Tehokas hoito hiustenlähtöön ilman finasteridiä?

Huracan1

Jos ei oteta finasteridiä mukaan niin mikä on tällä hetkellä tehokkain apu hiusten lähtöön?
En ainakaan tässä vaiheessa tahdo ottaa ko. lääkettä mukaan mahdollisten haittavaikutusten takia vaikka olisi varmasti tehokkain lääke.

- Minoksidiili tietysti aamuin illoin mutta mitä muuta?
- Onko anti-dht tuotteista joita käytetään paikallisesti mitään hyötyä?
- Ketokonatsoli, onko tällä anti-dht vaikutuksia tai hyötyä jotain muuta kautta?
- Onko lisäravinteita joita kannattaa käyttää vahvistamaan hiuksia?
- Muut vinkit. lääkkeet, hoidot yms. mistä voisi olla hyötyä?

13

1025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäpä

      jos vaikka vähän näkisit itse vaivaa ja vaikka lukisit tämän foorumin aikaisempia kirjoituksia, ettei tarvitsisi aina samoja asioita toistaa.

    • Aloittajalle

      WTF!!??

    • Huracan1

      On tullut luettua vanhoja viestejäkin mutta osa viestiketjuista on jo useamman vuoden vanhoja, lähinnä kiinnostaa viimeinen tieto aiheesta, onko tullut mitään uutta yms.
      Jostain syystä osa vanhoista viestiketjuista mennyt vähän perseilyksi esim. finasteridin kohdalla.

      Ymmärrän, että voi olla vanhoille palstan seuraajille turhaa kertausta mutta väitän, että tälläkin palstalla on monet (turhemmatkin) asiat toistettu moneen kertaan.

      Toivon, että jos kerran vaivautuu vastaamaan niin miksi ei samalla vastaisi aloitusviestin kysymykseen jos tietoa löytyy? Tuollaisiin WTF heittoihin ei viitsi kommentoida yhtään mitään.

      • Juurisiksi

        kukaan ei viitsi vastata koska hoitoihin ei ole tullut mitään uutta toimivaa sitten ketokonatsolin joka sekin toimii huonommin kuin kumpikaan aikaisempi hoito.

        Siksi jopa nuo 2006 kirjoitetut ketjut ovat täysin valideja.


    • Hevimies

      Finasteridi taitaa olla ainut vaihtoehto joka saattaa toimia! Just itse aloitin sen syömisen! Sivareita saattaa tulla mutta ovat suht harvinaisia.toiveikkaana tässä eteenpäin!

      • Anonyymi

        Finan poisjättämisestä ollut minulla vain hyötyä, Rogaine vaahto ja Nizoral riittää hyvin, lisäksi MSM, biotiini ja sinkki, omega3 myös hyötyä ainakin iholle.


    • Hevimies

      Vaikka aloititkin ketjun että "jos ei finaa oteta mukaan" niin silti kantsii kokeilla!

    • KaljuKarju

      Ei tällä saralla kai oikeasti vuosiin ole mitään mullistavaa tullut. Ehkä FUE hiustensiirtopuolella, mutta lääkitykset lienee samoja vanhoja. Luontaistuotteitakin on kaupan, mutta niillä ei taida aitoa vaikutusta olla jos todellisesta hiustenlähdöstä kärsii. Sitä olen odotellut koska joku keksii kasvattaa kantasoluista uutta hiusjuurta, luulisi kiinnostusta olla tutkia, koska markkinat olisivat valtaisat.

      Se on tosiaan DHT, joka hiustenlähdön aiheuttaa. Ja harmillista kyllä, totuus on ettei se korreloi testosteronimäärän kanssa mitenkään. Aina kannattaa ensimmäisenä sulkea pois sairauden mahdollisuus, joten lääkärikäyntikin olisi paikallaan.

      Luontaistuotteista tuskin on apua. Lääkitys todennäköisesti tuo apua ja mitä nuorempana sen aloittaa aina parempi. Finasteridiä saa reseptillä, mutta sillä lienee joitakin ei toivottuja sivuvaikutuksia. Suosittelen kokeilemaan Minoksidiiliä, joka yleisesti myös Rogainena tunnettaan. Keventää sekin valitettavasti kukkaroa ja vaatii sitoutumista, hoito kun on päivittäistä. Rinnakkaisvalmisteita voi tilata Bioveasta, ovat edullisempia. Lisäksi saatavana on Spectral DNC tuote, jonka luvataan ehkäisevän myös ohimoilta vetäytyviä hiuksia, mitä minoksidiili ei yksinään tee.

      Kokeilla voi myös DHT estäjä shampoota (esim. Nisim). Hoitaa ainakin hyvin päänahkaa ja vaikka pullollisen hinta on korkeahko (reilu parikymppiä) ei kuukausikustannus kovin suureksi tule kun on melkoisen riittoisaa.

      Eli kannattaa toimia nopeasti, sen paremmat tulokset voit saavuttaa. Omat hiukseni alkoivat harveta kun olin 25 ja olisin todella toivonut että joku olisi silloin mainostanut näitä tuotteita, jos niitä nyt oli olemassakaan. Kaljuuteenkin kait joku tottuu, minulle se on ollut ja on edelleen kiusallinen asia. Se kun ei pysähtynyt "charmikkaasti" vetäytyviin ohimoihin.

      Joten kipin kapin kokeilemaan, 6 kuukaudessa jo pitäisi näkyä onko näillä mitään vaikutusta. Kovin paljon tuon lyhyempää arviointijaksoa ei kannata lähteä tekemään.

      • Anonyymi

        Aivan niin, testosteronin määrä kyllä laskee ikääntyessä mutta miehille hiustenlähtöä aiheuttavan DHT:n määrä ei kuitenkaan laske.


    • revivogen

      Itse olen käyttänyt kaikkien muiden mahdollisten tuotteiden rinnalla Revivogenia. Ja olen todella tyytyväinen siis noin 10 vuoden kokemuksella puhun asiasta. Käytän sitä päähän jätettävää nestettä enää muutaman kerran viikossa, se riittää ylläpitävänä. Hiukset ovat tuuheasti päässä vielä 6-kymppisenä, ainoana koko suvun miehistä! Niin että kyllä siitä jotain apua on. Lisäksi hiukset eivät ole harmaantuneet lainkaan Revivogenin pitkäaikaisella käytöllä, mikä on varsin ihmeellinen juttu. Jo yli 10 vuotta sitten hiukset alkoivat harmaantua ja harventua, nyt taas on hiuksia koko päänahan alueella ja ne eivät ole yhtään harmaita, vaan aikaisempi tumma sävy tallella.
      Kaikkea muutakin on tullut kokeiltua, esim finasteridia,mutta sivuvaikutukset oli hyvin selvät joten jätin sen pois. Olin keväällä ulkomailla ihomessuilla käymässä itäblokin maissa, ja yllättäen siellä oli menossa iholääkäreiden esitelmä Revivogenista jossa esittelivät hyviä tuloksia. Se ei ainakaan pienentänyt uskoa.
      Edellinen kirjoittaja on täysin oikeassa että hoito pitää aloittaa heti, myöhemmin on liian myöhään.

    • 202

      Yli 10 vuotta tuli tuskailtua finan, minoxidilin ja nizoralin kanssa ja lopulta korjasin ongelman hiustensiirtoleikkauksella.
      Jos fina pelottaa liikaa, niin minoxidilia ja nizoralia vaan ja kun tilanne on edennyt sopivaan pisteeseen, niin ei muuta kuin ulkomaille FUE hiustensiirtoleikkaukseen.
      Itsekin tajusin vasta ihan liian myöhään, että parempaa hoitoa ei ole, kuin leikkaus.

    • Onkoapua

      Hiustensiirto on varmaan ihan hyvä juttu kun on hyvä kirurgi. Mutta eikös siinäkin ole taas riskinä että jossain vaiheessa korjattujen alueiden ympäriltä voi alkaa hiukset harvenemaan...sitten pitää tehdä uusi leikkaus jne. Hiustenlähtö on myös yksilöllistä kuten hyvin tiedätte, joillakin miehillä alkaa jo 18v. ja joillakin ei hiukset pysy päässä vaikka söisi mitä lääkkeitä tahansa. Tärkeintä on ymmärtää se prosessi ja DHT:n dihydrotestosteronin merkitys sekä miehillä että naisilla. DHT:n määrää pitäisi pyrkiä vähentämään. Ruokavaliolla on myös vaikutusta, esim. liiallinen eläinrasvojen käyttö tai liioiteltu proteiinipirtelöiden yms. käyttö voi kiihdyttää hiustenlähtöä vaikka luuli syövänsä terveellisesti. Ainoat finasteridin ulkopuoliset ravinteet tai tuotteet joilla olen todennut olevan apua ovat: vanha biotiini-sinkki-pillerit, magnesiumia iltaisin (sitraattimuodossa veteen liuotettuna), b-vitamiinit, pii, omegaöljyt, joskus Nizoral-shampoota, pääasiassa Nisim-shampoota (sininen aivan loistava shampoo,samoin Original hiusvesi), Aco päänahkaa rauhoittava geeli Special Care (rauhoittaa ja viilentää hienosti, tuntuu vahvistavan hiuksia) , Revivogen päänahkaan hoitoneste, yms. Millään muilla tuotteilla en ole havainnut mitään hiustenlähtöä hidastavaa vaikutusta jos finasteridia ei lasketa mukaan. Minoksidiilista tuli punoittava kutiseva päänahka, ei sovi meikäläiselle ollenkaan.

    • Anonyymi

      Ketokonatsolista on hyötyä sillä tavalla että hilse voi lisätä hiustenlähtöä. Käytän Rogainen ohella Nizoral shampoota aina tarpeen mukaan kun alkaa esintymään hilsettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe