Julkinen synnintunnustus

evl

Tunnustan tässä nyt julkisesti että olen tehnyt syntiä. Olen katsonut naista himoiten häntä. Synti näyttää riippuvan minussa kiinni.

19

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sage8

      Minä myös olen tehnyt tuota syntiä, ja aina kun hyväpehvainen nainen vilahtaa niin aina minä siihen ihan luontevasti sorrun.

    • näin_on

      Olet tosi rehellinen uskova, harvinaista tällä palstalla.

    • luterilainen

      Näin me luterilaisessa kirkossa tunnustamme ja uskomme. Ihmisestä ei tule synnitöntä tämän elämämme aikana.

      • olkijht

        Ihmisellä on mahdollisuus tulla synnittömäksi mutta uskovaisille ei herra jumala oppeineen anna siihen uskovaisille mahdollisuuksia.
        Joten olet väärin koulutettu.


    • yksilut.lisää

      Ehkäpä onkin valittava pienemmän ja suuremman synnin välillä. Ei kannata ryhtyä ajatuksista tekoihin. Sanotaan, katsoisin jotain miestä himoiten häntä (olen nainen), mutta sitten kuitenkin pidän itseni kurissa, enkä lähde sen pitemmälle.

      Onko meillä liikaa jo kulttuurissa sellaista, joka ehkä rikkoo avioliittoja, sillä katsommehan kaikenlaista ja aviopuoliso alkaa tuntua tylsältä ja kiusauksia on paljon enemmän. (Ei nyt itseni kohdalla, olen sinkku.) Ja luodaanko ylipäätään esim. mediassa kuvaa, että pitää olla jokin ihmeellinen ja ei sellaisen tavallisen tallukan kanssa jaksa sitten olla, kun nuo eivät todellisuudessa vastaa todellisuutta. Ja onko pelkästään kauniit enää suosiossa? Onko ulkonäkö tärkeä nykyään?

      Laajentakaamme aihetta, hyvät veljet.

      • yksilut.lisää

        Toisaalta onko maailma muuttunut mihinkään sillä nuorenahan on nätti ja nainen on sitten n. 45-vuotiaasta vasta oikeastaan sellainen, josta miehet ajattelevat, kun tuonkin saisi pois päiviltä maisemia rumentamasta.

        Kertoo sellainen, jonka suosio on yllättävästi laskenut...

        Olkaamme aina totuudellisia.


      • tapaluterilainen
        yksilut.lisää kirjoitti:

        Toisaalta onko maailma muuttunut mihinkään sillä nuorenahan on nätti ja nainen on sitten n. 45-vuotiaasta vasta oikeastaan sellainen, josta miehet ajattelevat, kun tuonkin saisi pois päiviltä maisemia rumentamasta.

        Kertoo sellainen, jonka suosio on yllättävästi laskenut...

        Olkaamme aina totuudellisia.

        Minä (mies) en ole huomannut että suosio olisi laskenut vaikka ikää on tullut yli tuon 45-vuoden eikä minun mielestäni naisetkaan vielä ole pitkään tuon rajan jälkeenkään pois "pelistä" mutta jostain syystä minä kyllä pidän vaan laihoista naisista vaikka tiedän miehiä jotka huohottaa lihavampienkin perään.


      • yksilut.lisää

        No eipä tässä minulla lihaa ympärille ole tullut. (Ehkäpä itsellä vaikuttaa se, että huomaa eron, koska oli niin kovin suosittu ja luultiin miehen tapaan, että olen sitten kilttikin ja hyvä persoona, nyt olen mielestäni parempi. Melko hyvin säilynyt vieläkin, mutta kyllä eron tosiaan huomaa. En sitä huomiota kyllä itse enää kaipaa. En usko, että naisilla välttämättä onkaan tuollaista vihamielistä suhtautumista miehen vanhentuessa.)

        Tarkoitan vain , että se on ikään kuin monenkin osa ja varmaan Jeesuksen aikana, juuri otettiin nuorempia vaimoja jne. eli Jeesus ei tietenkään mitenkään samoilla linjoilla noiden kanssa. Mutta kyllä nykyään nuorillapareillakin paineita, sillä on jotenkin niin ulkonäkökeskeinen kulttuuri.


    • Uskovat_eunukkeja

      Miksi seurakunnissa käyvät harvat miehet ovat niin lällyjä ja naismaisia? Siksi koska heille on opetettu että seksuaalinen himo on syntiä? Jos mies kokee jatkuvasti syyllisyyttä aivan luonnollisista tarpeistaan, hulluksihan siinä tulee. Uskovaiset miehet vaikuttavat jo ulkomuodoltaankin aivan munattomilta.

      • kerro.tarkemmin

        Missäs seurakunnassa käyt?


      • Uskovat_eunukkeja
        kerro.tarkemmin kirjoitti:

        Missäs seurakunnassa käyt?

        Olen käynyt melkein kaikissa uskonsuunnissa paitsi en Jehovantodistajien enkä mormoonien tilaisuuksissa. Fundamentalistiset piirit ovat hyvin tuttuja vuosien varrelta.


      • näin_on
        Uskovat_eunukkeja kirjoitti:

        Olen käynyt melkein kaikissa uskonsuunnissa paitsi en Jehovantodistajien enkä mormoonien tilaisuuksissa. Fundamentalistiset piirit ovat hyvin tuttuja vuosien varrelta.

        Körteissä ja lestaadiolaisissa on suht koht terveitä miehiä, mutta sitten nämä vapaat suunnat ja viidesläiset. Ne miehet ovat kyllä useimmat henkisesti kastroituja. Kaikkein naismaisimmat miehet olen tavannut Kansan Raamattuseurassa.


      • Vivamossa
        näin_on kirjoitti:

        Körteissä ja lestaadiolaisissa on suht koht terveitä miehiä, mutta sitten nämä vapaat suunnat ja viidesläiset. Ne miehet ovat kyllä useimmat henkisesti kastroituja. Kaikkein naismaisimmat miehet olen tavannut Kansan Raamattuseurassa.

        Parjajalle
        Parjaat taas meitä uskovia. Olet homo-ateisti.


    • HyväTulevaisuusSynnissä

      Kun sinä olet noin suuri syntinen ja synnintekijä ja vielä syntikin roikkuu sinussa, niin toki sinulla on erinomaiset mahdollisuudet tehdä rahaa luterilaisena evankelistana! Perusta firma, jonka nimessä on joitakin sellaisia sanoja kuin syntivapautus palvelus syntiriippuvuus rukouspalvelu. Pidä sitten synnissä rypeviä ja elämöiviä ylistysiltoja seurakunnissa, jotka maksavat matkasi, palkkiosi ja keräävät vielä kolehdit syntipalvelusi hyväksi.

      Sinusta tulee vielä rikas mies ja sinulla on kohta monta naista, joita voit katsoa himoiten, ettet vain menetä työkykyäsi karismaattisena syntivalmentajana!

      • jollaonpaljonsillelisää

        Myös vapaitten suuntien evankelistoilla on samat edut ainakin mikäli tv7:n bennyhinneistä julkaistut lehtijutut pitävät paikkansa.


      • pimahtaneidenpalsta

        Ai taas höhlä katolilainen. Juuri luterilaiset eivät tuota mainitsemaasi harrasta. Jos joku Pirkko Jalovaara on sekoillut jotain, taitaa olla niin, että hän on enemmän käynyt jossain vapaiden suuntien helluntailais-ym. piireissä, ja niitähän on vaikka mitä. M. Koivistokin joutui ulos tästä kirkosta, kun alkoi Hinnejä matkimaan.

        Varsinaiseen luterilaisuuteen tuollainen ei kuulu ollenkaan. Ei sitten vähääkään. Eikä itse asiassa kaikkia helluntailaisiakaan voi syyttää, sillä paremmin on kyse eräänlaisesta äärikarismaattisuudesta, joka juuri matkii hinnejä ym. eikä ole perinteistä helluntailaisuutta.

        Kyllä nykyajan ihmiset ovat sitten hölmöjä, kun eivät tunne näitä ilmiöitä ja kristillistä kenttää ollenkaan. Sitten tullaan tänne suuta soittamaan.

        Kuka on siis tuo kumma "katolilainen", jolla on mieletön viha luterilaisia kohtaan (balltishan on sitten se toinen).


      • HyväTulevaisuusSynnissä
        pimahtaneidenpalsta kirjoitti:

        Ai taas höhlä katolilainen. Juuri luterilaiset eivät tuota mainitsemaasi harrasta. Jos joku Pirkko Jalovaara on sekoillut jotain, taitaa olla niin, että hän on enemmän käynyt jossain vapaiden suuntien helluntailais-ym. piireissä, ja niitähän on vaikka mitä. M. Koivistokin joutui ulos tästä kirkosta, kun alkoi Hinnejä matkimaan.

        Varsinaiseen luterilaisuuteen tuollainen ei kuulu ollenkaan. Ei sitten vähääkään. Eikä itse asiassa kaikkia helluntailaisiakaan voi syyttää, sillä paremmin on kyse eräänlaisesta äärikarismaattisuudesta, joka juuri matkii hinnejä ym. eikä ole perinteistä helluntailaisuutta.

        Kyllä nykyajan ihmiset ovat sitten hölmöjä, kun eivät tunne näitä ilmiöitä ja kristillistä kenttää ollenkaan. Sitten tullaan tänne suuta soittamaan.

        Kuka on siis tuo kumma "katolilainen", jolla on mieletön viha luterilaisia kohtaan (balltishan on sitten se toinen).

        Aika kammottavaa, jos sellaisia "katolilaisia" on todella olemassa, itse en ole huomannut muita kuin tämän hullun catholic nimimerkin, joka oireilee aina silloin tällöin ilmeisesti depressiivisten jaksojen välissä.
        Mutta todellakin, eikö sitten kaikenlainen karismaattisuus ole luterilaisuudessa kuitenkin aivan elävää todellisuutta, siellähän rynnivät tiettävästi monet kaupalliset saarnaajat. Mutta toisaalta luterilaisuudessa seurakuntalaiset kai pitävät itseään lähinnä vain ihan tavallisina luterilaisina ja oikeat uskovaiset löytyvät heidän mielestään helluntailaisista ja muista karismaattisista liikkeistä, joissa kaatuillaan, puhutaan kielillä ja tehdään ihmeparannuksia!
        Eikö juuri siksi tällaista karismaattista viihdettä haluta juuri luterilaisiin seurakuntiin, että niissäkin olisi joskus jotain säpinää.
        No aika nyt muuttuu joka tapauksessa, ja nyt olen huomannut joidenkin luterilaisten korostavan luterilaisen liikkeen katolista ja jopa apostolista perinnettä. Tuleekin mieleen, että on kohta tulossa aika, jolloin Lutherin nimi unohdetaan kokonaan liikkeen määritelmästä?


      • Kaikeksi onneksi tuota äärikarismaattisuutta on vapaissa suunnissa kuitenkin varsin vähän, ainakin omien kokemusteni mukaan.


      • evl

        No mainitsemasi kaltainen liike on jo olemassa evankelistoineen ja pappeineen. Evankelista Kalevi Lehtinen teki sitä tutuksi. Se on kirkon viidenteen herätysliikkeeseen kuuluva amerikkalaisia evankelikaaleja matkiva Kansan Raamattuseura.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe