missä isäni vielä pyöräili pitkin maanteitä. Itsekkäät autoilijat lähetteli hänelle terveisiä, että lopettaisi pyöräilyn jo vaikka mitään haavereita ei sattunutkaan kun osasihan hän sentään kaatumalla pysähtyä, jos ei jaksanut jarruttaa.
Kun isä pyöräili lähes 90v ikään asti niin olenkin ajatellut hankkia jonkinlaisen pyörän ja ehkä autoki pitäisi hankkia. Monipuolista liikuntaa kannattaa harrastaa.
Minähän olen siinä iässä
22
<50
Vastaukset
- jakolasku
Joo joo autolla meillä koiratkin kuljetetaan, käydään monessakin paikassa jalkautuen. Ei viitsi aina pyöriä kotinurkissa. Tutkitaan luontoa niillä reissuilla.
- Kukkahame
Minä olen siinä vaiheessa kuntoni kanssa että tasapaino on olematon, jalkavoimat palaa mutta aivan liian hitaasti.
Lasten lasteni ollessa nyt jo nuoria aikuisia olen saanut heidän potkulautansa tasapainoharjotteluun, asfaltille en uskalla mennä kokeilemaan koska siellä ne toimii liian hyvin ja pihan hiekoitetuilla alueilla olen potkutellut vaihtelevalla menestyuksellä.
Pienikin kivi pienen pyörän alla heittää helposti nurin ja sehän olisi noloa pyllistellen nousta pystyyn!
Onhan pyöräily joka kevät lisääntynyt tälläkin seudulla siitä vaan kevään ihmeitä tutkiskelemaan! Aurinkoisia terkkuja täältä etelämmästä Hervannan maisemiin! Vai polkupyörää kulkuneuvoksi jjoutava unelmoi siellä :) Niin, isäpappa kai oli tottunut koko aikuisikänsä ajelemaan sillä, koska olet viimeksi kokeillut, se kun pitäisi säilyä taito sen kerran opittua. Tasapainoa pyöräily kyllä vaatii, ja selviä reittejä kaupunkioloissa, muuten hauskaa kuin mikä:D Kyllä siinä saa nauttia tuulen hipomisesta, maiseman kokemisesta aivan toisella tavalla kuin autolla. Vaan on auto turvallisempi kulkuväline koreineen, matkakumppaninkin kun saa mukaansa.
On kai niitä kolmipyöräisiäkin etukoreineen, ties minkälaisia uutuusvempeleitä on nykyään tarjolla! Hyvää jatkoa vaan suunnitelmillesi!Minä olen kokeillut sitä aikuisten kolmipyörää huonolla menestyksellä.
Ostin sen ensin naapurilta, joka oli sillä kaatunut, mutta minä en päässyt edes liikkeelle ja se voi johtua, että etupyörän kumi oli melko tyhjä, vai sanoisinko puoliksi täysi?
Onneksi samainen naapuri osti sen takaisin ja nyt aion vielä kokeilla sitä, kunhan kumeissa on tarpeeksi ilmaa.
Omat kaksi fillaria varastettiin, mutta lapseni luona niitä on useita, siis aikuisten, mutta niissä on vaihteet ja se ohjaustanko on sellainen etukeno.
Katsokaa Haikaranpesää, jossa nämä "ripakintut" seisoo yhdellä jalalla!
- jakolasku
Kun muutimme tänne missä nyt ollaan niin rullaluisteluni tyrehtyi kun täällä on unohdettu teiden hoito. Kun muutan alan luistella sekä pyöräillä. Täällä ollaan kävelty.
Voi että se rullaluistelu näyttää niin ihanalta ja kevyeltä menolta, samoin kuin talvella luistelu.
Luistelua kokeilin vasta aikuisiällä, sillä nuoruudessani olin niin köyhä, että luistinten hankinta oli mukamas mahdoton. Vietin iltoja kentän laidalla ihaillen sitä menoa/musiikkia ja ehkä hieman katkerana omaa köyhyyttäni?
Nyt olisi varaa kaikkeen, mutta ikä painaa päälle. Äitini minun ikäisenä kyllä pyöräili kaikenlaisiin Marttojen kokouksiin ja siellä ihmeteltiin, koska ne Martat oli tottuneet jo auto-kyyteihin, jota minun äidilläni ei ollut, siis ei halunut poikaansa kuskaavan häntä.- jakolasku
Suht kevyttä rullaaminen onkin riippuu kuinka pitkät sauvat on käytössä. Pidemmillä sauvoilla saa enemmän tehoja luisteluun.
ihana toinen pääsiäispäivä aurinko paistaa vihdoinkin --otanpa sauvat ettei ne vallan homehdu nurkkaa. On olleet käyttämättä kun oli se Jerrycottoni joka ei tykänny niistä - Nyt ulosylös ja lenkille.
- jakolasku
Meillä ne sauvat on jo homehtuneet ja siksi kiirus ruveta käyttämään. Sauvat ja koirat ei meillä sovi valitettavasti yhteen, toinen koirista ei ole enää selkänsä vuoksi teholiikkuja ja toinen pelkää sauvoja se parempikuntoinen..että näillä mennään.
- Ramoona_
jakolasku kirjoitti:
Meillä ne sauvat on jo homehtuneet ja siksi kiirus ruveta käyttämään. Sauvat ja koirat ei meillä sovi valitettavasti yhteen, toinen koirista ei ole enää selkänsä vuoksi teholiikkuja ja toinen pelkää sauvoja se parempikuntoinen..että näillä mennään.
Kävelysauvat ja koira onkin hankala yhtälö. Meillä on vanha saksanpaimenkoira, jota yritettiin jo pentuna totuttaa vyöhihnaan, jotta olisin voinut sauvakävellen kuljettaa. Eihän siitä mitään tullut, eikä oikein hyvin aina sujunut sekään, että mies talutti koiraa, minä huhkin sauvoilla. Niinpä teen erikseen sauvakävelylenkkejä, koska niillä pääsen kuin plaaniin venetermiä käyttäen. Koira inhoaa sauvoja, on saanut niistä joskus vieraiden sauvakävelijöiden osumia ja kun otan ne esiin, se tietää, ettei pääse mukaan, katsoo minua hiukan syyttävän surumielisesti.
Polkupyöräillen en ole koskaan uskaltanut koiraa kuljettaa, enkä ole lastenkaan antanut. Hurjan näköistä touhua se on ja kun sellaisen valjakon näen, väistyn suosiolla mahdollisimman kauas.
Itse tykkään pyöräillä, kolmella vaihteella pärjään ja pienet ylämäet poljen, isommat talutan. Keväthuoltokin on tehty, lämmintä luvassa ensi viikolla kymmenisen astetta, kevään merkkejä pääsee kotinurkkia kauemmas kätevästi (vai pitäisikö sanoa jalkavasti) seuraamaan ja kevättuulesta nauttimaan . Lämpimillä kalliorannoilla saattaa nähdä pian kyynkin paistattamassa päivää...kevään eka kyytä en ole vielä bongannutkaan.
Olen nähnyt sellaisia matalia pyöriä, joita poljetaan melkein makuultaan takakenossa, mahtaisiko sellainen olla ikäihmisille leppoisa , ei putoakaan korkealta ja ovat yleensä kolmipyöräisiä. Mitenkäs olisi tandem-pyörä j.joutavalle, voisitte yhdessä morsiamen kanssa ajella. - jakolasku
Ramoona_ kirjoitti:
Kävelysauvat ja koira onkin hankala yhtälö. Meillä on vanha saksanpaimenkoira, jota yritettiin jo pentuna totuttaa vyöhihnaan, jotta olisin voinut sauvakävellen kuljettaa. Eihän siitä mitään tullut, eikä oikein hyvin aina sujunut sekään, että mies talutti koiraa, minä huhkin sauvoilla. Niinpä teen erikseen sauvakävelylenkkejä, koska niillä pääsen kuin plaaniin venetermiä käyttäen. Koira inhoaa sauvoja, on saanut niistä joskus vieraiden sauvakävelijöiden osumia ja kun otan ne esiin, se tietää, ettei pääse mukaan, katsoo minua hiukan syyttävän surumielisesti.
Polkupyöräillen en ole koskaan uskaltanut koiraa kuljettaa, enkä ole lastenkaan antanut. Hurjan näköistä touhua se on ja kun sellaisen valjakon näen, väistyn suosiolla mahdollisimman kauas.
Itse tykkään pyöräillä, kolmella vaihteella pärjään ja pienet ylämäet poljen, isommat talutan. Keväthuoltokin on tehty, lämmintä luvassa ensi viikolla kymmenisen astetta, kevään merkkejä pääsee kotinurkkia kauemmas kätevästi (vai pitäisikö sanoa jalkavasti) seuraamaan ja kevättuulesta nauttimaan . Lämpimillä kalliorannoilla saattaa nähdä pian kyynkin paistattamassa päivää...kevään eka kyytä en ole vielä bongannutkaan.
Olen nähnyt sellaisia matalia pyöriä, joita poljetaan melkein makuultaan takakenossa, mahtaisiko sellainen olla ikäihmisille leppoisa , ei putoakaan korkealta ja ovat yleensä kolmipyöräisiä. Mitenkäs olisi tandem-pyörä j.joutavalle, voisitte yhdessä morsiamen kanssa ajella.No minä olen sitten niitä koiria villarilla vienyt. Ennätys neljää suurta koiraa kerralla. Aika oli erilainen liikenne oli hiljaisempaa.
- capt.cöpenink
Muutaman kilometrin verran päivittäin tulee pyöräiltyä. Jäykkää kuin hepokatin pyöräily. Etenkin vastamäet osoittavat ettei jaloissa ole paljon voimaa.
Nousin satulalta polkimille yrittämään lyhyen, aika jyrkän ylämäen nousua. Aivan nippa nappa sen jaksoin nousta moneen vuoteen. Siks, että polkimilta jaksaa paremmin kuin satulalla istuen. - jjoutava
Kulkuneuvoissa on eroja onnettomuusherkkyyteen nähden. jalankulkijoille eniten, sauvakävely ja hiihtäminen myös ovat vaarallisia ainakin äkiksestään harrastettuna. Autoilu on turvallista niihin verrattuna. Isäni kohtaloksi koitui potkukelkka kun ajoi vahingossa hiekkaiseen kohtaan ja sukelsi aisojen yli tiehen ja sai aivoihin verenvuodon, eli kyllä vielä järjissään, mutta puhekyvyttömänä ehkä vuoden pari.
- jakolasku
No olipa surkea onnettomuus ja seuraukset kamalat. Olin tänään vanhalla kotikulmalla metsikössä koiran kans ja polulla tuli mies ja länsiylämaan terrieri vastaan.Sukeutui juttua jos toistakin. Miehellä on aivovamma jonka sai kun oli pudonnut kalliolta alas, leikkaus oli tehty. Ajaa myös kuulemma autoa. On toipunut onnettomuudesta hyvin.
Jaahas, polkupyöriäkinkö täällä havitellaan, laitetaanpas harkintaan....en kyllä kauemmas vehmaimmille laitumille lähe polkemaan, se on jämpti se. Ramoonan ehdotus tandemista olis kyllä ihan hyvä, tulee vaan heti mieleen, että " ajetaanpa tandemilla, melutaan ja syljeskellään...." Olisha sekin kyllä hauska juttu, mie tietysti siinä etupenkillä suunnan ja vauhdin näyttäsin, vaarallista saattas olla sekkii.
Tekismieli sanoa Rumasana --kirjoitin pitkän rimpsun ja sittenkysyttiin että haluanko jatkaa kun olin likannu sitä Lähetä --No klikkasin --ja sinne häipy .
Asia oli ihan mitätön --ei silti kyllä se harmitti kuitenkin -
Olin vaan innoissani kun saan vapaasti kulkee ei oo taluttajaa. Juu ja voin mennä kauppoihin --sinne ei pääse koirankanssa .
Menenkin tästä jos onnistuis
Sanoin siihen loppuun äskön että En halua tulla vielä "mökkihöperöksi"
vaikka olenkin jo siinä iässä ---melkein .sus.morsian kirjoitti:
Voi um, ihanaa siullaki tää myönteisyys, kaikessa löytyy se positiivinen puoli.
Juuri olin niin pahallapäällä kun katson TV tä ja sieltäkäänei juuri tuu mitään . Ja sinä minua vielä kehut positiiviseksi -- nyt kyllä hävettää --kun tuli niin kirjoitettua johonkin toiseen paikkaan elämän nurjastapuolesta
Astrid Lindgrens tehdystä dokunentista -- ei olla paljon ainakaan täälä ruotsissa kerrottu kuinka hänen lapsuus ja nuoruus ol ollut siihenaikaan kovaa - Karkas kotoaankin kun vartos lasta ja kotoväki häpesivät -- Sitä vanhaa ukkomiestä olisivat saaneet piiskata --joka nuoren tytön vikitteli. jne. se siittä .
Taidan olla sellasta ailahtelevaista sorttia-
Kävin kyllä kaupoilla --katselin kuinka ennen olisin ostanut vaikka viimeisillä rahoillani jonkun "ihanan" kesämekon ... sain hillittyä itseni
Hyvää kevätta teille sinne Hervantaan .sus.morsian kirjoitti:
Samoin siulle, ja jos tuut käymään täälpäin, ilmoittele !
Tätä olenkin jo kerinnyt odottaan --- hyppään tästä Slyusseninvierestä Viginpaattiin ja juhlin laivalla vapauttani --sitten Turusta --tai Hesasta Junaan -- Kevät tuo kaikenlaisia suunnitelmia -
Katson onko mieheni hautaakukaan laittanu Messukylässä ,
Siinä vanhankirkon vieressä on Kaksi taloa jotka oli meidänsuvulla sillon kunmieheni eli -- Onkoos Heinivahon Matin suvulle se viereinen talo vielä .
Jakka vähän vielä ilmat lämpenee niin sitten .Heinivaho asuu näämmä edelleen Messukylän kirkon lähellä, virkeänä vieläkin monenlaisissa tehtävissä, on jo kylläkin 79v.
Me oltiin kauan Naapureita -- Hänen poika ja minun poika oli parhaat kaverit siihenasti kun minun muutti tänne ruotsiin v1986. Jussi on ollut kuolleena jao montavuotta.
Niin Mtti oli heinivahon sisaruksien keskimmäinen hänen Sisar oli minun koulukaveri oliin saman ikäset .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2435468Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353231Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332447"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2102013Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77937- 62841
Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8781Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123776Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui9716