Nimimerkille rahahanat.kiinni

Mitä mieltä olet VA-liiton tavoitteista? Esimerkiksi tästä katsoen: http://vapaa-ajattelijat.fi/lausunnot/

- Kaikille alokkaille yhteinen sotilasvakuutus; samoin virkamiehille vakuutus eikä valaa.
- Jumalanpilkkalaki pois.
- Kirkolle oikeus rahankeräyksiin; samaan aikaan erityisoikeudet pois.
- Katsomusaineen valinta vapaaksi, esim. vanhempien ei tarvitse erottaa lasta kirkosta ET-opetuksen saamiseksi.

49

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit vastata näihin myös nimimerkillä rahaputket.poikki, jos se tuntuu paremmalta.

• Rahahanat.kiinni

Hei, onpa mairittelevaa, että Jori on laittanut minulle oikein oman ketjun. Taidan olla hänen mielestään merkittävä henkilö.

Tavoitteisiin olen muistaakseni ennenkin vastannut. Mutta ei se mitään. Vastaan uudestaan: en erityisemmin katso noiden tavoitteiden olevan intresseissäni. Jos pitäisin niitä itselleni merkittävinä, olisin liittynyt VA-liittoon ja/tai vastaaviin sisarjärjestöihin.

Minusta on ajan hukkaa askarrella tuollaisten asioiden kanssa, kun maassa on mm. kestävyysvaje. Nyt tarvitaan valtion taloudessa säästöjä ja pikku puroistahan ne suuret kosket muodostuvat. Eli pitää katsoa pieniä menoeriä.

Mitä mieltä olet siitä, että yksi säästökohde voisi olla vapareille osoitettu valtiontuki? Voisitko edistää tätä tavoitetta sitten 1.1.2016, kun vapaudut itse itsellesi asettamasta valtiontuen vastustamiskaranteenista?

Miksi muuten asetit itsellesi sellaisen karanteenin ja miksi nimenomaan 31.12.2015 asti?

Ja kiitos jalomielisestä mahdollisuudesta vaihtaa nimimerkkiä. Tarjoan sinulle samaa mahdollisuutta. Se ei maksa valtiolle mitään.

• Huhhahheiaaa

Aikamoista ajanhukkaan kirjoitella satoja itseään toistavia teksteja kuukausittain, jopa kymmeniä päivittäin... Jos säästöja valtion ja kuntien budjettiin oikeasti metsästäisi, niihin löytyy aiheita... Kuten uskonnollisten nuorisojärjestöjen sekä lapsi- ja nuoriostyötä tekevien järjestöjen valtionavut... Aikuisista puhumattakaan...

Esim. kouluissa opettajien, rehtorien ja oppilaiden aikaa käytetään ev.lut. jumalanpalveluksiin 3-4 kertaa vuodessa (pari tuntia reissu) ja 10-20-30 aamuhartauteen, jotka usein ovat ylipitkiä pastorin jutteluja vieden aikaa opetuksesta. Tulee melkoinen palkkakusannus, siis miljoonia, kun maksetaan noin 10 tunnin palkka kymmenille tuhansille ihmisille asiasta, joka kuuluisi kodeille harkittavaksi...

• Rahahanat.kiinni
        Huhhahheiaaa kirjoitti:

Aikamoista ajanhukkaan kirjoitella satoja itseään toistavia teksteja kuukausittain, jopa kymmeniä päivittäin... Jos säästöja valtion ja kuntien budjettiin oikeasti metsästäisi, niihin löytyy aiheita... Kuten uskonnollisten nuorisojärjestöjen sekä lapsi- ja nuoriostyötä tekevien järjestöjen valtionavut... Aikuisista puhumattakaan...

Esim. kouluissa opettajien, rehtorien ja oppilaiden aikaa käytetään ev.lut. jumalanpalveluksiin 3-4 kertaa vuodessa (pari tuntia reissu) ja 10-20-30 aamuhartauteen, jotka usein ovat ylipitkiä pastorin jutteluja vieden aikaa opetuksesta. Tulee melkoinen palkkakusannus, siis miljoonia, kun maksetaan noin 10 tunnin palkka kymmenille tuhansille ihmisille asiasta, joka kuuluisi kodeille harkittavaksi...

Et kuitenkaan kertonut, miksi vapareille ja peitejärjestöillenne pitää maksaa verovaroista tukea. Siitä oli nyt kysymys.

Ihan niin kuin vaparit haluaisivat nostaa itsensä erityisasemaan. Ei kai?

• Rahahanat.kiinni kirjoitti:

Et kuitenkaan kertonut, miksi vapareille ja peitejärjestöillenne pitää maksaa verovaroista tukea. Siitä oli nyt kysymys.

Ihan niin kuin vaparit haluaisivat nostaa itsensä erityisasemaan. Ei kai?

No ei kai vaparit ole ainoa yhdistys Suomessa joka saa ministeriöltä tukea? Niitähän on pitkä lista ja nähdäkseni olemme ihan samassa asemassa muiden kanssa.

• Vastemmielistä
        rainbowshy kirjoitti:

No ei kai vaparit ole ainoa yhdistys Suomessa joka saa ministeriöltä tukea? Niitähän on pitkä lista ja nähdäkseni olemme ihan samassa asemassa muiden kanssa.

Miksi uskontojärjestöiltä te vaaditte tukia pois?

• Missä minä niin sanoin?

• Jumalanpilkkalain poistaminen vähentää muutamia oikeusjuttuja. Maksavat nekin jotain. Ja kun valintavaihe todistajan valan ja vakuutuksen välillä poistuu, säästyy ehkä 20 sekuntia per todistaja. Tekee, olettaen keskimäärin 1 todistaja per istunto ja 60000 istuntoa vuodessa, noin 40 työpäivää.

Tämä voi pitää tietenkin näpertelynä, jota se varmaan onkin. Mutta yhtä hyvin sitten on yksittäinen järjestön rahallinen tuki, esim. va-liiton tuki. Älä siis keskity siihen, kun maassa on kestävyysvaje.

Tulkitsenko nyt oikein, että jos Suomessa olisi jo nyt 1) ei uskonnollisia valoja, 2) ei jumalanpilkkalakia ja 3) evlut oppilailla vapaus valita katsomusaineensa, pitäisit tätä hyvänä asiana?

• Rahahanat.kiinni

Muutosten tekeminen maksaa enemmän. Sen sijaan valtio säästäisi mahdottomasti, jos vaparit vain yksinkertaisesti jättäisivät raha-anomukset kirjoittamatta. Ei valtion tarvitsisi käsitellä niitä - paljonko viranomaisten työaikaa siinäkin säästyisi? Samoin kanteluita vaparit voisivat aluksi vähentää 99%, niin virkamiehistö voisi paneutua aidosti merkittäviin asioihin.

Ja unohdit vastata näihin:

Mitä mieltä olet siitä, että yksi säästökohde voisi olla vapareille osoitettu valtiontuki? Voisitko edistää tätä tavoitetta sitten 1.1.2016, kun vapaudut itse itsellesi asettamasta valtiontuen vastustamiskaranteenista?

Miksi muuten asetit itsellesi sellaisen karanteenin ja miksi nimenomaan 31.12.2015 asti?

Lisäksi voit vastata tähän:

Miksi olet niin kauhian kiinnostunut minun näkemyksistäni, muttet muiden? Miksi minulle tämä kunnia oikein omalla ketjulla? Onko niin, että olen valtiontuki asiaa sitkeästi esillä pitämällä osunut johonkin erityisen olennaiseen ongelmaan vaparitoiminnassa?

• anti-piispa
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

Muutosten tekeminen maksaa enemmän. Sen sijaan valtio säästäisi mahdottomasti, jos vaparit vain yksinkertaisesti jättäisivät raha-anomukset kirjoittamatta. Ei valtion tarvitsisi käsitellä niitä - paljonko viranomaisten työaikaa siinäkin säästyisi? Samoin kanteluita vaparit voisivat aluksi vähentää 99%, niin virkamiehistö voisi paneutua aidosti merkittäviin asioihin.

Miksi olet niin kauhian kiinnostunut minun näkemyksistäni, muttet muiden? Miksi minulle tämä kunnia oikein omalla ketjulla? Onko niin, että olen valtiontuki asiaa sitkeästi esillä pitämällä osunut johonkin erityisen olennaiseen ongelmaan vaparitoiminnassa?

"Sen sijaan valtio säästäisi mahdottomasti, jos vaparit vain yksinkertaisesti jättäisivät raha-anomukset kirjoittamatta. "
        Valtio säästäisi heti kerralla huomattavasti enemmän, jos kirkon valtiontuen indeksikorotusautomaatista luovuttaisiin. Kannattaisitko tälläista käytäntöä kestävyysvajeen tilkitsemiseen?
        Ja koska valtiontalous on sydämen asiasi, mitkä ovat vaikkapa seuraat top 4 säästökohdetta valtiontalouden parantamiseksi, va-liiton tuen karsimisen lisäksi? Tämä antaisi vähän perspektiiviä asiaan.

Oletetaan nyt, että sinun pitäisi tehdä jokin uusi oikeudenkäyntejä koskeva laki puhtaalta pöydältä. Tulisiko siihen uskonnollinen vala vai ei?

Entä katsomusopetus, onko hyvä tarjota osittainen valinnanvapaus s.e. kaikki voivat osallistua evlut uskontoon mutta evlut oppilaat eivät voi osallistua muuhun?

Ei näihin voi olla liian vaikea vastata.

• Huhhahheijaaa
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

Jos armeijassa hartaudet siirtyvät harrastuskerhotoiminnaksi, säästyy aikaa varsinaiseen varusmiesten koulutustoimintaan.

• Rahahanat.kiinni
        Huhhahheijaaa kirjoitti:

Jos armeijassa hartaudet siirtyvät harrastuskerhotoiminnaksi, säästyy aikaa varsinaiseen varusmiesten koulutustoimintaan.

Jos siviilistä poistetaan harrastustoiminta, voisit sinäkin tehdä töitä, etkä notkua netissä trollaamassa.

Jori, saatte minun puolestani pohdiskella ihan miten paljon tahansa sitä, mimmosia lakeja voisi keksiä. Yhdistymisvapaus takaa, että voitte tehdä sitä omassa porukassanne. Pyydän vain, että harrastatte niitä asioita omilla rahoillanne. Kerrohan mikset voi tukea tätä kantaani ennenkuin 1.1.2016.

Jos siviilistä poistetaan harrastustoiminta, voisit sinäkin tehdä töitä, etkä notkua netissä trollaamassa.

Jori, saatte minun puolestani pohdiskella ihan miten paljon tahansa sitä, mimmosia lakeja voisi keksiä. Yhdistymisvapaus takaa, että voitte tehdä sitä omassa porukassanne. Pyydän vain, että harrastatte niitä asioita omilla rahoillanne. Kerrohan mikset voi tukea tätä kantaani ennenkuin 1.1.2016.

Etkö todellakaan osaa sanoa mitään kantaa mihinkään va-liikkeen tavoitteeseen? Helpotan, vain yksi (1) asia:

Todistajan vala poistuu. Asiaa koskeva oikeudenkäymiskaaren muutos on jo hyväksytty ja tulee voimaan muistaakseni 2016 alusta.

Tulisiko nyt mielestäsi muuttaa lakia niin, että tämä muutos kumotaan ja vala palaa takaisin ennenkuin juuri uudistettua lakia ehditään edes soveltaa?

• Rahahanat.kiinni
        jori.mantysalo kirjoitti:

Etkö todellakaan osaa sanoa mitään kantaa mihinkään va-liikkeen tavoitteeseen? Helpotan, vain yksi (1) asia:

Todistajan vala poistuu. Asiaa koskeva oikeudenkäymiskaaren muutos on jo hyväksytty ja tulee voimaan muistaakseni 2016 alusta.

Tulisiko nyt mielestäsi muuttaa lakia niin, että tämä muutos kumotaan ja vala palaa takaisin ennenkuin juuri uudistettua lakia ehditään edes soveltaa?

Miksi minun pitäisi harhautua puhumaan muusta kuin, mikä mielestäni on oleellista? Miksi jatkuvasti ohjaat keskustelua pois valtiontuesta? Onko valtiontuki teille niin suuri ongelma?

• Rahahanat.kiinni

Ja niin: miksi voit vastustaa valtiontukea vasta 1.1.2016? Kuulostaa aika mielivaltaiselta aikamääreeltä.

Miksi minun pitäisi harhautua puhumaan muusta kuin, mikä mielestäni on oleellista? Miksi jatkuvasti ohjaat keskustelua pois valtiontuesta? Onko valtiontuki teille niin suuri ongelma?

Koska haluan sinulta kommentin edes johonkin konkreettiseen va-liiton tavoitteeseen.

Minä olen keskustellut aika monen ketjun verran va-liiton valtiontuesta. Kokeillaan välillä jotain muuta.

Onko liian vaikea kysymys? Sano toki jos on, keksin sitten toisen esimerkin.

• jori.mantysalo kirjoitti:

Koska haluan sinulta kommentin edes johonkin konkreettiseen va-liiton tavoitteeseen.

Minä olen keskustellut aika monen ketjun verran va-liiton valtiontuesta. Kokeillaan välillä jotain muuta.

Onko liian vaikea kysymys? Sano toki jos on, keksin sitten toisen esimerkin.

Rahahanat.kiinni ilmestyi taas palstalle. Josko nyt? Tässä vielä muistutuksena:

• Rahahanat.kiinni

Rahahanat.kiinni ilmestyi taas palstalle. Josko nyt? Tässä vielä muistutuksena:

Minä ihmettelen, miksi minun pitää vastata täällä johonkin tämmöisiin kysymyksiin? Olet näiden kysymystesi kanssa kuin joku varjostaja, joka ilmestyy puskista tenttaamaan. Mitä se sinua liikuttaa, mitä mieltä olen jostain valoista tai olenko mitään mieltä.

Minua kiinnostaa, miksi sinä suostut vastustamaan vaparien valtionapua vasta 1.1.2016. Miksei jo nyt, jos kerran olet sitä mieltä.

No?

Minä ihmettelen, miksi minun pitää vastata täällä johonkin tämmöisiin kysymyksiin? Olet näiden kysymystesi kanssa kuin joku varjostaja, joka ilmestyy puskista tenttaamaan. Mitä se sinua liikuttaa, mitä mieltä olen jostain valoista tai olenko mitään mieltä.

Minua kiinnostaa, miksi sinä suostut vastustamaan vaparien valtionapua vasta 1.1.2016. Miksei jo nyt, jos kerran olet sitä mieltä.

No?

Olen vastaillut kysymyksiisi yli vuosikymmenen takaisista asioista, ja sinä kinuat tietoa jonkun kahvikupin maksajasta. Olisi vaihteeksi sopivaa sinun vastata edes johonkin kysymykseen vapaa-ajattelijoiden tavoitteista.

Täytyyhän sinulla jokin kanta olla niihin! Va-liiton tuki on niin pieni, että sen erityinen vastustaminen edellyttää jotain erityistä va-liittoa vastaan. (Eri asia olisi tietysti vastustaa kaikkia vastaavia tukia, mutta niinhän ei osaltasi ole.)

• Rahahanat.kiinni

Olen vastaillut kysymyksiisi yli vuosikymmenen takaisista asioista, ja sinä kinuat tietoa jonkun kahvikupin maksajasta. Olisi vaihteeksi sopivaa sinun vastata edes johonkin kysymykseen vapaa-ajattelijoiden tavoitteista.

Täytyyhän sinulla jokin kanta olla niihin! Va-liiton tuki on niin pieni, että sen erityinen vastustaminen edellyttää jotain erityistä va-liittoa vastaan. (Eri asia olisi tietysti vastustaa kaikkia vastaavia tukia, mutta niinhän ei osaltasi ole.)

Sinähän vastustat itse sitä tukea! Onko sinulla jotain erityistä va-liittoa vastaan? Ja miksi alat ilmaista sitä vasta 1.1.2016?

Tämä kyselysi ja inttämisesi on jonkinlainen oma pieni kahvikuppineuroosisi. Onko niin mahdotonta ymmärtää, että se vain on väärin vaatia muilta tukia pois ja nostaa niitä itse?

Sinähän vastustat itse sitä tukea! Onko sinulla jotain erityistä va-liittoa vastaan? Ja miksi alat ilmaista sitä vasta 1.1.2016?

Tämä kyselysi ja inttämisesi on jonkinlainen oma pieni kahvikuppineuroosisi. Onko niin mahdotonta ymmärtää, että se vain on väärin vaatia muilta tukia pois ja nostaa niitä itse?

Etkö todellakaan pysty vastaamaan kysymykseen?

Tämä yksittäinen kysymys ei ole mikään neuroosi, vaan voimme toki puhua muustakin va-liiton tavoitteesta. Tämä nyt sattuu olemaan tuore esimerkki ja siihen ei pitäisi olla liian vaikea vastata.

• Rahahanat.kiinni

Etkö todellakaan pysty vastaamaan kysymykseen?

Tämä yksittäinen kysymys ei ole mikään neuroosi, vaan voimme toki puhua muustakin va-liiton tavoitteesta. Tämä nyt sattuu olemaan tuore esimerkki ja siihen ei pitäisi olla liian vaikea vastata.

En suostu siihen, että johdatat keskustelua koko ajan pois oleellisesta: vaparien saama avustus on epäoikeudenmukainen ja kohtuuton. Tästä on kyse.

Sinä olet samaa mieltä, mutta kieltäydyt vaikuttamasta asiaan 31.12.2015 asti. Alkaako 1.1.2016 raivokas rummutus? Miksi juuri silloin?

En suostu siihen, että johdatat keskustelua koko ajan pois oleellisesta: vaparien saama avustus on epäoikeudenmukainen ja kohtuuton. Tästä on kyse.

Sinä olet samaa mieltä, mutta kieltäydyt vaikuttamasta asiaan 31.12.2015 asti. Alkaako 1.1.2016 raivokas rummutus? Miksi juuri silloin?

Heko heko. Sinähän tässä johdatat esim. protu-leirillä kokkaamisen protun valtiontukeen. Ja ihan itse yrität sanoa tuen va-toiminnan keskeiseksi tekijäksi. Ei niin. Keskeistä ovat liiton tavoitteet ja aatteellinen pohja. Onko jumalia ja pitääkö Suomessa olla kaksi valtionkirkkoa.

Tulee kaiketi päätellä, että et pysty myöntämään liiton yksittäistä tavoitetta oikeaksi, mutta et myöskään osaa sitä kiistää.

• ajuoppo

Miltä kuulostaisi:
      päivittäin itse kännäävä kaveri suureen ääneen vaatisi muita lopettamaan juopottelun?

• Mitä mieltä sinä olet va-liiton tavoitteista?

• ajuoppo

Mitä mieltä sinä olet va-liiton tavoitteista?

Mitä mieltä itse olisit em. juopon tavoitteista raitistaa Suomen kansa, vapauttaa viinan kiroista samalla vaatien itselle lisää konjakkia?

• ajuoppo kirjoitti:

Mitä mieltä itse olisit em. juopon tavoitteista raitistaa Suomen kansa, vapauttaa viinan kiroista samalla vaatien itselle lisää konjakkia?

Osaatko sinä vastata vai vain kysyä? Toistan:

• Rahahanat.kiinni

Osaatko sinä vastata vai vain kysyä? Toistan:

Ajuoppo on oikealla asialla. Vastaapa hänelle. Tai voit vastata tähänkin: onko puliukko raittiusneuvojana uskottava?

Ajuoppo on oikealla asialla. Vastaapa hänelle. Tai voit vastata tähänkin: onko puliukko raittiusneuvojana uskottava?

Miksi salaat kantaasi tuohon valakysymykseen? Onko se liian vaikea, vai enkö ole sittenkään toistanut sitä riittävän usein?

(Valtiontukiketjussa keskustelimme jo tuosta valtiontuesta samaan aikaan kun esitetään tukia poistettavaksi. En toista sitä tässä.)

• mitäpikemminsenparei

Miksi salaat kantaasi tuohon valakysymykseen? Onko se liian vaikea, vai enkö ole sittenkään toistanut sitä riittävän usein?

(Valtiontukiketjussa keskustelimme jo tuosta valtiontuesta samaan aikaan kun esitetään tukia poistettavaksi. En toista sitä tässä.)

Jori, hanki elämä.

• mitäpikemminsenparei kirjoitti:

Jori, hanki elämä.

Ostin sellaisen jo kerran osoitteesta http://koti.mbnet.fi/~lintus/ostaelama/ , mutta totesin yliarvostetuksi tuotteeksi ja päätin sen sijaan palata nettivänkäykseen.

• Odottelen edelleen vastaustasi johonkin va-liiton tavoitteeseen. Miksi salaat kantasi? Miksi piilotellaan!!1!

• Rahahanat.kiinni

Haahahahahhahahah! Jori repäisi pelihousut! Tämä on kääntynyt niin lystikkääksi, että kohta rupean kannattamaan valtionapua tämän viihteen ylläpitämiseksi!

Haahahahahhahahah! Jori repäisi pelihousut! Tämä on kääntynyt niin lystikkääksi, että kohta rupean kannattamaan valtionapua tämän viihteen ylläpitämiseksi!

Hehe. Et vieläkään vastannut kysymykseen.

• Rahahanat.kiinni

Hehe. Et vieläkään vastannut kysymykseen.

En tietenkään, haluan lisää tätä järjestämääsi teatteria. Se viihdyttää minua. Moraalinen kysymys tietysti on, pitääkö koko kansan rahoittaa minun huvittamistani. Mitä mieltä sinä olet?

En tietenkään, haluan lisää tätä järjestämääsi teatteria. Se viihdyttää minua. Moraalinen kysymys tietysti on, pitääkö koko kansan rahoittaa minun huvittamistani. Mitä mieltä sinä olet?

No jos sinusta ei saa ulos kantaa yhteenkään liiton yhteiskunnalliseen tavoitteeseen, niin entäpä sitten aatteelliseen. Onko mielestäsi olemassa jumala tai jumalia, tai uskotko esimerkiksi sielunvaellukseen? Auttaako rukous toisen puolesta?

• Hyhhyhhuijaaa

No jos sinusta ei saa ulos kantaa yhteenkään liiton yhteiskunnalliseen tavoitteeseen, niin entäpä sitten aatteelliseen. Onko mielestäsi olemassa jumala tai jumalia, tai uskotko esimerkiksi sielunvaellukseen? Auttaako rukous toisen puolesta?

Räksyttäjä osaa vain räksyttää...

• Hyhhyhhuijaaa kirjoitti:

Räksyttäjä osaa vain räksyttää...

Siltä vaikuttaa, vaan ei kai se ihan niinkään ole. Sääli, koska hän varmaan voisi kirjoitella ihan fiksujakin.

Olisi oikeastaan mielenkiintoista tavata. Mistä tulee moinen yhteen asiaan kohdistuva va-vastaisuus?

Josko osaisit tähän vastata... Onko mielestäsi olemassa jumala tai jumalia, tai uskotko esimerkiksi sielunvaellukseen? Auttaako rukous toisen puolesta?

• 121

Josko osaisit tähän vastata... Onko mielestäsi olemassa jumala tai jumalia, tai uskotko esimerkiksi sielunvaellukseen? Auttaako rukous toisen puolesta?

Miksi siirryit keskustelemaan toisen henkilön uskomuksista? Eihän se ole edes avauksesi aiheena, joka tosin keskittyy henkilöön sekin.
        Tee selvää omista uskomuksistasi mutta lakkaa vaatimasta toisilta vastausta henkilökohtaisiin asioihin.

• tervemenoa

Jos vaparit kokevat toimintaansa kohdistuvan keskustelun liian kiusallisena, on aina mahdollista pysyä pois tältä foorumilta ja tehdä oma keskustelualusta. Voitte siellä keskittyä henkilöjahtiin ja mollaamiseen niin paljon kuin haluatte.

• jookiitosvaan

Toimintasi on henkilöön käyvää ja pyrkimyksesi on estää kohteenasi olevaa henkilöä kirjoittamasta tällä palstalla. Voisitko lopettaa sen.

• jookiitosvaan kirjoitti:

Toimintasi on henkilöön käyvää ja pyrkimyksesi on estää kohteenasi olevaa henkilöä kirjoittamasta tällä palstalla. Voisitko lopettaa sen.

Höö? Juurihan minä yritän saada hänet kirjoittamaan kun oletan että osaisi esittää kritiikkiä enempäänkin kuin yhteen asiaan.

Höö? Juurihan minä yritän saada hänet kirjoittamaan kun oletan että osaisi esittää kritiikkiä enempäänkin kuin yhteen asiaan.

Mutta turhaa näyttää olevan toiveeni. Nytkin oli aikaa kymmeneen viestiin, mutta vain yhdestä aiheesta.

• Rahahanat.kiinni

Mutta turhaa näyttää olevan toiveeni. Nytkin oli aikaa kymmeneen viestiin, mutta vain yhdestä aiheesta.

Kummallista, että haluat kuulla minulta kaikesta mahdollisesta. Kerro sinä vaihteeksi:
        - Millaisista kissoista pidät?
        - Entä koirista?
        - Millaisia ovat mielestäsi hyvät sukset?
        - Mikä on mielestäsi hyvä uimavesilämpötila?
        - Mitä ajattelet Talvivaarasta?
        - Entä Putinista?
        - Entä Marxista?
        - Miksi vaparit ovat ahneita?
        - Mikset jo eroa vapareista?
        - Miksi vaparit sotkeutuvat jatkuvasti pornoon?
        - Tykkäätkö karkeista?
        - Syötkö kaurapuuroa?
        - Kannatatko arvonlisäveron laskemista vai korottamista?
        - Kumpi on parempi: oikean- vai vasemmanpuoleinen liikenne?
        - Pitäisikö naisia suosia palomieskokeissa?
        - Maksalaatikko rusinoilla vai ilman?

Tuossa nyt aluksi. Kunhan olet vastannut noihin tyhjentävästi, annan sinulle lisää kkeskusteltavaa. Perustele vastaukset äläkä vain heittele!

Kummallista, että haluat kuulla minulta kaikesta mahdollisesta. Kerro sinä vaihteeksi:
        - Millaisista kissoista pidät?
        - Entä koirista?
        - Millaisia ovat mielestäsi hyvät sukset?
        - Mikä on mielestäsi hyvä uimavesilämpötila?
        - Mitä ajattelet Talvivaarasta?
        - Entä Putinista?
        - Entä Marxista?
        - Miksi vaparit ovat ahneita?
        - Mikset jo eroa vapareista?
        - Miksi vaparit sotkeutuvat jatkuvasti pornoon?
        - Tykkäätkö karkeista?
        - Syötkö kaurapuuroa?
        - Kannatatko arvonlisäveron laskemista vai korottamista?
        - Kumpi on parempi: oikean- vai vasemmanpuoleinen liikenne?
        - Pitäisikö naisia suosia palomieskokeissa?
        - Maksalaatikko rusinoilla vai ilman?

Tuossa nyt aluksi. Kunhan olet vastannut noihin tyhjentävästi, annan sinulle lisää kkeskusteltavaa. Perustele vastaukset äläkä vain heittele!

Syön kaurapuuroa. Maksalaatikko ei ole hyvää rusinoilla eikä ilman. Kissat ovat aina kivoja, koirista en mitenkään erityisesti pidä. Jne.

Mutta jos sinä nyt kertoisit kantasi johonkin va-liikkeen tavoitteeseen? Ei voi olla liian vaikeaa, ei. Vaikka siihen todistajan valaan.

• Koska rahahanojen sulkija taas pian ilmestynee paikalle, jatkan kyselyäni.

Tulisiko evlut piispojen nimitys palauttaa Tasavallan presidentin tehtäviin? Tai jos et osaa vastata, miksi et?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4628
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      358
      3949
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3500
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3268
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2583
    6. 280
      2420
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1850
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1822
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1526
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      9
      1195
    Aihe