Laupias Samarialainen

29. Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?" 30. Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi. 31. Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse. 32. Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse. 33. Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä. 34. Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä. 35. Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'. 36. Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?" 37. Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin". (Luukas 10:29-37)

Älkää unohtako osoittaa laupeutta muille, jotta tuomio ei olisi teille laupeudeton.

Tehkää hyvää, antakaa omastanne puutteessa oleville.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipahavaanhyvää

      Tehdään hyvää.

    • Eräshiljainenlukija-

      terve mikko. minä olen se tuleva profeetta

      • Minä en ole sellaisesta kuullutkaa, mutta profeetat ovat ihan tavallisia Jumalan seurakunnan jäseniä, joita tosin tänään ei tunnu maailassa olevan, kuten ei näitä muitakaan, tai koko Jumalan seurakuntaa edes.

        Mutta tosista Henki tekee apsotoleja, toisista opettajia, ja joista profeettoja, ei siinä mitään sen kummepaa, jos vain on arvollisia ihmisä, jotka ovat erottautuneet, ja puhdistaneet itsesä kaikesta maailman saastasta, niin on hyvn todennäköistä, että Jumalan ottaa tällaisen ihmisen arvokasta käyttöä varten, vaan eipä näytä näin tapahtuvan, sillä ihmiset ne rypevät tämän jumalattoman maailman menoissa, eivätkä Herran tahtoon katso.

        Muta puhdista sinä itsesi ja te muut myös, jotta Jumala voi teitä käyttää, kute arvokasta astiaa käytetään.


    • teehyvää

      Evankeliumi on hyvin yksinkertaista ..

      • Sen ei tosiaan tavitse olla niin vaikeaa, kuin monet ovat siitä tehneet, jotta saisivat vesitettyä sen sanoman, että meidän täytyy myös tehdä hyviä tekoja, jotta uskomme olisi elävää.

        Mielummin ihminen sanoo, että pelkkä usko riittää, ja laiminlyö näin sen rakkauden käskyn, jonka Herra on antanut, sillä mitä rakakutta on olla auttamatta muita, ja vain väittää rakastavansa?

        Eikö se ole pelkkää valhetta ja tekohurskautta?

        Ja siitäkö pitäisi ihminen palkita iankaikkisella elämälä?

        Herätkää ihmiset, sillä Jumala on vanhurskas ja antaa kullekkin hänen vaelluksensa mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2146
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1699
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      139
      1624
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe