Vanhan auton omistajat maksaa vakuutusmaksuina vuosien mittaan vakuutus yhtiölle rahaa vakuutusmaksuina moninkertaisesti, mitä koko vanhan auton arvo on.
Lisäksi vakuutusmaksut vaan nousee, vaikka on täydet bonukset ollu jo monta vuotta.
Mulla on ollu auto 27 vuotta ja yhtään liikennekolaria en ole sinä aikana ajanut.
Vakuutus yhtiöthän eivät palkitse siitä, että vakuutushistoriassa on kymmenien vuosien kolaroimattomia jaksoja.
Heti, jos ajaa pienenkin kolarin ja vakuutusyhtiö joutuu korvaamaan, niin välittömästi bonukset tippuu ja vakuutusmaksut nousee satoja euroja, vaikka korvattava vahinko olisi muutaman sata euroa, niin vakuutusyhtiö kyllä rahastaa, että se saa asiakkaalta lopulta rahat kymmeniä kertoja isompana, mitä se on joutunut korvaamaan.
Ainoa keino boikotoida ahnetta vakuutusyhtiötä vastaan on vaihtaa vakuutus yhtiötä.
Sen saattaa arvata, että mitä vakuutus yhtiö sanoo, jos menee vakuutusyhtiöön ja sanoo, että minäpä vaihdan toiseen vakuutus yhtiöön, kun täällä vakutusmaksut vaan nousee, niin varmana vakuutusyhtiön työntekijä alkaa raapimaan päätään ja sanoo, että äläs vaihda yhtiötä, lasketaan sinulle vähän edullisempi hinta, kun olet ollut meillä niin kauan asiakkaana.
Se on myöhäistä tuossa vaiheessa hintaa alentaa, olisivat laskeneet vakuutusmaksuja itsenäisesti, eikä vasta sitten, kun asiakas on vaihtamasa vakuutus yhtiötä.
Autovakuutus ja vanha auto....
12
1729
Vastaukset
- fillaritvakuutettava
Oletkohan ottanut taas pyhinä vähän liikaa napanderia vai onko vika synnynnäinen?
- Äly_hoi
Jos vanha autosi ei ole enää vakuuttamisen arvoinen, niin miksi otat vapaaehtoisen autovakuutuksen?
Liikennevakuutus puolestaan on pakollinen vakuutus josta korvataan henkilövahingot ja syyttömän osapuolen ajoneuvovahingot. Siitä korvataan myös pyöräilijän aiheuttamat vahingot. - LemmyC
Kaikilla vakuutusyhtiöillä ei ensimmäinen vahinko vielä tiputa bonareita. Kannattaisi ottaa selvää eikä kitistä.
- MaalaisjärkiKäyttöön
Vanhaan autoon ei kannata ikinä ottaa ns "kaskovakuutusta", pelkkä liikennevakuutus isolla omavastuulla riittää ja sekin kannattaa ottaa sellaisesta firmasta, mistä sen saa halvimmalla juuri siihen kyseiseen automerkkiin & malliin. Monikaan ei tiedä, että eri merkeille ja malleille on valtavia eroja vuosimaksun hinnoissa eri yhtiöiden välillä. Vaikka naapuri olisikin saanut Toyotaansa halvan vakuutuksen vaikkapa Ifistä, niin siellä voi olla siihen sun Seatiin kallein mahdollinen vakuutus... kysykää AINA useista eri firmoista vakuutuksen hinnat, niiden ei tarvi olla samassa yhtiössä vaikkapa kotivakuutuksen, tai toisen liikennevakuutuksen kanssa, vaan jokaisen voi ottaa eri paikasta - hintaerot voi olla useita satoja vuodessa!
- Onnellinen_köyhä
Meidän autossamme on VAIN pakollinen liikennevakuutus halvimmassa mahdollisessa yhtiössä, maksu on kerran vuodessa, joten saamme vielä maksutapa-alennuksen. Mopon liikennevakuutus on kalliimpi, kuin automme liikennevakuutus. Ei ole mitään järkeä pitää halvassa taikka kalliimmassakaan autossa mitään alyttömän kalliita kaskovakuutuksia. Ulkomailla liikuttaessa on eri juttu, ottaa sitten siihen erikseen vakuutuksia matkan ajaksi tarpeen mukaan.
Pakollinen liikennevakuutus riittää korvaamaan vastapuolen vahingot ja omat vahingot voi korvata itse ostamalla halvan auton tilalle. Pelkän omavastuun hinnalla saa jo jonkinlaisen auton, jolla pääsee liikkumaan.
Me on ostettu vain halpoja autoja ja ajettu niillä niin pitkään, kun ei tarvitse tehdä suurempia remontteja. Monella autolla on ajettu 200000km ilman mitään ihmeitä. Tosi halpaa ajoa, jos ostaessa katsoo vähänkin auton kuntoa. Vanhastakin autosta saa samat kilometrikorvaukset työmatkoista, kuin uudestakin. Vanhalla autolla suorastaan tienaa työmatkoissa!- kldjaslkjfs
Sama juttu mulla, autona 15v vanha pikkukottero ja siinä pelkkä liikennevakuutus tasan siitä firmasta, mistä sen juuri tuohon kotteroon sai halvimmalla. Bonuksia täydet ja vuosimaksu jotakuinkin 140€/vuosi. Se vielä lisävinkkinä, että autoa ostaessa kannattaa aina tsekata myös ne vakuutusten ja verojen vuosimaksut, halpakin auto voi muuttua kerralla kalliiksi, jos siihen malliin sattuukin olemaan törkyhintaiset vakuutukset ja verot... ja toisena vinkkinä: vakuutuksia ei kannata pitää vuosikausia samassa firmassa vaan tarkistaa vuoden välein, saisiko siihen omaan kotteroon justain toisesta firmasta halvemman liikennevakuutuksen... kas kun ne vuosimaksut tuppaa nousemaan joka vuosi ja uusille asiakkaille on aina hyviä tarjoiksia!
- SanoMerkkimalli
kldjaslkjfs kirjoitti:
Sama juttu mulla, autona 15v vanha pikkukottero ja siinä pelkkä liikennevakuutus tasan siitä firmasta, mistä sen juuri tuohon kotteroon sai halvimmalla. Bonuksia täydet ja vuosimaksu jotakuinkin 140€/vuosi. Se vielä lisävinkkinä, että autoa ostaessa kannattaa aina tsekata myös ne vakuutusten ja verojen vuosimaksut, halpakin auto voi muuttua kerralla kalliiksi, jos siihen malliin sattuukin olemaan törkyhintaiset vakuutukset ja verot... ja toisena vinkkinä: vakuutuksia ei kannata pitää vuosikausia samassa firmassa vaan tarkistaa vuoden välein, saisiko siihen omaan kotteroon justain toisesta firmasta halvemman liikennevakuutuksen... kas kun ne vuosimaksut tuppaa nousemaan joka vuosi ja uusille asiakkaille on aina hyviä tarjoiksia!
Tuota noin, sanoppas nyt minulle ja meille muille että mikä on auto jonka liikennevakuutusmaksut on täydellä 70 bonuksilla vain 140e vuosi?? Sano se merkki, malli ja vakuutusyhtiö, minä lupaan etsiä samanlaisen kotteron itselleni välittömästi! Tuo sinun hintasi täytyy olla museoauton vuosimaksu, olenko oikeassa? mutta ikää autollasi ei ole kuitenkaan museointiin?
- Onnellinenautoilija
SanoMerkkimalli kirjoitti:
Tuota noin, sanoppas nyt minulle ja meille muille että mikä on auto jonka liikennevakuutusmaksut on täydellä 70 bonuksilla vain 140e vuosi?? Sano se merkki, malli ja vakuutusyhtiö, minä lupaan etsiä samanlaisen kotteron itselleni välittömästi! Tuo sinun hintasi täytyy olla museoauton vuosimaksu, olenko oikeassa? mutta ikää autollasi ei ole kuitenkaan museointiin?
Ei tarvii olla edes mikään museoauto. Minulla on vm. 2003 Pösö 406 farkku, täydet bonukset ja vakuutusmaksu tuota 140€/v. luokkaa, en nyt tarkkaan muista, kun kerran vuodessa maksan sen. Saan pienen maksutapa-alennuksen ja keskittämisalennuksen, kun on prätkäkin ja muita vakuutuksia samassa yhtiössä Ööpee-pöhjölässä.
- KallistaOn
SanoMerkkimalli kirjoitti:
vm 2000 Pösö 206 1,1 litraisella koneella, pelkkä liikennevakuutus ja OP-Pohjola, täysillä bonuksilla n.140€/vuosi
- ViituSentäs
Totta tuo aloittajan asia.
mullakin bonukset ovat nousseet joka vuosi, kaskossa jo täydet ja pakollisessakin jo 45% ja silti vuosimaksut ovat pysyneet aikalailla samalla tasolla jo vuosia.
Nostavat aina juuri sen verran vakuutusmaksuja, kuin mitä kertyneet bonukset pudottaisivat vakuutuksen hintaa.
Eikä ole juuri auttanut asiaa, vaikka olen vaihtanut vakuutusyhtiötäkin tässä välissä.
Kusetusta.
Itsellä kortti jo 18v, eikä yhtäkään onnettomuutta tänä aikana, vaikka ajettuja kilsoja on jo yli 400 000km.- 14-6
Autovakuutus on vapaaehtoinen. Älä valita vakuutuksen hinnasta kun itse olet sen halunnut ostaa.
- rutiyu
Jep, mutta moposkooterin omistaja maksaa suhteessa vielä enemmän, oma käytetty moposkooterini maksoi muutama vuosi sitten 300 € ja vakuutukset vuodessa 170 €....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521