jää kuva, että vain näkyvät epäonnistumiset, ja synnit tuomitaan ja kaikki muu jää, vaikka tuo syntinen on saattanut syntyä mihin tahansa huonoihin oloihin.

        Ja koska Amerikassa saarnaajat joutuvat elättämään itsensä, tietysti sieltä löytyy sitä enemmän tuota rahalla rikastumista. Tarkoituksena on että hän saisi muhkean elatuksen, vaikka parempaa Raamatunopetusta saa köyhä halvemmalla.

        Ei ihme, että tuossa vielä luullaan, että sitten vauraat ihmiset tempaistaan vielä ylöskin ennen vaivan aikaa. Alkukristityt kuolivat marttyyreina, ei heitä mitään lellitty. Omituista on, ettei tuota ole huomattu, vaikka siellä on kai sentään muistettu edes
        nykypäivän marttyyreita muualla maailmassa.

        Mutta ei Mellerin kaltaiset mitään marttyyreita ole.


      • Jeesus sanoi kymmenyksistä, ettei niitäkään pidä laiminlyödä. (Luuk. 11:42)


      • saisinkopyytää

        Ei Jeesus kehoittanut antamaan rahojaan talousrikoksista jo aikaisemmin kiinni saaduille ihmisille. Yleensä noissa saarnaaja pistää aika paljon omiin taskuihinsa.

        Ei siellä ole mitään yleistä valvontaa.


      • saisinkopyytää kirjoitti:

        Ei Jeesus kehoittanut antamaan rahojaan talousrikoksista jo aikaisemmin kiinni saaduille ihmisille. Yleensä noissa saarnaaja pistää aika paljon omiin taskuihinsa.

        Ei siellä ole mitään yleistä valvontaa.

        Patmoksen kirjapito on täysin läpinäkyvä ja tarkastetaan lain mukaan säännöllisesti kuten muidenkin järjestöjen kirjanpidot tarkastetaan. Sinuna nyt laittaisin suuta supulle ettet saa toistakin herjaussyytettä!


      • saisinkopyytää

        Koska tänne Suomi24:ään sitten perustetaan jokin yhteiskristillisyys-palsta, jolla voitte käsitellä asioita. Kun tätä käsitellään luterilaisuuden alla, kuvitellaan että tälläinen on luterilaisuutta, mitä se ei ole.

        Täällä ei juosta opettajien perässä, kyllä niitä vapaista suunnista löytyy.

        Varmaankin Patmos tekee jotain hyvääkin, mutta minulle kyllä se, että Meller on siellä, on yksinkertaisesti sellainen este, mikä saastuttaa koko Patmoksen.


      • ameriiikantäti
        saisinkopyytää kirjoitti:

        Tuo oppi on nimenomaan noussut menestysteologian vuoksi, joka änkeää joka kristilliseen suuntaukseen. Amerikassa on luonnollista, että kaiken maailman luusereiden ja huonoihin oloihin syntyneiden ihmisten määrä on niin suuri, että pitää keksiä siinä ympäristössä oppi "jokainen on oman onnensa seppä". Näemmä jotkut ovat änkeämässä sitä vielä kristinuskoonkin, nimittäin että saa sitten puhtaalla omallatunnolla katsella niitä kaikkia kurjia.

        Kristinuskosta pitää päinvastoin poistaa tällainen, sillä juuri siinä se on aiheuttanut vihaa, kun se on polkenut ennestään poljettuja. Enkä nyt puhu siitä kuuma peruna -aiheesta. Koska ei tiedetä, että hyvääkin tehdään toki, eivätkä kristityt mainosta tekojaan, monelle ei-aktiiville jää kuva, että vain näkyvät epäonnistumiset, ja synnit tuomitaan ja kaikki muu jää, vaikka tuo syntinen on saattanut syntyä mihin tahansa huonoihin oloihin.

        Ja koska Amerikassa saarnaajat joutuvat elättämään itsensä, tietysti sieltä löytyy sitä enemmän tuota rahalla rikastumista. Tarkoituksena on että hän saisi muhkean elatuksen, vaikka parempaa Raamatunopetusta saa köyhä halvemmalla.

        Ei ihme, että tuossa vielä luullaan, että sitten vauraat ihmiset tempaistaan vielä ylöskin ennen vaivan aikaa. Alkukristityt kuolivat marttyyreina, ei heitä mitään lellitty. Omituista on, ettei tuota ole huomattu, vaikka siellä on kai sentään muistettu edes
        nykypäivän marttyyreita muualla maailmassa.

        Mutta ei Mellerin kaltaiset mitään marttyyreita ole.

        Oletko joku kommunisti kun näet Amerikkaa joka paikassa. Lue kuule Raamattua se auttaa. Sinähän näivetyt kokonaan jos olet vain luterilaisten tunnustuskirjojen varassa. Silloin myös suvaitset muitakin uskovia paremmin ja opit itsekin lisää Jumalasta ja Hänen lupauksistaan.


      • sitä.saa.mitä.tilaa
        saisinkopyytää kirjoitti:

        Koska tänne Suomi24:ään sitten perustetaan jokin yhteiskristillisyys-palsta, jolla voitte käsitellä asioita. Kun tätä käsitellään luterilaisuuden alla, kuvitellaan että tälläinen on luterilaisuutta, mitä se ei ole.

        Täällä ei juosta opettajien perässä, kyllä niitä vapaista suunnista löytyy.

        Varmaankin Patmos tekee jotain hyvääkin, mutta minulle kyllä se, että Meller on siellä, on yksinkertaisesti sellainen este, mikä saastuttaa koko Patmoksen.

        No kohta poliisi ottaa sinuun yhteyttä niin joudut selvittämään herjauksesi heille ja Mellerille niin tutustutte paremmin.


      • saisnkopyytää
        ameriiikantäti kirjoitti:

        Oletko joku kommunisti kun näet Amerikkaa joka paikassa. Lue kuule Raamattua se auttaa. Sinähän näivetyt kokonaan jos olet vain luterilaisten tunnustuskirjojen varassa. Silloin myös suvaitset muitakin uskovia paremmin ja opit itsekin lisää Jumalasta ja Hänen lupauksistaan.

        En ole vähääkään kommunisti. Mutta on suomalaisia, jotka ottavat kaiken mahdollisen Amerikasta. Ja kun tuon tyyppisiä uskovia ei usein täällä kuulla, he sitten haksahtavat amerikkalaiseen tyyliin, jossa osataan olla ystävällisiä.

        Amerikkalainen uskonnollinen kenttä on ihan erilainen kuin suomalainen. Sitä pitää vähän varoakin, siellä on kaiken maailman opettajaa, kyllähän se nyt jo Herzogistakin nähtiin.

        Mutta luulisin kai, että he jotenkin sen vuoksi ottavat vaikutteta, että tuntuu kivalta, ikään kuin olisi suuren maailman mukana jossain. Vähän kuin täällä liitytään katoliseen kirkkoon, kun kirkko on sen verran kansainvälinen ja iso. Ei haluta tätä halveksittua osaa luterilaisena kristittynä. Sillä palstahan on tosi roskalaatikko, on tosi harvinaista, että täällä näkee mitään positiivista luterilaisesta uskosta, vaan on opittu halveksimaan vain.

        Ja mitä hyötyä teille noista opetuksista on, jos kristittyytenne on sitä, että toinen arvioi, ja sitten alatte itse soittaa vain suutanne. Teitä yritetään vain varoittaa kaiken maailman mellereistä.


      • Ameriiikantäti
        saisnkopyytää kirjoitti:

        En ole vähääkään kommunisti. Mutta on suomalaisia, jotka ottavat kaiken mahdollisen Amerikasta. Ja kun tuon tyyppisiä uskovia ei usein täällä kuulla, he sitten haksahtavat amerikkalaiseen tyyliin, jossa osataan olla ystävällisiä.

        Amerikkalainen uskonnollinen kenttä on ihan erilainen kuin suomalainen. Sitä pitää vähän varoakin, siellä on kaiken maailman opettajaa, kyllähän se nyt jo Herzogistakin nähtiin.

        Mutta luulisin kai, että he jotenkin sen vuoksi ottavat vaikutteta, että tuntuu kivalta, ikään kuin olisi suuren maailman mukana jossain. Vähän kuin täällä liitytään katoliseen kirkkoon, kun kirkko on sen verran kansainvälinen ja iso. Ei haluta tätä halveksittua osaa luterilaisena kristittynä. Sillä palstahan on tosi roskalaatikko, on tosi harvinaista, että täällä näkee mitään positiivista luterilaisesta uskosta, vaan on opittu halveksimaan vain.

        Ja mitä hyötyä teille noista opetuksista on, jos kristittyytenne on sitä, että toinen arvioi, ja sitten alatte itse soittaa vain suutanne. Teitä yritetään vain varoittaa kaiken maailman mellereistä.

        Meller ja Patmoshan nimenomaan varoitti Herzogista ja siksi meni yhyeistyö TV7:n kanssa. Arvoit väärin perustein ihmisiä ja heidän opetuksiaan.


      • saisinkopyytää

        Joo, mutta ovat menneet omiin ansoihinsa sitten muuten. Pasi Turunen erityisesti puhui asiallisesti ja järkevästi. Mutta ei minun sitä tarvinnut häneltä kuulla, vaan kuuntelin vasta, kun olin jo aikaa sitten itse arvioinut Herzogin (siihen meni 2 min.) ja ihmettelemästä, miten kaikki menee läpi täällä. Sellaisissa piireissä, joissa väitetään sitten vielä Jumala tuntevansa.

        Yrittäkää nyt ymmärtää, että amerikkalaiset ja muun maailman ihmiset osaavat puhua ja olla ystävällisiä.

        Meidän suomalaisten kannattaisi lopettaa toisillemme töykeily, niin ei niin helposti haksahdettaisi tällaisiin "ystävällisiin" ihmisiin.

        Ja kun nyt sitten siellä sitä Jumalan sanaa olette kuulevinanne, niin voisitteko ajatella, että käytös ei ole sen mukaista. Ei sillä mitään virkaa ole tuollaisella aggressiivisella meiningillä ja toisten halventamisella ja tällä, että tungette sitten tännekin sitä raamattuopetustanne. Olette siis tuputtajia ja se on se, mikä käy hermoille.

        Älkääkä ottako marttyyrin osaa, jos joku on kanssanne eri mieltä.

        Jotenkin tuntuu, että onko nykyään jo vapaiden suuntien Jumala tv7.


    • En ole samaa mieltä. Kymmenyksiin sisältyy kyllä siunaus, kun ne annetaan vapaaehtoisesti ja iloisin mielin, mutta tällainen rangaistusajatus maksamattomuudesta on mielestäni karsea.

    • kerrohan.vielä

      Mistä tämä puhe on luettavissa ihan sellaisena kun Melleri on sen puhunut tai kirjoittanut??? Tässä tuntuu olevan astianmakua....

      • Hyvä huomio. Leipakirveen heiluttelijat eivät yhtään kyseenalaistaneet teksiä.
        Hauskaa mutta surullista!


    • suoraansanottuna

      Meller on oikeudessa rikoksesta tuomittu ja humpuukiprofetiaan syyllistynyt ja hänen uskottavuutensa on nolla.

      • pää.pensaaseen

        Puskista huutelijoita ei noteerata :)


    • hahhahhahhaaa

      Suomalaiset ovat helposti höynäytettävissä. Poppa-ukko Meller on tästä hyvä esimerkki. Raamatustahan saa aivan mitä tahansa ideoita, mitä kukin haluaa, ja kun otetaan sana ja lause sieltä ja täältä ja yhdistellään sopivasti. Tätä sanotaan kristallipallonoituudeksi, mutta ihmiset näyttävät kaipaavankin jotain tällaista. Uskon että Meller aivan tietoisesti petkuttaa ihmisiä ja sillähän tavalla tulee rahaa roimasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe