Ylösnousemus on kristillisen uskon kulmakivi, joka osoittaa kiistattomasti Jeesuksen jumaluuden.
--
Miten sinä voit olla varma siitä, että Jeesus elää?
--
Jeesuksen ylösnousemuksen todisteita.
1.Tyhjä hauta
Ehdottoman varmaa on se, että Jeesuksen hauta oli tyhjä ja että hänen ruumiinsa oli jossakin muualla (Luuk 24:3). Tätä eivät kiistäneet pahimmat vastustajatkaan.Tälle on löydyttävä jokin selitys.
Selityksiä onkin sepitetty kautta aikojen. Yksi väitteistä oli, että opetuslapset varastivat ruumiin (Matt 28:13).
2.Mirhan ja aloen sekoituksen jäykistämät kääriliinat.
Ne olivat olleet erikseen Jeesuksen pään ja ruumiin ympärillä. Tyhjässä haudassa ne olivat paikallaan kuin ehjät kotelot (Joh 20:1-10).
Käärinliinoja ei oltu revitty rikki.Haudalle tullut Johannes näki käärinliinojen asennon. Hän uskoi (20:8), että oli tapahtunut jotain yllättävää;
Jeesus oli mennyt läpi käärinliinojen.
Jeesus oli siirtynyt kuoleman tilasta aivan uuteen olotilaan ja siksi kotelot eivät olleet rikkoutuneet (vrt. Joh 11:44).
3.Kolmas todiste:Jeesus nähtiin
- 1.Kor.15:1-11
4.Neljäs todiste:opetuslasten muuttunut asenne.
Jeesuksen opetuslapset olivat syvästi pettyneitä ja masentuneita. He epäilivät aluksi Jeesuksen ylösnousemista (vrt. Tuomas:Joh 20:25, kaksi opetuslasta;Luuk 24:11 ja monet muut:Luuk 24:22,25,37-45).
Vähän ajan kuluttua he olivat kuitenkin niin vakuuttuneita Jeesuksen ylösnousemuksesta, että olivat valmiit ruoskimiseen, vankeuteen ja jopa kuolemaan vakaumuksensa puolesta.
--
Oikein siis lausumme uskontunnustuksessamme:
"Minä uskon ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän"-(
RUUMIIN YLÖSNOUSEMUS
4
73
Vastaukset
- kristillisetperusteet
http://www.kirjaonline.com/product/52/kristillisen-elaman-perusteet
Nyt Derek Princen Raamatun tuntemus saatavana yksissä kansissa! Raamatun opettaja Derek Prince selittää kattavassa perusteoksessaan selkeästi kristillisen elämän kuutta perustekijää: pelastusta, kastetta, Pyhän Hengen saamista, kätten päällepanemista, uskovien ylösnousemista ja iankaikkista tuomiota. Teoksessa on kätevä hakemisto aihealueittain sekä käsiteltyjen raamatunkohtien hakemisto. - SielutYlösnousevat
Uskoa Jeesukseen. Mitä se sitten tarkoittaa kenellekkin. Uskooko että oli Jumalan "POIKA"?, mitä se sitten käytännössä tarkoittaneekaan?
Uskooko, että pelastua voi vain uskomalla, että Jeesus oli Jumalan "poika" ja että vain koska hänet ristiinnaulittiin, voi saada Jumalalta armon.
Näin uskoo vähemmistö kirkon jäsenistä.
Uskooko armoon ja Jeesuksen opetukseen ja armonsanomaan Jumalasta. Silloin prosentit ovatkin jo ihan eri luokkaa.
Valitettavasti kirkon perinteinen opetus on tuon ensimmäisen tulkinnan kaltainen, ja se estää monien syvemmän liittymisen seurakuntaansa. - karmavuori
jos on kolme päivää kuolleena niin johan siinä ruumis alkaa mätänemään. Ei se siitä enää omin voimin nouse mihinkään. Sitä paitsi jeesus hirtettiin ja siinä murtuu niska.
Jeesus on kuitenkin voinut kummitella ja näin ilmestyä aaveena opetuslapsilleen. - epäilenvanhannousua
Minä en usko "tämänruumiin" nousevan ylös, vaan se muuttuu maaksi jälleen.
Ajallinen ei peri iankaikkisuutta, siis mikä on maasta tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2012581Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291635- 241477
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291405Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1481104
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme8984Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962