Koirapuisto

Dogsitter

Miksi ihmeessä lapualle ei saada aikaiseksi koirapuistoa??!!
Pitää seinäjoelle mennä sinnekkin.
Myös koirat kaipaavat lajitovereita ja leikkiseuraa, kaikki eivät voi syystä tai toisesta hankkia montaa koiraa talouteen.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kddoeo

      olisiko koiranomistajien syytä itse laittaa omilla rahoilla tai perustettavalla koirayhdityksen rahoilla oma koirapuisto.ei yhteiskunnan tehtävä ole maksaa mitää aidattua aluetta eläinten temmeltäväksi alueeksi.eli kipin kapin perustamaan yhdistystä ja laittamaan esim jäsenmaksuilla talous kuntoon ja ostamaan / vuokraamaan tilus koirapuiston pitoon ....helppoa kuin mikä ?

    • koiranaitaus

      Mä oon luullu jotta selaanen koirapuisto on vanhan emäntäkoulun tontilla. Aitaukses vaan ei oo näkyny koiria eikä muutakaan liikettä talavella, joskus kesällä puutarhurit ryystää kaffia siälä aitaukses, siksiköhän ettei kukaan vaan karkaa tyämaalle ennen aikojaan.

      • koiruuksia

        mitenkäs tuo emäntäkoulun piha liittyy koirapuistoon ?????????????


      • koira-aitaus

        Siälä on koira-aitaus jo valamiina ilman suurempaa käyttöä.


    • Koirapuistoomastatakaaon

      kddoeo apina taas viisastelee. Raviradalla sun visio on jo toteutettu, mutta sekin on perseestä et vaikka olis jäsen niin koirapuistotoiminta kielletty. Eli ei saa kaverin kaverit tuoda piskejään riekkumaan koska agi on ainoa oikea koiraharrastus. Oman tontin aitasin kun kyllästyin ajelemaan seinäjoelle ja nurmoon.

      • kddoeo

        älä saa-tana tuu viisaastelemaan mulle .perkules....pankaa ne puistot omilla rahoilla jumatsuka...ihme hommaa ...


    • suurimurhe

      Jo on ihmisillä suuret murheet!

    • ijijijijjiji

      Muuttakaa nurmoohin Kertunlaaksoon se on koirapuistoa koko alue koiran paskoosta päätellen

    • Hyväääää

      Justiin olin Lapualla koirapuistossa. Vettä satoi, mutta muuten mahtava paikka. Koira juoksi ittensä uuvuksiin ja ittekin sain hyvän lenkin.

      Ei oo ruuhkaa ja tupakkia polttavia ylipainoosia "koiraharrastajia" pyörimässä jaloos. Koiran jätöksetkin jätin reissulle kun ne ei sielä mitään haittaa.

      Maailman paras koirapuisto tuo Simpsiön metsikkö.

      • klkclkkldh

        toivottavasti ett kumminkaan ulkoiluttanut koiraa pururadalla sillä se on järjestyslain mukaan kiellettyä.


      • EipuruaErataa
        klkclkkldh kirjoitti:

        toivottavasti ett kumminkaan ulkoiluttanut koiraa pururadalla sillä se on järjestyslain mukaan kiellettyä.

        Ihan umpimetsässä köpöteltiin, ja mahtavaa oli. Termari kaffetkin hörppäsin kannon nokassa.


    • lannoitetta
    • älähöpötä

      Koiraa saa ulkoiluttaa pururadalla, sitä ei kyllä kiellä mikään laki

      • ftdhdtfyj

        se oli normi provo ja nyt sitä harmittaa kun kukaan ei tarttunut..


      • joiu09989889

        14 pykälä : Koirakuri

        2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille

        HUOM ! taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;


      • eläviitti

        Koiraa ei kielletä tuomasta pururadalle, se vaan pitää olla kytkettynä. Ja omasta mielestäni on justihin sama vaikka hallinnassa oleva koira olis sielä irtikin, siitä ei ole haittaa muutakuin muutamille turhasta mariseville nipoille. Iloisia lenkkihetkiä niin karvaisille kuin karvattomillekin, ei kytätä toisia vaan nautitaan elämästä.


      • dfghda

        Myrkkymakkaroja alkaa löytymään simpsiön mettistä kun koiravihaajat oikein provosoituu ja hakkaa päätään näyttöön. Simpsiöllähän häiriötä riittää myös mökkialueella et lavittäkää ne myrkyt häiriköiville ihmisille myös. ;)


      • årieönjdldl
        eläviitti kirjoitti:

        Koiraa ei kielletä tuomasta pururadalle, se vaan pitää olla kytkettynä. Ja omasta mielestäni on justihin sama vaikka hallinnassa oleva koira olis sielä irtikin, siitä ei ole haittaa muutakuin muutamille turhasta mariseville nipoille. Iloisia lenkkihetkiä niin karvaisille kuin karvattomillekin, ei kytätä toisia vaan nautitaan elämästä.

        HUOM ! taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

        eli pururadalle ei jos latupohja on vielä hiihtokunnossa


      • suksittelemaan

        Sitte eiku vaa hiihtämään jos latupohoja on kunnossa. Voi teitä kyttääjiä, eikö mitään muuta hommaa olisi ku vaharata jotain turhanpäiväisten sääntöjen pilkuntarkkaa noudattamista. Ikinäkö et oo itte ajanu esim suaralla tiällä myähään illalla kuivalla piellä yhtään ylinopeutta? Jos oot nii älä rutaja muitten olemisista ja harrastuksista...


    • jukulauta

      Astu paskaan

    • ahdasmielinen

      HEI! Mitään koirapuistoja ei tarvi jos käyttää mielikuvitustaan koirien suhteen.
      Suomessa on vapaata tilaa yllinkyllin myös koirile kunhan itse vaan viitsii käyttää omaa järkeään muita häiritsemättä.
      Omat koirani juoksevat vapaana lenkkipoluilla metsissä ja pelloilla muita häiritsemättä-kyse on siitä miten SINÄ koiranomistaja hoidat homman kotiin?

      • jpoidsåo0do

        älä nyt kumminkaan vapaana hurttias päästä yleiselle kuntopolulle tahi pururadalle .se on järjestyslain mukaan kiellettyä .järki käteen


      • Anonyymi

        Kysymys ei olekkaan vain vapaana juoksuttamisesta vaan koiran normaalista lajikäyttäytymisestä eli tarpeesta touhuta laumassa ja kaveerata lajitoverien kanssa. Monella on vain yksi koira tai ei vanhuuden tai sairauden takia pysty pitkiä lenkkejä päivittäin vetämään.


    • koiriakouluihin

      Joo kyllä koirapuisto on todella tärkeä investointi. Koirat on yksinäisiä ilman kaveria. Lapset vois käydä koulua vaikka parakiis ja Alanurmon koulusta vois tehdä koiraparkin. Hoperinnekin vois olla löytökoirien kotina ja siinä ohes voidaan hoitaa vanhuksia. Nykyäänhän vanhuksien luo viedään jo koiria viihdykkeeksi, niin koirat vois olla siellä silloin koko ajan.

    • pååk

      no nyt kun lapualle ei nousekkaan minkäänlaista parkkia ni siellähän ois paikka koirapuistolle :)

    • kuntapäättäjä

      Lapualle rakennetaan julkisilla varoilla koirapuisto, jos Lapuan kaupunki otta käyttään koiraveron. Sitä saa mitä tilaa, sanotaan.

    • meepois

      mitään puistoa niille tartte koirashan heköö tarpeensa mun veräjälle, siivoaasit edes jätökset!

      • kauhiapaikka

        Jätös muuttuu maan tomuksi kuule ihan ittellänsä, älä sä siitä hermoile. Vain kaheli laittaa pussiin maatuvaa tavaraa pihalla. Mulla ei koiria oo, mutta en kyllä silti jaksaasi kulukia kytäten onko naapurin elukat ny kiinni vai irti ja mihinähän niitten kakka ny on. Kattoon kerran piruuttani mihinkä yks sesse oli lenkillä tortun vääntäny ja kolmen viikon kuluttua luonto oli jo hoitanu sen pois näkyviltä. Eli toholojen hommaa on kulukia paskapussien kaas.


    • Anonyymi

      Kauhavan sisäkoirapuisto tulee Lapualle .onko tietoa minne. Ei kai vaan Kosolan taloon

    • Anonyymi

      Ei enää hätää. EU antaa tälääsille hankkeille rahaa. Paperit vain Aisaparille ha pian on koirat puistoja täynnä .

    • Anonyymi

      Voi vittu eikö täällä oo koko kylä täynnä peltoa jossa koirat voi juosta, paskoa ja kusta.Ei tää oo mikään suurkaupunki.

      • Anonyymi

        Eikä koskaan suurakupungiksi myöskään tule, jos kaavoituksessa ei asianmukaisesti oteta huomioon koirapuistoja ja ratsastus- ja kelkkareittejä siinä missä leikkipuistotkin ja pururadat. Koirille varattu turvallinen uimaranta olisi myös kiva, kun tuota jokipöheikköäkin tuntuu riittävän.


    • Anonyymi

      Koirapuisto on aika riskialtis paikka, jotkut voi tuoda vihaisia ja sairaita koiria sinne ja siinähän sitä sit ollaan. En veisi omaa koiraani. Koirahan on polveutunut sudesta, ei se nyt mitään varsinaista leikkiseuraa ulkopuolisista tarvitse, kyllä ihan oma "lauma" riittää, kun on itse aktiivinen ja harrastaa koiransa kanssa.

    • Anonyymi

      Joutuuko ne lähtemään. Kauhavalta jäikö vuokrat maksamatta vai mikä syy notta tuloo Lapualle...kusetaako koiraa vai taluttajaa

    • Anonyymi

      Mikä on koirapuisto ? Kertokaa mulle tyhmälle !

    • Anonyymi

      Voi koirat päästää mettähän vapaasti. Ja kissit voi ampua. Ja kassajonos voi etuulla. Ja väärin pysäkööryn auton voi särkiä. Ja toisen polkupyörän voi heittää jokehen jos huvittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe