Tyhmäkö olen, vai sittenkin viisas

Kaikkihan-sitä-tekee

Minä en ymmärrä tätä logiikkaa.
Kuinka voi olla mahdollista, että esimerkiksi Jyväskylän seudulla asuvan kaverin on kannattavampaa hakea alkoholijuomansa Virosta kuin ostaa se välttämätön viikonlopun annoksensa lähimarketista tai paikallisesta Alkosta?
Olen laskenut sitä kohtuullisen tarkasti ja aina menee miinuksen puolelle, paitsi silloin jos lasti on niin suuri, ettei sitä usko omaan käyttöön tulevaksi edes tullimiehen tutti-ikäinen lapsi.
On sitten vielä oma juttunsa paljonko sen säästön sitten pitäisi olla, että saa "työlleen" palkan. Lastin myyminen sellaisella nopeudella, että saavutetaan riittävä tulos/aikayksikkö on markkinointia vaativaa puuhaa ja se taas nostaa laittoman toiminnan riskin niin suureksi, ettei sitä voi edes mitata (joku voi arvata, että olen yrittäjä, - nyt jo eläkkeellä).
No, ajatellaanpa tuo pelkkänä palkkatyönä.
Jos minä lähtisin ajamaan pakettiautolla Jyskälästä Helsinkiin, kävisin Tallinnassa, lastaisin auton ja ajaisin takaisin Jyskälään niin palkkaahan pitäisi saada vähintään 300 euroa. Se summa pitäisi siis saada niiden kulujen päälle - HALLOO!
Tuohon tarvittava lasti ei kuljekaan enää farmarimallin peruskotterolla. Tarvitaan pakettiauto.
Mitä muuten verottaja sanoo siihen jos työnantajan autolla rahdataan viinaa Virosta?

Olenko kateellinen? En ole, koska en ole juonut vuosikausiin lainkaan, enkä näe tuota kadehdittavana bisneksenä, edes helvetin huonona bisneksenä.
Olin tosin aikoinaan mukana tuollaisella keikalla ja kun näin minkä pirunmoisen savotan hakija joutuu tekemään niin totesin sen ihan järjettömäksi toiminnaksi. Kun hämmästelin kavereille keikan mielekkyyttä oli vastauksena "no kun kaikkihan sitä tekee".
Ihanko totta? Mistä aineesta sellaisen kaverin pää on?

5

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläsiinäsäästää

      Matkapojilta saa päivämatkan bussikuljetuksella viikolla 44€ jyväskylästä. Lonkerolaatikko maksaa alkossa 60€ virossa 20€ . Painoraja on toki näillä bussikuljetuksilla vaan 20kg, mutta tuomalla sen kolme laatikkoa se maksaisi matkakuluineen päälle 100€ ja alkossa 180€ ja yleensä viikolla jos ei ole täyttä kuljettaja on anatanut hieman littää painorajan eli kolme laatikkoa vähän jotain muita irtopulloja saa tuoda. Eli kyllä ainakin sen 100€ säästää viron hinoihin ja sitten jos autolla lähtee ajeleen matkakulut toki nousee, mutta lastin voi sitten tuoda puolen vuoden ajaksi ellei ylkin.

    • mikänytolisikannattavaa

      Matkasta voi olla muutakin iloa kuin alkoholin ostaminen. Mahdollisesti alkoholin juominen paikanpäällä.

    • hehehehehee

      Miks ravaatte jossain virossa kun netistäki saa ihan yhtä halvalla? :DD

      • wdwdwdwdwd

        Superalko on nettikauppoja halvempi ja tullin verolappuja ei varmasti tule ja saa lastin varmasti perille.


      • ihan_tarpeeks_halpaa
        wdwdwdwdwd kirjoitti:

        Superalko on nettikauppoja halvempi ja tullin verolappuja ei varmasti tule ja saa lastin varmasti perille.

        Tiedän saksalaisen kaupan jostaa 12litraa 37,5% viinaa, hintaan,136,13e, kotiovelle toimitettuna. Minusta ihan tarpeeksi halpaa ja kertaakaan ei ole tullin lippulappusia tullut, eikä moisista tarvitse edes välittää koska etämyyntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      4015
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3062
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      3030
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2848
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2804
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2535
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      2448
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      226
      2127
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1997
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1967
    Aihe