Lämpöykkönen

maalämpö

Harkitsen maalämmön tilaamista heidän kautta. Onko jollain kokemusta kyseisestä tekijästä.

108

4531

Vastaukset

  • Tyyriimmän puoleinen ja välillä ollut reklamaatioiden oikaisun kanssa vaikeuksia.

    Kuvaavinta lienee, että suurin osa kerran tilanneista asiakkaista ei uusisi ostostaan Lämpöykkösen kanssa.

    • Meillä arvoissa on tärkeimpänä asiakastyytyväisyys, siksi tutkimme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä ja tällä hetkellä 94% asiakkaistamme suosittelee LämpöYkköstä myös tuttavilleen.


    • Lämpöykkönen kirjoitti:

      Meillä arvoissa on tärkeimpänä asiakastyytyväisyys, siksi tutkimme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä ja tällä hetkellä 94% asiakkaistamme suosittelee LämpöYkköstä myös tuttavilleen.

      Jos olisi tärkein arvo,niin hoitasitte varmaan reklamaatio asiat ajoissa.


    • Lämpöykkönen kirjoitti:

      Meillä arvoissa on tärkeimpänä asiakastyytyväisyys, siksi tutkimme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä ja tällä hetkellä 94% asiakkaistamme suosittelee LämpöYkköstä myös tuttavilleen.

      Kokemukseni mukaan tutkimus tehdään vain tyytyväiselle asiakkaalle, ei niille joiden tiedetään olevan tyytymättömiä. Itse sain pyytämällä pyytää kutsua tutkimukseen. En voi suositella. Kaikki meni pieleen. Takuuhuolto ei toimi . 24/7 = viikko pari.... Katsokaa muita tämän viestiketjun kriittisiä arvioita. Itse voin allekirjoittaa niistä lähes jokaisen omakohtaisen kokemuksen perusteella varsinkin asennusten ja etenkin huollon osalta. Tämä on mielipiteeni!


    • Lämpöykkönen kirjoitti:

      Meillä arvoissa on tärkeimpänä asiakastyytyväisyys, siksi tutkimme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä ja tällä hetkellä 94% asiakkaistamme suosittelee LämpöYkköstä myös tuttavilleen.

      höpö höpö. ei pidä paikkansa. meillä on jo ootettu puolivuotta yhteydenottoa.asenustyö kesken.kukaan ei vastaa puheluihin eikä viestiin.nyt asiasta tehty reklamaatio.


    • eli siis varmasti lämpenee laskun saadessaan


    • Meillä odotettu takuukorjaustsa 3kk. Ensin ei vastattu korjauspyyntöihin ja nyt ei tulla korjaamaan. Soitetaan ja luvataan ja sovittuna päivänä perutaan. Keittiön katto pilalla, kun laite valutti vedet pitkin kattorakenteita, laite odottaa lattialla ja me katsotaan ammottavaa reikää katossa. Minkään firman kanssa ei ole ollut näin hankalaa! En todellakaan suosittele!


    • tyrmistynyt kirjoitti:

      Kokemukseni mukaan tutkimus tehdään vain tyytyväiselle asiakkaalle, ei niille joiden tiedetään olevan tyytymättömiä. Itse sain pyytämällä pyytää kutsua tutkimukseen. En voi suositella. Kaikki meni pieleen. Takuuhuolto ei toimi . 24/7 = viikko pari.... Katsokaa muita tämän viestiketjun kriittisiä arvioita. Itse voin allekirjoittaa niistä lähes jokaisen omakohtaisen kokemuksen perusteella varsinkin asennusten ja etenkin huollon osalta. Tämä on mielipiteeni!

      Todellisissa ongelma tilanteissa ihminen uskaltaa kommenoida omalla nimellään! muutoin kommetteja ei voi todentaa/ pitää todellisina!


    • "Kuvaavinta lienee, että suurin osa kerran tilanneista asiakkaista ei uusisi ostostaan Lämpöykkösen kanssa."
      Mistäs tuon tiedät?


  • reklamaatioiden hoito luokattoman huonoa.. en suosittele kenellekkään. Myyntimiehen puheet asiakas palvelusta oli pelkkää puppua.

  • En ole koskaan tehnyt kauppaa heidän kanssaan. Joitakin tarjouksia olen nähnyt. Niiden perusteella uskoisin, että ovat hinnakkaampia kuin muut.

    • Ilmalämpöpumppu oli 'tarjouksessa' asennettuna.
      Kallis, tai siis törkeän hintainen:
      " Kuten kerroin, meiltä on mahdollista saada lämpöpumppuja niin sanotulla huolenpitosopimuksella. Näin ollen teidän ei tarvitse tehdä mitään alkuinvestointia, vaan maksatte (€154)kuukausimaksua joka kattaa seuraavat asiat:
      -Laitteiston asennustyöt (toshiba 9 kW)
      -Käynnistyksen ja säädöt
      -Käyttökoulutus
      -HelpDesk 24/7 puhelintuki
      -6 Vuoden täystakuu järjestelmälle
      -6 Vuoden Siemens All Safe -vakuutus
      -Järjestelmän huolto- ja optimointi sopimuskauden ajan
      -Sopimusaika 6 Vuotta (yhteensä 11088 euroa) "

      Eipä tullut tehtyä kauppoja näitten kanssa.
      Tilasin paikalliselta yrittäjältä 6kW bosch asennettuna 2024e veroineen. Ei tarvittu rahoitusta.


  • Sotkee paikat perusteellisesti! Kämppä on likainen ja melkoinen sikolätti asentajien jäljiltä. Kengät jalassa on pyöritty jokapuolella kämppää ,jälkiä ja lohmuja parketissa . Reklaamaatiota viitataan kintaalla.

  • Kalanruoto kansaa!

  • En voi suositella missään tapauksessa ! Meidän projekti on nyt kestänyt jo pari kuukautta, eikä kukaan osaa vastata miten kauan vielä. Pihat on kuin kyntöpelto, jätetty kaivuun jäljiltä kauheaan kuntoon. Lämpöpumppujen asentajat eivät tiedä mitä tekevät ja mihin asentavat. Tiedonkulku aivan olematonta.

    • mistä paikkakunnasta on kyse??


  • Varoitus !!! Olemattomasta laskuttavat, olethan tarkkana. Meillekin 600,00€ lasku, kun tiukasti moneen kertaan soitimme, laittoivat hyvityslaskun.

  • Tosi huonoa palvelua. Myyntimiehen puheet eivät ole käytännössä toteutuneet. Laitteella takuu 5 vuotta, nyt 2 vuotta asennukseasta pumppuun osan vaihto. Korjaaja kauempaa, kävi yhden kerran tutkimassa tilannetta, josta sain tiedon n. 2viikon kuluttua. Vuoto,jota tuli uudestaan tutkimaan n. 2 viikon kuluttua. Vuoto löytyi, sanoi että osa tilataan ja Lämpöykkösen miehet käyvät osan vaihtamassa. Ei kuulunut mitään, taas meni viikkoja. Yritin soittaa, ei vastattu puhelimeen. Ilmoitin keskukseen soittopyynnön, ei soitettu. Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, käski sanoa puhelinkeskukseen ajan minkä kuluessa pitää ko. firmasta ottaa yhteyttä. Kymmenen minuutin kuluttua tuli viesti, odotetaasn vara-osaa. Ei silloinkaan voinut puhelimessa keskustella. Soitin nyt taasen kahdenviikon kuluttua asentalle, joka oli käynyt vian toteamassa. Kertoi, että Lämpöykköseltä oli hänelle tullut viesti, vara-osa on tullut, mutta ei ole heillä aikaa käydä vaihtamassa. Tämä mies oli Oulusta hommannut asentajan, kun hän itse on niin kaukana jaa ei ole aikaa hoitaa ko. asiaa. Nyt olen ollut yhteydessä Oulussa olevaan asentajaan, jonka Lämpöykkönen on ostanut asiaa hoitamaan, saa nähdä tuleeko ensi viikolla... asian vien kuluttajja-asiamiehelle ensi viikolla..Laitteella takuu,eikö korjauspuoli pitäisi olla paremmin järjestetty.. Heti, kun 5 vuotta on kulunut, en missään tekemisissä halua olla ko. firman kanssa ! täydellisesti luotto mennyt, varokaa!

  • Tuli lyötyä kädet syvälle paskaan, kun menin valitsemaan tämän yrityksen. En suosittele kenellekään, ellei sitten huono palvelu ja kovat hinnat huijausta lähentelevine laskutuksineen innosta.

  • meilä onnistu kaupat hyvin. Hinta ei ollu halvin eikä kallein, mut mukava asentaja laitto vehkeet paikoilleen öljyn tilalle ja oon tyytyväinen siihen jälkeen.

    • Olet varmaan lämpöysköksen omaa porukkaa?


  • Meille tuli lämpöykkösen kautta maalämpö ja ei ole ollut kuin ongelmia. Käyttävät ilmeisesti jotain ulkopuolisia asentajia ja jälki on sen mukaista. Huoltopäällikköä ei asia kiinnosta kun rahat on saatu.

  • Meille tuli myös maalämpö heiltä ja ongelmia on ollut. Asennuksessa 4 kaveria kävi vuorotellen kokeilemassa, kunnes saatiin valmiiksi. Ongelmia ilmauksen kanssa edelleen (1v asennuksesta), ei mennyt suunnittelu putkeen. Lisäksi käyttävät ruostuvia teräsputkia porakaivoissaan (Rototek alihankkijana) ja meillä käyttövesi ruostui tämän johdosta. Piti korjauttaa omaan piikkiin. Huoltopäällikkö ei vastaa mitään, heittää palloa alihankkijoille. Onneksi en maksanut loppulaskua, niin on jotakin mihin vedota.

  • Varmaan toiset lestat käy täällä kehumassa ko. firmaa. En voi itse suositella. TODELLA ala-arvoista palvelua huollon osalta. Miten firma voi pysyä elossa tuolla menolla. Harmittaa todella paljon, että ostin heiltä. Uskokaa näitä kirjoituksia.

    • On siis lestafirma? Kierretään kaukaa


  • En suosittele. Myyjä voi luvata vaikka minkälaisen "takuun", mutta käytännössä alat lypsylehmäksi huoltokäynneille. Ja huoltokäyntejä todella tulee johtuen huolimattoman asennuksen, säätämisen laiminlyöntien ja yleisen osaamattomuuden takia taatusti. Eivätkä ole "takuuseen kuuluvia" vikoja.

  • rosvo roopeja koko sakki,,kyselin tarjouksia monelta ja lämpöykkönen teki puolet kalliimman tarjouksen mitä paikalliselta firmalta saan ivlp lämmitys järjestelmän..soittivat vielä että vielä vääntävät hinnan kohilleen nii alku peräseen tarjoukseen hinta nousi 450 euroa hehhehh...uskomatonta eivät oo ajan tasalla mitä tarjoavat kellekkin :) en suosittele..myyntimiehet kovia kehumaan siitähän ne palkan saa prkl..

  • En suosittele. Rahat heillä on kiire saada mutta mitään sovittua ei pidetä. Vuoden ollut laite käytössä ja koko ajan herjannut ylipainetta laitteessa. Huolto toimii etänä, puhelimen välityksellä neuvottu laittamaan maalämpöpumppu hätäkäyttöön jolloin kone ei pääse sammumaan. Tätä tasoa huolto. Ilmeisesti pitäisi maksaa etukäteen heille että pääsisivät paikalle. Nyt alkaa laiteetkin osoittamaan hajoamisen merkkejä. Eikä taaskaan saa huoltoa paikan päälle puheluista ja sähköposteista huolimatta.
    Tyypillinen rakennusalanliike, kiire saada rahat eikä asiakkaista välitetä.

    Ota mielummin joku paikallinen yrittäjä jos löytyy, vaikka maksaisi enemmän. Saat sitten helpommin huoltoa kun ei voi olla välittämättä omasta maineestaan.

    • Ja toi 94% tyytyväisiä on täyttää puppua. Voihan nettisivuille laittaa vaikka mitä kehuja omasta firmasta jos vaan kehtaa.
      Miten nykyaikana tälläiset firmat pysyy pystyssä? Ovatko niin hyviä kusettajia?


  • Lämpöinen kakkonen on pakasella kiva, mutta jäähtyy yllättävän nopeasti. Sitten on taas kylmä.

    • Meillä ollut maalämpö nyt päälle vuoden. Asennus sujui hyvin, mutta huolto ei. Olemme nyt kahtena syksynä joutuneet lämmittämään sähköllä viikkoja, koska korjausta ei vain kuulu. Viime syksynä vaihdettiin kalliimpi osaa takuulla. Lieneekö syynä, että nyt ei haluta tehdä uudestaan samaa. Ja kerää jostain syystä myös paljon ilmaa pattereihin edelleen. Sähköllä kyllä toimii, mutta maalämmöllä olisi silti tarkoitus lämmittää, koska sähkön käytön kyllä huomaa laskussa. Meiltä Lämpöykkönen ei ole jostain syystä kysellyt, suositeltaisiinko...


    • Valitin heistä myös maahantuojalle. No, heillähän ei ole juuri mahdollisuuksia sanoa mitään, mutta rivien välistä pystyi lukemaan, ettei ole yllätys. En kyllä antaisi omia tuotteita tuollaisen firman myytäväksi. Kuka enää viitsii ostaa heidän kauppaamiaan merkkejä, kun laatu on tuota tasoa. Toivon, että menisi konkkaan ko. firma, niin maahantuoja joutuisi osoittamaan toisen yhtiön huoltamaan laitetta.


  • Suosittelen valitsemaan lämpöpumpputoimittajaksi www.energiakumppanit.fi, on maahantuojan virallinen kumppaniyritys ja homma toimii!

    • Iäkkäille vanhemmilleni tuli mainossoitto ilpin huoltamisesta. Isäni salli sitten tarjouksen tekemisen täysin toimivan ilpin huollosta. Nyt Lämpöykkönen on sitten tulossa tekemään aivan turhan ylihinnoitellun 390 € huollon 4.1., tarjous muuttuikin toimeksiannoksi! EI TULE ONNISTUMAAN!!!


  • Maalämpö as.09-11. Tökki heti alusta asti.Myyjä oli hyvä puhumisessa,ei missään muussa.neljän vuoden ajan pumppu toimi satunnaisesti,huonosti.07-16.tehdyn huollon/korjauksen jälkeen toiminut viimeviikkoon .taas jotain vikaa.huoltoa ei missään vaiheessa ole kiinnostanut saada laitetta oikeasti kuntoon.aika tilaamisesta huollon saapumiseen ,yleensä viikon ja kolmen kuukauden välillä.Talviaikana? En ole suositellut kenellekään ,enkä suosittele. Mitähän Oilonnilla tästä firmasta oikeasti tiedetään.Tämän huonompaa mainosta ei ole. En tiedä ketään muutakaan suosittelijaa.Ps.huoltoa on kiinnostanut ainoastaan ,onko huoneissa lämpöä.ei ollenkaan se toimiiko pumppu niinkuin sen pitäisi toimia. Tämä oli vain pinta raapaisu!

  • Huoltoa ei ole kuulunut vieläkään, vaikka on luvattu monta kk sitten.

  • Huom! Kävin LämpöYkkösen kotisivuilla ja ensin yllätyinkin iloisesti että asiakaskokemukset ovat pääsääntöisesti hyviä, mutta...firman FB-sivuilla kommentoinnit on kirjattu yllättäen samalle päivälle ja uudet positiiviset arvostelut on palautteen asiakas sisällön mukaan vanhoista, useiden vuosien takaisista asennuksista! törkeää kuluttajan harhaanjohtamista. Mitä näille Lämpöykkösen aktvivoimille(tuttuja?)asiakkaille on luvattu että käyvät kirjoittamassa positiivisia kommentteja vuosien takaisista asennuksist. Kun arvosteluja selaa pitemmälle niin alkaa nykytouhun meininki tulla esille.

  • Olen hankkinut LämpöYkkösen kautta kaksi maalämpöjärjestelmää (Oilon RE 55) pienkerrostalokohteisiin ja molemmissa hankinta on ollut suuri pettymys. Toimitukset myöhästyivät, työn laatu oli surkeaa, koko ajan koetettiin lisälaskuttaa milloin mistäkin, vaikka asia sopimuksessa selvästi kuului toimittajalle. Pienen kirjeenvaihdon jälkeen asiasta luovuttiin, kunnes koetettiin taas uutta keinoa. Vastenmielistä toimintaa.
    Käyttöönottopöytäkirjoja ei koskaan luovutettu (kerrottiin menneen hukkaan), vaikka todellinen syy oli ettei mitään mittauksia tehty! Pihatyöt tehtiin sutaisemalla parissa tunnissa ja nurmikkojen kylvyyt menivät pieleen. Kun seuraavana keväänä reklamoimme asiasta, kertoivat he vian olevan maaperässämme.
    Vuoden seurannan jälkeen havaitsimme hyötysuhteen olevan HIRVITTÄVÄN huonon.
    Sopimuksessa COP luvattiin olevan 3,0, mutta mittaukset osoittivat lukujen olevan 1,95 ja 2,10,
    Tämä tarkoittaa, että maalämpöjärjestelmästä saatava hyöty laskee 50%, eli kun yhdellä kW:lla pitäisi saada tuotetuksi 3 kW, saadaankin järjestelmästä vain 2 kW. Tämä tarkoittaa molemmissa kohteissa yli 100 000 €:n saavuttamatonta säästöä laitteiston käyttöiän aikana (20 vuotta)!!!
    LämpöYkkönen kertoi hyötysuhteiden olevan tyypillisiä heidän saneerauskohteissaan!!!
    LämpöYkkönen kiistää kaikki puutteet toimituksissaan ja olemme menossa oikeuteen molemmissa tapauksissa. Olen kuitenkin kuullut, että LämpöYkkönen on suostuu tekemään sovun vasta muutamaa päivää ennen oikeuskäsittelyä (katsovat miten hermot kestävät) ja he maksavat itsensä ulos rahalla.
    Tehdyt sopimukset ovat salaisia, eikä niistä saa kertoa ulkopuolisille.

    ÄLKÄÄ IKINÄ SEKAANTUKO TÄHÄN TOIMITTAJAAN!!!

  • Tilasin maalämmön reilu vuosi sitten. Ongelmia oli jonkun verran luvan saannissa kaupungilta, kesti pidempään kuin mitä arvioitiin. Sen vuoksi sovittu aikataulu siirtyi eteenpäin. Viime kesänä 2016 päästiin tekemään töitä sitten juhannuksen jälkeen. Parilla naapurilla eri firma oli oli tehnyt maalämpöä ja toiseen taloon oli tarvittu 2 ja toiseen taloon 3 porausta ja toisesta löytynyt rikkonaista kalliota 60 metriä että vähän ihmettelin mitenkähän käy. No onneksi hyvin, kallio tuli vastaan 12 metrin päässä.

    Sitten töiden etenemisestä, yhden firman kaverit kävi perjantaina poistamassa öljykattilan ja poistivat asbestia. Maanantaina tuli kaveri poraan reikää puolen päivän aikaan ja valmista oli seuraavana päivänä puolilta päivin. Kaveri laittoi pihan hyvään kuntoon, jäi siistiksi.
    Keskiviikkona tulivat sitten asentajat, vetivät vaakaputket, toiset miehet asensivat Alpha Innotecin. Kun yhdestä seinästä ei päästy kunnolla poralla läpi, niin tilasivat kaverin poraamaan reiän timanttiporalla. No eipä haittaa kuulla että on talo kovaa tekoa. Saatiin juttu kuntoon.

    Parin jutun kanssa oli ongelmia, mutta ne oli pienempiä juttuja, liittyi lupapapereiden kanssa säätämiseen. Sain myös seinään merkin maalämmön paikasta jälkikäteen.

    Niin ja hinta piti mistä sovittiin. Urakan tarjous oli kilpailukykyinen. Tuo mitä sanottiin energiatehokkuudesta jäi kiinnostamaan, tarvittee seurailla miten hyvin pumppu tuo säästöjä. Ainoo mitä tässä vanhassa talossa on huonoa on vesipatterit. Luultavasti tehoja maalämmöstä saisi paljon paremmin lattialämmityksellä kun voisi pitää veden lämpöä alempana. Asennuksista voisin antaa 10. Papereihin ja lupiin liittyvistä jutuista 8. Tarjouksen pitämisestä 10. Jonkun verran jäi siivottavaa sisälle liittyen tiiliseinien poraukseen. No tuosta siivouksesta ei ollut sovittu ihmeemmin ja muutoin paikat jäi siistiin kuntoon.
    En ole mikään Lämpöykkösen työntekijä tai omistaja. Yhtä hyvin voisin ihmetellä kun noit muita juttuja lukee että onpas täällä paljon kilpailevan firman henkilöitä haukkumassa. Työkseni teen tietokonesoftien asennusta ja tämä rakennuspuoli on vielä vähän outoa kerrostalosta vuosi sitten omakotitaloon muuttaneena.

    Myöhemmin pumppuun tuli pientä ongelmaa kun anturi varoitteli. Saattoi liittyä siihen kun talosta katosi yksi vaihde sähköistä. Sähkölaitos oli vetänyt uudet johdot pari vuotta sitten ja yksi liitäntä oli ollut huono. Olisko maalämpöpumppu ottanut vähän nokkiinisa vaihteen katoamisesta. Sain asentajalta neuvot puhelimessa mitä tehdä ja kun oli helppo juttu korjata, niin sain anturin resetoitua. Tuohon että sain asentajan neuvot mitä tehdä oli 10 min sisällä siitä kun soitin heidän tukeen.

    Tässä on enempi kokemusta firmasta tuon asennuspuolen osalta ja se meni hyvin.

  • Mitä kokemuksia Lämpöykkösen ilmalämpö pumpuista? Varsinkin Viessman merkki? Sain tarjouksen öljylämmityksen vaihdosta ilma-vesilämpöpumppu järjestelmästä.
    Taitaa olla huonoja kokemuksia pääasiassa?

  • Meillä on hyvät kokemukset Lämpöykkösistä. Tulihan tuossa pari pientä mokaa mutta ne saatiin hoidettua ihan asiallisesti: Ensimmäinen moka oli oikeastaan väärinymmärrys kun maalämmön siirtoputket vedettiin hieman liian ylös siinä maalämpökaivon ympärillä olevassa betonirenkaassa mutta tuo saatiin kyllä soviteltua ihan kuntoon. Toinen ongelma oli lattialämpöputkien kanssa kun yhtä siirtoputkea tuli hieman liian vähän, no sekin saatiin kyllä hoidettua kuntoon. Lisäksi Lämpöykkönen toimi hyvin ripeästi kun tarvitsimme lattiavaluaikataulin vuoksi noi lattialämpösuunnitelmat ja asennukset aika nopeaan tahtiin. Siitä iso kiitos heille.

    Muista firmoista ei ole kokemuksia mutta jos rakentaisin uudestaan (mitä en muuten aio tehdä) niin kyllä käyttäisin Lämpöykköstä.

  • Älä missään tapauksessa sekaannu ko firmaan. Meillä on tapeltu toimimattoman laitteen kanssa jo yli vuoden ja yrityksen vastaavat vain pakoilevat. Toimitusjohtaja ei vaivaudu ollenkaan ottamaan kantaa mihinkään ja muu "johtajat" puhuvat mitä sattuu, lupaavat, mutta mikään ei toteudu. Seuraavaksi tulevat syytteet muista urakoitsijoista ja ympäristöstä. Oikeuteen ollaan menossa, mutta vieläkään eivät oikein ota todesta. Kai toivovat, että jokin " ihmeellinen voima" korjaa asiat kun tarpeeksi odottaa.
    Kuten yllä on, emme ole ollenkaan ainoita onnettomia, olisko esim facessa ryhmä, johon saatais kokemuksia, joita eivät ite pääse sitten muuttamaan.

    • En suosittele ilmalämpöpumpun hinta oli 30-35%kallimpi kuin kilpailijalla ja myyntiedustaja joka kävi vetosi vain kotitalousvähennykseen olisi pakko ottaa kiertäkää kaukaa kyseinen yritys pakkomyymistä. Miksi kaikki LESTAT on umpikieroja!!!!!!!


    • Mikäli haluatte maalämmön asennukseen ammattitaidotonta toimintaa (poskettomaan hintaan) ja vastuuta pakoilevat henkilöt, niin sitten voin suositella. Harkitsen juristin palkkaamista sotkujen selvittelyyn.


  • Lisää kokemuksia kyseisestä firmasta? Kannattaako ottaa maalämpö heiltä?

  • Olen juuri tehnyt sopimuksen lämpöykkösen kanssa..asennukseen vielä 2-3 viikkoa ja laittoivat jo laskun tulemaan..taitaa olla parempi kun en maksa ennen kuin vermeet paikoillaan ja toimii..

  • Lisää todellisia kokemuksia?kiinnostaisi tietää ovatko haukkujat kilpailijoita

  • Meillä maalämpöurakka meni aika sähläykseksi kyseisen firman toiminnasta + maalämpöpumpun säiliö ruostui kahdessa vuodessa. Hanoista alkoi tulemaan ruosteista vettä.
    Mikäs siinä, takuuseen samanlainen säiliö...
    Ainoa plussa menee mukavalle ammattitaitoiselle asentajalle.

  • Laitettiin maalämpö kyseisestä firmasta tänne Kemiin. Kaikki sujui todella hyvin. Ollaan tosi tyytyväisiä. Pumppu toiminut hyvin. Asentajat ammattitaitoisia.

  • Se on kannattavaa se.

    • Tyttäremme sotkeentui kyseiseen firmaan 2017 syksyllä.Asennukset jätettiin kesken.Luvattiin vetää putket maahan ennen roudan tuloa.Nyt eletään jo 2018 tammikuuta ja maahan pantavat putket laittamatta.Ne lojuvat pihalla niinkuin klykoolitkin.Eli tämä vehje toimii nyt sähköllä ei maalämmöllä.Siis hommat jäi kesken.Jos heille yrittää soittaa,ei kukaan vastaa.Kai tämäkin viedään oikeuteen,tulkoon tuomarit katsomaan työn jälkeä jospa sais tämän firman ihmisten kusetuksen loppumaan.


  • Usko toverit ostaa ja kehuu, muilla näyttää olevan pelkkää huonoa sanottavaa. Mutta raha kelpaa ja laskutusta voidaan vaikka suurentaa jos löysää jossain päin on. Saku olisi voineet kaataa koko firman mutta ottivat osuuden ja veloista pois. Kumma että saa jatkaa toimintaa. Pysykää loitolla. Yhden pumpun kokemuksella.

  • Tarjouksen pyysin. Siihen jäi. Otin paikalliselta toimialta, siä myyjä oli pitkänlinjan lvi alan ammattilainen eikö kirjasta viisautensa hankkinu poika. Lisäksi lämpöykkönen tarjosi turhaa tekniikkaa järjestelmään. Ja 3500 kalliimpi tarjous tietysti vaikutti asiaan.

  • Tästä puljusta kyllä kannattaa pysyä erossa. Kävi kaupittelija kylässä ja tyrkyttämällä myi yli hintaista ilmalämpöpumppuaan, Myyjästä ei millään meinannut päästä eroon ja ei uskonut, että en halua laitetta laittaa ennen, kuin olen vertaillut hintoja. Onneksi en tehnyt kauppoja, kun kilpailevalta taholta löytyi vastaava pumppu asennuksineen 1000€ halvemmalla. Reklamaatioista ja asennuspalvelujen laadusta en uskalla lähtä edes arvailemaan...

  • Eiköhän se ole jokaisen oma asia mistä palvelun ostaa. Ihme valittajia taas täällä liikenteessä. Ne jotka kyseisen puljun kanssa ovat olleet tekemisessä ja jos jotain ongelmaa on ollut, eivät missään suomi24 palvelussa itke ongelmiaan. Trolleja riittää. Netti on niitä on pullollaan. Jos 2 toyotaa on myynnissä eri autoliikkeissä, toinen niistä on kalliimpi niin ollaan täällä haukkumaassa toinen liike pystyyn. Mutta ei oteta huomioon miksi se toinen toyota on kalliimpi, vähemmän kilometrejä, takuu, huoltokirja, siistimmässä kunnossa jne. Tässäkin tapauksessa tosi ostajat eivät ole autoa ostamassa, vaan itkevät täällä kun ei ole muutakaan tekemistä elämällään

  • Mökille tilasin pumpun, asentaja soitteli ja oli menossa kotiini asentamaan pumppua ja tästä eteenpäin asiat menikin pieleen. Takuuasiassa yhteyshenkilö lupasi palata asiaan mahdollisimman pian. Laitoin tänään viestiä että mikähän mahtaa olla tilanne kun ei mitään ole kuulunut yli kahteen viikkoon. Automaattivastaus jossa kaveri kertoo olevansa lomalla kesäkuulle asti. Tämä tänään.

  • Kone meni rikki. Huolto ei toimi.
    Ollaan odotettu korjaajaa jo 1,5 viikkoa. Luvataan, mutta mitään ei tapahdu. Kannattaa ostaa muualta, josta saa palvelua myös oston jälkeen. Luulisi, että nykypäivänä tälläiseen toimintaan ei ole varaa.

  • Lämpöykkönen on paskin firma,jonka tiedän. Eihän siellä edes huollot pelaa. Työn laatu on heikkoa lähtöhtösuunnittelusta alkaen. Heistä on tehty monta rikosilmoitusta. Älkää koskaan ottako Lämpöykköstä.

    • Myös täällä huonot kokemukset Lämpöykkösen maalämmöstä. Aikataulut ei pidä, tieto ei kulke myyntimiehilltä asentajille eikä työnjohto tiedä mitään. Kaikkea lupaillaan, mutta mistään ei pidetä kiinni .

      Voihan olla, että tämä on alan tapa ja muutkin firmat ovat yhtä leväperäisiä... Ilmeisesti näillä on varaa jättää hommat hoitamatta, asiakkaita riittää silti...

      Nyt tuskin enää voi sopimusta purkaa, on jo maksettu 10% ja laitteet tulossa. Mutta aion olla v-mäkinen asiakas, kyylään asentajien selän takana, että tekevät edes suurinpiirtein niin kuin sovittu. Tosin tämänhetkisen tilanteen perusteella epäilen, etteivät edes pysty tekemään maalämpöä tämän kesän aikana, hyvä jos edes kaivon poraavat, vaikka keväällä luvattiin, että heinäkuussa remppa on ohi.

      Aion myös kertoa kaikille ja eritoten somessa, miten huono firma Lämpöykkönen on.


  • Tilasin heiltä asentajan katsomaan maalämpökoneen vikailmoitusta. Puhelinkeskuksen miehellä 0 teknistä osaamista ja tuntui olevan melko pihalla perus asioista. Sain hienon s-postin että huoltopyyntösi on vastaanotettu ja että asentaja soittaa mahdollisimman pian. Ei ole soittoa kuulunut eikä huoltomiestä näkynyt... Soitosta kulunut reilu kuukausi...
    No onneksi rahat säästyi ja ei tarvinnut reklamointiin ryhtyä heidän kanssaan. Uskokaa palstan kommentteja ja pysykää erossa tästä firmasta!

    • Ehkä huonoin LVI-alan firma, mitä Suomesta löytyy, joutaisi mennä konkkaan. ÄLKÄÄ KOSKAAN ASIOIKO TÄMÄN TOIMIJAN KANSSA. Ette saa kuin harmia osaksenne.

      Ja on muuten monella mustalla listalla, esim. julkisen puolen tilaajat ja yrittäjät eivät enää käytä Lämpöykköstä, mutta yksityisiä tämä firma kusettaa, kun monella ei ole mitään tietoa.


  • Meilä asentaja viipyi kaksi tuntia.
    Laskutti kuudesta tunnista.

    • Reklamoitko? Miten firma suhtautui ?


    • Tyypillistä, rahat pois vaan, ahneita paskiaisia koko firma täynnä.


  • Kahteen kohteeseen ovat tarjonneet maalämpöpakettia. Molemmissa lämpökaivo n. 30% matalampi kuin muilla. Elikkä kun lämpö ei riitä niin se on tilaajan ongelma. En ole käyttänyt heidän palveluja. Jos kusettaa jo tarjouksessa niin miten itse työ sujuu ?

    • Huonosti sujuu, tulevat viikkoja myöhässä ilman mitään selityksiä. Käsittämätön firma, luulisi menevän konkkaan tuolla politiikalla.


  • Boikottiin vaan, ei tuollaisia toimijoita kaivata LVI-alalla.

  • Vain huonoja kokemuksia.

  • Meille tuli loppukesästä 2016 maalämpö ko firman kautta. Kaikki on sujunut moitteettomasti tilauksesta alkaen, asennus sujui aikataulussa ja tyytyväisiä on oltu tähän päivään asti. Huoltoa ei oo tarvittu, joten siitä puolesta ei kokemusta.

  • Ihan outo kioski kannattaa olla varuillaan noitten kanssa

  • Älä ikinä anna mitään urakkaa tälle puljulle, mieluummin vaikka maksat kilpailijalle reilusti enemmän, niin ei tule paha mieli.

  • Ko firma on ulkoistanut kaikki työt alihankkijoille. Itse hoitaa vain laskutuksen, joka toimiikin tehokkaasti. Asiakaspalvelu on todella surkeaa. Sähköposteihin ei vastata. Asennukset jäävät vaiheeseen ja mitään opastusta ei asiakkaalle anneta.Kaikkia sopimuksen muiaisia töitä ei tehdä. Reklamaatioihin ei vastata, luultavasti kyseinen yritys ei osaa vaikeita asioita edes hoitaa.
    En voi suositella kyseistä firmaa kenellekkään. Myydyistä tuotteista ja niiden toiminnasta onkin sitten paljon kerottavaa. Ainakaan dokumentaatio järjestelmästä ei ole kovinkaan hääviä.

  • Meille tuli Lämpöykkösten kautta Viessmannin vilppi ja vielä ylimääräinen takuu. Asennus sujui hyvin ja jälki tosi hyvää. Sitten kone rupesk yskiin ja tarvittiin huoltoa. Huoltopyyntö helpdeskiin ja ootteleen luvattua soittoa. No ei kuulunut. Kolme kertaa soitin että sain huoltomiehen paikan päälle. Seuraavalla kerralla sama juttu. Yhdellä soitolla ei tume ketään!!

    Taas olis tarve huoltomiehelle. Soitin tasan kolme viikkoa sitten Lämpöykkösten helpdeskiin, jossa sanoivat huollon soittavan. Ei ole vielä kuulunut....

    Kaikki paikanpäällä käyneet asentajat ovat kyllä olleet ammattimiehiä ja tehneet todella siistiä jälkeä.

    • Samat on kuviot, helpdesk on avuton. Ainoa mikä tehoaa, on soittaa tarpeeksi isolle pomolle ja uhata kuluttaneuvojalla ja käräjillä. Sen jälkeen vasta jotakin tapahtuu. Paska firma, muuta ei voi sanoa.


  • Poistaneet arvostelut facebookin seinältä, taisi tulla sinnekin turhan paljon huonoja kokemuksia ja vaikutusta myynnin puolelle.

  • Kannattaa lyödä luuri korvaan mokomalle Lämpöykkösen puhelinmyyjälle. Erittäin agressiivista myyntiä ja kutsuttaa firmansa kylään vaikka kuinka kieltää. Ei millään usko ettei ole kiinnostunut heidän romuistaan. Väkisin vänkää ja tuputtaa. Vaikka olisi kuinka hyvä firma en osta heiltä mitään juuri tuon erittäin agressiivisen myyjän vuoksi. Agressiivin myynti kampanja viittaa siihen, ettei kaikki ole kohdallaan ja myynti luvut ovat pudonneet rankasti, ja se taas viittailee siihen, että firma on menossa nurin ja nyt yritetään agressiivisella kampanjalla myydä varastossa olevat romut pois joita ei koskaan ole aikomuskaan huoltaa tai korjata jos jotain menee rikki.

  • Kuten edellä on jo mainittu, tässä firma johon ei kannata sekaantua. Ellei sitten halua järkyttää mielenrauhaansa totaalisesti.

    Tilattiin vanhan öljylämmitysjärjestelmän vaihto maalämpöjärjestelmään tätä kautta. Lämpöykkösiltä itseltään ei pihaan ole ilmestynyt kuin myyjä. Työnjohtaja on vaihtunut kahdesti. Alihankkijat tulevat silloin, kun aikatauluihinsa jokin rakonen ilmaantuu. Kalenteripäiviä on kulunut päältä neljä kuukautta, töitä on tehty ehkä 10htp.

    Jos tämä projekti lähtisi puhtaalta pöydältä, etenisin seuraavasti:
    1. Tilaisin pari hinta-arviota ja katsoisin mitä työ sisältää
    2. Selvittäisin kenet saisin työnjohtajaksi, jotta saisin luvan kaupungilta.
    3. Tilaisin pumpun ja tekijät itse.

    Tai sitten tilaisin joltain aivan toiselta urakointifirmalta ja ottaisin saman riskin.

    En ole vielä keksinyt mitä hyötyä on ollut tämän firman palveluksista. Olen joutunut heidän ja alihankkijoiden suuntaan hoitamaan viestintää, josta joissain piireissä maksettaisiin tuntuvaa hallinnointitehtäviin liittyvää korvausta. Johtopäätökseni on, että Lämpöykkönen on ollut koko urakassa ainoastaan tiellä!

    Sinne Lämpöykkösen suuntaan haluaisin painottaa perusasioita. Selvittäkää mitä tarkoittaa 3/11-sääntö, ja sitten miettikkää mihin suuntaan firma on tätä rataa menossa.

  • Pelkurit ja epäaidot ihmiset kirjottaa ilma omaa nimeään.
    Yritys/ lämpö ykkönen tekee kaikkensa saadakseen asiakkailleen lämpimät kodit ja turvalliset järjestelmät. Sen sain espoossa kokea!
    Minä sain apua -20C pakkasella lämpöykkösellä. Talo kylmänä n.+13.
    Sain apua, asentaja tuli ilta-aikaan n.klo 18 muiden huoltojensä jälkeen. kiitos siitä!
    Asennus oli tehty Yhden pien yrittäjän toimesta vuosia takaperin. Heiltä en apua saanut useista pyynnöistä huolimatta!
    Kiitos Lämpö ykkösen Vantaan asennus/ huoltotiimi

  • Tilasin ilmalämpöpumpun vuosi sitten ko. firman kautta. Hajosi tammikuun alussa. Takuuhuolto ei toimi. Olen ollut useita kertoja yhteydessä puhelimitse. Aina luvataan olla yhteydessä ja tulla korjaamaan, mutta mitään ei tapahdu. Erittäin pettynyt toimintaan ja turhiin lupauksiin korjauksesta. En suosittele!

    • Miksi kukaan ei kirjoita laitteiden merkkejä? Onko aina sama laitevalmistaja, jonka laitteet eivät toimi/kestä takuuaikaakaan?


    • Ilmalämpöpumppuina näillä on Toshibat, ilma-vesi- ja maalämmöt Viessmanneja.
      Kokemusteni/kuulemani perusteella suosittelen Mitsubishiä ja Nibeä, ai niin ja ihan eri toimittajalta......


  • 90% sesti edellä kerrotun lailla meillä on mennyt päin v tä kaikki ko. yrityksen kanssa.
    sen verran heillä meni poskellensa ,että myyntimies soitti ja kertoi olevansa alueella ja jos vois tulla tekeen tarjouksen pääsin antamaan suoraa palautetta suora lainaus puhelusta " Kun ajelette täällä meilläpäin niin ajakaa v t t u ohitte ja vauhdilla"
    ALA-ARVOISIN kusettus firma mihin olen törmännyt. Tässä voi kirjoittaa vain 5000 merkkiä ei riittäsi munausten listaamiseen. EN SUOSITTELE Terveisin SASTAMALASTA.

  • Luokatonta huijausta, sitä on Lämpöykkösen toiminta. Toivottavasti omistajat saavat tuomiot, juttuja on menossa oikeuteen.

  • Lämpöykkösen palkkalistoilla ei ole paljon väkeä. Eli lähes kaikki ulkoistettu lukuunottamatta laskutusta ja myyntiä. Homma menee niin, että nämä ulkopuoliset tahot tekevät ns. omat duunit eli itse hankitut urakat ja sitten jossakin välissä kun ehtivät, niin näitä Ykkösen hommia, joista ei paljon viivan alle jää.
    Tulos on se, että Lämpöykkösen lupaukset aikatauluista on tyhjää puhetta. Jos meinaat saada remontin vaikka loman aikana finaaliin, niin unohda Lämpöykkönen.

  • Meillä kävi lämpöykkösen asentaja tekemässä asennuksen vesi-ilma lämpöpumpusta viime vuoden vaihteessa. Asennus sujui ihan ok, mutta jokin firmassa mättää kun asentaja itse kertoi, ettei viihdy ko. firmassa. Asennuksiin varataan aivan liian vähän aikaa 2-3 päivää ja sitten joudutaan tekemään yli pitkiä työpäiviä ja hirveellä kiireellä, jolloin tulee virheitä asennuksessa ja kuluttujat kärsii. Työnjohto on ihan retuperällä.

  • Kyllä on tuttua tuo ylipitkän päivän tekeminen hosumalla, meillä firman ukko teki 13 tuntia kestävän päivän! Kävi kotona kääntymässä ja toka asennuspäivä meni noin 11 tuntiin! Ei mitään järkeä, työnjohtaja laitteli tekstiviestit ja siinä kaikki. Arvatkaa tuliko virheitä...
    ÄLÄ EREHDY LÄMPÖYKKÖSEEN, KIERRÄ TÄMÄ FIRMA KAUKAA!

  • Hankimme Wiessmann maalämmön Läpöykkösten kautta 2013 syksyllä.Homma sujui takkuillen ja
    osia odotellen,paitsi laskut.Kun valitin asiasta myyntimies toi viskipullon "hyvitykseksi"?
    2017 talvella alkoivat ongelmat kun selvisi että lämpöpumppu vuotanut vettä sisuksiinsa
    ties kuinka kauan.Viikkojen odottelun jälkeen vaihdettiin jumiintuneet pumppu ja venttiili ja
    vielä takuuseen.Laite kyllä näyttää sisältä 50 vuotta vanhalta,ja jäi epäilys.Sitten 7.2.2019
    ilmoitti kompuravaurioo joka 1,5 kuukauden jälkeen vaihdettiin mutta ei saatu toimiin.
    Nyt on kulunut yli 3kk eikä mitään tietoa missä mennään.
    EN SUOSITTELE!

  • Miulle tuli kahden tunn i n työstä kahfksan tunnin lasku.
    Kun v akuu t us maksi en valittanut.
    Mutta en ikinä enää lämpöykköstä.
    Samoin ilmalämpöpumpun. Hinta kohtuuton..
    Ny t kun v ielä kuulin heidän olevan sipip o län poruhkaa taifan hakata kirveellä laittee pas..

  • Muuan vuosi sitten ,tilasimme Lämpöykköseltä maalämmön kaivoineen ja lattialämmityksineen.Asennus sujui suht hyvin ja aikataulussakin.
    Mutta jälkimarkkinointi ,siis huolto ja neuvonta on alle arvostelun.

    Vika ei ole huoltomiehissä,vaan haluttomassa ja välinpitämättömässä työnjohdossa.
    Eivät vastaa puheluihin ja kun jos sattuvat vastaamaan aikovat soittaa takaisin mutteivat tietenkään soita!Kuukausi on nyt yritetty saada varaosan vaihtoa sovittua, kun tekivät ohikkaan ensimmäiselle sovitulle ajalle.
    Tämöinen on heidän tapa toimia!

  • En hankkinut miltään isolta LVI firmalta. Pyynnit oli liian kovia.

    Lämpökaivon hankin lämpökaivofirmalta (joka olisi kyllä pumpunkin myynyt).
    (v2006, 210m 7500€ sis putket ja litkut)
    Lämpöpumpun ja varaajan hain K-raudasta.
    (5800€ + 2200€)
    Asentamiseen kului putkimieheltä yksi työpäivä, itse olin apumiehenä.
    Heikkovirtakytkennät tein itse.
    Sähköt kytkettiin voimavirtapistokkeella ja kv pumppu normipistokkeella.

    -raksaaja(sh)

  • Perustuuko Lämpöykkösen pyörittäminen noin niin kuin kusetukseen? Koulutetut ja sujuvakieliset myyntitykit, isot urakat tehdään aikataulussa ja laskutus menee jopa etuajassa. Vastaavasti pienten omakotiasukkaisen palveleminen loppuu siihen, kun nimi on paperissa. Sen jälkeen saat tapella, että sovittu urakka tapahtuu edes kyseisenä vuonna, työnjohto ei tiedä mistään mitään ja asentajat tekevät hiki hatussa pitkää päivää (onkohan korvaukset edes laillisia) ja kiireessä/väsymyksessä sattuu virheitä.
    Harvinaisen epämiellyttävä firma.

  • Tein Lämpöykkösen kanssa kesäkuussa 2019 tilaussopimuksen ilmavesilämpöpumpusta ja sen asentamisesta varaavan sähkölämmityksen ja puukattilan rinnalle.
    Asennus toteutettiin viikon etuajassa alkuperäiseen aikatauluun nähden. Työn toteutti kahden sähköasentajan ja yhden lvi-asentajan ryhmä. Päävastuu oli lvi-asentajalla. Miehet olivat kukin selvästi tehtävänsä hyvin osaavia. Työn jälki kestää vertailun. Tärkeintä on tietenkin että laitteisto toimii odotetulla tavalla. Tätä kirjoittaessani on kulunut vasta neljä vuorokautta asentamisesta, joten minulla on menossa ”tehostetun valvonnan” aika.
    Tuleva talvi mahdollistaa aikanaan puulämmityksen toiminnan testaamisen kovimpien pakkasten aikaan.

    Saamani käytön opastus, itseopiskelua täydentävänä, riittää uskoakseni hyvin siihen, että hallitsen laitteiston käytön itse.
    Kommentoin asiasta lisää kun kokemusta tulee laitteiston toiminnasta ”hybridikäytössä” ja mahdollisissa huolto-/takuuasioiden toteutuksessa.
    Asennus- ja luovutusvaiheiden jälkeen koen Lämpöykkösen olevan luottamusta herättävä yritys.

    • Tilasin ko yritykseltä ilmalämpöpumpun. Punpun asennusaika sovittiin ja vahvistettin erillisellä sähköpostilla. Sovittuna asennuspäivänä ei näkynyt ketään.
      Myyjä ei vastannut puheluun eikä sähköpostiin, ei myöskään jatkuvasti mainonnan mukaan toiminnassa oleva päivystys. Myöskään huollolle lähettämääni sähköpostiin ei vastannut samana päivänä kukaan. Asiakkaana tuntui siltä, että yritys ei halunnutkaan olla asiakkaan kanssa tekemisissä. Odottelen mielenkiinnolla, mitä tapahtuu.


  • Minulle soittivat ja tarjosivat maalämpöä. Pyysivät lähettämään kuvat voidakseen tehdä tarjouksen. Lähetinkin heti kuvat ja jäin odottamaan tarjousta. Tarjousta ei ole vieläkään tullut, vaikka soittivat maaliskuussa. Pari viikkoa sitten ilmoitin ettei tarjousta ole vieläkään tullut. Ei tullut mitään vastausta.

  • Vuosi sitten Lämpöykkönen asensi maalämpöpumpun, tietysti viikkokausia myöhässä sovitusta aikataulusta. Nyt sitten lvi-asentajaa tuli tutkailemaan systeemiä ja totesi, että asennuksessa tehty karmeita virheitä. Mm. kompressori käy liian usein ja patterikierto ja pumpun asetukset käyttövettä tehdessä pielessä. Ja yksi venttiili uupuu koko systeemistä, jota firma ei pyynnöstä ja sopimuksesta huolimatta asentanut.

    Vituttaa, homma menee tietysti omasta pussista, koska Lämpöykkönen ei myönnä virheitä eikä takuu merkitse tuolle paskafirmalle mitään. Vien asian Kuluttajariitalautakuntaan tai harkitsen oikeustoimia.

    Mutta: älkää ikinä tehkö mitään sopimusta tämän yrityksen kanssa, säästytte monelta harmilta. Palkatkaa vaikka pimeä puolalainen kielitaidoton putkimies, niin homma hoituu todennäköisesti paljon paremmin...

  • Itse laitoin LämpöYkkösen kautta viessmannin 8.5kw ilma-vesilämpöpumpun öljyn rinnalle. Edustaja oli osaava, asentajat loistavia ja pitivät hyvän käyttöopastuksen. Päivässä hoitui asennus ja siivosivat jäljet. Nyt jo huomaa 11kk:ssa miten öljyä kuluu huomattavasti vähemmän. Huollosta ei ole kokemusta kun ei ole ollut tarvetta soittaa. Kaikki pelannut loiatavasti.

  • Kyseinen yritys toimii erittäin arveluttavasti. Työntekijöitä irtisanotaan tekaistuin perustein. Yt- neuvottelut ovat olleet useina vuosina yrityksessä keino päästä epämiellyttävistä työntekijöistä eroon. Yrityksen johdon lähipiiri saa olla rauhassa, koska kyseessä on hyvät kaverit. Varmaan tuonkin yrityksen (LämpöYkkönen) johdossa huomataan jossain vaiheessa, että he ovat toimineet erittäin moraalittomasti ja jopa juridisesti arveluttavasti.

    • Hmmm. Yli 35 000 asennettua pumppua. Tämän verran on ollut ongelmia

      Harvempi muistaa kehua koskaan... Jottain kai menny oikeinki :) ?


    • Juuri näin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hmmm. Yli 35 000 asennettua pumppua. Tämän verran on ollut ongelmia

      Harvempi muistaa kehua koskaan... Jottain kai menny oikeinki :) ?

      Suurin osa varmasti pelkkiä ilmalämpöpumppuja joiden asentaminen ei nyt ole mitään rakettitiedettä. Silti aivan liikaa hasardeja. Joutuihan ne facebookin arvostelukentänkin poistamaan kun sinne tuli liikaa kuraa.


  • Ei hyvin alkanut firman kanssa. Talopakettiin kuuluu ILP ja tämä Lämpöykkönen on alihankkijana.

    Asennuspäivä sovittiin ja otin töistä vapaata sitä varten. Puolen päivän aikaan soitettiin että ei keritä tulemaan.

    Uutta päivää ei annettu vaan sanottiin että sieltä palataan asiaan. Viikko nyt mennyt, eikä mitään kuulu.

    Doh... Vaikka vasta viikon myöhässä niin ottaa silti päähän: ymmärrän että joku asennus voi mennä pitkäksi, mutta mihin jonon perälle me oikein jouduttiin? Yritin soittaa sinne mutta en saanut kiinni ketään joka olisi osannut vastata.

    Hmpf...

  • Perinteinen oululaisfirma jota ohjaa nepotismi eli hyvävelijärjestelmä. Itse kierrän kaukaa kyseisen toimijan sekä kuluttajan että työnhakijan näkökulmasta.
    Linkki aiheeseen:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Nepotismi

  • Vanhaan ilmalämpöpumppuun (13 v) tuli vika, joten tilattiin muutaman kilsan päässä olevalta Lämpöykköseltä huoltomies tarkastamaan. Diagnoosi "piirikortti rikki, uusia ei enää saa" maksoi 180:-.

    Firma lupasi kuitenkin tulla tuolla hinnalla vastaan, jos tilaisimme ja asentaisimme uuden laitteen heidän kauttaan. Heidän tarjouksensa oli kuitenkin tämän alennuksen jälkeenkin pari sataa kalliimpi kuin kilpailijan tarjous samasta mallista. Hiukan haiskahtaa siitä, että firma pyrkii käyttämään hyväksi monien asiakkaiden hintatiedottomuutta, niin korjaus- kuin asennushinnoittelussaan.

    Tarjouksessa oli myös pelkän asennuksen hinnaksi merkitty melkein tonni. Epäilen vahvasti, että verottaja ei hyväksy vähennystä noin suuresta työn osuudesta. Kun kysyin sähköpostitse syytä heidän työpanoksensa kalleuteen, ei vastausta kuulunut. No, kukin tietenkin tavallaan, mutta itse en aio olla firmaan enää missään yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.