Miksi Jeesus ristillä valehteli ryövärille?

UusiKeskustelu

Luukkaan evankeliumi:
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erttkkl

      Kysy Jeesukselta! JeesuS ei valehtele!

      • UusiKeskustelu

        Kiitos vastauksestasi!
        Saisinko vastauksia myös uskovaisilta jotka ovat edes hiukan lukeneet Raamattua
        tai edes kuulleet puhuttavan siitä vaikkapa teetuvassa.


      • Miten niin, valaehteli? Aika kova syytös, ainoata Ihmistä kohtaan, joka on synnitön, ja sinä nimittelet valhettelijaksi, ja vain siksi, kun et uskomattomana voi ymmrtää hengellisä asioita. Miksi muka Jeesus ei menneyt lupauksensa mukaan ryövärin kanssa, tai oiekastaan Jeesus saatteli hänet paratiisiin. Ota huomioon, Jeesus on Jumala, ja voi olla vaikka kaikkialla maailmankaikkeudessa samaaniakaan. Etkö voisi asetella kysärit toisella tavalla, kysy asiallisesti, älä ala syyttelemään Jumalaa valehtelijaksi, se on Jumalan pilkaamista.


      • UusiKeskustelu
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Miten niin, valaehteli? Aika kova syytös, ainoata Ihmistä kohtaan, joka on synnitön, ja sinä nimittelet valhettelijaksi, ja vain siksi, kun et uskomattomana voi ymmrtää hengellisä asioita. Miksi muka Jeesus ei menneyt lupauksensa mukaan ryövärin kanssa, tai oiekastaan Jeesus saatteli hänet paratiisiin. Ota huomioon, Jeesus on Jumala, ja voi olla vaikka kaikkialla maailmankaikkeudessa samaaniakaan. Etkö voisi asetella kysärit toisella tavalla, kysy asiallisesti, älä ala syyttelemään Jumalaa valehtelijaksi, se on Jumalan pilkaamista.

        Lue Mohikaani_27 Raamattua äläkä keksi satuja omasta päästäsi.


      • Mohikaani_28
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Miten niin, valaehteli? Aika kova syytös, ainoata Ihmistä kohtaan, joka on synnitön, ja sinä nimittelet valhettelijaksi, ja vain siksi, kun et uskomattomana voi ymmrtää hengellisä asioita. Miksi muka Jeesus ei menneyt lupauksensa mukaan ryövärin kanssa, tai oiekastaan Jeesus saatteli hänet paratiisiin. Ota huomioon, Jeesus on Jumala, ja voi olla vaikka kaikkialla maailmankaikkeudessa samaaniakaan. Etkö voisi asetella kysärit toisella tavalla, kysy asiallisesti, älä ala syyttelemään Jumalaa valehtelijaksi, se on Jumalan pilkaamista.

        Juuri niin! Aika kova syytös!
        Jeesus ei valehtele!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Paavali ei valehtele!

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Jeesus Kristus ei valehtele!

        Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Mohikaani_27 valehtelee! : "Jeesus on Jumala".
        Mohikaani_27 syyllistyy törkeään jumalanpilkkaan!

        JUMALA:
        2. Mooseksen kirja 20
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        2. Mooseksen kirja 20
        23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
        5. Mooseksen kirja 5
        7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Psalmit 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."


      • Mohikaani_28
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Miten niin, valaehteli? Aika kova syytös, ainoata Ihmistä kohtaan, joka on synnitön, ja sinä nimittelet valhettelijaksi, ja vain siksi, kun et uskomattomana voi ymmrtää hengellisä asioita. Miksi muka Jeesus ei menneyt lupauksensa mukaan ryövärin kanssa, tai oiekastaan Jeesus saatteli hänet paratiisiin. Ota huomioon, Jeesus on Jumala, ja voi olla vaikka kaikkialla maailmankaikkeudessa samaaniakaan. Etkö voisi asetella kysärit toisella tavalla, kysy asiallisesti, älä ala syyttelemään Jumalaa valehtelijaksi, se on Jumalan pilkaamista.

        Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        1. Pietarin kirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

        2. Korinttolaiskirje 1
        3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,


      • Mohikaani_28
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Miten niin, valaehteli? Aika kova syytös, ainoata Ihmistä kohtaan, joka on synnitön, ja sinä nimittelet valhettelijaksi, ja vain siksi, kun et uskomattomana voi ymmrtää hengellisä asioita. Miksi muka Jeesus ei menneyt lupauksensa mukaan ryövärin kanssa, tai oiekastaan Jeesus saatteli hänet paratiisiin. Ota huomioon, Jeesus on Jumala, ja voi olla vaikka kaikkialla maailmankaikkeudessa samaaniakaan. Etkö voisi asetella kysärit toisella tavalla, kysy asiallisesti, älä ala syyttelemään Jumalaa valehtelijaksi, se on Jumalan pilkaamista.

        Jeesus ei ole Jumala!
        Jeesus ei valehdellut!

        Matteus 22
        36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

        Markus 12
        28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".


      • RitariOlevainen
        Mohikaani_28 kirjoitti:

        Jeesus ei ole Jumala!
        Jeesus ei valehdellut!

        Matteus 22
        36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

        Markus 12
        28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Puhut Totuuden Sanoja Mohikaani_28!

        Hebrealaiskirje:
        3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,


      • Mohikaani_28 kirjoitti:

        Jeesus ei ole Jumala!
        Jeesus ei valehdellut!

        Matteus 22
        36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

        Markus 12
        28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        * Jeesus on Jumala, sanoittepa mitä tahansa, ellei olisi, olette synneissänne edelleen, vaikka taidatte olla muytenkin, koska ette ymmärrä Sanaa, ja se johtuu juuri siitä, kun ette ole syntyneet Jumalan Hengen kasteessa, vaan vauvakasteessa, eikä se saa aikaan mitään sisäistä muutosta, korkeintaan vauvan hiukset voi nousta pystyyn, kun kylmää vettä valetaan vauvan herkkään päähän ja tehdään hänelle väkivaltaa, ikäänkuin väkisin väännettän lapsi ihmisvoimin taivaaseen, hölmöläisten touhua ! Eikä teidän uudestisyntymättömien edes saisi puhua Raamattua lainaten, koska Jumala kieltää sen pakanoilta, jotka ei ole uudestisyntyneet. Psal.50:16. "< Mutta jualattomalle Jumala sanoo. Mikä sinä olet kertomaan minun säädöksistäni ja ottamaan liittoni huulillesi.>" ! peljätkää edes Jumalaa, omavanhurskauden innoissane ! JEESUS ON JUMALA, Ilm. 1:8. MINÄ OLEN A ja O, sanoo Herra Jumala , joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias. >" ! Kuka tulee, eikö juuri Jeesus ole tulossa ihan koska tahansa, kuka on, eikö Jeesus, Jeesus oli Isän tykönä, Hän tuli alals maailmaan, tämä todistaa Jeesusken Jumalaksi. Hän sanoo itseänsä Jumalaksi, " MINÄ OLEN A ja O " ! Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Jeesus kutsuu itseään juuri tällä nimellä, ja sanoo olevansa KAIKKIVALTIAS ! Miksi ETTE usko, ette usko, koska teissä ei ole Kristuksen Henkeä eikä Jeesusken todistusta itsessänne, ette voisijaan tietää, kirjain ei ilmoita Jeesusken Jumaluutta, vaan Isä ilomoitta Hengensä kautta kuka Jeesus oikeasti on, mutta vain UUDESTISYNTYNEILLE, Jumalan Hengen kasteessa , Pyhän Hengen sinetin saajille. Te olette poissa Kristuksesta !


      • Mohikaani_28 kirjoitti:

        Juuri niin! Aika kova syytös!
        Jeesus ei valehtele!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Paavali ei valehtele!

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Jeesus Kristus ei valehtele!

        Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Mohikaani_27 valehtelee! : "Jeesus on Jumala".
        Mohikaani_27 syyllistyy törkeään jumalanpilkkaan!

        JUMALA:
        2. Mooseksen kirja 20
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        2. Mooseksen kirja 20
        23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
        5. Mooseksen kirja 5
        7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Psalmit 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Koittakaa nyt tajuta, kukaan teistä uskomattomista Raamatun väärinkäyttäjistä, te ette ole minun omatuntoni, ette siten maanääriin asti ! Käytätte Raamattua saatnan tavalla, piikkiruoskana, käytätte samaa ruoskaa, millä Vapahtajaakin ruoskitiin, uskonnollisen raamatun kirjaimen käytöllä, mutta se tulee kerran omaan nilkkaanne, ellette tee totista parannusta !


      • Mohikaani_28
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jeesus on Jumala, sanoittepa mitä tahansa, ellei olisi, olette synneissänne edelleen, vaikka taidatte olla muytenkin, koska ette ymmärrä Sanaa, ja se johtuu juuri siitä, kun ette ole syntyneet Jumalan Hengen kasteessa, vaan vauvakasteessa, eikä se saa aikaan mitään sisäistä muutosta, korkeintaan vauvan hiukset voi nousta pystyyn, kun kylmää vettä valetaan vauvan herkkään päähän ja tehdään hänelle väkivaltaa, ikäänkuin väkisin väännettän lapsi ihmisvoimin taivaaseen, hölmöläisten touhua ! Eikä teidän uudestisyntymättömien edes saisi puhua Raamattua lainaten, koska Jumala kieltää sen pakanoilta, jotka ei ole uudestisyntyneet. Psal.50:16. "< Mutta jualattomalle Jumala sanoo. Mikä sinä olet kertomaan minun säädöksistäni ja ottamaan liittoni huulillesi.>" ! peljätkää edes Jumalaa, omavanhurskauden innoissane ! JEESUS ON JUMALA, Ilm. 1:8. MINÄ OLEN A ja O, sanoo Herra Jumala , joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias. >" ! Kuka tulee, eikö juuri Jeesus ole tulossa ihan koska tahansa, kuka on, eikö Jeesus, Jeesus oli Isän tykönä, Hän tuli alals maailmaan, tämä todistaa Jeesusken Jumalaksi. Hän sanoo itseänsä Jumalaksi, " MINÄ OLEN A ja O " ! Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Jeesus kutsuu itseään juuri tällä nimellä, ja sanoo olevansa KAIKKIVALTIAS ! Miksi ETTE usko, ette usko, koska teissä ei ole Kristuksen Henkeä eikä Jeesusken todistusta itsessänne, ette voisijaan tietää, kirjain ei ilmoita Jeesusken Jumaluutta, vaan Isä ilomoitta Hengensä kautta kuka Jeesus oikeasti on, mutta vain UUDESTISYNTYNEILLE, Jumalan Hengen kasteessa , Pyhän Hengen sinetin saajille. Te olette poissa Kristuksesta !

        JEESUS EI OLE JUMALA, sanoo Jeesus itse.
        Ilm. 3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.
        Joh. 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        JEESUS EI OLE JUMALA, sanoo myös Paavali.
        1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        JEESUS EI OLE JUMALA, sanoo myös Pietari.
        1. Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

        JEESUS EI OLE JUMALA, sanoo myös JUMALA.
        2. Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Miksi sinä Pakanamohikaani_27 et usko Jeesusta, et Paavalia, et Pietaria, et Jumalaa, et Raamattua? Mene sinä pthyi baabelin lohikäärme belsebuudipalstallesi täältä ihmisiä eksyttämästä.


      • Mohikaani_28
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jeesus on Jumala, sanoittepa mitä tahansa, ellei olisi, olette synneissänne edelleen, vaikka taidatte olla muytenkin, koska ette ymmärrä Sanaa, ja se johtuu juuri siitä, kun ette ole syntyneet Jumalan Hengen kasteessa, vaan vauvakasteessa, eikä se saa aikaan mitään sisäistä muutosta, korkeintaan vauvan hiukset voi nousta pystyyn, kun kylmää vettä valetaan vauvan herkkään päähän ja tehdään hänelle väkivaltaa, ikäänkuin väkisin väännettän lapsi ihmisvoimin taivaaseen, hölmöläisten touhua ! Eikä teidän uudestisyntymättömien edes saisi puhua Raamattua lainaten, koska Jumala kieltää sen pakanoilta, jotka ei ole uudestisyntyneet. Psal.50:16. "< Mutta jualattomalle Jumala sanoo. Mikä sinä olet kertomaan minun säädöksistäni ja ottamaan liittoni huulillesi.>" ! peljätkää edes Jumalaa, omavanhurskauden innoissane ! JEESUS ON JUMALA, Ilm. 1:8. MINÄ OLEN A ja O, sanoo Herra Jumala , joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias. >" ! Kuka tulee, eikö juuri Jeesus ole tulossa ihan koska tahansa, kuka on, eikö Jeesus, Jeesus oli Isän tykönä, Hän tuli alals maailmaan, tämä todistaa Jeesusken Jumalaksi. Hän sanoo itseänsä Jumalaksi, " MINÄ OLEN A ja O " ! Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Jeesus kutsuu itseään juuri tällä nimellä, ja sanoo olevansa KAIKKIVALTIAS ! Miksi ETTE usko, ette usko, koska teissä ei ole Kristuksen Henkeä eikä Jeesusken todistusta itsessänne, ette voisijaan tietää, kirjain ei ilmoita Jeesusken Jumaluutta, vaan Isä ilomoitta Hengensä kautta kuka Jeesus oikeasti on, mutta vain UUDESTISYNTYNEILLE, Jumalan Hengen kasteessa , Pyhän Hengen sinetin saajille. Te olette poissa Kristuksesta !

        "Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Jeesus kutsuu itseään juuri tällä nimellä, ja sanoo olevansa KAIKKIVALTIAS !"

        Jeesus ei sano missään kohtaan Raamattua olevansa "kaikkivaltias"! Valehtelet ja eksytät Mohikaani_27!

        Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Pietari kutsuu itseään juuri tällä nimellä.
        Ap. t. 10:21 Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, MINÄ OLEN se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?"

        Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Ananias kutsuu itseään juuri tällä nimellä.
        Ap. t. 9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, MINÄ OLEN ....

        Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Paavali kutsuu itseään juuri tällä nimellä, monessa useassa eri paikassa.
        Paavali sanoo: "MINÄ OLEN" Ap. t. 20:19; Ap. t. 20:35; Ap. t. 21:13 jne jne jne

        Ap. t. 14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme".

        MINÄ OLEN.
        Elä, elä rupee kuule Mohikaani_27 nyt minua palvomaan epäjumalanasi, vaikka kirjoitinkin että "minä olen", niinkuin olenkin!


      • antaalastenhaista
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jeesus on Jumala, sanoittepa mitä tahansa, ellei olisi, olette synneissänne edelleen, vaikka taidatte olla muytenkin, koska ette ymmärrä Sanaa, ja se johtuu juuri siitä, kun ette ole syntyneet Jumalan Hengen kasteessa, vaan vauvakasteessa, eikä se saa aikaan mitään sisäistä muutosta, korkeintaan vauvan hiukset voi nousta pystyyn, kun kylmää vettä valetaan vauvan herkkään päähän ja tehdään hänelle väkivaltaa, ikäänkuin väkisin väännettän lapsi ihmisvoimin taivaaseen, hölmöläisten touhua ! Eikä teidän uudestisyntymättömien edes saisi puhua Raamattua lainaten, koska Jumala kieltää sen pakanoilta, jotka ei ole uudestisyntyneet. Psal.50:16. "< Mutta jualattomalle Jumala sanoo. Mikä sinä olet kertomaan minun säädöksistäni ja ottamaan liittoni huulillesi.>" ! peljätkää edes Jumalaa, omavanhurskauden innoissane ! JEESUS ON JUMALA, Ilm. 1:8. MINÄ OLEN A ja O, sanoo Herra Jumala , joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias. >" ! Kuka tulee, eikö juuri Jeesus ole tulossa ihan koska tahansa, kuka on, eikö Jeesus, Jeesus oli Isän tykönä, Hän tuli alals maailmaan, tämä todistaa Jeesusken Jumalaksi. Hän sanoo itseänsä Jumalaksi, " MINÄ OLEN A ja O " ! Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Jeesus kutsuu itseään juuri tällä nimellä, ja sanoo olevansa KAIKKIVALTIAS ! Miksi ETTE usko, ette usko, koska teissä ei ole Kristuksen Henkeä eikä Jeesusken todistusta itsessänne, ette voisijaan tietää, kirjain ei ilmoita Jeesusken Jumaluutta, vaan Isä ilomoitta Hengensä kautta kuka Jeesus oikeasti on, mutta vain UUDESTISYNTYNEILLE, Jumalan Hengen kasteessa , Pyhän Hengen sinetin saajille. Te olette poissa Kristuksesta !

        "kylmää vettä valetaan vauvan herkkään päähän ja tehdään hänelle väkivaltaa"

        Sinun lapsesi varmaan haisivat koko lapsuutensa kun et pessyt (=et tehnyt väkivaltaa) heitä koskaan.


      • Tyhmäkin oot ! Ette kykene keskustelemaan asiallisesti, vaan provoilette ja häiriköitte, kun ette muuhun kykene lapsellisimpia ja tyhmempiä palstan käyttäjiä ei täällä ole koskaan enne ollutkaan riesana, täällä kiherrätte tyhmyyksiänne, ja vielä luulette olevanne fiksujakin, tyhmyydessä kyllä !


      • mohikaanijenkka
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jeesus on Jumala, sanoittepa mitä tahansa, ellei olisi, olette synneissänne edelleen, vaikka taidatte olla muytenkin, koska ette ymmärrä Sanaa, ja se johtuu juuri siitä, kun ette ole syntyneet Jumalan Hengen kasteessa, vaan vauvakasteessa, eikä se saa aikaan mitään sisäistä muutosta, korkeintaan vauvan hiukset voi nousta pystyyn, kun kylmää vettä valetaan vauvan herkkään päähän ja tehdään hänelle väkivaltaa, ikäänkuin väkisin väännettän lapsi ihmisvoimin taivaaseen, hölmöläisten touhua ! Eikä teidän uudestisyntymättömien edes saisi puhua Raamattua lainaten, koska Jumala kieltää sen pakanoilta, jotka ei ole uudestisyntyneet. Psal.50:16. "< Mutta jualattomalle Jumala sanoo. Mikä sinä olet kertomaan minun säädöksistäni ja ottamaan liittoni huulillesi.>" ! peljätkää edes Jumalaa, omavanhurskauden innoissane ! JEESUS ON JUMALA, Ilm. 1:8. MINÄ OLEN A ja O, sanoo Herra Jumala , joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias. >" ! Kuka tulee, eikö juuri Jeesus ole tulossa ihan koska tahansa, kuka on, eikö Jeesus, Jeesus oli Isän tykönä, Hän tuli alals maailmaan, tämä todistaa Jeesusken Jumalaksi. Hän sanoo itseänsä Jumalaksi, " MINÄ OLEN A ja O " ! Minä olen, on yksi Jumalan nimistä, ja Jeesus kutsuu itseään juuri tällä nimellä, ja sanoo olevansa KAIKKIVALTIAS ! Miksi ETTE usko, ette usko, koska teissä ei ole Kristuksen Henkeä eikä Jeesusken todistusta itsessänne, ette voisijaan tietää, kirjain ei ilmoita Jeesusken Jumaluutta, vaan Isä ilomoitta Hengensä kautta kuka Jeesus oikeasti on, mutta vain UUDESTISYNTYNEILLE, Jumalan Hengen kasteessa , Pyhän Hengen sinetin saajille. Te olette poissa Kristuksesta !

        Mohikaani_27 on myös sitä mieltä että Jeesus valehtelee!

        Jeesus Jumalalle: "YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"

        Mohikaani_27 Jeesukselle: ELÄHÄN KUULE JEESUS VALEHTELE! SINÄ OLET JUMALA, SANOITPA MITÄ TAHANSA! KYLLÄHÄN MINÄ TIEDÄN TUON ASIAN PAREMMIN KUIN SINÄ!

        Jeesus Mohikaani_27lle: Niin mutta kun Jumala todellakin yksin on totinen Jumala!

        Mohikaani_27 Jeesukselle: ELÄ ELÄ KUULE JEESUS TULE TÄNNE USKOVAISTEN PALSTALLE LEVITTELEMÄÄN TUOLLAISTA JEHOVIEN VÄÄRÄÄ OPPIA! PESE JEESUS SUUSI JA OLE HILJAA! MINUN JUMALALTANI EN KUULE KUUNTELE TUOLLAISTA PASKAPUHETTA! SINÄ JEESUS OLET AINUT TOTINEN VÄKEVÄ JUMALA JA IANKAIKKINEN ISÄ JA SILLÄ SIISTI! MINULLE ET EDES SINÄ VÄITÄ VASTAAN JA SE ON SINUN PARASTA USKOA NYT KERTA HEITOLLA! ELÄ ELÄ JEESUS PILKKAA PYHÄÄ KOLMINAISUUSOPPIANI TAI SINULLE TULEE TUPEN RAPINAT!!!


    • karmavuori

      ei paratiisissa vaan tuonpuoleisessa niin se kiesus sanoi. Sinne joutuvat kaikki.
      Jeesus hirtettiin, hän ei kuollut ristillä.

    • unohtakaa

      Jeesus puhui paskaa. Nyt jo kuollut.

      • Pese kurja suus lipeällä, ei se sun syntejäsi poista, mutta puheesi saastuttaa sinut ja ympäristösi, olet saastainen pakana Jeesus todisn voi sinutkin kurjan pelalstaa, jos vaan nöyrryt ja polvistut Hänen edessään ja tunnustat Hänet Jumalaksi ja Kristukseksi, Hän antaa armon, niin suuri on Hänen ristillä koeteltu rakkautensa ! !


    • Paratiisi on niin kovin vaikeasti määriteltävissä. Yhden paratiisi on toisen risti.

      • * Miten iin, vaikea ääteltävissä ? on vain yksi Paratiisi, se on kuoloonnukkuneiden uskovien kokoontumis paikka, sinne he menevät odottamaan vanhurskasten ylösnousemusta, sinne Jeesus vei ryövärinkin, eli Jeesusken toista tulemista, kun Hän tempaa seurakuntansa, uskossa nukkuneet paratiisissa olevat, ja meidät, jotka olemme ehkä elossa Hänen tullessaan !


      • UusiKeskustelu
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Miten iin, vaikea ääteltävissä ? on vain yksi Paratiisi, se on kuoloonnukkuneiden uskovien kokoontumis paikka, sinne he menevät odottamaan vanhurskasten ylösnousemusta, sinne Jeesus vei ryövärinkin, eli Jeesusken toista tulemista, kun Hän tempaa seurakuntansa, uskossa nukkuneet paratiisissa olevat, ja meidät, jotka olemme ehkä elossa Hänen tullessaan !

        Onko se se sama ja yksi ainoa Paratiisi josta Aatami ja Eeva aikoinaan potkittiin pois ja jossa Jumala ILLAN VIILEYDESSÄ iltaisin käyskentelee, elikkä maan päällä, ollen alttiina eri vuorokauden aikojen lämpötilan vaihteluille? Sielläkö käyskentelevät myös poisnukkuneiden ruumiit, alttiina paahtavan kuumalle auringolle ja hirmuisille kesähelteille? Pistetään herkkä hajuaistiset vainukoirat se sellainen Paratiisi etsimään ja löytämään!


      • * Tavallaan on, tämä Paratiisi vaan on taivaassa, eikä siellä ole Käärmeitä enää uskovien kiusana. Muuten tässä ketjussa niitä pieniä Kyyn poikasia tuntuu olevan, ja hyvin sikiäviä näin keväällä !


      • UusiKeskustelu
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Tavallaan on, tämä Paratiisi vaan on taivaassa, eikä siellä ole Käärmeitä enää uskovien kiusana. Muuten tässä ketjussa niitä pieniä Kyyn poikasia tuntuu olevan, ja hyvin sikiäviä näin keväällä !

        "* Tavallaan on",
        "tämä Paratiisi vaan on taivaassa"

        Mohikaani_27 luettelee tuossa KAKSI ERI PARATIISIA.

        Missä tuo "tavallaan on" MAANPÄÄLLINEN PARATIISI on?

        Mohikaani_27 opettaa jehovien oppia!


    • UusiKeskustelu

      Miksi Jeesus valehteli kuulijoilleen?
      Miksi Jeesus valehteli opetuslasilleen?

      Matt. 16:28
      Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

      Mark. 9:1
      Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa".

      Mark. 13:30
      Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.

      Matt. 10:23
      Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

      • kaikenlaistasitäonkin

        Noin juuri lukee Raamattua joilla ei siihen ole mitään muuta kiinnostusta kuin kuvitella olevansa jokin suuri -logi ja löytäneensä nyt pari lausetta joilla kaatavat koko Jumalan!

        taitaa kuules olla sullakin pää kalju, eturauhanen höylätty ja lonkissa kiinalaset nivelet ja yhä vaan pysyy Jumala kunniassaan!


      • näinseon

        Jeesus ei valehdellut koska tuo aloittajan viesti on väärin kirjoitettu,

        Jeesus sanoi, "minä sanon sinulle tänään, sinä tulet olemaan kanssani paratiisissa"
        Jeesus itsekin toimi vielä maanpäällä ja nousi taivaisiin vasta helluntaina, näin raamattu kertoo.

        Paratiisi oli alunperinkin maanpäällä ja niin se tulee olemaan sitten
        kun Jeesus ottaa maan hallintaansa,kuninkaana.

        Jeesus ei ole jumala vaan jumala Jehovan ainosyntyinen poika,
        tämä tieto on raamatussa mutta kirkkouskonto on sen vääristänyt.

        Ihminen luotiin jumalan kuvaksi eikä me olla isämme kanssa sama
        persoona vaan yksilöitä.


      • * Ei tietenkään Jeesus valehdellut, ei ikinä, eikä koskaan, eikä valehtele, kyllä se valhettelija on, tässä tapauksessa aloituksen tekijä itse, kehtaskin avata ja valehtelemalla yrittää olla muka Raamattua viisaampi, tyhmyys on huipussaan kun tääläiset raakileet ottaa Raamatun hampaisiinsa, ja täysin Jumalan määräysten vastaisesti. Häpeemätöntä ja julkeaa Jumalan Sanan vääristelyä jumalattomilta epäuskoisilta provoilta !


      • ValionOnnivelli
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Ei tietenkään Jeesus valehdellut, ei ikinä, eikä koskaan, eikä valehtele, kyllä se valhettelija on, tässä tapauksessa aloituksen tekijä itse, kehtaskin avata ja valehtelemalla yrittää olla muka Raamattua viisaampi, tyhmyys on huipussaan kun tääläiset raakileet ottaa Raamatun hampaisiinsa, ja täysin Jumalan määräysten vastaisesti. Häpeemätöntä ja julkeaa Jumalan Sanan vääristelyä jumalattomilta epäuskoisilta provoilta !

        SINÄ Mohikaani_27 ITSE VÄITÄT JEESUSTA VALEHTELIJAKSI!
        ET ITSE USKO JEESUKSEN PUHUNEEN TOTTA!
        Olet sellainen kaksikielinen ja -naamainen inkkari!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


        Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Valio Onni – lastenruokia parhaimmillaan Mohikaani_27lle

        Heprealaiskirje 5
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

        1. Korinttolaiskirje 3
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,


      • ValionOnnivelli
        kaikenlaistasitäonkin kirjoitti:

        Noin juuri lukee Raamattua joilla ei siihen ole mitään muuta kiinnostusta kuin kuvitella olevansa jokin suuri -logi ja löytäneensä nyt pari lausetta joilla kaatavat koko Jumalan!

        taitaa kuules olla sullakin pää kalju, eturauhanen höylätty ja lonkissa kiinalaset nivelet ja yhä vaan pysyy Jumala kunniassaan!

        Älä muuta virka veli hyvä!

        Joh.1:1-5
        Joh.20:28
        Jes.7:14
        Jes.9:6

        Siinä ne sitten kaikki ovatkin, ne kolminaisuusopin "tuki(heh)pilarit"!


    • UusiKeskustelu

      Jeesus oli Tuonelassa kolme vuorokautta kuolemansa jälkeen, ei maan päällä paratiisissä.
      Paratiisi ei ole maan povessa Tuonelassa, jonne Jeesus joutui kolmeksi vuorokaudeksi.

      Matteus 12
      40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

      Vasta neljäkymmentä päivää pääsiäisen jälkeen Kristus nousi ylös taivaaseen.

      Jeesus siis todellakin valehteli ryövärille, luvatessaan tälle: "tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      • S-A

        "Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä."

        Eiköhän tämä aika tarkoita sitä, että Jeesus oli kuolleena kolme päivää ennen ylösnousemustaan. Mutta sinä aikana kyllä mm. saarnasi vankeudessa oleville hengille (kuten Pietari kertoo).

        Aika usein ajatellaan siten, että jotakuinkin heti kuolemansa jälkeen Jeesus kävi hakemassa vanhan liiton pyhät jostain välitilasta ("Abrahamin helmasta": Jeesuksen kertomus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta) paratiisiin. Ja samalla tämä ristin ryöväri pääsi kuolemansa jälkeen paratiisiin. Toinen vaihtoehto on se, että tämä "Abrahamin helma" on paratiisi. Useammin kai ajatellaan kuitenkin vaihtoehdon yksi mukaisesti.

        Sitten Jeesuksen paluu Taivaaseen 40 päivää myöhemmin on vielä oma asiansa.


      • UskomusVaihtoehtoja
        S-A kirjoitti:

        "Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä."

        Eiköhän tämä aika tarkoita sitä, että Jeesus oli kuolleena kolme päivää ennen ylösnousemustaan. Mutta sinä aikana kyllä mm. saarnasi vankeudessa oleville hengille (kuten Pietari kertoo).

        Aika usein ajatellaan siten, että jotakuinkin heti kuolemansa jälkeen Jeesus kävi hakemassa vanhan liiton pyhät jostain välitilasta ("Abrahamin helmasta": Jeesuksen kertomus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta) paratiisiin. Ja samalla tämä ristin ryöväri pääsi kuolemansa jälkeen paratiisiin. Toinen vaihtoehto on se, että tämä "Abrahamin helma" on paratiisi. Useammin kai ajatellaan kuitenkin vaihtoehdon yksi mukaisesti.

        Sitten Jeesuksen paluu Taivaaseen 40 päivää myöhemmin on vielä oma asiansa.

        "Toinen vaihtoehto" ?

        Kruuna vai Klaava ?

        "Sitten Jeesuksen paluu Taivaaseen 40 päivää myöhemmin on vielä oma asiansa."

        Jaa että jo aivan eri asia?!

        Skitsoa sekoilua koko kolminaisuusoppi!


      • * Tekisit kuule viisaasti, kun vaiti oleisit, tyhmäkin käy viisaasta kun vaiti on, sinun kommenttisi on kaiken arvostelun alapuolella !


      • Hohhoijaaaaaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Tekisit kuule viisaasti, kun vaiti oleisit, tyhmäkin käy viisaasta kun vaiti on, sinun kommenttisi on kaiken arvostelun alapuolella !

        Älä tee kuten minä teen, vaan kuten minä sanon.


      • Huomautus

        Vielä yksi ajatus näennäiseen ristiriitaan. Kun ihminen kuolee, hänen henkensä (henki on ikuinen)jatkaa toisessa ulottuvuudessa. Kolme vuorokautta meidän ajassamme ei määritä tuonpuoleista aikaa.


      • UusiKeskustelu
        Huomautus kirjoitti:

        Vielä yksi ajatus näennäiseen ristiriitaan. Kun ihminen kuolee, hänen henkensä (henki on ikuinen)jatkaa toisessa ulottuvuudessa. Kolme vuorokautta meidän ajassamme ei määritä tuonpuoleista aikaa.

        "Kolme vuorokautta meidän ajassamme ei määritä tuonpuoleista aikaa."

        Mitä tekemistä tuolla on nyt tässä asiassa?

        Kun nukahdat ja sitten heräät vaikkapa kahdeksan tunnin jälkeen, tunnet silti kuin olisit vain hetkeksi torkahtanut. Väitätkö silloin, ettet olisi nukkunut kuin vain muutaman minuutin?
        En ymmärrä tuota huomautustasi!
        Kun Raamatussa puhutaan kolmesta maallisesta vuorokaudesta niin se silloin on vain kolme maallista vuorokautta, ja se on 24 maallista tuntia, eikä esim. Marsin 24 tuntia, 39 minuuttia ja 36 sekuntia.
        Kun puhutaan maallisesta vuudesta, se on 365 päivää, eikä esim. Marsin 687 päivää.
        Pysy sinä vain tässä maallisessa ajanlaskussa, eläkä eksy maapallolta pois, esim. Marsiin!


      • tekeeviisaasti
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Tekisit kuule viisaasti, kun vaiti oleisit, tyhmäkin käy viisaasta kun vaiti on, sinun kommenttisi on kaiken arvostelun alapuolella !

        Mohikaani_27 toteuttaa omaa neuvoaan ja on ollut hiljaa. Huomasi olleensa väärässä eikä jatka keskustelua.


    • Runoutta

      Nää on näitä Raamatun väännöksiä. Job.21:13. He viettävät päivänsä onnessa, äkkiä heidät säikähytetään alas tuonelaan. Biblia. He vanhenevat hyvissä päivissä, ja menevät silmänräpäyksessä helvettiin.

    • sekinvielä

      miten niin valehteli, olitkos paikalla vai oletko nähnyt ryöväriä sen jälkeen

    • Vel-Vel

      Luukkaan evankeliumi:
      23:43Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      Adventistit ja ilmeisesti myös Jehovan todistajat ja myös muslimit taitavat olla aloittajan kanssa harhaoppisia, joita tulee karttaa.

    • JonesHenry

      Jeesus ei sanonut "taivaassa"

      Jeesus sanoi PARATIISISSA!

    • Jeesus ei valehtele. Välimerkit ovat laitettu Raamattuun jälkikäteen ja valitettavasti ns. "myötävirtaan kulkijat" eli enemmistö, joilla on tietty Raamatuntulkinta on varmaankin saanut päättää myös tästä asiasta. Ylösnousemuspäivänä hän sanoi Magdalan Marialle: "Minä en ole vielä mennyt ylös Isän luo", joten missä paratiisissa Hän olisi ollut ryövärin kanssa perjantai-illasta sunnuntaiaamuun? Etenkin, kun Jeesus opettaa, että kuollut nukkuu siihen saakka, kunnes hänet herätetään (Joh. 11) ja kuolleena ihminen ei tiedä mitään (Ps.115:17; Saarn.9:5,6,10; Jes.38:18)?

      • MinunTeidänJUMALA

        "Minä en ole vielä mennyt ylös JUMALAN luo"

        "Minä en ole vielä mennyt ylös Isän luo"
        "en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö"

        Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän Jumalanne tykö".


    • Voivoi

      Ensin pitäisi ymmärtää Raamattua ja sen kieltä !

      Ensin tulisi itselle selvittää se, mitä tuo käännetty "paratiisi" oikeasti on !!!

      Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

      Tuossa Sanankohdassa käytetty sana on alkukielellä "paradeiso" ja sen selitykset ovat:

      Puisto, paratiisi, ympärysmuurein aidattu alue, puutarha !

      Otetaan sitten toinen Raamatunkohta joka kertoo siitä paikasta, eli ns tuonelasta:

      Luukas 16
      19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

      Siis kaksi eri säilytyspaikkaa ennen viimeistä tuomiota, ja tuo köyhä Lasarus oli siellä AIDTUSSA "paratiisisssa" puuuterhassa !

      Luetaanko lisää Raamattua:

      1. Pietarin kirje 3
      19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

      1. Pietarin kirje 4
      6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.

      Siis nyt ymmärrämme, että Jeesus julisti evankeliumia kuolleille silloin kun Hän oli "kuolleena" ja silloin Hän siis vapaasti pystyi liikkumaan niin ns. "tuonelassa" eli paratiisissa sekä siellä toisessa osiossa missä se rikas mies oli, sillä Jumalaa eivät mitkään juovat rajat pidättele !

      Näin näemme sen, että jos ja kun luemme laajemmin Raamattua, niin tälläisillä ihmisen omilla tulkinnoilla ei meitä voi eksyttää !!!

      Uskoville sen verran, että älkää olko huolissanne Raamattu ON Totuus, sitä vain tulkitaan väärin ja jopa väännellään ihan tahallisesti kieroon, kuten Pietari jo varoitti:

      2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

      • Voivoi

        Sori huolimattomuutta, tuonela siis ei ole paratiisi !!!

        Se on se toinen ikävämpi säilytyspaikka, paratiis on se puutarha jossa Lasarus ja Aabraham olivat !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1826
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1133
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      915
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      822
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe