ja vieläpä tuore sellainen:
http://blogitaivas.fi/2015/04/03/jos-kirkkoon-haluat-menna-nyt-niin-takuulla-yllatyt/
Kirkkokokemus
11
55
Vastaukset
Yhteismieeliii, yhteismieeliii!
Voi että mun tekis mieli mennä julmanpalvelukseen ja kysyä pari pikku juttua papilta siinä kirkkokansan edessä. Ihan vaan kuluttajasuojan nimissä, mutta en uskalla, kun suomessa uskonrauhaa ei ilmeisesti saa häiritä
Tuo uskonrauha ei kyllä koske meitä ateisteja, kun saavat soitella kirkonkelloja ihan miten haluavat. Koita siinä sitten päiväunia vedellä, kun ihoa polttaa ja rikinkatku täyttää huoneet.- rohkeasti_vaan
Miksi et kysy papilta jumalanpalveluksen jälkeen? Keskustelu on aina tervetullutta.
rohkeasti_vaan kirjoitti:
Miksi et kysy papilta jumalanpalveluksen jälkeen? Keskustelu on aina tervetullutta.
Kyllä olisi seurakunnan hyvä kuulla kysymykset ja vastaukset.
Hei he-ma
Kun sinun kerran tekee mieli jumalanpalvelukseen, mene ihmeessä. Ne ovat kaikille avoimia. Papilta ei kannata siinä kesken kaiken kysyä asioita, kysy jumalanpalveluksen jälkeen; monissa seurakunnissa on kirkkokahvit, jossa on aikaa ja mahdollisuus keskusteluun. Kesken messun ei kannata kysyä sen takia, että jumalanpalveluksessa rukoillaan ja lauletaan yms. kuten tiedät, kirkkovieraat saakoot kirkkorauhan.
Ei kirkonkelloja soitella miten tahansa, niitä soitetaan vain tiettyinä sovittuina aikoina. Ikävää, että asut niin lähellä kirkkoa, että kellot kuuluvat häiritsevästi kotiisi. Me olemme niin erilaisia, onneksi. On paljon ihmisiä, joiden mielestä on hienoa, että kellot kuuluvat kotiin.
Hyvää kevään jatkoa sinulle,
Pirkko-pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei he-ma
Kun sinun kerran tekee mieli jumalanpalvelukseen, mene ihmeessä. Ne ovat kaikille avoimia. Papilta ei kannata siinä kesken kaiken kysyä asioita, kysy jumalanpalveluksen jälkeen; monissa seurakunnissa on kirkkokahvit, jossa on aikaa ja mahdollisuus keskusteluun. Kesken messun ei kannata kysyä sen takia, että jumalanpalveluksessa rukoillaan ja lauletaan yms. kuten tiedät, kirkkovieraat saakoot kirkkorauhan.
Ei kirkonkelloja soitella miten tahansa, niitä soitetaan vain tiettyinä sovittuina aikoina. Ikävää, että asut niin lähellä kirkkoa, että kellot kuuluvat häiritsevästi kotiisi. Me olemme niin erilaisia, onneksi. On paljon ihmisiä, joiden mielestä on hienoa, että kellot kuuluvat kotiin.
Hyvää kevään jatkoa sinulle,
Pirkko-pappiSähän voisit pappina täällä kertoa kaikille lukijoille kuka kirjoitti ja minkälainen komitea raamatun kasasi? Vai meniskö toimeentulo, jos kertoisit?
Edelleen voisit kertoa miten kakkivaltias luo niin ison kiven, ettei hän jaksa sitä nostaa?
Mä voin jo etukäteen kertoa, että kenelle tahansa loogisesti ajattelevalle tuosta jälkimmäisestä on vedettävissä vain yksi johtopäätös.- jasittenvielätämäkin
he-ma kirjoitti:
Sähän voisit pappina täällä kertoa kaikille lukijoille kuka kirjoitti ja minkälainen komitea raamatun kasasi? Vai meniskö toimeentulo, jos kertoisit?
Edelleen voisit kertoa miten kakkivaltias luo niin ison kiven, ettei hän jaksa sitä nostaa?
Mä voin jo etukäteen kertoa, että kenelle tahansa loogisesti ajattelevalle tuosta jälkimmäisestä on vedettävissä vain yksi johtopäätös.Samaten pappi voisi kommentoida sitä väitettä, jonka joku täällä aiemmin taas kerran esitti (en löytänyt heti vain oikeaa ketjua, kun ei ole hakutoimintoa täällä), että ainoastaan kristinusko jotekin takaa paremman moraalin, ja uskonnosta vieraantuminen/kirkosta eroaminen väistämättä johtaa moraalin rappeutumiseen.
jasittenvielätämäkin kirjoitti:
Samaten pappi voisi kommentoida sitä väitettä, jonka joku täällä aiemmin taas kerran esitti (en löytänyt heti vain oikeaa ketjua, kun ei ole hakutoimintoa täällä), että ainoastaan kristinusko jotekin takaa paremman moraalin, ja uskonnosta vieraantuminen/kirkosta eroaminen väistämättä johtaa moraalin rappeutumiseen.
Pirkko Jalovaara on tällaisesta uskovaisesta ja uskovaisen moraalista oppikirjaesimerkki!
jasittenvielätämäkin kirjoitti:
Samaten pappi voisi kommentoida sitä väitettä, jonka joku täällä aiemmin taas kerran esitti (en löytänyt heti vain oikeaa ketjua, kun ei ole hakutoimintoa täällä), että ainoastaan kristinusko jotekin takaa paremman moraalin, ja uskonnosta vieraantuminen/kirkosta eroaminen väistämättä johtaa moraalin rappeutumiseen.
Tässä tarkoitettaneen, jos kyse viimeaikaisesta keskustelusta, tätä kommenttia:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13507564#comment-78588285
Tuolla kirjoittaja toteaa mm. "Vaikka kirkosta eroavat eivät ala välittömasti rötöstellä, näiden jälkipolvi on edellistä kauempana kristillisestä kertomusperinteestä ja alttiimpaa yhteisöllisyyden vastakohdalle, ryhmäkeskeisyydelle, kärjistetysti natsismille. "jimmyogg kirjoitti:
Tässä tarkoitettaneen, jos kyse viimeaikaisesta keskustelusta, tätä kommenttia:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13507564#comment-78588285
Tuolla kirjoittaja toteaa mm. "Vaikka kirkosta eroavat eivät ala välittömasti rötöstellä, näiden jälkipolvi on edellistä kauempana kristillisestä kertomusperinteestä ja alttiimpaa yhteisöllisyyden vastakohdalle, ryhmäkeskeisyydelle, kärjistetysti natsismille. "Ei ole pirkko-papilla munaa (sori, kannatan kyllä naispappeutta, jos nyt pappeja ylipäätään tarvitaan) vastata.
Onkohan olemassa arviota ateistipappien määrästä? Uskontojen historiaa opiskellessa pakostakin osa papeista on niin älykkäitä,mettä huomaavat vedätykse, mutta eivät ilkeä enää lopettaa. Tai sitten näkevät vain helpon leipäpuun, uskovaosten mummojen rahoittamana.he-ma kirjoitti:
Ei ole pirkko-papilla munaa (sori, kannatan kyllä naispappeutta, jos nyt pappeja ylipäätään tarvitaan) vastata.
Onkohan olemassa arviota ateistipappien määrästä? Uskontojen historiaa opiskellessa pakostakin osa papeista on niin älykkäitä,mettä huomaavat vedätykse, mutta eivät ilkeä enää lopettaa. Tai sitten näkevät vain helpon leipäpuun, uskovaosten mummojen rahoittamana.Suomessakin varmasti on uskomattomia pappeja, mutta kaapista ulos tuleminen lienee vaikeaa. Mutta varmasti joku uskaltaa vielä avata pelin, vaikka eläkkeelle jäädessään, niin ei tarvitse pelätä työpaikan menettämistä.
- EroaValtiokirkosta
Valtiokirkon kilpailija menee sinne mistä saa eniten rahaa
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015040619431413_uu.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437