Uni - Valta vaihtuu?

sinettisormus1

7.4. eilen, aamuyöllä näin unta. Unesta en juuri muuten muista mitään, mutta tämä kohta jäi mieleen ja sitä olen tässä mutustellut mielessäni. Odotin lasta Putinille, en pitänyt tilanteesta, mutta ei ollut mitään pelkoakaan. Päälläni oli jokin ulkotakki, jota yritin kaksin käsin pidellä kiinni. Sitten Putin tuli katsomaan meitä Suomeen ja hän tuli luokseni ja avasi takkini, tyytyväisen virallinen hymy kasvoillaan, kun näki vauva vatsani ....
Koin tämän unen vertauskuvallisena, jossa meille avautuu uusi huomen, jossa olemme vieraan vallan alla. Muutama vuosi sitten näin unen (2010), jossa olin myös raskaana ja siinä minulle ilmoitettiin että laskettuaikani olisi 25.5. Tuo jäi vahvasti mieleeni, vuosiluvusta ei kerrottu mitään, vain tuo päivämäärä ja sitä olen sen jälkeen tarkkaillut, tulisiko se kertomaan mitään?
Herra olkoon meille armollinen, sinulle, minulle ja koko Suomen kansalle.
Aamen.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      Synnintunnustus

      Laupias Jumala, rakas taivaallinen Isä.
      Me tunnustamme sinulle syntimme,
      joilla olemme ansainneet vihasi ja rangaistuksesi.
      Katso armollisesti meihin
      ja anna meille syntimme anteeksi rakkaan Poikasi,
      Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tähden.

      • sinettisormus1

        Sillä näin sanoo Herra: "Etsikää minua niin saatte elää."


      • U.L.T

        Juuri näin amen.


    • sinettisormus1

      SANANLASKUT 4
      1. Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.

      2. Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani.
      3. Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen.
      4. Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää.
      5. Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista.
      6. Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.
      7. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.
      8. Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet;
      9. se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun."
      10. Kuule, poikani, ja ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet enentyvät.
      11. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille.
      12. Käydessäsi eivät askeleesi ahtaalle joudu; juostessasi et kompastu.
      13. Tartu kiinni kuritukseen äläkä hellitä; säilytä se, sillä se on sinun elämäsi.
      14. Älä lähde jumalattomien polulle, älä astu pahojen tielle.
      15. Anna sen olla, älä mene sille, poikkea pois ja mene ohitse.
      16. Sillä eivät he saa nukkua, elleivät pahaa tee; se riistää heiltä unen, elleivät ole ketään kaataneet.
      17. Niin he syövät leipänään jumalattomuutta, juovat viininään väkivallan tekoja.
      18. Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
      19. Jumalattomain tie on kuin pimeys: eivät he tiedä, mihin kompastuvat.
      20. Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.
      21. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
      22. sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
      23. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
      24. Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
      25. Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.
      26. Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat.
      27. Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta.

    • sinettisormus1

      ... avaan vielä vähän tuota unta. Raskaus siis kertoo tuosta uudesta, tulevasta ja Putin edustaa siinä tuota vierasta valtaa, joka oli riistänyt raskauden myötä minulta / meiltä vallan, mutta tärkeää on se, että muistamme että tuo on vain maallinen valta ja se ei tule koskettamaan uskovaa joka on antanut itsensä Jeesukselle, siksi en kokenut unessa pelkoa vaikken tilanteesta pitänytkään.
      Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle.
      Aamen.

    • iljettävyys

      Hyi mikä uni ja aloitus!!!

      • sinettisormus1

        Siksi meidän tulee rukoillakkin ja kääntyä Herramme, Jeesuksen Kristuksen puoleen, ettei tuo varoittava ja vertauskuvallinen uni koskaan toteutuisi, sillä aika on paha ja pian voimme huomata että meiltä on riistetty itsenäisyytemme ja valtamme täällä Suomessa ja elämme tuon vieraan vallan alla....


      • sinettisormus1

        ”Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan: ’Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä’.”

        ”Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” – 2. kirje Timoteukselle 4:3-4


      • sinettisormus1

        ”Sekö teitä askarruttaa, että sanoin: ’Vielä vähän aikaa, ettekä te näe minua, taas vähän aikaa ja te näette minut jälleen?’ Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee. Te joudutte murehtimaan, mutta tuskanne muuttuu iloksi.

        Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa kun hänen hetkensä koittaa, mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä, että ihminen on syntynyt maailmaan. Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään.” (Joh. 16:19-23)


    • sinettisormus1

      Tämän Raamatun paikan Herra avasi sanastaan, kun rukouksessa pyysin sanaa tähän uneeni:
      AAMOS 5
      1. Kuulkaa tämä Herran sana, itkuvirsi, jonka minä viritän teistä, te
      Israelin heimo.
      2. Kaatunut on neitsyt Israel eikä enää nouse; hän viruu kaadettuna maassansa, eikä ole, kuka hänet nostaisi.
      3. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kaupunkiin, josta ennen lähti tuhat, jää jäljelle sata; ja josta lähti sata, siihen jää kymmenen jäljelle, Israelin heimoa.
      4. Sillä näin sanoo Herra Israelin heimolle: Etsikää minua, niin te saatte elää.
      5. Älkää etsikö Beeteliä, älkää menkö Gilgaliin älkääkä vaeltako Beersebaan. Sillä Gilgal viedään pakkosiirtolaisuuteen, ja Beetel joutuu tuhon omaksi.
      6. Etsikää Herraa, niin te saatte elää, ettei hän tulena tunkeutuisi Joosefin huoneeseen ja kuluttaisi sitä eikä olisi sammuttajaa Beetelillä -
      7. te, jotka muutatte oikeuden koiruohoksi ja vanhurskauden maahan kukistatte.
      8. Hän, joka on tehnyt Otavan ja Kalevanmiekan ja muuttaa synkeyden aamuksi ja pimentää päivän yöksi ja kutsuu kokoon meren vedet ja vuodattaa ne maan pinnalle - Herra on hänen nimensä,
      9. hänen, joka äkisti tuottaa väkevälle hävityksen, ja niin tulee hävitys linnoitukseen.
      10. He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.
      11. Sentähden, koska te poljette vaivaista ja otatte häneltä viljaveroa, niin vaikka te rakennatte taloja hakatusta kivestä, te ette niissä asu; vaikka te istutatte ihania viinitarhoja, te ette niistä viiniä juo.
      12. Sillä minä tiedän, että teidän rikoksenne ovat monet ja teidän syntinne raskaat: te vainoatte vanhurskasta ja otatte lahjuksia ja väännätte vääräksi portissa köyhäin asian.
      13. Sentähden ymmärtäväinen vaikenee tänä aikana, sillä se on paha aika.
      14. Etsikää hyvää, älkääkä pahaa, että te eläisitte. Silloin Herra, Jumala Sebaot, on oleva teidän kanssanne, niinkuin te sanotte.
      15. Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.
      16. Sillä näin sanoo Herra, Jumala Sebaot, Herra: Kaikilla toreilla on valitus, kaikilla kaduilla sanotaan: "Voi! Voi!" Peltomiehiä kutsutaan surun viettoon ja itkuvirren taitajia valittajaisiin.
      17. Ja kaikissa viinitarhoissa on valitus, sillä minä käyn sinun keskitsesi, sanoo Herra.
      18. Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus -
      19. ikäänkuin jos joku pakenisi leijonaa ja häntä kohtaisi karhu, tahi joku tulisi kotiin ja nojaisi kätensä seinään ja häntä pistäisi käärme.
      20. Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole?
      21. Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne.
      22. Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen.
      23. Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
      24. Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro.
      25. Toitteko te teurasuhreja ja ruokauhreja minulle erämaassa neljänäkymmenenä vuotena, te Israelin heimo?
      26. Te olette kantaneet kuningastanne Sikkutia ja Kijjunin-kuvianne, tähtijumalaanne, sitä, jonka te olette itsellenne tehneet.
      27. Sentähden minä vien teidät pakkosiirtolaisuuteen tuolle puolelle Damaskon, sanoo Herra. Jumala Sebaot on hänen nimensä.

    • sinettisormus1

      ..... ja tämä sana puhuttaa myös tämän uneni kohdalla:

      Johanneksen ilmestys 12
      1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
      2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
      3. Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;
      4. ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
      5. Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
      6. Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
      7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
      8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
      9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
      10. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
      11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
      12. Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
      13. Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
      14. Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
      15. Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
      16. Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
      17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
      18. Ja se asettui seisomaan meren hiekalle.

    • fgeeta

      Valta on vieras, ellei sitä tunne omakseen, Sitten kun valta on meillä ja kaikki ovat kääntyneet, on VOITTO MEIDÄN!..............!! VOITTOMME TULEE OLEMAAN SUURI

    • xfxtgrdh

      Valta on vieras, ellei sitä tunne omakseen, Sitten kun valta on meillä ja kaikki ovat kääntyneet, on VOITTO MEIDÄN!..............!! VOITTOMME TULEE OLEMAAN SUURI. Emmepä enää syytä vastustjaamme!! vaan olemme kuin veljet keskenämme.!!!

    • sinettisormus1

      Hannan kiitosrukous, kun Jumala oli vastannut hänen rukoukseensa

      Sydämeni riemuitsee Herrasta,
      Herra nostaa minun pääni pystyyn.
      Minä voin rohkeasti vastata vihollisilleni,
      sinun avustasi minä iloitsen.
      Vain Herra on pyhä, ei ole toista,
      meidän Jumalamme yksin on luja kallio.

      Herra lähettää kuoleman ja antaa elämän,
      vie alas Tuonelaan ja nostaa sieltä.
      Herra tekee köyhäksi ja antaa rikkauden,
      painaa maahan ja kohottaa.
      Hän ylentää tomusta mitättömän
      ja korottaa tuhkasta köyhän,
      sijoittaa heidät ylhäisten joukkoon
      ja antaa heille kunniasijan.
      Maan perustukset ovat Herran,
      niiden varaan hän on laskenut maan.
      Hän pitää huolen omiensa askelista,
      mutta pahat joutuvat pimeyteen.
      Omin voimin ei yksikään menesty.
      1 Sam. 2:1-2, 6-9

    • Hei Sinetti !

      Pakko vastata kun kerroit tuosta Putin-unestasi.

      Olin tänään aamurukoushetkessä kahden uskovan tuttuni kanssa. Pois lähdettäessä toinen heistä tuli maininneeksi nähneesä unen Putinista. Pyysin häntä kertomaan tarkemmin, ja hän sanoi unessa keskustelleensa Putinin kanssa. Mitään erikoista ei unessa hänen mielestään tapahtunut.

      Sitten minä kerroin myös nähneeni noin viikko sitten myös unen Putinista. Tässä näkemässäni unessa keskustelin Putinin kanssa, ja mielestäni yritin vakuutella häntä oikein toimimisesta. Putin ei oikein osallistunut keskusteluun, jotain ympäripyöreää, ehkä välttelevääkin sanoi, kuunteli kylläkin.

      Unessani Putinilla oli aika paksuhko punainen talvitakki. Tuossa takissa oli valkoinen numero vasemman rinnan kohdalla, se oli mielestäni 8, tai sitten kaksi pientä nollaa/tai o-kirjainta päällekkäin. Todennäköisesti kuitenkin se oli numero 8. Yritin sitä unessakin tarkemmin nähdä.

      Olimme unessa jossain pihalla, ei ollut mielestäni talvi. Kun lopulta yritin vedota Putiiniin, ja mainitsin Jumalan, niin silloin Putin otti valtavan nopean spurtin minusta poispäin, sellaisen 10 mtriä, ja taaksepäin katsoen sanoi, hieman vähättelevä/ilkeäkin/juoni ilme kasvoillaan, " vai Jumala". Unessa Putin näytti hieman pienemmältä ja kaljummalta kuin hän todellisuudessa on.

      Putinin tuli heti "eloa", tai reaktiota, kun mainitsi Jumalan, millä muilla sanoilla ei ollut näkyvää vaikutusta.

      Tuohon uni päättyi. Itselleni jäi unesta paha vaikutus. En osaa sanoa oliko se Jumalalta.

      Viime syksynä eräässä rukoustilanteessa erä uskova nainen sai näkykuvia Putinista, ja hänen jaloissaan pyörivästä, omaa häntäänsä jahtaavasta sudesta.

      Rukoilimme tuolloin Putinin puolesta, ja ystäväni sai uuden näyn, jossa sudesta oli karvakasa vain jäljellä.

      Ystäväni myös näki tuolloin näyn, jossa oli musta vuori, joka oli peitetty valkealla viitalla. En enää muista liittyikö tuo vuori näky Putiniin, vai johonkin muuhun.


      Lopuksi sanon, etten usko todellakaan mihinkään Venäjän hyökkäykseen Suomeen, en nyt enkä myöhemminkään.

      Mitä sinun unesi tarkoitti, sitä en tiedä. Saatoi tarkoittaa yhteistä tulevaisuutta Venäjän kanssa, tai sitten paha haluaa tuhota meidän suomalaisten tulevaisuuden. Sitä lapsi yleensä kuvaa, tulevaisuutta, ja samalla myös siunausta, onnea, iloa.

      • sinettisormus1

        Kiitos AO unista ja näyistä ja toivotaan ja rukoillaan ja siunataan että tuo lapsi tuo Suomen kansalle siunattua onnea ja iloa ja että kansana löydämme uudelleen yhtyden ja uskon Jumalaan.
        Aamen.


      • näkymätön-ninni

        Muistelen, että myös Tuom. nimimerkki oli nähnyt unia Putinista. Taisi kirjoittaakkin unestaan täällä. En enää muista mitä unessa oli. Jospa Tuom. olisi kuulolla?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe