http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2015/04/05/matkaopas-suvaitsevaisille/
Rakastan Afrikkaa ja afrikkalaisia, mutta en halua tuoda Afrikkaa Suomeen. Minulle monikulttuuri on elämistä ihmisten parissa heidän omissa kulttuureissaan.
Afrikassa olen kokenut elämän monimuotoisuuden uudella tavalla. Afrikkalaisilla on aika, meillä suomalaisilla kello. Afrikkalainen ymmärtää, ettei ihmisen pidä otsasi hiessä leipäänsä ansaita. Afrikkalainen elää tässä ja nyt, eikä hän kerää krääsää ympärilleen. Hän ei tarvitse jääkaappia, koska huomista varten ei tarvitse hamstrata ruokaa. Kun on juhlan aika, afrikkalainen taikoo juhlavaatteet ja jostain taiotaan häihin juhlaruokaa enemmän kuin Suomen rikkaitten häissä on syötävää.
Sitten tulevat valkoiset auttajat. Afrikkalaiset katsovat älypuhelinta VHM:n kädessä ja miettivät, minäkin haluan. Ja niinpä, astu romulaivaan. Pian he ovat täällä. Eivätkä he ole täällä onnellisia. Ei ole ihmisarvoista elää toisten autettavana, koska jokainen meistä haluaa pärjätä itse – omilla käsillään. Kaukana perhe, suku, ystävät, kyläyhteisö.
Matkaopas Suvaitsevaisille
654654654654
1
<50
Vastaukset
mut nehän on mustia persun kanssa samoissa kuvissa !?! nyt kukkahatut saa paskahalvauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724314Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003750Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363439- 513030
- 402528
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182449Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222222- 231866
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141645Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331622