Äänestitkö Onni

itse_ennakkoon

ennakkoon vai vasta eilen vaalipäivänä? Ei tarvitse kertoa ketä äänestit ellet halua :)

32

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnioravankerho

      Onni rustasi tietysti runon äänestyskuponkiin. Jospa tärppäisi naissii sitä kautta.

      • PaitsiJosOliMies

        Ääni hylättiin mutta ääntenlaskijanainen kävi kuumana ;)


      • Onnioravankerho

        Kyllä näin kävi. Laskijanainen riisui itsensä oitis alasti ja ryntäsi Ikävä palstalle janoamaan lisää Onnia.


      • OnnilleTuliJytky

        hahahahhihihihihihih....Kyllä täällä juttua riittää:DD


    • ennakkoon, vasemmisto! Kerron ehdokkaan nimen jos kerrot omasi ;)

      • enempääenkerro

        Ei tainnut päästä sun ehdokas läpi? Kuten ei munkaan. Vai miten kävi? ;)


      • valitettavasti

        Vasemmisto on samanlainen on ikäväpalsta - täynnä maailman kauneimpia ajatuksia mutta ei toimi käytännössä eikä johda mihinkään parempaan, pikemminkin päinvastoin.


      • enempääenkerro kirjoitti:

        Ei tainnut päästä sun ehdokas läpi? Kuten ei munkaan. Vai miten kävi? ;)

        Läpi meni! Kuka oli oma ehdokkaasi? ;)


      • enempääenkerro
        Onnii kirjoitti:

        Läpi meni! Kuka oli oma ehdokkaasi? ;)

        En kerro täällä. ;) Vasemmistoa myös. Sen perusteella veikkasinkin, ettei sunkaan olis mennyt, mutta hyvä sitten että edes toisen meistä. :)


      • enempääenkerro kirjoitti:

        En kerro täällä. ;) Vasemmistoa myös. Sen perusteella veikkasinkin, ettei sunkaan olis mennyt, mutta hyvä sitten että edes toisen meistä. :)

        Pääasia, että kokkarit kärsivät rökäletappion. Tärkeintä ei ole voitto, vaan täydellinen nöyryytys ;)


      • mitenkässilloin
        Onnii kirjoitti:

        Pääasia, että kokkarit kärsivät rökäletappion. Tärkeintä ei ole voitto, vaan täydellinen nöyryytys ;)

        Entä jos se sinun runojesi kohde kannattaa itse kokoomusta?


      • mitenkässilloin kirjoitti:

        Entä jos se sinun runojesi kohde kannattaa itse kokoomusta?

        Se lienee hänen oma asiansa. Ja minun poliittinen suuntaumukseni on minun oma asiani. En aio valehdella kannattavani kokoomusta, koska en kannata. Olisi aika tylsää jos kaikki ihmiset olisivat asioista samaa mieltä, eikö? Hienoa saada aikaan keskustelua, on myös mahtavaa ladata jollekin jauhot suuhun hyvällä argumentilla. On hienoa uskaltaa olla asioista omaa mieltä ja tuoda se esiin.

        Ps. Pidin kokoomuksen vaalimainoksesta.

        https://www.youtube.com/watch?v=nB7fJYyPTko


      • Hehehe
        Onnii kirjoitti:

        Se lienee hänen oma asiansa. Ja minun poliittinen suuntaumukseni on minun oma asiani. En aio valehdella kannattavani kokoomusta, koska en kannata. Olisi aika tylsää jos kaikki ihmiset olisivat asioista samaa mieltä, eikö? Hienoa saada aikaan keskustelua, on myös mahtavaa ladata jollekin jauhot suuhun hyvällä argumentilla. On hienoa uskaltaa olla asioista omaa mieltä ja tuoda se esiin.

        Ps. Pidin kokoomuksen vaalimainoksesta.

        https://www.youtube.com/watch?v=nB7fJYyPTko

        Onni olet paras <3 ;D


    • jokumuumaamansikka

      Vaalipäivänä äänestin ja äänestyskopissa hymyilin, kun jotain huomasin:)

      On mulla hidas sytytys. Äänestin samaa. ;)

      • muunmaalainen

        onni muuttanut ulkomaille ja äänestää siellä?


      • jokumuumaamansikka
        muunmaalainen kirjoitti:

        onni muuttanut ulkomaille ja äänestää siellä?

        En minä ole onni. :)

        Vastasin ihan muuten vaan.


    • Onnninarraa

      Älä valehtele Onni. Olin sun takana kun äänestit ja näin kun piirsit kirkkoveneen!

      • kirkkovene


    • jesssssssssssssss

      Minä äänestin leppäkertun ja läpi meni:D

    • kommentoidaan__

      Mua kyllä itse asiassa haittaisi, jos toinen kannattaisi jotain aivan mun aatteiden vastaista...

      • musta_valkoinenko

        ...eli en tykkää enää Onnista!


    • sesiitä

      Jotenkin arvasin että Onni kannattaa katkeruuteen perustuvaa aatetta, kun täällä palstalla vain pysyy alistuneena eikä mitään tee oman tärkeän asiansa eteen.

      • Katkeraavai

        ”Kolmas vasemmisto on ajatus suurten eurooppalaisten poliittisten aatteiden liberalismin ja sosialismin historiallisesta liitosta paremman maailman rakentamiseksi. Feministinen ajattelu ja ympäristötietoisuus ovat keskeisessä asemassa kolmannen vasemmiston aatemaailmassa.”[6]
        Vasemmistoliiton saamat äänet eduskuntavaaleissa 2007.
        Ahvenanmaa
        0 – 10 000
        10 000 – 15 000
        15 000 – 20 000
        20 000 – 30 000
        30 000 – 40 000

        Periaateohjelmassa puolue haluaa haastaa globaalin kapitalismin esittämällä sille solidaarisen ja kestävän vaihtoehdon. Tämä edellyttää oikeudenmukaista maailmantaloutta ja demokratian lisäämistä. Puolue on huolissaan myös eriarvoisuuden lisääntymisestä Suomessa. Kehittääkseen hyvinvointivaltiota ja sopimusyhteiskuntaa puolue ilmoittaa haluavansa rajoittaa kapitalismin ylivaltaa. Ohjelman mukaan pätkä-, osa-aika- ja vuokratöillä keinottelulle ja työelämän ehtojen huonontamiselle tarvitaan vahva vastavoima ammattiyhdistysliikkeestä.

        Vasemmistoliitto haluaa edistää myös ihmisten välistä tasa-arvoa ja tasavertaisuutta perheessä, työelämässä ja yleensä yhteiskunnassa niin, että oikeudet, mahdollisuudet ja velvollisuudet eivät riipu sukupuolesta tai seksuaalisesta suuntautumisesta. Vasemmistoliitto toivottaa periaateohjelmassa maahanmuuttajat tervetulleiksi Suomeen täysivaltaisiksi kansalaisiksi. Puolue korostaa oikeutta työhön ja toimeentuloon kaikille.

        Periaateohjelman mukaan Vasemmistoliitolle ei riitä pelkkä mahdollisuuksien tasa-arvo, vaan se tavoittelee arkipäivässä toteutuvaa tasa-arvoa. Uskontoihin puolue suhtautuu neutraalisti, ketään ei saa puolueen mukaan syrjiä uskonnollisen vakaumuksen vuoksi.


      • Selitäthän meille pähkinänkuoressa tämän katkeruuden "aatteen" odotamme suurella mielenkiinnolla. Voisitko myös kertoa miten kommunismi ja sosialismi poikkeavat toisistaan, kerro lyhyesti ;)


      • odotavaan
        Onnii kirjoitti:

        Selitäthän meille pähkinänkuoressa tämän katkeruuden "aatteen" odotamme suurella mielenkiinnolla. Voisitko myös kertoa miten kommunismi ja sosialismi poikkeavat toisistaan, kerro lyhyesti ;)

        Taidat olla hyvin nuori ja kokematon elämässä vielä, mutta kyllä se siitä vielä muuttuu iän karttuessa. En selitä siis mitään, vaan uskon että huomaat kaiken itsekin, koska vaikutat fiksulta ihmiseltä jolta puuttuu vielä elämänkokemusta.


    • kommunistipalsta

      Ihme kun et SKP:ta äänestänyt.

    • poliitikkoainesta

      Ainakin Onni sopisi hyvin poliitikoksi: puhuu loputtomasti kauniita sanoja mutta mitään ei tee niiden toteuttamiseksi.

      • poliitikotsukkaa

        Toi muuten pitää paikkansa. Huono juttu. Kuulostaa ihan kokoomuksen poliitikolta.


      • poliitikkoainesta
        poliitikotsukkaa kirjoitti:

        Toi muuten pitää paikkansa. Huono juttu. Kuulostaa ihan kokoomuksen poliitikolta.

        Kaikkien puolueiden poliitikot ovat tuollaisia jos olet asioita tarkemmin seurannut.


      • oletväärässä
        poliitikkoainesta kirjoitti:

        Kaikkien puolueiden poliitikot ovat tuollaisia jos olet asioita tarkemmin seurannut.

        Ei ole.


      • poliitikkoainesta
        oletväärässä kirjoitti:

        Ei ole.

        Olen yrittänyt seurata parhaani mukaan kaikkien kansanedustajien puheita ja koittanut verrata niitä tehtyihin tekoihin enkä ole huomannut minkään puoleen nousevan esiin käytännön tekojen kautta, jos niitä verrataan runsaisiin ja kauniisiin puheisiin. Missä puolueessa on omasta mielestäsi teot ja käytäntö parhaiten tasapainossa puheiden kanssa? Jos haluaisit antaa esim. konkreettisia esityksiä päätöksistä ja puheista.


      • poliitikkoainesta
        poliitikkoainesta kirjoitti:

        Olen yrittänyt seurata parhaani mukaan kaikkien kansanedustajien puheita ja koittanut verrata niitä tehtyihin tekoihin enkä ole huomannut minkään puoleen nousevan esiin käytännön tekojen kautta, jos niitä verrataan runsaisiin ja kauniisiin puheisiin. Missä puolueessa on omasta mielestäsi teot ja käytäntö parhaiten tasapainossa puheiden kanssa? Jos haluaisit antaa esim. konkreettisia esityksiä päätöksistä ja puheista.

        Lisään vielä että esim. tuolta pystyy katsomaan mitä siellä Eduskunnassa oikeasti tapahtuu http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vexhaku.sh?lyh=''?kieli=su


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe