RUUMIIN YLÖSNOUSEMUS

Ylösnousemus on kristillisen uskon kulmakivi, joka osoittaa kiistattomasti Jeesuksen jumaluuden.
--
Miten sinä voit olla varma siitä, että Jeesus elää?
--
Jeesuksen ylösnousemuksen todisteita.

1.Tyhjä hauta
Ehdottoman varmaa on se, että Jeesuksen hauta oli tyhjä ja että hänen ruumiinsa oli jossakin muualla (Luuk 24:3). Tätä eivät kiistäneet pahimmat vastustajatkaan.Tälle on löydyttävä jokin selitys.
Selityksiä onkin sepitetty kautta aikojen. Yksi väitteistä oli, että opetuslapset varastivat ruumiin (Matt 28:13).

2.Mirhan ja aloen sekoituksen jäykistämät kääriliinat.
Ne olivat olleet erikseen Jeesuksen pään ja ruumiin ympärillä. Tyhjässä haudassa ne olivat paikallaan kuin ehjät kotelot (Joh 20:1-10).
Käärinliinoja ei oltu revitty rikki.Haudalle tullut Johannes näki käärinliinojen asennon. Hän uskoi (20:8), että oli tapahtunut jotain yllättävää;
Jeesus oli mennyt läpi käärinliinojen.
Jeesus oli siirtynyt kuoleman tilasta aivan uuteen olotilaan ja siksi kotelot eivät olleet rikkoutuneet (vrt. Joh 11:44).

3.Kolmas todiste:Jeesus nähtiin
- 1.Kor.15:1-11

4.Neljäs todiste:opetuslasten muuttunut asenne.
Jeesuksen opetuslapset olivat syvästi pettyneitä ja masentuneita. He epäilivät aluksi Jeesuksen ylösnousemista (vrt. Tuomas:Joh 20:25, kaksi opetuslasta;Luuk 24:11 ja monet muut:Luuk 24:22,25,37-45).
Vähän ajan kuluttua he olivat kuitenkin niin vakuuttuneita Jeesuksen ylösnousemuksesta, että olivat valmiit ruoskimiseen, vankeuteen ja jopa kuolemaan vakaumuksensa puolesta.
--
Oikein siis lausumme uskontunnustuksessamme:
"Minä uskon ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän"-(

4

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristillisetperusteet

http://www.kirjaonline.com/product/52/kristillisen-elaman-perusteet
      Nyt Derek Princen Raamatun tuntemus saatavana yksissä kansissa! Raamatun opettaja Derek Prince selittää kattavassa perusteoksessaan selkeästi kristillisen elämän kuutta perustekijää: pelastusta, kastetta, Pyhän Hengen saamista, kätten päällepanemista, uskovien ylösnousemista ja iankaikkista tuomiota. Teoksessa on kätevä hakemisto aihealueittain sekä käsiteltyjen raamatunkohtien hakemisto.

• SielutYlösnousevat

Uskoa Jeesukseen. Mitä se sitten tarkoittaa kenellekkin. Uskooko että oli Jumalan "POIKA"?, mitä se sitten käytännössä tarkoittaneekaan?
      Uskooko, että pelastua voi vain uskomalla, että Jeesus oli Jumalan "poika" ja että vain koska hänet ristiinnaulittiin, voi saada Jumalalta armon.

Näin uskoo vähemmistö kirkon jäsenistä.

Uskooko armoon ja Jeesuksen opetukseen ja armonsanomaan Jumalasta. Silloin prosentit ovatkin jo ihan eri luokkaa.
      Valitettavasti kirkon perinteinen opetus on tuon ensimmäisen tulkinnan kaltainen, ja se estää monien syvemmän liittymisen seurakuntaansa.

• karmavuori

jos on kolme päivää kuolleena niin johan siinä ruumis alkaa mätänemään. Ei se siitä enää omin voimin nouse mihinkään. Sitä paitsi jeesus hirtettiin ja siinä murtuu niska.
      Jeesus on kuitenkin voinut kummitella ja näin ilmestyä aaveena opetuslapsilleen.

• epäilenvanhannousua

Minä en usko "tämänruumiin" nousevan ylös, vaan se muuttuu maaksi jälleen.
      Ajallinen ei peri iankaikkisuutta, siis mikä on maasta tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5568
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      491
      2557
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1415
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1399
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1099
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      974
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      887
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      882
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      863
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      807
    Aihe