Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko 2. tyypin diabetes vain lihavien vaiva?

DIA-55V

Olen laiha 55 vuotias mies. Paastoverensokeri on ollut viimeaikoina korkeahko (n. 7,5).
Onko tämä mahdollisesti 2. tyyppiä? Eikö se ole vain lihavien vaiva?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinikkään

      Minunkin miehelläni on 2-tyypin diabetes, kylläkin aika lievänä. Paastoarvot samaa luokkaa kuin Sinullakin. Hän saa verensokeria tasaavaa lääkettä, ei tarvitse insuliinia. Hän on myös laiha. Itse taas olen lievästi ylipainoinen nainen ja minulla ei ole diabetesta. Monta kertaa on tutkittu, koska tämän painoisella se kai "yleensä" on... Eipä siihen kai ole mitään vakiotyyppiä.

    • Nyt_tulee_peppukipua

      Ei ole mikään lihavien sairaus pelkästään. Yksinkertaisesti, liikaa hiilaria ja liian pitkään. Vanha haima on vanha ja ylirasittunut, vaikkei ylipainoa olisikaan. Oma kehotus, jätä lääkärin määräämät insuliinit tai tabletit kokonaan ottamatta ja ala syömään vähähiilarisesti, kuitenkin samalla tarkkailemalla verensokereita. Oma mielipide on se, että 2-tyypin diabetesta on aivan hullua hoitaa lääkityksellä, kun on todistetusti hyvä luonnollinen hoitokeino. PS. EN OLE VP!!!!!

      • Syy_muualla

        HUOM toiselle vastaajalle! ÄLÄ lopeta lääkkeitä! Koska kyseessä ei ole insuliinihoito, lääkkeet eivät alenna liikaa verensokereita vaikka vähentääkin hiilihydraatteja. Lääkärin kanssa voi sitten keskustella lääkehoidon vähentämisestä kun on tehty (mahdollinen) ruokaremontti.
        Aloituksessahan ei kerrottu onko edes lääkehoitoa. Ruokalilutavoistakaan ei ole kerrottu kummassakaan viestissä, ehkäpä niissä ei olekaan korjattavaa.


      • niinsiinäkäy

        Lihavilla suurempi riski sairastua tai ainakin lihavuus aikaistaa taudin puhkeamista. Väärä ravinto ja sen saanti, liikkumattomuus ym, kuormittaa haimaa.
        Alussa voi ruokavalio pitää arvot kurissa, mutta haiman heiketessä tulee yleensä tabletit avuksi ja lopulla insuliini, mikäli pitkään elää.


      • D1.yli.40.vuotta

        Veijo, sinähän lupasit että et enää vastaa. Missä lupauksesi? Lopeta jo kirjoittelusi ja palstan tuhoaminen.


      • Pelit_seis
        niinsiinäkäy kirjoitti:

        Lihavilla suurempi riski sairastua tai ainakin lihavuus aikaistaa taudin puhkeamista. Väärä ravinto ja sen saanti, liikkumattomuus ym, kuormittaa haimaa.
        Alussa voi ruokavalio pitää arvot kurissa, mutta haiman heiketessä tulee yleensä tabletit avuksi ja lopulla insuliini, mikäli pitkään elää.

        Tässä ketjussa puhutaan vain laihoilla ihmisillä ilmenevästä kakkostyypin diabeteksestä. Unohdetaan heti ylipainosta puhuminen ja pohditaan asiaa aloituksen pohjalta.


    • DIA-55V

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe