Oletteko taikauskoiset selvittäneet,

M_Meronen

keiden kanssa sadussanne Aatamin ja Eevan lapset avioituvat ja tekivät lisää ihmisiä?

Harrastivatko kenties Aatami ja Eeva insestiä lastensa kanssa? Sehän olisi paras selitys tuossa tilanteessa.

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisarukset keskenään.
      Ja onhan raamatussa loot ja tyttäret..se oli selvää insestiä yök.

      • outoa

        Nii,jos iskä ja äiskä ol ensmääset,ni sukurutsiaha se,
        meinaan ee ollunna ensmäisiä sulhoja ja heiloja jumala luanu,VOEE!!


    • Olemme. Raamattu kertoo ensimmäisten ihmisen luomisen. Kaikkien ihmisten luomista ei kerrota koska se meni samalla tavalla. Jumala siis loi muitakin ihmisiä heistä tuli puolisot Aadamin ja Eevan lapsille jnejne......

      • Ei siitä luomisesta muiden ihmisten osalta kerrottu mitään. Voi voi, kyllä on vaikeeta teillä.
        Satu kun ei ole niin täydellinen raamatussa ni pitää itse keksiä lisää. jotta se pysyisi loogisena.


      • Jaa. Ei minua ole "luotu", vaan synnytetty luonnollisesti. Raamattu kertoo aika yksityiskohtaisesti alussa kaiken näköistä, eikä missään käy ilmi, että kaikki ihmiset luotiin. Ne kaksi tekivät muutaman lapsen: Ja siinä piirissä ihmisiä tuli lisää Raamatun mukaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Jaa. Ei minua ole "luotu", vaan synnytetty luonnollisesti. Raamattu kertoo aika yksityiskohtaisesti alussa kaiken näköistä, eikä missään käy ilmi, että kaikki ihmiset luotiin. Ne kaksi tekivät muutaman lapsen: Ja siinä piirissä ihmisiä tuli lisää Raamatun mukaan.

        No juurihan minä sanoin , ettei kerrota koska se tapahtui samalla tavalla. Miksi ne olisi pitänyt erikseen jokainen kertoa? Eihän kerrota jokaisen ihmisen syntymääkään eikä kuolemaa.


      • älyn.väläys kirjoitti:

        No juurihan minä sanoin , ettei kerrota koska se tapahtui samalla tavalla. Miksi ne olisi pitänyt erikseen jokainen kertoa? Eihän kerrota jokaisen ihmisen syntymääkään eikä kuolemaa.

        Jo oli älynväläys sulta. Sä kekesit raamattuun itse lisää sellaista mitä siellä ei lue.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Jo oli älynväläys sulta. Sä kekesit raamattuun itse lisää sellaista mitä siellä ei lue.

        Enhän minä niitä Raamattuun lisää ja kekesi. Olet varmaan pettynyt kun vastasin aloitukseen tyhejntävästi. Olette te ateistit kummallisia nyt kaikki pitäisi lukea Raamatussa johon ette kuitenkaan usko.....


      • älyn.väläys kirjoitti:

        Enhän minä niitä Raamattuun lisää ja kekesi. Olet varmaan pettynyt kun vastasin aloitukseen tyhejntävästi. Olette te ateistit kummallisia nyt kaikki pitäisi lukea Raamatussa johon ette kuitenkaan usko.....

        Nyt sä sitten vielä valhettelet. En mä oo sanonut missään olevani ateisti. Olen agnostikko mikä ei taida kyl sulle sanoa mitään.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Nyt sä sitten vielä valhettelet. En mä oo sanonut missään olevani ateisti. Olen agnostikko mikä ei taida kyl sulle sanoa mitään.

        Olet ihan oikeassa minulle on ihan sama mikä sinä olet :) on joko Jumalaan uskovia tai ei uskovia.


      • älyn.väläys kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa minulle on ihan sama mikä sinä olet :) on joko Jumalaan uskovia tai ei uskovia.

        Sulla on vähän suppea tuo sun katsantokantasi. Katsot ikään kuin pillin läpi maailmaa. Sulla jää se sitten näkemättä se koko maailma.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Sulla on vähän suppea tuo sun katsantokantasi. Katsot ikään kuin pillin läpi maailmaa. Sulla jää se sitten näkemättä se koko maailma.

        Jos tärkein ja kaunein mahtuu siihen pillin sektoriin niin miksi turhia ja kaikkea rumaa kurkkisin :)


      • älyn.väläys kirjoitti:

        Jos tärkein ja kaunein mahtuu siihen pillin sektoriin niin miksi turhia ja kaikkea rumaa kurkkisin :)

        Älä älyn.väläys ala nyt kuvittelemaan, että olet "vastannut tyhjentävästi". Et vastannut Raamatun mukaan, vaan kehitit omia juttujasi. Onko siis omat ajatukset sinulle se tyhjentävä vastaus? On varmaan hyväksyttävä myös muiden ajatukset lopullisena totuutena?


      • torre12 kirjoitti:

        Älä älyn.väläys ala nyt kuvittelemaan, että olet "vastannut tyhjentävästi". Et vastannut Raamatun mukaan, vaan kehitit omia juttujasi. Onko siis omat ajatukset sinulle se tyhjentävä vastaus? On varmaan hyväksyttävä myös muiden ajatukset lopullisena totuutena?

        Kerro sinä minulle eikö opetuslapset koskaan peseytyneet muuten kuin jaloistaan?


      • älyn.väläys kirjoitti:

        Kerro sinä minulle eikö opetuslapset koskaan peseytyneet muuten kuin jaloistaan?

        Jalkojen pesu tosiaan on juutalaisuudessa se, millä on tärkeä paino. Mutta kyllä opetuslapset varmaankin peseytyivät paremminkin. Eli sitä ei Raamattu kerro.

        Ja ei siis sitäkään kerro miten ihmiskunta lisääntyi. Oli vain yksi perhe, muuta emme tiedä. Mutta nykytiedon mukaan ensimmäinen ihmissukukunta on kuollut sukupuuttoon, joten me ollaan tultu jollakin muulla tavalla. Meitä ei siis ainakaan luotu.


      • torre12 kirjoitti:

        Jalkojen pesu tosiaan on juutalaisuudessa se, millä on tärkeä paino. Mutta kyllä opetuslapset varmaankin peseytyivät paremminkin. Eli sitä ei Raamattu kerro.

        Ja ei siis sitäkään kerro miten ihmiskunta lisääntyi. Oli vain yksi perhe, muuta emme tiedä. Mutta nykytiedon mukaan ensimmäinen ihmissukukunta on kuollut sukupuuttoon, joten me ollaan tultu jollakin muulla tavalla. Meitä ei siis ainakaan luotu.

        Olet väärässä luomisesta mutta sehän on ihan tyypillistä ateistille.


      • torre12 kirjoitti:

        Jalkojen pesu tosiaan on juutalaisuudessa se, millä on tärkeä paino. Mutta kyllä opetuslapset varmaankin peseytyivät paremminkin. Eli sitä ei Raamattu kerro.

        Ja ei siis sitäkään kerro miten ihmiskunta lisääntyi. Oli vain yksi perhe, muuta emme tiedä. Mutta nykytiedon mukaan ensimmäinen ihmissukukunta on kuollut sukupuuttoon, joten me ollaan tultu jollakin muulla tavalla. Meitä ei siis ainakaan luotu.

        Meillä on se ero, että sinun elämäntehtäväsi on keinolla millä hyvällä todistaa, että Raamattu ei ole totta ja Jumalaa ei ole.
        Minä taas lähden siitä, että Raamattu on totta ja Jumalan sana ja Jumala on olemassa. Jos jotakin en ymmärrä tai ei Raamatussa kerrota se ei minun uskoni hetkauta eikä Raamatun auktoriteettiä murenna. Kuitenkin Jumala on ja Raamattu on Hänen sanansa.
        Siksi en jaksa kanssasi jankata koska meidän lähtökohtamme lukea Raamattua ovat täysin eri maailmasta.


      • älyn.väläys kirjoitti:

        Meillä on se ero, että sinun elämäntehtäväsi on keinolla millä hyvällä todistaa, että Raamattu ei ole totta ja Jumalaa ei ole.
        Minä taas lähden siitä, että Raamattu on totta ja Jumalan sana ja Jumala on olemassa. Jos jotakin en ymmärrä tai ei Raamatussa kerrota se ei minun uskoni hetkauta eikä Raamatun auktoriteettiä murenna. Kuitenkin Jumala on ja Raamattu on Hänen sanansa.
        Siksi en jaksa kanssasi jankata koska meidän lähtökohtamme lukea Raamattua ovat täysin eri maailmasta.

        Ei minulla ole muuta "elämäntehtävää" kuin olla totuudenmukainen ja saada totuus esiin. Jos Raamattu ei ole totuudenmukainen joissakin asioissa, niin se on sitten niin. En ainakaan sitä usko, että ensin luotiin kasvikunta, ja myöhemmin "suuri valo". Silloin on täytynyt kaiken olla tässä aurinkokunnassa umpijäässä, ja havaintojeni mukaan esim. Etelämantereella ei ole kasvillisuutta.

        Ja miksi minulle Raamattu kertoo selvin sanoin Israelin Jumalan olleen ihminen, joka on sitten kuolla kupsahtanut? Hän oli "muuan mies", joka pisti painiksi, asui Jerusalemissa. jonne hänelle tuotiin kultaa ja hopeaa rakennustarpeiksi, keräsi rahaa ihmisten henkien sovittamiseksi, ei esittänyt kertaakaan naisia laskettavaksi lukumäärään, kirjoitti sormella.

        En ikävä kyllä saa muuta kuvaa kuin että Israelin Jumala oli mies, joka toimi kuten johtavassa asemassa oleva voisikin. Tähän sopii sekin, että "Kun Israelissa ei ollut johtajaa, niin he valitsivat uusia jumalia". Tämä on minulle Raamatun totuus, kun siellä näitä on kirjoitettu.


    • aass

      Niin, maailmassa kohta 10 tuhatta miljoonaa ihmistä, Jotenkin, mutta miten? Jumala ei ole sitä ihmiselle sanonut, eikä sano. Jumalalle on kuitenkin kaikki mahdollista, siihen tietoon meidän on tyytyminen, emme vaan voi sille mitään. Alussa oli kuitenkin sana ja sana oli Jumala. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttansa ja häneen, eikä ilman häntä ole syntynyt mitään mikä syntynyt on. Sana = Jumala tuli lihaksi ja asui meidän keskellä, Hän tuli omiensa tykö, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan, mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lpseksi.

      • Ai miten on tullut niin paljon ihmisiä vai? Sä oot tainnut lintsata biologian oppitunnit.


      • Ei muuten ole jumalalle kaikki mahdollista.

        Pystyykö jumala luomaan niin ison kive, ettei pysty sitä nostamaan?


      • ma-he
        he-ma kirjoitti:

        Ei muuten ole jumalalle kaikki mahdollista.

        Pystyykö jumala luomaan niin ison kive, ettei pysty sitä nostamaan?

        Kuinka monta kertaa olet tuon kysynyt? Kerro sinä mitä sinulle on vastattu ja mitä ateistien käsikirja sanoo vastauikseksi?


      • ma-he kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa olet tuon kysynyt? Kerro sinä mitä sinulle on vastattu ja mitä ateistien käsikirja sanoo vastauikseksi?

        Kysyn sen uudelleen aina tarvittaessa.

        Odottelen yhä uskovaisen vastausta, en ole yhtään järjellistä nähnyt.


      • Naurun_paikka
        he-ma kirjoitti:

        Ei muuten ole jumalalle kaikki mahdollista.

        Pystyykö jumala luomaan niin ison kive, ettei pysty sitä nostamaan?

        Eihän Jumala ole edes kaikkivoipa, koskapa väsähti maailmaa luodessaan huilaten 6 päivän aherruksen (siis "sanoilla luomisen") jälkeen.

        Ei luulisi puhumisen olevan niin raskasta.


      • nauretaanSulle
        Naurun_paikka kirjoitti:

        Eihän Jumala ole edes kaikkivoipa, koskapa väsähti maailmaa luodessaan huilaten 6 päivän aherruksen (siis "sanoilla luomisen") jälkeen.

        Ei luulisi puhumisen olevan niin raskasta.

        Sinun sanasihan loisi 6 päivässä paljon enemmän ja seistemäntenä menisti kaljalle.
        Taisit vain käydä nyt kaljalla ensin ja suurisuu höpäjää joutavia.


      • ma-he
        he-ma kirjoitti:

        Kysyn sen uudelleen aina tarvittaessa.

        Odottelen yhä uskovaisen vastausta, en ole yhtään järjellistä nähnyt.

        Miten järjettömään kysymykseen voi antaa järkevän vastauksen?


      • ma-he kirjoitti:

        Miten järjettömään kysymykseen voi antaa järkevän vastauksen?

        Kysymys ei ole järjetön, koska kohteena on kaikkivaltias.

        Vastaus kysymykseen on tietysti, että kaikkivaltiasta ei voi olla olemassa, ilmeisei et ole tuota vielä käsittänyt, mutta kirjoitin tämän senverran hitaasti, että uskovainenkin ehtii lukea.

        Nyt uskovainen voi sitten omassa päässään miettiä kuinka arvokas on hänen vallaton jumalansa.


      • ma-he
        he-ma kirjoitti:

        Kysymys ei ole järjetön, koska kohteena on kaikkivaltias.

        Vastaus kysymykseen on tietysti, että kaikkivaltiasta ei voi olla olemassa, ilmeisei et ole tuota vielä käsittänyt, mutta kirjoitin tämän senverran hitaasti, että uskovainenkin ehtii lukea.

        Nyt uskovainen voi sitten omassa päässään miettiä kuinka arvokas on hänen vallaton jumalansa.

        Miksi kaikkivaltias Jumala loisi suuria kiviä vain nostellakseen niitä? Kenelle siitä olisi hyötyä ja millaista hyötyä.


      • kyssäri
        he-ma kirjoitti:

        Kysymys ei ole järjetön, koska kohteena on kaikkivaltias.

        Vastaus kysymykseen on tietysti, että kaikkivaltiasta ei voi olla olemassa, ilmeisei et ole tuota vielä käsittänyt, mutta kirjoitin tämän senverran hitaasti, että uskovainenkin ehtii lukea.

        Nyt uskovainen voi sitten omassa päässään miettiä kuinka arvokas on hänen vallaton jumalansa.

        Onko sinulla joku ruokarajoite?


      • ma-he kirjoitti:

        Miksi kaikkivaltias Jumala loisi suuria kiviä vain nostellakseen niitä? Kenelle siitä olisi hyötyä ja millaista hyötyä.

        Keskity nyt asiaan, ettet purista sitä rekkamiehen sikaria housuun.

        Sun kaikkivaltiashan pisti auringon tuikkimaan, tökki reikiä taivaan kattoon ja tsekkasi, että ihminen ja ihmiselle luotu litteä maa on maailman keskus.

        Vastaa nyt vihdoin tuohon kysymykseeni vajakki? Ja mun muuten ei tarvitse rakastaa lähimmäistäni, vaan voin ihan vapaasti ilmaista halveksuntani sulle ja erityisesti jumalallesi.


      • kyssäri kirjoitti:

        Onko sinulla joku ruokarajoite?

        Ei, syön kaikkea pillusta sikaan ja käärmeistä kasviksiin.

        Mitä jos koettaisit ajatella tuon kysymykseni läpi ja vastaisit siihen?


      • voi.mahoton
        Naurun_paikka kirjoitti:

        Eihän Jumala ole edes kaikkivoipa, koskapa väsähti maailmaa luodessaan huilaten 6 päivän aherruksen (siis "sanoilla luomisen") jälkeen.

        Ei luulisi puhumisen olevan niin raskasta.

        Mistä olet saanut päähäsi, että Jumala väsähti. Lepo eli sapatti tarkoittaa, että ei tehnyt työtä. Eli lopetti luomistyönsä. Oli meillekin esimerkki ja siitä on tullut seitsemän päiväinen viikko josta yksi päivä on sapatti eli päivä jolloin ei tehdä työtä.


      • aass
        he-ma kirjoitti:

        Ei muuten ole jumalalle kaikki mahdollista.

        Pystyykö jumala luomaan niin ison kive, ettei pysty sitä nostamaan?

        "Kun katselen aurinkoa kuuta ja tähtiä, niin mikä on ihminen että sinä häntä muistat ja pidät hänestä huolta. Hän on niinkuin pisara vesisangon uurteissa". Sanoi kuningas Daavid aikoinaan. Kyllä niissä kivissä on painoa jo ihan tarpeeksi, mutta silti hän sanoo raamatussa että hän luo yhäti uutta, uusia tähtiä syntyy tämän tuosta ja onhan hän luvannut luoda kokonaan jossain vaiheessa uuden taivaan ja uuden maan.


      • aass kirjoitti:

        "Kun katselen aurinkoa kuuta ja tähtiä, niin mikä on ihminen että sinä häntä muistat ja pidät hänestä huolta. Hän on niinkuin pisara vesisangon uurteissa". Sanoi kuningas Daavid aikoinaan. Kyllä niissä kivissä on painoa jo ihan tarpeeksi, mutta silti hän sanoo raamatussa että hän luo yhäti uutta, uusia tähtiä syntyy tämän tuosta ja onhan hän luvannut luoda kokonaan jossain vaiheessa uuden taivaan ja uuden maan.

        Kuka siirtää? Veikkaisin tiedemiehiä, jotka lähettävät elämän siemenet miljardien vuosien matkalle kohti uusia aurinkokuntia. Julmalla jumalalla siinämei ole osaa eikä arpaa.


      • LepoVäsymätön
        Naurun_paikka kirjoitti:

        Eihän Jumala ole edes kaikkivoipa, koskapa väsähti maailmaa luodessaan huilaten 6 päivän aherruksen (siis "sanoilla luomisen") jälkeen.

        Ei luulisi puhumisen olevan niin raskasta.

        Ei Raamattu kerro Jumalan väsähtäneen.
        Raamattu kertoo Jumalan levänneen seitsemännen päivän.
        Oletko koskaan levännyt olematta silti väsynyt? Minä olen.


      • Naurun_paikka
        LepoVäsymätön kirjoitti:

        Ei Raamattu kerro Jumalan väsähtäneen.
        Raamattu kertoo Jumalan levänneen seitsemännen päivän.
        Oletko koskaan levännyt olematta silti väsynyt? Minä olen.

        Kyllä te uskovaiset sitten olette tyhmiä!

        Eihän kukaan tervejärkinen ihminen lepää, ellei ole väsynyt. Sitä, että menee esim. makuulle aivan muuten vaan, vaikka ei ole väsynyt, ei TERVEJÄRKINEN ihminen sano "lepäämiseksi".

        Satukirjassanne lukee: "Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."

        Jumalanne siis myös väsymyksen lisäksi hengästyi, ts. "luomistyö" oli ottanut voimille, vaikka Jumalanne piti olla kaikkivoipa. Oikeasti kaikkivoipa olento voisi "luoda" maailmankaikkeuden äärettömän monta kertaa olematta vähääkään "hengästynyt".

        Jumalallanne on ilmeiseti fyysiset keuhkot koskapa hengästyi. Miten Jumalanne pysyi hengissä ennnn aineen ja siis myös hapen luomistaan?


      • Naurun_paikka kirjoitti:

        Kyllä te uskovaiset sitten olette tyhmiä!

        Eihän kukaan tervejärkinen ihminen lepää, ellei ole väsynyt. Sitä, että menee esim. makuulle aivan muuten vaan, vaikka ei ole väsynyt, ei TERVEJÄRKINEN ihminen sano "lepäämiseksi".

        Satukirjassanne lukee: "Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."

        Jumalanne siis myös väsymyksen lisäksi hengästyi, ts. "luomistyö" oli ottanut voimille, vaikka Jumalanne piti olla kaikkivoipa. Oikeasti kaikkivoipa olento voisi "luoda" maailmankaikkeuden äärettömän monta kertaa olematta vähääkään "hengästynyt".

        Jumalallanne on ilmeiseti fyysiset keuhkot koskapa hengästyi. Miten Jumalanne pysyi hengissä ennnn aineen ja siis myös hapen luomistaan?

        Voi hyvänen aika. Jumala antoi ihmisille esimerkin viikkorytmistä.


      • Naurun_paikka
        Tipale kirjoitti:

        Voi hyvänen aika. Jumala antoi ihmisille esimerkin viikkorytmistä.

        Kyllä 7-päiväinen viikko on ihan meidän ihmisten itse keksimä, ei siihen mitään satuolentoa ole tarvittu.

        Seitsenpäiväinen viikko on todennäköisesti lähtöisin Babyloniasta, jossa kuukausi jaettiin neljään noin seitsemän päivän jaksoon ja päivät nimettiin ”seitsemän planeetan” eli Auringon, Kuun, ja viiden paljaalla silmällä erottuvan planeetan mukaan.

        Planeetat ja myös viikonpäivät olivat saaneet nimensä alkujaan babylonialaisten jumalien mukaan, mutta latinassa ne korvattiin vastaavilla roomalaisten jumalien nimillä, jotka vielä nykyäänkin ovat käytössä myös planeettojen niminä.

        Auringolle, Kuulle ja viidelle planeetalle omistettiin aikoinaan myös vuoron­perään viikon tunnit (planetaariset tunnit), ja kukin viikon­päivä sai sen taivaan­kappaleen nimen, jolle sen ensimmäinen tunti oli omistettu. Täten viikon­päivät vastasivat eri taivaan­kappaleita seuraavasti:

        sunnuntai – aurinko
        maanantai – kuu
        tiistai – Mars
        keskiviikko – Merkurius
        torstai – Jupiter
        perjantai – Venus
        lauantai – Saturnus

        katso: http://fi.wikipedia.org/wiki/Viikko


      • Naurun_paikka kirjoitti:

        Kyllä 7-päiväinen viikko on ihan meidän ihmisten itse keksimä, ei siihen mitään satuolentoa ole tarvittu.

        Seitsenpäiväinen viikko on todennäköisesti lähtöisin Babyloniasta, jossa kuukausi jaettiin neljään noin seitsemän päivän jaksoon ja päivät nimettiin ”seitsemän planeetan” eli Auringon, Kuun, ja viiden paljaalla silmällä erottuvan planeetan mukaan.

        Planeetat ja myös viikonpäivät olivat saaneet nimensä alkujaan babylonialaisten jumalien mukaan, mutta latinassa ne korvattiin vastaavilla roomalaisten jumalien nimillä, jotka vielä nykyäänkin ovat käytössä myös planeettojen niminä.

        Auringolle, Kuulle ja viidelle planeetalle omistettiin aikoinaan myös vuoron­perään viikon tunnit (planetaariset tunnit), ja kukin viikon­päivä sai sen taivaan­kappaleen nimen, jolle sen ensimmäinen tunti oli omistettu. Täten viikon­päivät vastasivat eri taivaan­kappaleita seuraavasti:

        sunnuntai – aurinko
        maanantai – kuu
        tiistai – Mars
        keskiviikko – Merkurius
        torstai – Jupiter
        perjantai – Venus
        lauantai – Saturnus

        katso: http://fi.wikipedia.org/wiki/Viikko

        Ja yli 3200 vuotta sitten ilmoitti Jumala Moosekselle: "Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen." (2. Moos. 20:8-11)


      • mitä.mölisette
        Naurun_paikka kirjoitti:

        Kyllä 7-päiväinen viikko on ihan meidän ihmisten itse keksimä, ei siihen mitään satuolentoa ole tarvittu.

        Seitsenpäiväinen viikko on todennäköisesti lähtöisin Babyloniasta, jossa kuukausi jaettiin neljään noin seitsemän päivän jaksoon ja päivät nimettiin ”seitsemän planeetan” eli Auringon, Kuun, ja viiden paljaalla silmällä erottuvan planeetan mukaan.

        Planeetat ja myös viikonpäivät olivat saaneet nimensä alkujaan babylonialaisten jumalien mukaan, mutta latinassa ne korvattiin vastaavilla roomalaisten jumalien nimillä, jotka vielä nykyäänkin ovat käytössä myös planeettojen niminä.

        Auringolle, Kuulle ja viidelle planeetalle omistettiin aikoinaan myös vuoron­perään viikon tunnit (planetaariset tunnit), ja kukin viikon­päivä sai sen taivaan­kappaleen nimen, jolle sen ensimmäinen tunti oli omistettu. Täten viikon­päivät vastasivat eri taivaan­kappaleita seuraavasti:

        sunnuntai – aurinko
        maanantai – kuu
        tiistai – Mars
        keskiviikko – Merkurius
        torstai – Jupiter
        perjantai – Venus
        lauantai – Saturnus

        katso: http://fi.wikipedia.org/wiki/Viikko

        Tipale puhui viikkorytmistä ja hyvinhän se toimii tänäkin päivänä. Siis tuhansia vuosia sitten laitettu alkuun. Eihän Jumala päivä nimennyt vaan oli ensimmäinen päivä, toinen päivä.....


      • Naurun_paikka
        Tipale kirjoitti:

        Ja yli 3200 vuotta sitten ilmoitti Jumala Moosekselle: "Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen." (2. Moos. 20:8-11)

        Höpon höpön. Tuo on jonninjoutavaa taikauskoa, ihmisten sepittämää ja nykyisin yksinkertaisten ja tyhmien uskomaa.

        Jumala ei ole nimittäin voinut "ilmoittaa" Moosekselle mitään, sillä ne molemmat ovat taruolentoja. Mooses ei ole siis todellinen henkilö, vaan sepitetty hahmo. Tämä on tiedetty jo yli 40 vuotta.

        Juutalaiset ovat lainanneet Mooseksen hahmon Akkaidin kuninkaalta Sargonilta:

        Sargonin kerrotaan olleen syntyjään ylipapittaren lapsi, joka oli laskettu asfaltilla tiivistetyyn koriin Eufratin vietäväksi. Sieltä hänet pelasti eräs puutarhuri. Tämäntyyppistä tarinaa kerrotaan myös Raamatussa Mooseksen varhaislapsuudesta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Akkadin_Sargon

        Myös Exodus on juutalaisten keksimä juttu. Lue tämä kirja, niin hämmästyt:
        http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed


      • Naurun_paikka kirjoitti:

        Höpon höpön. Tuo on jonninjoutavaa taikauskoa, ihmisten sepittämää ja nykyisin yksinkertaisten ja tyhmien uskomaa.

        Jumala ei ole nimittäin voinut "ilmoittaa" Moosekselle mitään, sillä ne molemmat ovat taruolentoja. Mooses ei ole siis todellinen henkilö, vaan sepitetty hahmo. Tämä on tiedetty jo yli 40 vuotta.

        Juutalaiset ovat lainanneet Mooseksen hahmon Akkaidin kuninkaalta Sargonilta:

        Sargonin kerrotaan olleen syntyjään ylipapittaren lapsi, joka oli laskettu asfaltilla tiivistetyyn koriin Eufratin vietäväksi. Sieltä hänet pelasti eräs puutarhuri. Tämäntyyppistä tarinaa kerrotaan myös Raamatussa Mooseksen varhaislapsuudesta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Akkadin_Sargon

        Myös Exodus on juutalaisten keksimä juttu. Lue tämä kirja, niin hämmästyt:
        http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed

        Eli jos kahdelle ihmiselle on maailmanhistoriassa tapahtunut jotain samankaltaista, täytyy toisen olla taruolento. Ei kovin vakuuttavaa.


      • Naurun_paikka
        Tipale kirjoitti:

        Eli jos kahdelle ihmiselle on maailmanhistoriassa tapahtunut jotain samankaltaista, täytyy toisen olla taruolento. Ei kovin vakuuttavaa.

        Sargon oli alaimaistensa silmissä Jumala. Hän oli sankari josta sepitetettiin ihmeellisiä satuja. Hänen syntymästään legenda kertoo näin:

        "Äitini, ylipapitar, tuli raskaaksi ja katoi minua, salassa hän minut synnytti.
        Hän asettu minut ruo'osta tehtyyn koriin, asfaltilla hän sulki oveni.
        Hän heitti minut jokeen, joka ei ylitseni noussut, joki kuljetti minut mukanaan"

        Tämä runomuotoin Sargon-tarina jatkuu siten, että vedennoutaja nimeltä Aqqi nosti korin joesta ammentaessaan vettä pelastaen siten tulevan kansanjohtajan ja kuninkaan varmasta kuolemasta. Ylipapittarella ei mimittäin ollut lupa saada lapsia.

        Tätä tarinaa käyttivät myöhemmin hyväkseen esimerkiksi heprealaiset sepittäessään tarunsa Mooseksen ihmeellisestä syntymästä.

        Lue tämä kirja:
        Armas Salonen
        Sumeri ja sen henkinen perintö eritoten Vanhassa testamentissa

        Mooseksen myyttiä on siinä käsitelty esim. sivuilla 30- 32.


      • lorahtievoasekaan
        he-ma kirjoitti:

        Keskity nyt asiaan, ettet purista sitä rekkamiehen sikaria housuun.

        Sun kaikkivaltiashan pisti auringon tuikkimaan, tökki reikiä taivaan kattoon ja tsekkasi, että ihminen ja ihmiselle luotu litteä maa on maailman keskus.

        Vastaa nyt vihdoin tuohon kysymykseeni vajakki? Ja mun muuten ei tarvitse rakastaa lähimmäistäni, vaan voin ihan vapaasti ilmaista halveksuntani sulle ja erityisesti jumalallesi.

        onkohan tuo hema aasin jälkeläinen on suuri ääni ja isot korvat.


      • sokeaonotus
        he-ma kirjoitti:

        Kuka siirtää? Veikkaisin tiedemiehiä, jotka lähettävät elämän siemenet miljardien vuosien matkalle kohti uusia aurinkokuntia. Julmalla jumalalla siinämei ole osaa eikä arpaa.

        ai joko se kanamuna on saatu valmiiksi vai mistä ne elämän siemenet on saatu häh pöljä!


      • lorahtievoasekaan kirjoitti:

        onkohan tuo hema aasin jälkeläinen on suuri ääni ja isot korvat.

        Kovasti paistaa läpi se kristillinen lähimmäisenrakkaus, vaikka vaatimattomana kristittynä yrität sitä peitellä parhaasi mukaan.


    • huvittaapuheenne

      Asia eteni Jumalan käskyn mukaan.
      Auroa.....bolikselle, evoluutiolaiselle. Hyihyttelet, mutta mietipä omaa tarinaasi.
      Alkuliemestä elämä ja apinan jälkeläinen. Onko esiäitisi eritoten hieno geeniperinnelähde??

    • Voihanvitalis

      Näin homma kävi teikiten. 1Moos.6:4. Biblia. Siihen aikaa olivat sankarit maan päällä: ja myös sitte, kun Jumalan pojat makasivat ihmisten tyttärien kanssa, ja olivat siittäneet heille (lapsia): nämät olivat valtiaat, ne muinen kuuluisat miehet.

      • vitalis

        Kuinkas paljon tuolloin oli jo ihmisiä maan päällä ja paljonko ainaa oli kulunut ensimmmäisestä Adamin ja Eevan lapsen syntymästä?


      • vitalis

        Vastaisitko, ole hyvä.


    • Jumala oli oletettavasti luonut myös muita ihmisiä. Kainhan pelästyi heti veljensä tapettuaan, että "kuka ikinä minut kohtaa, tappaa minut" (1. Moos. 4:14), jonka jälkeen Herra pani häneen merkin, "ettei kukaan, joka hänet kohtaa, tappaisi häntä (1. Moos. 4:15)". Tällaista merkkiä olisi tuskin tarvinnut laittaa, jos olemassa olisivat tuolloin olleet vain Aatami ja Eeva sekä heidän mahdolliset muut lapsensa.

      Tämän jälkeen Kain asettui asumaan Noodin maahan (1. Moos. 4:16) ja "yhtyi vaimoonsa ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Hanokin (1. Moos. 4:17)".

      • näin.juuri

        Juuri näin:)


    • minullaonongelma

      Eikä Pietarin vaimosta kerrota Raamatussa mitään, lieneekö tuota oikeasti ollut olemassakaan?

      • "Eikö meillä olisi oikeutta kuljettaa mukanamme vaimoa, uskonsisarta, niin kuin tekevät muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas (siis Pietari)" (1. Kor. 9:5)


    • Uskova2

      No voi teitä! Adamin ja Eevan lapset saivat keskenään lapsia. Siihen aikaan ei vielä Jumala ollut kieltänyt sisarusten välisiä liittoja. Ihmisten perimä oli täysin puhdas, eikä siis geneettiset mutaatiot olleet vaarana. Ihmiset elivät tuohon aikaan satoja vuosia, ja he synnyttivät paljon lapsia, niin että ihmiskunta lisääntyi nopeasti. Sitä mukaa kun ihmiskunta turmeltui, Jumala antoi lain, joka kielsi läheisten sukulaisten väliset liitot. Nykypäivänä, kun ihmisten geenistö on rappeutunut ja heikentynyt, on jo serkusten välinen välinen avioliitto hyvin kyseenalainen. Jälkikasvu on hyvin sairasta ja vammaisuus on yleistä. Tämäkin on yksi todiste evoluutiota vastaan: ihmisten geenistö rappeutuu kovalla vauhdilla! Jos evoluutio olisi todellista, niin ihmiskunta sen kuin vahvistuisi, geenit puhdistuisivat, ihminen tulisi koko ajan täydellisemmäksi.... Mutta eihän se niin mene, ihmiskunta on myös mieleltään täysin turmeltunut jo. Aina pahempaan ollaan menossa, mielisairaudet ja raakuus lisääntyvät ruumiillisten sairauksien rinnalla.

    • Kukanytkiusaa

      Kysyykö onnenonkija lauantain päätteeksi? Saatko edes nukuttua kunnolla? Ajattelitko olla töissä töissä maanantaina? Älä vaan etsii helppoa vastausta, kun sellaista ei ole. Miksi kiusaat ihmisiä herjaavilla kysymyksillä yhä? Eikö laki olisi helpompaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      63
      4810
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      52
      3227
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2442
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2016
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      80
      1622
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1227
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1145
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1131
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1118
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1106
    Aihe