Sääksenpesä 2015

23

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps. kameran asentoa saisi hieman rukata, jotta koko pesä näkyisi.

• Tytyväinen

Tosi hyvin on kameran asento. Näkyy horisonttikin hyvin.

• katselija...ja

Siellä on varmaan yö ;-(((

• Ihan on kellonajan mukainen kuva, lunta on vielä maassa siellä pohjoisessa.

• Katileija kirjoitti:

Ihan on kellonajan mukainen kuva, lunta on vielä maassa siellä pohjoisessa.

Niin on. Aprilli päivä. Lue itse Voiton terveiset.

• Sääkset pohjoiseen tulee vasta ensikuun lupulla .

• Erreyskö

Jaa, ettäkö toukokuun lopulla? Ehei, tarkoitit kai että huhtikuun lopulla?

• Erreyskö kirjoitti:

Jaa, ettäkö toukokuun lopulla? Ehei, tarkoitit kai että huhtikuun lopulla?

Kalasääkset tulee Etelä- Suomeen huhtikuun puolivälissä, naarasmunii toukokuun alussa Poikaset kuoriutuvat kesäkuun ensimmäisellä puoliskolla , ovat lentokykyisiä heinäkuun lopulla
        Lapissa keskimäärin 2 ½ viikkoa myöhemmin.

• ullamirjami kirjoitti:

Kalasääkset tulee Etelä- Suomeen huhtikuun puolivälissä, naarasmunii toukokuun alussa Poikaset kuoriutuvat kesäkuun ensimmäisellä puoliskolla , ovat lentokykyisiä heinäkuun lopulla
        Lapissa keskimäärin 2 ½ viikkoa myöhemmin.

Eestin pesät ovat etelämpänä --ja linnutkin tuleepesille aikasemmin --toivotaan että saadaan kamerakuvia pian sieltä.

• Taidan laittaa tämän kirjanmerkkeihin ja otan esille kun pariskunta saapuu. On aloitus valmiina sitten.

• kalasääksiä in jo lennellyt eteläSuomessa --mutta asettuu vasta kai sitten omaanpesäänsä kunhan lepää pitkältä etelänmatkalta.

• En ole oikein selvillä onko pikkujärvet jo sulia --kalasääksi syö pääasiassa kalaa
        Järvet on oltava jäättömiä ennenkun sääkset asettuu paikoilleen

• Minulla on kirjanmerkeissä tämä ketju, joten jos tämä siirtyy näkymättömiin ei hätää saan ketjun helposti esille lintujen tultua. Jos sopii jatkossa numeroin ketjun ja lisään siihen myös Viron sääksien pesän. Niitä on mukava taas seurata.

• Todella hieno idea ja sinä osaat myös laittaa oikeat linkit.
        Itse olin jo hakenut Aprillipäivänä sääksien pesiä ja löysinkin tuon mainitsemasi linkin ja ihmettelin sitä lumien määrää, että tokkopa on vielä linnut lähimainkaan?

Kuka saisi linkin auki sinne, missä Merikotka hautoo sitä yhtä munaansa? Jotenkin ounastelen, että sen ainoa muna pakastui, kun oli yli tunnin pois pesältä ja pakkasta oli silloin sielläkin.

• Sääksipesä

Tällä pesällä ilikin viimevuonna 3 poikasta --yksi kuoli jos oikeinmuistan -
      Siis , Eestinpesällä kalakotkas2

• Tiedoksi

Seilin pesällä on jo kaksi sääkseä. Entiset asukkaat ovat palanneet kotipesälleen: Vasuri 10.04. illalla ja Tilda 11.04. aamulla. Pesimistouhut ovat jo täysillä käynnissä. Mukavaa seurata:)
      http://saaristomeri.utu.fi/Osprey/

• Kiitos ilmoituksesta. Aika hyvä kamerakuva tänä vuonna, näin jo sääksenkin.
        Kun uusin sääksiketjun seuraavaksi laitan aloitukseen Ainakin Hailuodon, Viron pesän ja tämän antamasi linkin. Sitten laitan juoksevan numeron Sääksialoitukselle. Ei tule sitten turhan monta aloitusta samasta aiheesta.

• Siivupersoona

Laitoit uudet rillit, hyvä niin. Huhtikuun 3.pnä näit tuon pesän asennon huonona.

Kyllä, varotaan, ettei me muut aloiteta keskusteluja. Olet muuallakin jio informoinut, että sulla on jo valmiina aloitus sääksipesien seurantaan. Kiitos toimeliaisuudestasi!

• Tiedoksi

• Tiedoksi
      • Tosi hyvä linkki se " Tiedoksi" laittoikin
        Siittä pääsee kaikkiin (melkein) sääksenpesiin Ainakin Kalakotkas2 ja ne sääksien lentoreititkin on mahdokkista katsella -- Mytta niihin pesiin pääsee Kun klikkaa sen ja tulee Etusivu Opreys Nest Forum-The Plase TO Be
        Klikkaat sitä ja nostat sivun ylös siellä on mahdollista saada monta Sääksenpesää auki --- ja sitten vaan omaan Kirjanmerkkeihinsä --Suosikkeihin Lykkyä tykö

Mutta kun saa tänne Sääksenpesän linkin jota on sitten kanssa yhdessäkin kiva seurata -

• ullamirjami kirjoitti:

Tosi hyvä linkki se " Tiedoksi" laittoikin
        Siittä pääsee kaikkiin (melkein) sääksenpesiin Ainakin Kalakotkas2 ja ne sääksien lentoreititkin on mahdokkista katsella -- Mytta niihin pesiin pääsee Kun klikkaa sen ja tulee Etusivu Opreys Nest Forum-The Plase TO Be
        Klikkaat sitä ja nostat sivun ylös siellä on mahdollista saada monta Sääksenpesää auki --- ja sitten vaan omaan Kirjanmerkkeihinsä --Suosikkeihin Lykkyä tykö

Mutta kun saa tänne Sääksenpesän linkin jota on sitten kanssa yhdessäkin kiva seurata -

Aloituksessa keskustelulinkki vie samaan, kun klikkaa siitäkin Etusivu niin samat sääksikamarat tulevat esiin. Ihan hienoa kun ovat samassa paikassa linkit peräkkäin
        Nyt kerätään hyvät linkit ja tehdään seuraavaksi selkeä aloitus no 2.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      94
      4157
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      26
      2250
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      44
      2034
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      36
      1394
    5. 28
      1253
    6. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      11
      1143
    7. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      75
      920
    8. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      43
      919
    9. Tuntuu että sulla on uusi ihastus

Toivottavasti vain harhailen.
      Ikävä
      40
      781
    10. Peuran liikenne ajovaloissa

Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup
      Ähtäri
      31
      779
    Aihe