Tänäisessä Hesarissa on pitkä, hyvä juttu otsikolla ”Kaupunkien kasvu elättää Suomea”. Alaotsikkona on: ”Etujärjestöt vaativat valtiolta rahaa liikenne hankkeisiin. Tutkijan mukaan poliitikot eivät uskalla puhua kaupungistumisesta”.
Jutun yhteydessä on taulukko valtionosuuksien tasaamisesta v. 2015. Taulukko vakuuttavasti todistaa todeksi sen, mitä jutun otsikossa sanotaan. Lukekaapa juttu ja katsokaa taulukko tästä:
http://www.hs.fi/kaupunki/a1428646435163
Jos olette rehellisiä itsellenne, olette varmasti samaa mieltä siitä, että kaupungit todella elättävät muuta Suomea. Ja eniten elättää pääkaupunkiseutu, siitä ihan eniten Helsinki.
On se ihmeellistä, että kepu muka maaseutua puolustaessaan haluaa purra maaseutua eniten elättävää kättä! Ja vain omaa luonnottoman suurta kannatustaan ylläpitääkseen vastoin parempaa ymmärrystään valehtelee ummet ja lammet ymmärtämätöntä kannattajakuntaansa yhä kasvattaakseen.
Luulisi tyhmimpienkin silmien avautuvan kaupunkien ja nimenomaan pääkaupunkiseudun suuresta merkityksestä koko maalle, kun tiedetään, mikä osuus kansantuotteesta tulee täältä ja miten paljon siitä menee maaseudun hyväksi. Yhä useammat siellä landella kyllä ymmärtävät, että kaupungeissa heillekin on mahdollista parempi elämä ja muuttavat kaupunkeihin. Ihan liian monet tänne pääkaupunkiseudulle, jonka väkimäärä on 1990-luvun alusta kasvanut runsaasti yli sadallatuhannella.
Nimenomaan tänne Helsinkiin olisi tulijoita paljon enemmän mitä voidaan vastaanottaa, kun uusia asuntoja ei ole voitu rakentaa tarpeen mukaan. Sen seurauksena asuntojen neliöhinnat ovat täällä 1990-luvun alusta nelinkertaistuneet, kuten viime päivinä on uutisoitu. Tänne päästäkseen tulokkaat ovat valmiit maksamaan niitä korkeita hintoja, jos asuntoja vain olisi. Suuri siis on vetovoima tällä Helsingillä. Toisaalta hyvä niin, sillä sitenhän kasvaa myös se maaseudun todellisten elättäjien joukko.
Tuon linkkijutun yhteydessä on eräiden edustajaehdokkaina olevien poliitikkojen mielipiteitä, eivät ehkä avaudu linkistä. Rehellinen on kepunkin ehdokas Olli Rehn, joka sanoo: ”Helsinki on luovuuden, osaamisen ja yrittäjyyden varassa kehittyvä pääkaupunki. Se on Suomen veturi, jonka kestävä kehitys koituu koko maan hyväksi”.
Äsken laitoin avauksen otsikolla ”puoluejohtajista - ja Natosta”. Kun aamun lehteä lueskellessani tuli esille tämä toinen tärkeä asia, pistinpä vielä avauksen tästäkin. Eivätköhän nämä minun osuudekseni avauksista riittäne vähäksi aikaa. Toivottavasti nämä kirvoittavat mielipiteitäkin enemmän avauksen asiasta kuin avaajasta - vai ovatko nämä asiat liian vaikeita ymmärtää ja onko avaaja sittenkin eräille mielenkiintoisempi kuin mikään asia.
Kaupungit elättävät Suomea
37
<50
Vastaukset
Näkyypä joku toinenkin tehneen avauksen tästä samasta asiasta, otsikolla "Uusimaa maksaa viulut". Jos olisin sen huomannut, en ehkä olisi tätä tehnytkään, vaan olisin laittanut tämän vastineeksi hänelle. Sorry, nimim. keputekohengitys! Mutta on kai tämä asia kahdenkin messun arvoinen.
- Päällikköjohdoltamme
Itse teit aloituksen! Yrität muka olla ovela?? Läpi näkyy, aina. Toista samanlaista löylynlyömää ei täällä ole.
- höpöhöpöhpöphö
"Ja eniten elättää pääkaupunkiseutu, siitä ihan eniten Helsinki"
Asukasta kohden Kauniainen ja Espoo elättävät huomattavasti enemmän.Kyllä, asukasta kohden, kun Espoon ja varsinkin Kauniaisen väestö on keskimääräisesti helsinkiläisiä suurempituloisia. Kyllä he ansaitsevat siitä suuren kiitoksenne. Mutta Helsingin kokonaispotti on kuitenkin selvästi suurin. Varmaan osaatte antaa asianmukaisen arvon sillekin.
- Suomessa_on
kapi_ kirjoitti:
Kyllä, asukasta kohden, kun Espoon ja varsinkin Kauniaisen väestö on keskimääräisesti helsinkiläisiä suurempituloisia. Kyllä he ansaitsevat siitä suuren kiitoksenne. Mutta Helsingin kokonaispotti on kuitenkin selvästi suurin. Varmaan osaatte antaa asianmukaisen arvon sillekin.
yli kolme miljoonaa laistasi ärvelöä, jotka tuottavat ainoastaan paskaa pönttöön.
Ei kannattaisi sinunkaan paljon kiekua elätyksistä. Sinutkin elätetään kotiin yhteiskunnan varoin. - kolmioelättää
kapi_ kirjoitti:
Kyllä, asukasta kohden, kun Espoon ja varsinkin Kauniaisen väestö on keskimääräisesti helsinkiläisiä suurempituloisia. Kyllä he ansaitsevat siitä suuren kiitoksenne. Mutta Helsingin kokonaispotti on kuitenkin selvästi suurin. Varmaan osaatte antaa asianmukaisen arvon sillekin.
Katsoppa ihan rauhassa niitä Kauniaisen suurimpia työnantajia.
- kuntahan_se
kolmioelättää kirjoitti:
Niinkuin muissakin Suomen kunnissa on suurin työnantaja lienee kunta itse. Suomen työpaikoistahan noin 20% on kunta-alan työpaikkoja (lähinnä opetus ja sote), harvassa kunnassa (yhdessäkään?) on yksityistä työnantajaa joka työllistäisi yli 20% kunnan työllisistä.
kolmioelättää kirjoitti:
Ei Kauniaisissa paljon ole työpaikkoja, joissa tehtäisiin niitä suurituloisia. Siitä ei ole kysymys. Mutta siellä on suurituloisia, joista useimmat kai tehdään Helsingin työpaikoissa. Aikanani Valionkin korkeimmasta ja siis kovapalkkaisimmasta johdosta ainakin yksi asui Kauniaisissa. Espoossa on kyllä varsin suuripalkkaisten työpaikkojakin, mm. eri firmojen pääkonttoreita. Mutta kyllä huomattava osa Espoonkin suurituloisista saa tulonsa Helsingistä. Ja osa vantaalaisista ja kauemmistakin kehyskunnista käyvät tienaamassa Helsingissä. Joten Helsingin merkitys on jopa suurempi kuin tuosta linkkijutun taulukosta heti huomaisi.
Enempään ei ainakaan toistaiseksi ole minulla aihetta tällä avauksellani, joka ilmeisesti teki totuudessaan liian kipeää tuolle yhdelle sekopollalle, joka jälleen heti alkoi nähdä minua muissa. Koskahan hän saavuttaa tilan, jossa alkaa nähdä minut itsessään? Ei kai se kaukana ole, kun jo aikoja sitten ylensi itsensä kapteeniksi ollakseen siinä suhteessa kaltaiseni.- hhooijakka
kuntahan_se kirjoitti:
Niinkuin muissakin Suomen kunnissa on suurin työnantaja lienee kunta itse. Suomen työpaikoistahan noin 20% on kunta-alan työpaikkoja (lähinnä opetus ja sote), harvassa kunnassa (yhdessäkään?) on yksityistä työnantajaa joka työllistäisi yli 20% kunnan työllisistä.
Monellakohan Espoon kaupungin työntekijällä on juuret Kauniaisessa.
- siinäpäse
kapi_ kirjoitti:
Ei Kauniaisissa paljon ole työpaikkoja, joissa tehtäisiin niitä suurituloisia. Siitä ei ole kysymys. Mutta siellä on suurituloisia, joista useimmat kai tehdään Helsingin työpaikoissa. Aikanani Valionkin korkeimmasta ja siis kovapalkkaisimmasta johdosta ainakin yksi asui Kauniaisissa. Espoossa on kyllä varsin suuripalkkaisten työpaikkojakin, mm. eri firmojen pääkonttoreita. Mutta kyllä huomattava osa Espoonkin suurituloisista saa tulonsa Helsingistä. Ja osa vantaalaisista ja kauemmistakin kehyskunnista käyvät tienaamassa Helsingissä. Joten Helsingin merkitys on jopa suurempi kuin tuosta linkkijutun taulukosta heti huomaisi.
Enempään ei ainakaan toistaiseksi ole minulla aihetta tällä avauksellani, joka ilmeisesti teki totuudessaan liian kipeää tuolle yhdelle sekopollalle, joka jälleen heti alkoi nähdä minua muissa. Koskahan hän saavuttaa tilan, jossa alkaa nähdä minut itsessään? Ei kai se kaukana ole, kun jo aikoja sitten ylensi itsensä kapteeniksi ollakseen siinä suhteessa kaltaiseni.Raamattuopisto on siellä yksi suurimmista työllistäjistä, ei vientiä edistävä laitos, vaan RAAMATTUOPISTO. Alue on osittain ruotsinkielinen.
- uffepoju
TUOTANNOLLISTA TYÖTÄ tekevät ihmiset elättänät Suomen!! Ei jotkut tyhjäpäät paperinpyörittäjät sitä tee! Asuinpaikka pelkästään ei elätä. eikä "kauniit maisemat" =DDD
Yhdyn näkemykseesi "asuinpaikka pelkästään ei elätä. eikä kauniit maisemat. Maalla on kyllä kauniita maisemia - jos rumiakin - mutta ne eivät todellakaan elätä siellä asuvia. Elatusapua pitää saada kaupungeista, etenkin täältä pääkaupunkiseudulta. Sen tuo linkkijuttukin vakuuttavasti todistaa.
- hahoheaakkeeslaakkees
Ja mitähän tuotannollista tukea siellä lakeuksilla on, Altian tislaamista pulloon ja lannoitteisiin sulfaattia Kokkolan tehtaissa, molemmat kaikista eniten verovaroista riippuvaisia.
- Päällikköjohtajaltamme
Onhan Sinulla HV:ni Stubb! Ho hoo, hohoo! Ei tarvitse ymmärtämättömiin Keskustan ihmisiin turvata. Ho hoo, ho hoo!
Sanon avauksessani, että asuntojen neliöhinnat ovat täällä Stadissa nelinkertaistuneet 1990-luvun alusta. Ne ovat nelinkertaistuneet 1990-luvun puolivälistä, mikäli on uskominen tähän juttuun, ja miksipä ei olisi:
http://asuntoneuvola.yritysblogi.fi/pekka-kainulainen/lapset-ovat-stadilaisen-paras-sijoitus
Joten tämän v. 1987 ostetun kotini hinta, silloin muistaakseni noin 800 000 markkaa on viisinkertaistunut, eli olisi nyt vähintään 3 200 000 markka eli joka tapauksessa yli 500 000 euroa. No, väliäpä tuolla, kun en ole tätä myymässä. Ja tuskinpa monellakaan sieltä landelta tänne tulevalla olisi varaakaan tätä ostaa, saavat tyytyä aluksi halvempiin asuntoihin, kunnes sitten rikastuvat täällä - ja sitten he joutuvat luovuttamaan rahojaan yhä enemmän sen landen elättämiseen!
Mutta väliäpä tuolla ainakaan tällaiselle vanhalle vaarille, eikä enää paljon väliä ole omaisuutenikaan määrällä, sillä "käärinliinassa ei ole taskuja" - tiesivät jo muinaiset egyptiläiset ja sama pätee edelleen kuvaannollisesti, vaikkei meillä käärinliinoja käytetäkään. Mutta en toki toivo, että edes kuvaannollisesi minua ihan pian ne käärinliinat kutsuisivat, sillä kuten profiilillanikin sanon
"Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!"
(Eino Leino)
Mutta on myös niin kuin sanoi ihailemani viisas Omar Khaijam
En kammo kuolemaa, en vapise sen nähden,
jos säikyn, enemmän mä säikyn elon tähden;
Jumala vähäks aikaa lainasi sen minulle,
kun laina lankeaa, oon maksuvalmis, lähden.
Näissä ajatuksissa hyvää yötä kaikille!- Älä-ny-ihan-pian
ole ajasta poistumasa. Toivottavasti ilon pito kustannuksellasi vielä jonkin aikaa saa jatkua. Eikös olekkin hyvä toivomus.
- Yömyöhään
vedetty viina on saanut Paloheinän perikunnan talonmiehen tunteelliseksi ja velatkin ovat jälleen kerran muuttuneet saataviksi.
Useimmat meistä eivät pidä omaisuutenaan sitä minkä muut omistavat mutta talkkarille ei tällaiset pikkuseikat aseta esteitä. Perikunnan omistama kolmensadantonnin luukku muuttuu puolenmiljoonan "arvoasunnoksi", jolle hän voi tehdä mitä haluaa?
Tuotakin ukonhöpelöä on yhteiskunnan elätettävä katkeraan loppuun asti. Älä-ny-ihan-pian kirjoitti:
ole ajasta poistumasa. Toivottavasti ilon pito kustannuksellasi vielä jonkin aikaa saa jatkua. Eikös olekkin hyvä toivomus.
Ei, ei - en minä täältä elävien kirjoista pois pyri niin kauan, kuin minulla on elämää, eikä vain hengissä pysyttelemistä. Kuten ilmeisesti muutamilla täälläkin, joiden elämä on vain tällä palstalla. Ja toki minä ihan mielelläni olen ilonaiheenakin niille, joiden elämässä - siis hengissä pysyttelemisessä - ilon aiheet ovat kovin vähäiset.
Mottoni on tässäkin viisaan Omar Khaijamin neuvo:
Niin kauan kuin on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
Mutta nyt minä tästä kuulusta matalasta majastani lähden Pitäjänmäen ennakkovaalipaikalle hoitamaan Pieni ele-keräystä!
- Onnee
haluatteko te tämän jatkuvan?
Vaalilupauksia ja hallitusvastuuta 2011-2015 (video)
Luvataan kaikenmoista kun vaalit on lähestymässä, mutta heti sen jälkeen kaikki unohtuu ja tehdään mitä puolueet päättää tai mitä isoin puolue päättää.
Vuoden 2011 vaalien alla puolueet lupasivat yhtä sun toista. Hallitusneuvotteluissa aiemmin niin lujat periaatteet alkoivat unohtua.
Kataisen-Urpilaisen hallitus aloitti työnsä eduskuntavaalien jälkeen kesäkuussa 2011.
https://www.youtube.com/watch?v=6tPI09b9GAc - mietittävääpököille
Jos sinä ymmärtäisit, mistä se raha sinne Helsinkiin ja pääkaupunkiseudulle tulee, niin et olisi noin hesariraamattusi antiin uskovainen.
Turha lienee sinulle yrittää tuota asiaa selittää, kun et näy ymmärtävän vähäisempiäkään asioita.
Eli mietihän vähän, mistä ne rahavirrat sinne Helsinkiin tulee, niin huomat, että kirjanpitokikkailujen jälkeen Helsinkisi olisi melkoinen tyhjätasku, ilman niitä maaseudun tulonlähteitä, siis alkutuotantoja.
Kyllähän tuon nyt sanoo järkikin, että tuloa tulee, kun isoa massoja ruokitaan, mutta mistä se ruoka tulee, se onkin jo eri asia.
Eli kyllä kaupunki ei niitä tulojaan saisi ilman maaseutua.
Puunjalostuksenkin pääkonttorit ovat Helsingissä, eli pääosin se viivanalle jäävä tuotto näkyy siellä, missä sitä ei edes ole tuotettu.
Kerrohan nyt tuotetaanko siellä Helsingissä esim. sähköä edes omavaraisesti, ja vielä siten etteikö muka pääkonttorin sijainti vaikuttaisi juuri siihen, että muualla tuotettu energia rahoittaa Helsinkiä.
Hieman ajatusta peliin, niin etköhän sinäkin hieman heikkolahjaisemmillakin hoksottomilla varustettu pysty ymmärtämään, että nuo maaaseudun tuotannot on ikäänkuin varastettu Helsingin hyväksi, josta sitten kylläkin osa palautetaan muuualle/alkutuotantoalueille takaisin, pois, kunhan ökyrosvot on ensin kermansa kuorineet päältä.
Mutta ei se vielä mikään itseisarvo ole, että kun luodaan väkisin yks helkutin suuri väestökeskittämä, nii että se tuottaisi itse kaiken tarvitsemansa, ja olisi ikäänkuin omavarainen ja sitä kautta olisi varallisuutensa saavuttanut. Ja sitä paitsi Helsinki on melko köyhä kokonaisuus asukasluvulla jaettaessa. Keinotekoista hintojen korotusta on esim .asunnoissa, joissa on niin sanottua edestä löytyvää tyhjää helkutin paljon. Tuo kupla puhkeaa vielä, ja joka tapauksessa se puhkeaa kun läävät leviää ikäänkuin käsiin, ja siinä vaiheessa niistä ei kukaan maksa mitään.
Hintakuplat on hintakuplia, ja on se helkutin kummaa, kun putkimies saa samasta liittimen vaihdosta nyhtäistyä kymmenkertaisen hinnan verrattuna, viidenkymmenen kilometrin säteen ulkopuolisiin alueisiin.
Eli jos järjellä ajattelet touhua, niin Helsinkihän on luonut koko maamme kurjuuden tilan tekokorkealla hintatasollaan.
Ja mikä tuohon on johtanut, ja mikä tuota edelleenkin ylläpitää, onkin sitten sellainen juttu, että se vaatisi muutaman a-nelosen arkin tekstiä ennen kuin sen perusteita voisi edes hieman tavalliselle pulliaiselle ymmärrettävästi avata.
Mutta sen verran annan sinulle vinkkiä, että se liittyy myöskin vahvasti yhteiskuntarosvoukseen, ja siihen liittyviin sivujuonteisiin, joita politiikot tukevat, kun niiden on ikäänkuin hiljainen pakko, voidakseen edes toimia politiikoina.
Ei se ihan noin ole, kuin sinun raamattusi antaa ymmärtää, koska sielläkin on taustalla just samat päämäärät, mitä rahapiirit tällä hetkellä edellyttävät olevankin.
Kunhan aikaa menee, niin maailma muuttuu toisenlaiseksi, kun on pakko. ja silloin kyllä maaseutu onkin taas arvossa arvaamattomassa. Nyt se vain ensin tyhjennetään ja ikäänkuin ryöstetään nykyisiltä haltijoilta pois. Eli on menossa pakkomuutto. On se vaikka kuinka ryntäättekin toisin väittämään. Ei pidä ihan kaikkea uskoa, mitä ökyrosvot valehtelee oman varallisuutensa lisäämiseksi. Mutta toki sinä saat uskoa, olethan paljon lukenut ihminen, mutta voihan sitä lukea vaikka tuhat aku-ankkaa perätysten.
Stubbi-lobbari saa sydärin, jos se reppana putoo natotusjakkaraltaan......
Mietihän miksi tuottamattomat veroparatiisivaltiot pärjäävät, tekemättä juurikaan yhtään mitään... Liittyy kyllä myöskin tähän samaan kunhan asiaasi oikein osaat pyöritellä.- kepulla_kehitysmaaksi
Koko tekstisi on pelkkää sontaa ja osoittaa vain yksikertaisuutesi.
Otetaan yksi esimerkki, kaikkia valehtelujasi en ehdi nyt oikoa
Helsingin energian tuotanto:
Sähköstä tuotettiin vuonna 2014 Helsingissä sijaitsevilla voimalaitoksilla 67 %, josta yhteistuotannon osuus oli 99 %. Helen myy sähköä noin 400 000 asiakkaalle eripuolille Suomea. (Sähköä tuotetaan Helsingissä enemmän kuin keskimäärin muualla Suomessa).
Lisäksi Helsingin energia (=Helsinkiläiset) on rakennuttanut ja omistaa voimalaitoksia sekä niiden osuuksia ympäri Suomea.
https://www.helen.fi/kotitalouksille/neuvoa-ja-tietoa/tietoa-meista/organisaatiomme/helen-konserni/
ps. alkutuotantomaat ovat käytännössä kaikki kehitysmaita, tuskin Maalaisliitto-Kepu haluaan suomesta kehitysmaata eli ehkä on parempi vaan sietää Helsingin menestyminen. - tiedänvarmasti
Ei ainakaan Ilmajoelta, Lappajärveltä, Ilomantsista, Lokalahdelta, Tyrnävältä ja muista kepuidyleistä.
- Hankintahakkaaja
Kirjoitit ihan oikein, mutta huomaan, että tunnet vain "oman napas" . Katsos, 08.12.1986 hankinakauppasopimuksessa oli Kuusikuitupuun hinta 180,50 mk (=30,35 €) . Viimesyksynä 28.10.2014 samainen Kuusikuitu 28,00 € (=166,48 mk) . Pistättkö paremmaksi ??? Eikö tämä esimerkki kerro, kuka elättää ja ketä . Muuten, tuotipuun hinta rajalla on 40-55 €
- huuumeitako
Mitä aineita käytät? hyvin ainakin toimii.
- emofji
Vaikka se ruoka myydäänkin siellä kaupungissa, niin ei sitä tuoteta siellä. Tästä syntyy valheellinen mielikuva, että kaupunki elättäisi muun Suomen.
- kuka_minut_elättää
Minua elätti juuri äsken Italia pastan muodossa, Ranska juustollaan, Espanja tomaateillaan ja oliiviöljyllään sekä Ruotsi maidollaan. Illalla minua elättävät vielä Uusi-Seelanti lammaspaistillaan, Chile viinillään ja Intia riisillään.
Maaseutu elättää minua, ei tosin Suomen maaseutu. - Asiat_kohdilleen
Ruoka on välttämätöntä, niin ihmisille kuin eläimille. Ja vaikka maailmassa on nälänhätääkin, on myös ruoan ylituotantoa. Ongelmana on, että tarpeet ja tuotanto eivät oikein kohtaa. Ja maat, joissa ruoantuotanto on tärkein elinkeino, ovat maailman köyhimpiä maita. Ei kai Suomi sellaiseksi halua. Suomessa ei tarvitsisi ruokaa juuri tuottaa, halvemmalla ja usein parempaa saa muilta mailta.
Tunnen taas itseni paremmaksi ihmiseksi. Olin nimittäin Pitäjänmäen kirjastossa ennakkoäänestyspaikalla viisi tuntia hoitamassa Pieni ele -keräystä. Tuota keräystähän tehdään kaikilla vaalipaikoilla, ainakin täällä Helsingissä ja kai muuallakin, jopa siellä Kepulandiassa, josta tuskin paljonkaan rahaa saadaan.
Keräyksen tuottohan menee vammais- ja terveydenhoitotyöhön, saajina on 18 eri järjestöä. Kerääjät ovat aina vapaaehtoisia, noiden järjestöjen jäseniä, Helsingin Sydänyhdistyksen edustajana minä taas olin. Kuten olen ollut jo kuutenatoista vuonna, kaikissa eduskunta-, kunnallis-, EU- ja presidentinvaaleissa. Saahan siitä keräyksen tuotosta osansa myös oma yhdistykseni Helsingin Sydänkuntoutus; jako eri yhdistyksille tehdään jossain yläportaissa varmaan kaikkien yhdistysten kesken sovituilla kriteereillä.
Varsinaisena vaalipäivänä ensi sunnuntaina menen neljäksi viimeiseksi tunniksi Malminkartanon äänestyspaikalle. Aamupäivällä käyn äänestämässä omalla äänestyspaikallani Paloheinän ala-asteella. Siellä sitten minäkin kilisytän tai rapisutan keräyslipasta. Onkohan Paloheinä jälleen Helsingin kokoomuslaisin äänestysalue? Epäilemättä kokoomus täällä kannatetuimpana puolueena pysyy.
Tuolla helsinkiläisittäin melko pienellä Pitäjänmäen äänestysalueella ei ollut äänestäjiä ruuhkaksi asti, olisiko pari sataa viiden tunnin aikana käynyt. Useimmat heistä keräyslipasta kilisyttivät, muutamat seteleitäkin sinne laittoivat. Ehkä kymmenkunta kulki pöytäni ohi lipasta vilkaisemattakaan. Olisivatko olleet kepulaisia? No, ei kai täällä sentään ole niin paljon kepulaisia, sehän merkitsisi viittä prosenttia kävijöistä.
Kun avaukseni aihe on ”kaupungit elättävät Suomea” - kiistaton tosiasia - tuli vielä mieleeni, että kaikkialla Suomessa hyvinvoinnin ja puolueiden kesken on selvä korrelaatio. Mitä paremmin milläkin paikkakunnalla voidaan, sitä vähäisempi siellä on kepun kannatus. Ja päinvastoin. Onko tuo korrelaatio syytä vai seurausta? Eli äänestävätkö ihmiset siellä kepua huono-osaisuudestaan katkeroituneina, vai ovatko he huono-osaisia siksi, että äänestävät siellä kepua, pitävät sen siellä vallassa? Viimemainittua vaihtoehtoa pidän todennäköisempänä. Miksi ihmeessä he sitten äänestävät kepua? En ymmärrä, kun en halua heitä tyhmiksi nimitellä.- Päällikköjohtajaltamme
Yritätkös väittää, että voit hyvin? Miksi sitten olet niin äärettömän vittumainen, salakavala ja erittäin epäluotettava?Et Sinä missään nimessä hyvinvoivalta näytä.
Sinua en esimerkiksi alaisekseni huolisi mistään hinnasta.
Ei tsadilaisissa hyvinvointi ainakaan ulospäin näy. Kiireistä, kireäilmeistä ja koheltavaa joukkoa näkyy olevan näin asiantuntijan silmin katsottuna Taisinpa panna pahan! Olisiko noihin useimpiin suupaltteihin kolahtanut siksi, etteivät he ole koskaan laittaneet kolikkoakaan tuollaiseen keräykseen, jota minä olin taas hoitamassa? Ja siksi häpeissään vaikenevat. No, onhan tuo suustaan vuolain, mutta päästään tyhjin turhimus sentään osoittanut, että kyllä kolahti. Hienoa, että hänkin osaa sentään hävetä! Sitähän tuosta viestistään on aistittava.
No, ei tuo saamansa kolaus ehkä noille vaikenevillekaan ollut hyödytön. Sillä vaikka totuus tekee kipeää, se voi myös parantaa. Paitsi ei tietenkään voi parantaa tuota sekopäisintä, joka näkyy tämänkin päivän kuten kaikki muutkin päivänsä palstalla viettäneen. Koko ajan hänellä on ollut mielessään vain minä, ei mitään muuta. Kepunkin näyn sieltä jo täysin syrjäyttäneen. Jos olisin yhtä tärkeä jollekin täyspäiselle, varmaan ylpistyisin niin, että saattaisin tulla narsistiksi.
Luulenpa, että tämä jo riittää minulta tälle avaukselleni. Tuskinpa tulee aihetta uudelle avauksellekaan ennen vaaleja. Niiden tuloksia ehdin tv:sta katsomaan tultuani kotiin klo 20.00 päättyvältä lipaspäivystykseltä tuolta Malminkartanon äänestyspaikalta. Olen jo kauan varautunut siihen, että vaalien tulos olisi hyvin pelottava, ei toki mitenkään minun itseni vaan Suomen kannalta. Jotenkin minulla on nyt sellaista kutinaa, että ei se tulos ehkä sittenkään ole ihan niin paha, jollaiselta se jo kauan on näyttänyt.
Ps.
Oli muuten hauska kampanja tuo ”sata päivää ilman viinaa”, jonka päätösohjelma juuri päättyi tv:ssa. Kisaan osallistunut Matti Nykänen tuli tuohon tilaisuuteen käsi kipsissä, kun oli kaatunut muutama päivä sitten portaissa, tietenkin selvin päin;)) Tuo päätösohjelma toi mieleeni, etten tainnut noina satana päivänä olla yhtäkään päivää ihan ilman alkoholipitoisia juomia, ainakin viinilasillisen otin ”niukimpanakin” iltana, ja pitkällä Vietnamin matkallanikaan en juuri väkevämpiä kuin olutta, mutta juovuksissa en toki kertaakaan ollut. Viinahan on viisasten juoma, kuten sanotaan.- Päällikköjohdoltamme
Eikö pelottavampaa Suomen kannalta olisi jos Stubb saisi jatkaa muiden persoonaltaan ja substanssiosaamiseltaan vielä kehityvaiheessa olevien kannalta.
Siis puskat taas kutsuvat, kuten ennenkin! Ho hoo, HO HOO! - Etpä_oikeastaan
kapi_ kirjoitti:
Taisinpa panna pahan! Olisiko noihin useimpiin suupaltteihin kolahtanut siksi, etteivät he ole koskaan laittaneet kolikkoakaan tuollaiseen keräykseen, jota minä olin taas hoitamassa? Ja siksi häpeissään vaikenevat. No, onhan tuo suustaan vuolain, mutta päästään tyhjin turhimus sentään osoittanut, että kyllä kolahti. Hienoa, että hänkin osaa sentään hävetä! Sitähän tuosta viestistään on aistittava.
No, ei tuo saamansa kolaus ehkä noille vaikenevillekaan ollut hyödytön. Sillä vaikka totuus tekee kipeää, se voi myös parantaa. Paitsi ei tietenkään voi parantaa tuota sekopäisintä, joka näkyy tämänkin päivän kuten kaikki muutkin päivänsä palstalla viettäneen. Koko ajan hänellä on ollut mielessään vain minä, ei mitään muuta. Kepunkin näyn sieltä jo täysin syrjäyttäneen. Jos olisin yhtä tärkeä jollekin täyspäiselle, varmaan ylpistyisin niin, että saattaisin tulla narsistiksi.
Luulenpa, että tämä jo riittää minulta tälle avaukselleni. Tuskinpa tulee aihetta uudelle avauksellekaan ennen vaaleja. Niiden tuloksia ehdin tv:sta katsomaan tultuani kotiin klo 20.00 päättyvältä lipaspäivystykseltä tuolta Malminkartanon äänestyspaikalta. Olen jo kauan varautunut siihen, että vaalien tulos olisi hyvin pelottava, ei toki mitenkään minun itseni vaan Suomen kannalta. Jotenkin minulla on nyt sellaista kutinaa, että ei se tulos ehkä sittenkään ole ihan niin paha, jollaiselta se jo kauan on näyttänyt.
Ps.
Oli muuten hauska kampanja tuo ”sata päivää ilman viinaa”, jonka päätösohjelma juuri päättyi tv:ssa. Kisaan osallistunut Matti Nykänen tuli tuohon tilaisuuteen käsi kipsissä, kun oli kaatunut muutama päivä sitten portaissa, tietenkin selvin päin;)) Tuo päätösohjelma toi mieleeni, etten tainnut noina satana päivänä olla yhtäkään päivää ihan ilman alkoholipitoisia juomia, ainakin viinilasillisen otin ”niukimpanakin” iltana, ja pitkällä Vietnamin matkallanikaan en juuri väkevämpiä kuin olutta, mutta juovuksissa en toki kertaakaan ollut. Viinahan on viisasten juoma, kuten sanotaan.pannut pahaa vaan tavanomaisen typeryytesi kruunasit taas kerran. Muistan sinun elvistelleen täällä jollain kahden kympin lahjoituksella Joulukeräykseen.
Haastoin sinut viime Jouluna kotimaan Joulupatakeräykseen 400 euron avauksella mutta munattomana sinä olit kuin kusi sukassa.
Olet sinä kokolailla mitätön hyypiö. Päällikköjohdoltamme kirjoitti:
Eikö pelottavampaa Suomen kannalta olisi jos Stubb saisi jatkaa muiden persoonaltaan ja substanssiosaamiseltaan vielä kehityvaiheessa olevien kannalta.
Siis puskat taas kutsuvat, kuten ennenkin! Ho hoo, HO HOO!Tuon vielä kuittaan:
Luulitko ilmoittavasi uutisen tällä:
>>Siis puskat taas kutsuvat, kuten ennenkin! Ho hoo, HO HOO!<<
Ei se ole mikään uutinen. Tietenkin olet puskassa, kuten aina ennenkin. Ethän ole koskaan edes uskaltanut kokeilla tulla sieltä ulos. Sellainen pelkuriraukka olet. Teennäistä on tuo hohottelusi, Voihan se olla kyllä aitoakin, hullun naurua.- JätkäJuujärvi
kapi_ kirjoitti:
Tuon vielä kuittaan:
Luulitko ilmoittavasi uutisen tällä:
>>Siis puskat taas kutsuvat, kuten ennenkin! Ho hoo, HO HOO!<<
Ei se ole mikään uutinen. Tietenkin olet puskassa, kuten aina ennenkin. Ethän ole koskaan edes uskaltanut kokeilla tulla sieltä ulos. Sellainen pelkuriraukka olet. Teennäistä on tuo hohottelusi, Voihan se olla kyllä aitoakin, hullun naurua.Sulla on sana hallussa! Ho hoo, HO HOO!
- Ornitoloogi
Etpä_oikeastaan kirjoitti:
pannut pahaa vaan tavanomaisen typeryytesi kruunasit taas kerran. Muistan sinun elvistelleen täällä jollain kahden kympin lahjoituksella Joulukeräykseen.
Haastoin sinut viime Jouluna kotimaan Joulupatakeräykseen 400 euron avauksella mutta munattomana sinä olit kuin kusi sukassa.
Olet sinä kokolailla mitätön hyypiö.Tarkoitit siis dorka hyypiö= tyhmä/hullu huuhkaja? Huuhkaja ei ole tyhmä, mutta kai ihmistä voi noinkin luonnehtia.
- pontikkaapullovaa
Päällikköjohtajaltamme kirjoitti:
Yritätkös väittää, että voit hyvin? Miksi sitten olet niin äärettömän vittumainen, salakavala ja erittäin epäluotettava?Et Sinä missään nimessä hyvinvoivalta näytä.
Sinua en esimerkiksi alaisekseni huolisi mistään hinnasta.
Ei tsadilaisissa hyvinvointi ainakaan ulospäin näy. Kiireistä, kireäilmeistä ja koheltavaa joukkoa näkyy olevan näin asiantuntijan silmin katsottunaVai on tällä Ilmajoen viinankeittäjällä iha "pisineesii".
- tarkkanäköinen
Avauksen teki Harakka, ja rahaa keruuseen tulee jumalattomasti varsinkin somalialueilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1337844- 565824
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813302Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72953Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101688Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091640Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3341360Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931179Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321091