Talenomin kotisivuille jos eksyy, niin johan chat-palvelu aukeaa saman tien ja kysellään kuinka voi palvella. Hienoa!!!! Kerrankin joku haluaa palvella. Katin kontit, parin live chat viestin jälkeen selviää, että linjan toisessa päässä otetaankin vain soittopyyntöjä vastaan. Ok, jään odottelemaan soittoa sovitusti seuraavana päivänä.
Puhelin soikin seuraavana päivänä heti aamu kahdeksalta. Talenomilta soittaja, ei sekään vielä kirjanpitopalveluja tarjoava henkilö, kyselee mikä olisi sopiva ajankohta tavata Talenomin edustajaa. Kyselen alustavaa palvelupakettia puhelimitse ja soittaja kyselee että milloin olisi hyvä aika sitten soittaa ja jutellla. HALOO!!!!???? Kenen kanssa parhaillaan keskustelen, onko tämä joku piilokamera??? Hämmennykseltäni saan sovittua, että tämä aamupäivä on hyvä aika, kuten jo edellisenä päivänä olin live chattiin asian ilmaissut.
Hetken kuluttua puhelin soi ja siellä on jo kolmas Talenomin edustaja vuorokauden sisällä, jonka kanssa asioin. Niin, kirjanpitopalvelua olisin vailla ja alan kyselemään heidän mainostamaa kiinteää kuukausihinnoittelua ja mitä kiinteä kuukausihinta pitää sisällään. "Tuota tuota, ei minulla ole nyt laskuria mukana minkä perusteella voisi laskea esimerkiksi kuukausitositteiden määrän mukaista laskua, mutta esim 20 ostolaskua ja 10 myyntilaskua kuukaudessa sijoittuu 100-150 €:n paikkeille"
Tässä vaiheessa alkaa jo savu nousta korvista ja kolmen sekunnin päästä lyön luurin kiinni. Empäs lyökään, kiusataanpa kaveria hetken ja alan tenttaamaan, tuosta epämääräisestä laskutushinnasta. No, ei siitä tullut hullua hurskaammaksi ja en jaksa purkaa sitä keskustelua tähän. No, mitenkäs muut palvelut sijoittuvat heidän kiinteään kuukausilaskutukseen? Ainoa kiinteä hinta mitä sain ja se tuli kuin apteekin hyllyltä, oli palkanlaskenta ja kiinteä hinta 11-14 €/kk/hlö.
Jäänpä makustelemaan heidän tarjoustaan :D
Talenom kokemus
4
437
Vastaukset
- tuttujuttutämä
Eipä minulle ole noin käynyt, mutta vähän samalla "tunnelmalla" meidän firmaa siellä hoidettiin. Tunnistan tuon tyylin, avuliasta ja ystävällistä, mutta ei konkretiaa. Tulkitsin, että olemme liian pieni asiakas heille ja vaihdoimme toimistoa.
Toimiston etsiminen on kuin hammaslääkärin etsiminen. Joskus natsaa jonkun kanssa hyvin, joskun toisen kanssa ei. Kun löytää hyvän/luotettavan/ymmärtävän, niin siitä pitää kiinni. - qvintus
Isojen ja pienten toimistojen välillä on puolensa. Pienessä kun parhaassa tapauksessa juttelet itse yrittäjän kanssa, saat aivan erilaista palvelua kuin isossa korporaatiossa. Toisaalta isossa on etuna laajempi työntekijäkunta.
Itse kyllä aion pysyä pikkutoimistojen asiakkaana myös vastaisuudessa. - Entinen_talenom_asiakas
Olemme juuri vaihtamassa Talenomista pienempään toimistoon. Talenomista jäi erittäin ikävät kokemukset tuon vuoden ajalta jonka heidän palveluaan käytettiin.
Tekevät kirjanpitoa minimiponnistuksen mukaan, tippaakaan eivät ajattele asiakkaan etua.
Monessa asiassa on vaihtoehtoisia menettelyitä, koskaan eivät ole ottaneet yhteyttä keskustellakseen niistä, vaan ohittavat kylmästi asiakkaan toimitusjohtajan ja tekevät omavaltaisesti päätöksiä verottajalle päin.
Asiantuntemus on vähän niin ja näin. Mitään neuvoja ei tipu, eipä kai kun eivät tiedä. Sähköposteihin vastataan jos muistetaan. Ei jatkoon.
Näyttää olevan sama tyyli kuin lestafirmoissa yleensäkin. Kun nimi on paperissa, he kuvittelevat että asiakas luovuttaa heille päätäntävallan. Tulee todella kalliiksi asiakkaalle. - Anonyymi
Pyysin kirjallista laskelmaa kuukausihinnoittelusta ja tapaamisen myyntityypiltä sen sainkin kaksi sivua + muutama mainostava sivu!!!, Mutta mutta! Sitten seuraakin uusi kuvio , sopparin tekijä on eri henkilö joka viis veisaa myyntihenkilön tekemästä luonnoksesta ja saamme 66 sivua sisältävän dokumenttihirviön, jossa ei ole henkäystäkään mynnin kanssa sovitusta!
Aluksi kaikki toimi ok. mutta sitten aloimme huolestua kun laskut alkoivat olla ihmeellisiä eivätkä noudattaneet euromääräisesti sovittuja vaan alkoi tulla T:n hinnaston mukasia erillisveloituksia asioista kuten epäselvä tosite tms. jne.
Yhteistyö päättyi vuoden kokeilun jälkeen jossa kulumme olivat 30-40% korkeammat kuin myynnin luonnossopparissa ja syntyivät vain näistä erillisveloituksista, vaikka tositteet toimitettiin sovitulla tavoilla!
En suosittele!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk782707Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911636Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll721421Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641385- 1291305
- 1451203
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1571184- 741097
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901079Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur761078