Kokiksi protuleirille?

karetta

Olen hyvä ja taloudellinen ruoanlaittaja ja teen mielelläni vapaaehtoistyötä. En ole ammattikokki, mutta paljon elämäni aikana kokanneena, pystyn kyllä laittamaan ruokaa kymmenille ihmisille. Miten voisin päästä kokiksi protuleirille?

41

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • karetta

Ok. Kiitos nopeasta kommentista. Mutta mä oon sinkku. Pitääkö kokkivastuussa olevia olla kaksi, pariskunta. Erosin jokin aika sitten pitkästä suhteesta?

• karetta kirjoitti:

Ok. Kiitos nopeasta kommentista. Mutta mä oon sinkku. Pitääkö kokkivastuussa olevia olla kaksi, pariskunta. Erosin jokin aika sitten pitkästä suhteesta?

?? Ei, kokkeja on tietääkseni yleensä yksi. Hän voi ottaa jonkun apukokiksi jos haluaa, mutta tällöin (ei alkuaankaan kovin iso) palkkiokin pitää jakaa.

• karetta
        jori.mantysalo kirjoitti:

?? Ei, kokkeja on tietääkseni yleensä yksi. Hän voi ottaa jonkun apukokiksi jos haluaa, mutta tällöin (ei alkuaankaan kovin iso) palkkiokin pitää jakaa.

No hyvä. Olen vähän selaillut palstan ketjuja ja nimim. Jappervokki kirjoittaa lähes aina kokkipariskunnista. Tuskin nuo leirit niin isoja on etteikö niillä yksi pärjää. Täytyy ottaa selvää. Vai maksetaan siitä palkkio. Luulin, että ruokapalkalla. Täytyy lukaista tuo linkki.

• karetta kirjoitti:

No hyvä. Olen vähän selaillut palstan ketjuja ja nimim. Jappervokki kirjoittaa lähes aina kokkipariskunnista. Tuskin nuo leirit niin isoja on etteikö niillä yksi pärjää. Täytyy ottaa selvää. Vai maksetaan siitä palkkio. Luulin, että ruokapalkalla. Täytyy lukaista tuo linkki.

Protun www-sivu kertoo leiriläisiä olevan 7-16. Siihen tulee päälle kuitenkin 2 ohjaajaa ja ehkäpä 5 apuohjaajaa, ja kokin pitää tietysti itsekin syödä. Mutta kyllä kai tuon määrän yksi ihminen ruokkii.

Oma kokemus on yksi ainoa leiri ja siitä on yli kymmenen vuotta. Silloin kokki oli aika vanha ja apukokki hänen lapsenlapsensa.

• karetta

Protun www-sivu kertoo leiriläisiä olevan 7-16. Siihen tulee päälle kuitenkin 2 ohjaajaa ja ehkäpä 5 apuohjaajaa, ja kokin pitää tietysti itsekin syödä. Mutta kyllä kai tuon määrän yksi ihminen ruokkii.

Oma kokemus on yksi ainoa leiri ja siitä on yli kymmenen vuotta. Silloin kokki oli aika vanha ja apukokki hänen lapsenlapsensa.

Olen kokkaillut joskus viikonlopun ajan 30-32 hlölle eikä se kovin paha rasti ollut. Olivat aikuisia, teinipojat syö kyllä enemmän.

• Huhhahheijaaa

Kyllä siellä yleensä on kokki ja apukokki. Jo varmuuden vuoksi. Ne ovat pikku palkalla, toisin kuin ohjaajat ja apparit, jotka tekevät vapaaehtoistyötä. Yleensä kuitenkin protulaisia.

• ateisti71

Niin se Japperwokkikin kirjoitti. Ovat usein seurustelevia pareja kuulemma.

• kysyväkö-eksyy

Ihan on kuin seurakunnan leireillä. Onko iltahartautta?

• Ei, vaan iltasatu.

• kirjallisuutta

Ei, vaan iltasatu.

Mitä satuja te luette lapsille/nuorille?

• kirjallisuutta kirjoitti:

Mitä satuja te luette lapsille/nuorille?

En valitettavasti muista esimerkkiä. Mutta ihan satuja, joku pikku prinssin jotain.

Leirin tunnelmaa on oikeastaan aika vaikea selittää sellaiselle, joka ei ole itse osallistunut.

• aamuaurinkopaistaa

• kaappaussaunassa

Pääsiskö Japperin kans wokkaamaan leirille?

• neutraalit.suhteet

Kokin ei tarvitse tuoda omaa kaveria leirille. Protusaunoissa valkataan kokille mieluisa kaveri, jonka kanssa voi sitten saunoa muiden poistuttua kaksistaan ja puuhata sitä, mikä Jappervokin mielestä on väistämätöntä.

Sukupuolirajoitetta ei leirin vapaamielisessä ilmapiirissä ole ollut eli voit valita kaverisi kummasta tahansa sukupuolesta tai leirin jo tunnustamasta transsukupuolesta myöskin.

Jostain syytä leirillä puhaltaa vielä kovin konservatiivinen tuuli lukumääräneutraalien suhteiden suuntaan, mutta toivottavasti tästä kapeutuneesta ajattelusta päästään pian eroon ja kokki voi luoda saunasuhteen halutessaan vaikka koko leirin kanssa.

• RatioPhirst

Miksi vaparien protuleirillä ollaan konservatiivisia tuossa asiassa? Miten sitä voi perustella rationaalisesti?

• karetta

Minkähän takia mun viesti on poistettu? Pyhinä palattiin tyttökaverin kanssa yhteen ja hän on myös kiinnostunut kokkaamisesta. Ihan hyvä kokki onkin.
      Onko vapareilla siis jotain seksuaalisia vähemmistöjä vastaan? Enkö saisi tulla tyttöystäväni kanssa kokeiksi leirille vain siksi että olemme lesbopari? Onko pakko olla heteropari? Jappervokki on palstalla kirjoittanut, että kokkeina on ainakin aiemmin ollut seurustelevia pareja.

• RatioPhirst

Kyllä siellä on konservatiivinen meno! Lukumääräneutraalit suhteetkin on pannassa. Vai onko?

• karetta

Eli ei siis naispareja Protuleirille. Sellaista suvaitsevaisuutta.

• karetta kirjoitti:

Eli ei siis naispareja Protuleirille. Sellaista suvaitsevaisuutta.

Protu on saanut SETAn asiallisen tiedon omena -palkinnon vuonna 2003. Protu tuki tasa-arvoista avioliittolakia vuonna 2014.

• karetta

Protu on saanut SETAn asiallisen tiedon omena -palkinnon vuonna 2003. Protu tuki tasa-arvoista avioliittolakia vuonna 2014.

Teoriaa. Käytännössähän nuo koetellaan, ovatko tosissaan? Näköjään poistattivat viestinkin, missä kerroin kokkaavasta tyttöystävästäni. Onpahan suvaitsevaisuutta.

• karetta kirjoitti:

Teoriaa. Käytännössähän nuo koetellaan, ovatko tosissaan? Näköjään poistattivat viestinkin, missä kerroin kokkaavasta tyttöystävästäni. Onpahan suvaitsevaisuutta.

Olisiko viestin poiston syy ehkä ollut joku muu kuin viittaus naispariin? Varsinkin, kun viestistäsi käy ilmi että sinulla on tyttöystävä, mutta nimimerkistä ei selviä sukupuoli.

Esimerkiksi Protun ensimmäinen pj on ollut aikanaan mukana perustamassa Opiskelijahomoja. Kovin ovat leirit muuttuneet sitten minun ohjaaja-aikani, jos vähemmistöjä nykyään syrjitään.

• karetta

Olisiko viestin poiston syy ehkä ollut joku muu kuin viittaus naispariin? Varsinkin, kun viestistäsi käy ilmi että sinulla on tyttöystävä, mutta nimimerkistä ei selviä sukupuoli.

Esimerkiksi Protun ensimmäinen pj on ollut aikanaan mukana perustamassa Opiskelijahomoja. Kovin ovat leirit muuttuneet sitten minun ohjaaja-aikani, jos vähemmistöjä nykyään syrjitään.

Vai että syy olisi minussa. Sehän sopisi. Poistetussa viestissä kävi ilmi, että olen lesbo ja sen vuoksi se on todennäköisesti poistettu. Se oli asiallinen viesti.
        Protuilijat eivät siis hyväksy leirille naisparia kokeiksi.

• En usko että sukupuolisella suuntautumisella tai sukupuolella on merkitystä suuntaan tai toiseen protun kannalta. En itse toki voi tätä vahvistaa koska en vaikuta protussa, mutta tuntuisi todella oudolta jos olisi. Minusta vaikuttaa siltä että kirjoittaja pyrkii tarkoitushakuisesti etsimään syytä saada kärpäsestä härkästä, syitä tälle voi vain arvailla. Jori ei Vapaa-ajattelupalstan ylläpitäjänä linjaa Protun linjaa, eikä yksittäisen viestin poistoa voi edes tulkita tuollaiseksi linjaukseksi. Protun toimintatavoista vastaa Protu itse hallituksensa päätösvallalla. Onko Jori Protun hallituksessa? No ei näyttäisi olevan: https://www.protu.fi/ajankohtaista/uutiset/2013-11-18/protun-hallitus-vuodelle-2014-valittu - mistä ihmeestä syntyi tulkinta että Jorin Vapaa-ajattelupalstan ylläpitäjänä toiminen voitaisiin tulkita erillisen yhdistyksen linjaukseksi? Pitää olla päästään sekaisin tai trolli jos tätä edes ehdottaa.

• karetta kirjoitti:

Vai että syy olisi minussa. Sehän sopisi. Poistetussa viestissä kävi ilmi, että olen lesbo ja sen vuoksi se on todennäköisesti poistettu. Se oli asiallinen viesti.
        Protuilijat eivät siis hyväksy leirille naisparia kokeiksi.

Hyväksyvät. Usko nyt, tämä asia on varsin harvinaisen selvä.

Viestistä ei käynyt ilmi, että olet lesbo. Vain olettamalla että Karetta on naisen nimimerkki voi päätellä niin.

• karetta
        rainbowshy kirjoitti:

En usko että sukupuolisella suuntautumisella tai sukupuolella on merkitystä suuntaan tai toiseen protun kannalta. En itse toki voi tätä vahvistaa koska en vaikuta protussa, mutta tuntuisi todella oudolta jos olisi. Minusta vaikuttaa siltä että kirjoittaja pyrkii tarkoitushakuisesti etsimään syytä saada kärpäsestä härkästä, syitä tälle voi vain arvailla. Jori ei Vapaa-ajattelupalstan ylläpitäjänä linjaa Protun linjaa, eikä yksittäisen viestin poistoa voi edes tulkita tuollaiseksi linjaukseksi. Protun toimintatavoista vastaa Protu itse hallituksensa päätösvallalla. Onko Jori Protun hallituksessa? No ei näyttäisi olevan: https://www.protu.fi/ajankohtaista/uutiset/2013-11-18/protun-hallitus-vuodelle-2014-valittu - mistä ihmeestä syntyi tulkinta että Jorin Vapaa-ajattelupalstan ylläpitäjänä toiminen voitaisiin tulkita erillisen yhdistyksen linjaukseksi? Pitää olla päästään sekaisin tai trolli jos tätä edes ehdottaa.

Ihmeellisiä selityksiä. Olenko kirjoittanut Jorin linjasta jotain? En.
        Olette poistattaneet viestini, jossa kerroin olevani lesbo ja kiinnostunut protuleirillä kokkina toimimisesta, samoin tyttöystäväni.
        Nyt vain taas syyttämään minua ties mistä. Kummallinen asenne teillä.

• Rahahanat.kiinni

Valtionavulla tämäkin kokkailu. Miksi kirkon ripareille ei anneta valtiontukea, mutta vaparitaustaiselle pikkuporukalle annetaan n. 100 000 euroa?

• korjaussarja

Onko kirkko hakenut avustusta rippileireilleen?

• Rahahanat.kiinni
        korjaussarja kirjoitti:

Onko kirkko hakenut avustusta rippileireilleen?

Kannattaisivatko vaparit valtionavustusta kirkon ripareille ja samassa suhteessa kuin tuo 100 000, joka on aivan mieletön satsaus niin pienelle joukolle?

• korjaussarja
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

Kannattaisivatko vaparit valtionavustusta kirkon ripareille ja samassa suhteessa kuin tuo 100 000, joka on aivan mieletön satsaus niin pienelle joukolle?

Et vastannut kysymykseen.

• Rahahanat.kiinni
        korjaussarja kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen.

En osaa vastata, koska en tiedä. Mutta mitä sinä vastaat minun kysymykseeni. Voit vaparien sijasta puhua myös vain omasta puolestasi.

• lisääliksaakokeille

En osaa vastata, koska en tiedä. Mutta mitä sinä vastaat minun kysymykseeni. Voit vaparien sijasta puhua myös vain omasta puolestasi.

Eihän noi nyt vaan protuleirejä varten saa 100.000. Siis mihin toimintaan tuommoinen summa tulee?

• korjaussarja

Kirkko ei ole hakenut tuka rippileireilleen. Siinä syy miksei se saa tukea.
        Ja miksi kehtaisikaan hakea tukea, sehän kerää jo massiiviset jäsenmaksutulot valtion avulla, ja kirkon uskonnon levittäminen, myös alaikäisille, on sen ydintehtäviä joihin rahaa käyttää.
        Turhaa siis valittaa, ettei kirkko saa tukea rippileireille, vaikka protua tuetaan. Toinen on hakenut ja ansainnut tuen, toinen ei.

• verorahojenikäyttö
        korjaussarja kirjoitti:

Kirkko ei ole hakenut tuka rippileireilleen. Siinä syy miksei se saa tukea.
        Ja miksi kehtaisikaan hakea tukea, sehän kerää jo massiiviset jäsenmaksutulot valtion avulla, ja kirkon uskonnon levittäminen, myös alaikäisille, on sen ydintehtäviä joihin rahaa käyttää.
        Turhaa siis valittaa, ettei kirkko saa tukea rippileireille, vaikka protua tuetaan. Toinen on hakenut ja ansainnut tuen, toinen ei.

Äläpäs venkoile. PALJONKO protu saa tukea leirejään varten?
        Turha teidän kitistä ja joka kerran mennä kirkon selän taakse kun toimintaanne kritisoidaan.
        Hakenut ja ansainnut. Ansainnut :=D
        Paljonko saatte törsäysrahaa valtiolta? Minun verorahojani.

• korjaussarja
        verorahojenikäyttö kirjoitti:

Äläpäs venkoile. PALJONKO protu saa tukea leirejään varten?
        Turha teidän kitistä ja joka kerran mennä kirkon selän taakse kun toimintaanne kritisoidaan.
        Hakenut ja ansainnut. Ansainnut :=D
        Paljonko saatte törsäysrahaa valtiolta? Minun verorahojani.

Mitä mäkätät? Rahahana kysyi, miksi kirkko ei saa tukea leireilleen, ja tuossa on vastaus. Rahahana se kirkon tähänkin sotki.

Ansainnut = valtion virkamies on käynyt hakemuksen läpi, ja katsonut sen perusteella hakijan ansaitsevan tietyn tukisumman.

Ja rahahanan toisen kysymykseen vastaan omana mielipiteenäni, että totta kai kirkon leirejä täytyy tukea samaan tyyliin kuin protu-leirejä heti kun kirkolla on jäsenmaksua maksavia henkilöjäseniä suhteessa saman verran kuin protullakin. Sitä odotellessa kirkko vielä toistaiseksi kerää valtion avulla jäsentensä verotettavaan tuloon pohjatuvaa %-määräistä jäsenmaksua toimintaansa, jonka yksi keskeisiä tavoitteita on kirkon uskonnon levittäminen ja jäsenmäärän säilyttäminen mm. tarjoamalla uskonnollisia rippileirejä pääosin omalle jäsenistölleen. Lienemme siis Rahahanan kanssa samaa mietlä, että kirkon ja protun jäsentilanne, jäsenmaksutilanne ja valtiontuki olisi pikaisesti saatettava suhteellisesti samalle tasolle.

• Rahahanat.kiinni
        korjaussarja kirjoitti:

Mitä mäkätät? Rahahana kysyi, miksi kirkko ei saa tukea leireilleen, ja tuossa on vastaus. Rahahana se kirkon tähänkin sotki.

Ansainnut = valtion virkamies on käynyt hakemuksen läpi, ja katsonut sen perusteella hakijan ansaitsevan tietyn tukisumman.

Ja rahahanan toisen kysymykseen vastaan omana mielipiteenäni, että totta kai kirkon leirejä täytyy tukea samaan tyyliin kuin protu-leirejä heti kun kirkolla on jäsenmaksua maksavia henkilöjäseniä suhteessa saman verran kuin protullakin. Sitä odotellessa kirkko vielä toistaiseksi kerää valtion avulla jäsentensä verotettavaan tuloon pohjatuvaa %-määräistä jäsenmaksua toimintaansa, jonka yksi keskeisiä tavoitteita on kirkon uskonnon levittäminen ja jäsenmäärän säilyttäminen mm. tarjoamalla uskonnollisia rippileirejä pääosin omalle jäsenistölleen. Lienemme siis Rahahanan kanssa samaa mietlä, että kirkon ja protun jäsentilanne, jäsenmaksutilanne ja valtiontuki olisi pikaisesti saatettava suhteellisesti samalle tasolle.

"totta kai kirkon leirejä täytyy tukea samaan tyyliin kuin protu-leirejä heti kun kirkolla on jäsenmaksua maksavia henkilöjäseniä suhteessa saman verran kuin protullakin."

Suhteessa mihin?

Millainen lasku siitä tulisikaan, jos kirkko saisi saman verran tukea per leiriläinen tai per jäsen kuin protu. Vai onko niin, että sitä suurempi tuki, mitä vähemmän jäseniä? Sehän vapareille sopisi...

• korjaussarja

"totta kai kirkon leirejä täytyy tukea samaan tyyliin kuin protu-leirejä heti kun kirkolla on jäsenmaksua maksavia henkilöjäseniä suhteessa saman verran kuin protullakin."

Suhteessa mihin?

Millainen lasku siitä tulisikaan, jos kirkko saisi saman verran tukea per leiriläinen tai per jäsen kuin protu. Vai onko niin, että sitä suurempi tuki, mitä vähemmän jäseniä? Sehän vapareille sopisi...

Suhteessa vaikkapa siihen paljonko protun leireillä käy protun henkilöjäseniä vs kirkon leireillä käyvät kirkon jäsenet, huomioiden muut mainitsemani seikat (esim. kirkon verotusoikeus ja jäsenmaksutulojen käytön oman uskonnon levittämiseen, mikä on yksi kirkon keskeisimmistä itselleen määrittelemistä tehtävistä.)

• mitäseuraavaksi

Miksi sivusto kehotti lukemaan tän ketjun? "Lue myös tämä" No nyt on luettu.

• sadasdasdssssa

Olen samaa mieltä kaikkien kanssa. Se on helppo olla kun saa 4 Aku Ankan näytenumeroa ilmaiseksi vaikka koko suvulle: http://tinyurl.com/4akuankkaa

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4598
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      358
      3879
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3476
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3128
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2563
    6. 280
      2380
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      322
      1807
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1802
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      47
      1493
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1183
    Aihe