Naapuri sotaa!!

Peacemaker

Minkälaisia kokemuksia teillä on naapureiden välisistä kinoista ja kuinka vaikutti elämäänne? Meidän naapurissamme asuu ns. nuoripari jolla on aikuinen (kouluttamaton) ulvova ja vinkuva koira. Olemme useaan otteeseen keskustelleet ja kehottaneet muiden asukkaiden kanssa tekemään asialle jotakin, koska huuto kaikuu koko talonläpi pihalle asti, häiriten siten kaikkia. Mutta viimeisen kehotuksen myötä koko homma meni haukkumiseksi (lähinnä meitä kohtaan sillä yritin vältää riitaa, enkä laittanut palautetta takaisin) ,tekstiviestein vittuiluksi ja anteeksi antamattomaksi käytökseksi.
Ainut vahtoehto mielestäni on kääntyä isäinnöitsijän puoleen ja tehdä valitus virallisia teitä!? Jospa sitten heräisi kiinnostus kouluttaa koiraansa!? Vai teenkö väärin ja lietson lisää riitaa?

7

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuus

      Kerrostalossa kuuluu toisista asunnoista aina ääniä, usein pihallekin saakka. Oli sitten kyseessä eläkeläisen radion kuuntelu tai koiran ulvonta.

      Normaali eläminen ei ole äänetöntä. Koirakin ulvoo todennäköisesti yksinäisyyttään, se on lajille tyypillistä käytöstä.

      Yhtiökokous lienee oikea paikka sen pohdintaan, onko kyseessä kohtuuton haitta vaiko aivan tavallinen lähiöön kuuluva ääni.

      Sinun kannattaa varmaan harkita jatkossa omakotitaloa, niin seinien läpi kuuluu vähemmän. Lähinnä ohikulkevan liikenteen äänet. Tai naapurin pihassa liekkivät lapset. Tai siellä naapurin pihassa räksyttävä pystykorva :)

      • meteliä

        Itse olen ikäni asunut kaupungin vuokrataloissa(en tosin enää pariin vuoteen) ja tottunut meteliin. Mutta koiran ulvominen on kieltämättä ääni, joka ei kuulu kerrostaloon. Järjestyssäännöissä lukee, että kello 22.00 jälkeen ei naapureita häiritsevää meteliä saa tuottaa. En tiedä miten se toimii koirien kanssa. Mutta eikö olisi koirallekin parempi jos asuisi pöndellä? Sais olla vapaana ja haukkua niin paljon kuin haluaa.
        Suosittele naapurillesi että hankkii kissan koiran tilalle...


      • Peacemaker

        Olemme asuneet kerrostalossa vuosikaudet, niin romaanien naapureina (jotka olivat todella metelöiviä) ,kuin 5lapsen yksinhuoltaja äidin naapurina, eikä ne normaalit äänet koskaan häirinneet, eikä mielessä käynytkään ikinä valittaminen tms. koska siitä ei ollut millään tavalla haittaa. Eikä se meteli yhteensäkään vastaa ks. ääniä, joita kestämme. Jos joka aamu heräät ulvontaan, kuuntelet sitä 1.5h ennen töihin lähtöä, kun tulet väsyneenä töisä kuuntlet taas iltaan saakka, ja kun vihdoin saat unta heräät siihen taas aamulla! Ja sama jatkuu viikonloppusin, kun väsyneenä haluaisi nukkua pitkään ja korvata kertynwitä univelkoja. Mielestäni en siis valita pienestä.
        Mielstäni on turha vihjailla että asiasta turhaan valittaisin! Mitä itse tekisit? Vai onko tämä mielestäsi täysin normaalia kerrostaloon kuuluvia ääniä?
        Mielestäni tämä on aivan naapureidemme laiskuutta ja välinpitämättömyyttä, kun eivät ole ikinä jaksaneet nähdä vaivaa kouluttaakseen koiraansa. Ja usein koira itkee pissa / kakka hätäänsä, koska omistajat eivät ehdi / jaksa käyttää koiraa joka aamu ulkona, jolloin kakkaa sisälle! Mutta kuten jo mainitsin, en haluaisi lietsoa enempää riitaa, mutta NORMAALIA se ei ole!


      • kannattaisi
        Peacemaker kirjoitti:

        Olemme asuneet kerrostalossa vuosikaudet, niin romaanien naapureina (jotka olivat todella metelöiviä) ,kuin 5lapsen yksinhuoltaja äidin naapurina, eikä ne normaalit äänet koskaan häirinneet, eikä mielessä käynytkään ikinä valittaminen tms. koska siitä ei ollut millään tavalla haittaa. Eikä se meteli yhteensäkään vastaa ks. ääniä, joita kestämme. Jos joka aamu heräät ulvontaan, kuuntelet sitä 1.5h ennen töihin lähtöä, kun tulet väsyneenä töisä kuuntlet taas iltaan saakka, ja kun vihdoin saat unta heräät siihen taas aamulla! Ja sama jatkuu viikonloppusin, kun väsyneenä haluaisi nukkua pitkään ja korvata kertynwitä univelkoja. Mielestäni en siis valita pienestä.
        Mielstäni on turha vihjailla että asiasta turhaan valittaisin! Mitä itse tekisit? Vai onko tämä mielestäsi täysin normaalia kerrostaloon kuuluvia ääniä?
        Mielestäni tämä on aivan naapureidemme laiskuutta ja välinpitämättömyyttä, kun eivät ole ikinä jaksaneet nähdä vaivaa kouluttaakseen koiraansa. Ja usein koira itkee pissa / kakka hätäänsä, koska omistajat eivät ehdi / jaksa käyttää koiraa joka aamu ulkona, jolloin kakkaa sisälle! Mutta kuten jo mainitsin, en haluaisi lietsoa enempää riitaa, mutta NORMAALIA se ei ole!

        jo laittaa eläinsuojeluun ilmoitus kun eivät viitsi koiraansa hoitaa..


    • Sera

      Meillä asuu naapurissa pariskunta, jonka elämäntehtävänä tuntuu olevan muiden kyttääminen. Nainen ottaa asiakseen joka asiasta valittamisen. Ensin luulin että hän "vainoaa" minua, mutta pihatalkoissa sain huomata että hän marisee kaikille joka asiasta, ikäänkuin omistaisi pihan. Paras oli kun mieheni yllätti herra kyttääjän postilaatikoilta tutkimasta muiden ihmisten posteja. Luulisi että elämässä on muutakin, varsinkin kun on pari pientä lasta.

      • Marsu

        Jos koira ulvoo tai haukkuu ei ole kysymys eläinsuojelu rikoksesta
        koira voi haukkua/ulvoa yksinäisyyttään, muita koiria, ohi kulkevia ihmisä ja sitten jotain muita ääniä


    • kyttääjiin

      ja mene hoitoon tai aammu se koira/ittes ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe