Öljyä ulkomailta

Säästäväinenkö

Ajattelin vaihtaa uuteen autoon öljyt tiheämmin kuin merkin huolto-ohjelma suosittelee. Autossa on huoltomonitori ja todella pitkät huoltovälit. Näin vähän ajavalle vaihto kerran tai kaksi vuodessa tuntuu kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta. Nyt vaihdatin öljyt heti sisäänajon jälkeen ja seuraavan kerran sitten syksyllä/ ensi talvena. Nyt käyttämäni LL-öljy maksaa 25 e / litra . Katselin tuossa netissä, että samaa öjyä saa verkkokaupasta ( oil-store.de ) puoleen hintaan kotiin toimitettuna. Nyt kysyisinkin, onko kenelläkään kokemusta noista ulkolaisista kaupoista ja niiden toiminnasta. Kyllä viidenkympin säästö/kerta on ihan kohtuullista. Säästön voi käyttää vaikka, no vaikka tikanheiton oheiskustannuksiin.

102

2253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Priimatavaraa

      Tuo saksalainen on kallis. Olen tilannut jo 5 vuotta KAIKKI öljyni täältä. http://www.levoil.de/

      Helpointa on tilata yrityksen Ebay myymälän kautta.

      • suhna

        itse käyn ostamassa öljyt venäjältä,bensa maksaa 36 ruplaa litra.vaihdoin 100 eurolla rublia sain 8900 rublaa.öljyt maksoi 20 litran kannu 13.86 euroa.tankillinen bensaa 80 litraa ja 10 litraa kanisteriin,tullivappana 61 euroa.miksi tilata kun saa naapurista.samaten kahden viikon ruuat maksoi 1980 rublaa euroina 37 euroa neljän hengen sapuskat.


      • Aakolmonen

        Saa Suomestakin kohtuuhintaan laatuöljyjä, kun katselee hintoja eri liikkeissä. VAG:n longlife öljyä Shell Helix Ultra Extra 5W-30 saa Tokmannin ja Puuilon hyllystä 4 litran kannun 34,90. Kun vuosittaiset kilometrit jäävät Audi A 3 :ssa 18 000:een, vaihdan tuolla öljyllä kerran vuodessa/15 000 km. Öljynvaihdon kokonaiskustannus on pitkässä juoksussa aika pieni.


      • rekkakuski48

        Shellin moottoriöljyjä ei kannata ostaa, sillä niissä ei ole vaahtoamista estäviä lisäaineita muissa kuin kilpakäyttöön valmistetuissa erikoisöljyissä, mitä käytetään mm formuloissa, mutta kaupan öljyt ovat lähinnä halpislitkuja korkeasta hinnastaan huolimatta.


      • Aakolmonen
        rekkakuski48 kirjoitti:

        Shellin moottoriöljyjä ei kannata ostaa, sillä niissä ei ole vaahtoamista estäviä lisäaineita muissa kuin kilpakäyttöön valmistetuissa erikoisöljyissä, mitä käytetään mm formuloissa, mutta kaupan öljyt ovat lähinnä halpislitkuja korkeasta hinnastaan huolimatta.

        Onko rekkakuski Teboilin vain Mobilin edustaja, kun tosta vaan lonkalta mollaa Europan suurimman voiteluainevalmistajan Shellin tuotteet. Taustaa. VW-Audin merkkihuolloissa oli vissiin ainakin pari vuosikymmentä niin, että Shellin öljyt olivat ykkösvaihtoehto. Esimerkiksi monimerkkisen talon Seinäjoen Käyttöauton huolloissa Shellin öljyillä voideltiin ainakin Audin, BMW:n, Volvon, VW:n ja Hondan autot niin kauan, kuin BP Castrol valtasi muutama vuosi sitten VAG:n huoltojen markkinat varmaan suurimmalla tarjouksella. VAG:n öljyluokituksien tason voi käydä testaamassa vaikka Autowiki/VAG-öljyt. Tässä todellista faktaa vaahtoavalle kaverille.


      • vironsuomalainen
        Aakolmonen kirjoitti:

        Saa Suomestakin kohtuuhintaan laatuöljyjä, kun katselee hintoja eri liikkeissä. VAG:n longlife öljyä Shell Helix Ultra Extra 5W-30 saa Tokmannin ja Puuilon hyllystä 4 litran kannun 34,90. Kun vuosittaiset kilometrit jäävät Audi A 3 :ssa 18 000:een, vaihdan tuolla öljyllä kerran vuodessa/15 000 km. Öljynvaihdon kokonaiskustannus on pitkässä juoksussa aika pieni.

        Älkää käyttäkö Shellin öljyjä, sillä niistä puuttuvat vaahtoamisenestoaineet, mikä voi aiheuttaa voiteluhäiriöitä. Paras voiteluöljy on Liqui moly molybdeenisulfidia sisältävät ns mustat moottoriöljyt. Mitään muuttamatta, nousee auton tyhjäkäyntikierrokset 200r/min, kun vaihdatte kyseiseen voiteluöljyyn. niin paljon pienempi on kitka ja parempi on voitelukyky kyseisillä öljyillä.
        Po öljylaatu on tosin Suomessa kallis, mutta Saksassa ja Virossa on välillä hyviä tarjouksia, joissa saa esim 10W40 puolisynt Mo2So2? öljyä alle 25€/5l. Ainakaan Viron www.autoladu.ee verkkokauppa ei toimi kunnolla, joten sieltä ei kannata tilata mitään! Käydessänne kaljaostoksilla, kannattaa poiketa myös autotarvikeliikkeissä, joita löytyy mm nettiosoitteista www. automaailm.ee, www.fixus.ee ja www.raunex.ee. Monissa on nettitarjousesitteet myös Suomen kielellä.


      • rekkakuski48
        Aakolmonen kirjoitti:

        Onko rekkakuski Teboilin vain Mobilin edustaja, kun tosta vaan lonkalta mollaa Europan suurimman voiteluainevalmistajan Shellin tuotteet. Taustaa. VW-Audin merkkihuolloissa oli vissiin ainakin pari vuosikymmentä niin, että Shellin öljyt olivat ykkösvaihtoehto. Esimerkiksi monimerkkisen talon Seinäjoen Käyttöauton huolloissa Shellin öljyillä voideltiin ainakin Audin, BMW:n, Volvon, VW:n ja Hondan autot niin kauan, kuin BP Castrol valtasi muutama vuosi sitten VAG:n huoltojen markkinat varmaan suurimmalla tarjouksella. VAG:n öljyluokituksien tason voi käydä testaamassa vaikka Autowiki/VAG-öljyt. Tässä todellista faktaa vaahtoavalle kaverille.

        Mistäköhän johtunevat ne VAG-tuotteitten moottori- ja vaihteisto-ongelmat. Itselläni on ollut Audi ja väitän että suurin syyllinen niihin on nimenomaa merkkihuoltojen käyttämät ala-arvoiset Shellin öljyt. Saksassa ei kukaan asiantuntija käytä kyseisiä oljyjä vaa vaihdattaa ne Liqui molyn öljyihin. Ne VAG-tuotteet, joissa on käytetty muita kuin Shellin öljyjä ovat kestäneet ja ne, jotka ovat noudattaneet korruptoituneitten merkkihuoltojen huoltoja joutuvat nyt maksamaan kalliita moottori- ja vaihteistoremotteja omasta taskustaan, kun tehdas ja maahantuoja ei korvaa takuuseen tekemiään virhevalintoja ja susituotteita.
        Kunnon voitelu on koneissa yhtä tärkeää, kuin kunnon renkaat auton alla estämään katasrofeja..
        Itselläni on ollut 65 eri autoa (25 erimerkkistä), joilla olen ajanut yli 2 miljoonaa km ja Shellin öljyjä ei minun vehkeisiini tule enää ikinä.
        Eräs kirjoittaja kehui Teboilin moottoriöljyä ja minun kokemukseni ovat niistä myös positiivisia. Voittihan Teboil myös TMn moottoriöljytestin aikoinaan. Ne öljyt on kehitetty SUOMESSA ja tunnen kyseisen laboratorion kemistejä, jotka näitä tuotteita kehittävät ja testaavat. Asiantuntevaa korkeakoulutettua sakkia ovat - ja ennenkaikkia SUOMALAISIA. Ryssät eivät pystyisi mitään huipputuotteita kehittämäänkään!


      • rekkakuski48

        Siviiliautonani on tällä hetkellä 25v omistuksessani ollut 33-vuotias diesel-Ford, jota kehuttiin taas katsastuksessa, kun nokiarvo oli 0,8, vaikka 3,0 olisi ollut vielä sallitun rajoissa. Yhtenä syynä uskon olevan sen, että luovuin jo aikaa sitten käyttämästä Shellin tuotteita. Polttoaineet tankkaan ulkomaillakin pääasiassa Nesteen asemalta ja voiteluuöljyinä käytän Liqui moly tuotteita. Esim sähköhydraulinen ylivaihde vaati talvisin Shellin öljyillä vähintaan 10km ajon ennekuin alkoi toimia, mutta vaihdettuani vaihdelaatikkoon ja perään kunnon öljyt, ylivaihde kytkeytyi pakkasillakin jo 1km ajon jälkeen polttoaineen kulutus väheli 1-2l/100km


      • paopoika

        kuinka paljon pitää viirata päässä että viitsii tuollaisia satuja keksiä?


    • oilboy2

      On täysin turhaa lihottaa ahnaiden kauppiaiden tilipusseja. Siksi Saksasta.

      • sisäisesti

        eihän suomessa ole öljytuotantoa.kaikki öljy tulee kuvaitista,tai aumerikasta.miksi puhua ulkolaisesta öljytä kun kaikki tulee sieltä.meillä tulee poranreijästä vain vettä jolla voitelen itseni,sisäisesti


    • turhaaJatkuvaaVaihtamist

      Huoltoilmaisin kertoo koska öljynvaihto on tarpeen tehdä ja jos ajelet todella vähän, niin se ottaa sen huomioon ja käskee öljynvaihtoon kun se on järkevää.

    • Edullista.Öljyä
    • oilgirls

      Uskomatonta, että Suomalainen kauppias vieläkin pihallla, kuten lumiukko.

      • kukinTavallaa

        Ja suomalinen autoilija "säästää" jopa kymppejä vuodessa kun tilaa öljyjä ulkomailta, tosin sieltä voi saada ihan mitä kuraa tahansa, ainakin jos lukee muutakin kuin Suolta.
        Ilmeisesti aloittaja meinaa ajaa samalla autolla kymmeniä vuosia?


      • SäästäväinenAloittaja

        Tuo "säästäminen" on aina suhteellista. Mutta minulle 50 euroa on iso raha ja kun sen voi vielä säästää todella pienellä vaivalla, hetken naputtelua koneella. Tuntipalkaksi tulee mukava summa. Ja toinen tarkoitus on noiden omien öljyjen käytössä se, että kertoohan se merkkihuolloille, että heidän hinnoittelussaan on tarkistamisen varaa. Jos omien öljyjen käyttö yleistyy tarpeeksi, niin toivottavasti se näkyy myös huoltoliikkeiden öljyjen hinnoissa.
        Niin, näin aloittajana voin vastata vain , että ei nyt aivan heti ole autonvaihto mielessä. Nyt ajettu 2500 km ja tyytyväisyys autoon on yhä erinomainen. Mutta uskon vakaasti siihen, että kun huollot ja öljynvaihdot, ne ylimääräisetkin, on huolella merkitty huoltokirjaan saa vaihdossa autosta aina hyvän hinnan.


      • EssonBaarinLegendat

        Suhteellista on jos tyrii uuden auton takuuasia pienellä mitättömällä "säästöllä".
        Meinaatko ajaa kuinka monta kymmentä vuotta samalla pirssillä vai ajatteletko auton seuraavia omistajia? Säästö tulee siitä kun noudattaa alkuperäisiä huoltovälejä ja käyttää siihen suunniteltuja öljyjä.


      • öölihemmo
        EssonBaarinLegendat kirjoitti:

        Suhteellista on jos tyrii uuden auton takuuasia pienellä mitättömällä "säästöllä".
        Meinaatko ajaa kuinka monta kymmentä vuotta samalla pirssillä vai ajatteletko auton seuraavia omistajia? Säästö tulee siitä kun noudattaa alkuperäisiä huoltovälejä ja käyttää siihen suunniteltuja öljyjä.

        Edes kaikkien merkikorjaamoiden asentajat eivät osaa/viitsi laittaa suositusten mukaista öljyä moottoriin. Laitetaan sitä mitä isosta tynnyristä on aina laitettu, luokituksista viis.

        Viemällä omat öljyt on, ainakin luokitukset kunnossa. Pysyy takuukin voimassa kun käyttää sopivia öljyjä.


      • eiTanaMikäDorka

        Vain kurjin Pärnänen voi noin toimia, ei kunnolliset huoltamot tuollaista tee.
        Sedät vie omat öljyt, on se melkoisen säälittävää touhua.


      • bemu

        juingoil.de


      • Paljonko_o_paljon
        SäästäväinenAloittaja kirjoitti:

        Tuo "säästäminen" on aina suhteellista. Mutta minulle 50 euroa on iso raha ja kun sen voi vielä säästää todella pienellä vaivalla, hetken naputtelua koneella. Tuntipalkaksi tulee mukava summa. Ja toinen tarkoitus on noiden omien öljyjen käytössä se, että kertoohan se merkkihuolloille, että heidän hinnoittelussaan on tarkistamisen varaa. Jos omien öljyjen käyttö yleistyy tarpeeksi, niin toivottavasti se näkyy myös huoltoliikkeiden öljyjen hinnoissa.
        Niin, näin aloittajana voin vastata vain , että ei nyt aivan heti ole autonvaihto mielessä. Nyt ajettu 2500 km ja tyytyväisyys autoon on yhä erinomainen. Mutta uskon vakaasti siihen, että kun huollot ja öljynvaihdot, ne ylimääräisetkin, on huolella merkitty huoltokirjaan saa vaihdossa autosta aina hyvän hinnan.

        Ei sen huoltamon öljyn hinnassa välttämättä vikaa ole. Johonkin tuotteeseenhan sen huoltamonkin on piilotettava suomalaisen yhteiskunnan sosialistiset velvoitteet. Mm. pekkaspäivät väki "makoilee" kotonaan täydellä palkalla ja jostainhan niidenkin työtuntien palkka ja oheiskulut on rahoitettava. Siitä "pieni" bonus sinunkin öljyihisi. Eikä se sosialismi rajoitu pelkkään huoltamon öljyyn, ruokakauppa,,,,,,ym, ym.


      • lihansyöjä
        kukinTavallaa kirjoitti:

        Ja suomalinen autoilija "säästää" jopa kymppejä vuodessa kun tilaa öljyjä ulkomailta, tosin sieltä voi saada ihan mitä kuraa tahansa, ainakin jos lukee muutakin kuin Suolta.
        Ilmeisesti aloittaja meinaa ajaa samalla autolla kymmeniä vuosia?

        Kyllä sitä kuraa saa Suomestakin.Ihme oletuksia että kaikki ulkomailta tuleva on paskaa ja Suomesta vaan laatua.Monesti se on just toisinpäin.


      • Kuka_hemmetin_typerys
        EssonBaarinLegendat kirjoitti:

        Suhteellista on jos tyrii uuden auton takuuasia pienellä mitättömällä "säästöllä".
        Meinaatko ajaa kuinka monta kymmentä vuotta samalla pirssillä vai ajatteletko auton seuraavia omistajia? Säästö tulee siitä kun noudattaa alkuperäisiä huoltovälejä ja käyttää siihen suunniteltuja öljyjä.

        luottaa huoltokirjaan? Sitä voi aivan hyvin huijata.


      • TAUNOKUOSMANEN

        MAN OIL NILSIÄSTÄ


      • ferrkkari
        SäästäväinenAloittaja kirjoitti:

        Tuo "säästäminen" on aina suhteellista. Mutta minulle 50 euroa on iso raha ja kun sen voi vielä säästää todella pienellä vaivalla, hetken naputtelua koneella. Tuntipalkaksi tulee mukava summa. Ja toinen tarkoitus on noiden omien öljyjen käytössä se, että kertoohan se merkkihuolloille, että heidän hinnoittelussaan on tarkistamisen varaa. Jos omien öljyjen käyttö yleistyy tarpeeksi, niin toivottavasti se näkyy myös huoltoliikkeiden öljyjen hinnoissa.
        Niin, näin aloittajana voin vastata vain , että ei nyt aivan heti ole autonvaihto mielessä. Nyt ajettu 2500 km ja tyytyväisyys autoon on yhä erinomainen. Mutta uskon vakaasti siihen, että kun huollot ja öljynvaihdot, ne ylimääräisetkin, on huolella merkitty huoltokirjaan saa vaihdossa autosta aina hyvän hinnan.

        joko oot öljyt vaihtanut kun noin paljon ajanut
        mä vaihdan 1000km välein ferrariin öljyt


      • Käytetyllä_ajava
        kukinTavallaa kirjoitti:

        Ja suomalinen autoilija "säästää" jopa kymppejä vuodessa kun tilaa öljyjä ulkomailta, tosin sieltä voi saada ihan mitä kuraa tahansa, ainakin jos lukee muutakin kuin Suolta.
        Ilmeisesti aloittaja meinaa ajaa samalla autolla kymmeniä vuosia?

        "Ilmeisesti aloittaja meinaa ajaa samalla autolla kymmeniä vuosia?"
        Siinä lienee tämän päivän suomalaisen korjaamo- tai huoltamoyrittäjän näkemys asioista. Sillä ei ole mitään väliä, mitä autolle huollossa tehdään, pääasia, että rahat pois lurjuksilta (=asiakas). Korjaamolla ei mitään vastuuta, kun asiakkaan omaisuutta ei aiotakaan varjella, vaan se saa vanheta ja huonontua ennen aikojaan eikä seuraavien käyttäjien edusta tarvitse välittää. Pannaan vain vahinko kiertämään. Autoilu Suomessa kun on halpaa.
        Kyllä olisi suotavaa ilmoittaa kirjoittajan nimi tai firman nimi, jos edustaa sellaista, että mahdolliset huoltoasiakkaat tai käytetyn ostajat tietäisivät kiertää kaukaa.


      • nesteessää
        Paljonko_o_paljon kirjoitti:

        Ei sen huoltamon öljyn hinnassa välttämättä vikaa ole. Johonkin tuotteeseenhan sen huoltamonkin on piilotettava suomalaisen yhteiskunnan sosialistiset velvoitteet. Mm. pekkaspäivät väki "makoilee" kotonaan täydellä palkalla ja jostainhan niidenkin työtuntien palkka ja oheiskulut on rahoitettava. Siitä "pieni" bonus sinunkin öljyihisi. Eikä se sosialismi rajoitu pelkkään huoltamon öljyyn, ruokakauppa,,,,,,ym, ym.

        Aivan siihen tarvitaan myös porvarin tukemista "yritystukea"


    • Markkinointitermi

      Saksasta tilatussa tavarassa kuluttajasuoja on kunnossa. Ebay ostajapeukutuksen NEGATIIVISET kommentit näyttää . Eli ei kannata tilata jos on perustelun kestävää.. Ei kilpailijoiden antamaa. - Negatiivista eli punaista palautetta.

      Suomessa "halpakaupat" myy usein uitettuja epämääräisiä öljyjä. Myös Suomessa "ISOT MAAHANTUOJAT" ostaa halpoja jäännöseriä.

      Maantapa on myydä halvinta kuraa kalliisti. MINERAALIÖLJYN myynti "TÄYSSYNTEETTISENÄ" on pahinta kusetusta.

      • oletNoloTrolli

        PAOpoika mene metsää takas.


      • vaiKuluttajanSuoja

        Miten erotat alkuperäisen laatuöljyn piraattipaskasta?


    • klara_vappen

      Heh heh. Kun ajaa vähän niin vaihtaa öljyt 2 kertaa vuodessa. Hauskaa vappuhuumoria. Suomesta saa 4 litraa öljyä kolmellakympillä tai alle. Vappuhuumori piristää!

    • tätsääs

      Kaljooko ostat 1tölkin minkä öljyn suodattimen hinnassa säästät

    • opelcorsanre

      Puuilo myy gm long life 0w-30 öljyä Täyttää vaatimukset ACEA A3/B4 ja C3, API SM/CF, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, BMW LL-04, MB 229.51, tuhkautumaton, soveltuu käytettäväksi hiukkassuotimellisissa dieseleissä, hinntaa 19,90/5litraa. Joten ainakaan hinnan takia ei ole mitään järkeä tilata öljyjä ulkomailta.

      • GM-5W-30-Dexos

        Siis GM-5W-30 Dexos krakattua mineraaliöljyä. On laadukkaampaa kuin Teboil Diamond, joka on myös krakattua mineraaliöljyä.


      • opelcorsanre
        GM-5W-30-Dexos kirjoitti:

        Siis GM-5W-30 Dexos krakattua mineraaliöljyä. On laadukkaampaa kuin Teboil Diamond, joka on myös krakattua mineraaliöljyä.

        Aivan sama, kuitenkin Täyttää vaatimukset ACEA A3/B4 ja C3, API SM/CF, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, BMW LL-04, MB 229.51. Tuskimpa sitä ensiöljynä gm:n autoissa käytettäisiin ja luvattaisiin 30tkm huoltovälit, jos ei olisi hyvä öljy.

        Itse vaihdan kerran vuoteen, ettei ehdi edes 10tkm tulla, enkä todellakaan näe järkeä maksaa 60,- jostain castrol edgestä ym. Sama litku, kalliimpi paketti;)


      • Vollsynthese
        opelcorsanre kirjoitti:

        Aivan sama, kuitenkin Täyttää vaatimukset ACEA A3/B4 ja C3, API SM/CF, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, BMW LL-04, MB 229.51. Tuskimpa sitä ensiöljynä gm:n autoissa käytettäisiin ja luvattaisiin 30tkm huoltovälit, jos ei olisi hyvä öljy.

        Itse vaihdan kerran vuoteen, ettei ehdi edes 10tkm tulla, enkä todellakaan näe järkeä maksaa 60,- jostain castrol edgestä ym. Sama litku, kalliimpi paketti;)

        Castrol Edge on samaa "krakattua mineraaliöljyä" Suomessa. Saksassa saa sitten aitosynteettisenä.


    • GM-5W-30-Dexos

      Puuilo ja Taloustalo myy edukkaasti. GM-Dexos 5w-30 öljyä EI KANNATA tilata SAKSASTA, koska rahti nostaa hinnan korkeammaksi. Puuilosta ja Taloustalosta saa halvemmalla.

    • Rikasmiesjosois

      Jos 50 euroa on iso raha, niin ehkä ei uutta autoakaan kannata ostaa....

      • säästöönkaikki

        Ei ehkä absoluuttisesti iso raha, mutta säästöä se silti on kaikki. Tilaamiseen menee enintään 15 min ja öljyt tulevat kotiovelle, eli tuntipalkaksi laskettuna tuossa tienaa 200 eur/tunti. Ei taida normipalkalla elävälle kovin paljon muita hommia olla jossa pääsee suhteellisesti (ajankäyttö huomioituna) yhtä hyvään säästöön.


    • 57358

      Nämä miehet uskoo Teboilin satuihin. Puuilosta ja Taloustalosta saat parempaa krakattua mineraaliöljyä halvemmalla. GM-Dexos 5w-30 kestää..

    • ettänäinvaan

      Nykyisillä öljyillä voi ajella paljon pidempään, kuin huoltovälin.

    • MANNOILL

      AINOA OIKEA VALINTA ÖLJYYN ON MANOIL ÖLJY!
      EI ÖLJYPAINE VALOT VILKUTTELE JA PYSYY KONEEN SISÄSSÄ!

    • Germany69

      Paljon tulee postikuluja tuolta levoilista, vaikka 5 litralle eli noin 6kg pakattuna?

      • fgiköi99

        alle euron litra kun ottaa täyden satsin.


    • bimbolasta

      Auton öljyt vaihdetaan 10.000-15.000 km välein. Ajan n. 30.000 vuodessa, joka tekee kolme öljynvaihtoa vuodessa. Viimeksi olin bimboblondi kun tein sen halvimman mukaan.

    • Vapaa_kauppa

      Kaikki tavarat mitkä saa ulkomailta halvemmalla kannattaa tilata sieltä, lisäksi toimitus on usesti ilmainen. Täällä joutuu maksamaan maan sisäisestä pakettipostista enemmän kuin euroopasta tänne, ei ole kohtuullista? Etenkin autojen varaosissa on isoja eroja ja aivan samaa tavaraa mitä merkkiliikkeestä myydään, ainostaan hinta on alhaisempi. Ei luulisi haittavaan kuluttajaa. Eikä kannata ostaa täältä edes Motonetistä mitä lie merkkiä kun netistä saa useita laatumerkkejä halvemmalla.

      • reissinainen

        Tai sitten ajaa suoraan Saksaan vaihdattamaan öljyt.


      • työmies1
        reissinainen kirjoitti:

        Tai sitten ajaa suoraan Saksaan vaihdattamaan öljyt.

        Ajattelin ostaa sinun työpanoksen Saksasta ja se on halvempaa. Nyt sinun ei tarvitse käydä enää töissä.


    • anttirokka

      Vittu mikä pöljä :)

    • 23443323

      Heh heh! Hankit (lainalla) uuden auton eikä sulla ole edes varaa ylläpitää sitä. No, kaikkihan sen tietää, että 99% uusista autoista on ostettu lainalla ja siitähän se ikuinen velkakierre viimestään syntyy.

      Järkevä ihminen EI IKINÄ osta autoa uutena vaikka pystyisikin, EI IKINÄ!!! Niin tekee vain uusavuttomat tumpelot jotka ei kykene minkäänlaisiin fyysisiin suorituksiin ja eläkeiän lähestyessä sen viimestään huomaa. Koko keho on kuin uppotukki, yhtä painava ja jäykkä.

      Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

      • tubisti

        Joidenkin on ne uudet autot ostettava että toiset pääsee ajeleen valmiiksi piereskelyillä penkeillä. Johinkinhan ne rahat on käytettävä kun kääärinliinoissa ei ole taskuja.


    • PöljäMotonetti

      Kaikki varaosat Saksasta.. Saa laadukasta tavaraa Motonetin rojuja halvemmalla.

    • ktietää

      Minä, minä, minä olen kutsunut mamuja homoksi ja ruinannut heiltä taksirahaa. Se kaikki on pois äidiltäni, jormalta ja samilta ja irätselleni teen kiusaa.

    • itsevaan

      Tilatkaa ilman muuta ulkomailta. Näin ollen myös suomen työllisyys paranee. Minäkin ajattelin käyttää ulkomaista työvoimaa, että teidän reppanoiden ei tarvitse käydä töissä ja käyttää teidän aikaa käydä töissä. Teille jää runsaasti aikaa kiillottaa autojanne ja paistatella päivää

    • Maksajanhinnottelu

      Harvempi huomaa että, ainakin vähänkin suurempi huoltoliike voi ostaa öljynsä edullisemmin suuremmissa astijoissa ja tynnyreissä eikä maksa siitä likikään yhtä paljon kun
      nämä "kuluttajapakkaukset" kustantavat..joten voittoa syntyy heille siitäkin vaikka hinnottelu
      voikin olla?

    • hemitx

      LongLife öljyn käyttäminen lyhyillä öljynvaihtoväleilä on tasan turhaa. Paitsi jos haluaa poltaa rahaa hyödyttömään ärerrykseen. Autosi sortuu kuitenkin aivan muuhun kuin moottorin kulumiseen.

      • 2299

        Juu, just näin!
        Ja kun lukee muutamia kommentteja tältäkin palstalta, niin saa väistämättä sellaisen käsityksen, että kunnollista huoltoa ei kuitenkaan saa mistään, joten sillä, mitä moottoriin laitat, on vain vähän merkitystä ja vielä vähemmän, jos ajokilometrejä tulee vähän.


      • Kuultua

        Kaikilla valinnanvapaus. Merkkiliike tilaa ison tynnyrin edullisesti, myy moninkertaisella litrahinnalla ulos. Vie muualta saman öljyn moninverroin edullisemmin. Öljynvaihtoväli ajotavasta kiinni. Lyhyt matka rasittaa enemmän, kuin pitkiä matkoja ajava. Hyvin voi luottaa öljynilmaisimen näyttöön!


      • Epätietoinen19

        Mitä öljyä kannattaa ostaa jos haluaa välttää kalliit longlife-öljyt? Mistä näitä edullisia ei-longlife-öljyjä saa?


      • jtrutr86

        Riippuu autosta ja sen öljyvaatimuksesta.


      • Olennainen11

        Eipä taida löytyä markkinoilta montaa öljylaatua jossa ei olisi longlifea mainittu.


    • nyt_tarkkana

      Luepa se huolto-ohjelma uudestaan. Kyse ei ole vain kilometreistä. Vaikka ajat vähän, niin käyt huollossa ihan normaalisti vuosittain.

      • merkintä

        joo,öljyt vaihdettava joka vuosi
        ja merkkiliikkeessä.


      • merkkijaeimerkki
        merkintä kirjoitti:

        joo,öljyt vaihdettava joka vuosi
        ja merkkiliikkeessä.

        Missä sanotaan, että merkkiliikkeessä? Onko merkkiliikkeen 5W-30 Synth. parempaa ja halvempaa, kuin sama öljy ei-merkkiliikkeessä? Millä ne ei-merkkiliikkeet sitten elää, kun äkkinäinen ajattelisi, että juuri öljynvaihdot ja vastaavat HELPOT huoltotyöt kannattaa tehdä halvemmassa ei-merkkiliikkeessä, jolloin merkkiliikkeelle jää enemmän aikaa tehdä vaativia korjauksia, jotka juurikin ovat sen ominta alaa.


    • Käytän-Rahani-Muuhun

      Autoon ei vaihdeta turhaan oljyä ! 30000 km välein tai kerran vuodessa.kaikki muu on turhaa haaskausta,oli juttua jossain samalla öljyllä voisi ajaa koko auton iän ? vaan pitäisi puhdistaa välillä tuo öljy,ei ehkä kotikonsteilla onnistu ?

    • Duunari1234

      Tottakai kaikki kannattaa ostaa ulkomailta kun halvemmalla saa... Myös kaikki teollisuus ja tuotanto on järkevää siirtää ulkomaille kun työtunteja saa ostettua halvemmalla kuin Suomesta...

      • 212

        Näinhän se nyky-Suomessa menee. Kohta saa itsekin muuttaa ulkomaille, kun Suomessa ei enää ole töitä ja nekin vähät avoimet työpaikat täytetään mamuilla.


    • hintaryhmät

      Ja SE KORJAAMON tynnyriastian öljyn litrahinta. ON enemmän mitä kuluttaja maksaa Saksan öljystä kuljetuksineen Suomeen. Tietysti, kun tilaa 25litraa.

    • Niinpäniiin

      Ei ole järkeä käyttää long life öljyä, jos ei lyhyessä ajassa aja suuria kilometri määriä. Aivan hyvin käy öljyksi edullisempia Gastrolin tai Mobilin öljyjä. P.S tästä löytyy myös tutkittua tietoa.

      • Ebay-DE

        Oikea täyssynteettinen vaihdettuna 10 000km välein on halvin moottorivakuutus. Öljyt ja suodattimet Saksasta. Tee vaihdot itse ja säästä. Nykymoottorit ei kestä 500 000km ajoa jos käytetään long life vaihtovälejä. 10 000km väleillä kestää. Silti turbot menee vaihtoon.


      • Suojaa-Volkkarisi

        VOLKKARISSA ON käytettävä aitoa täyssynteettistä. 10 000km vaihtoväli ja aidot öljyt SAKSASTA. Moottori on suunniteltu liian tiukille!! Vaatii PARASTA öljyä. Teboilin krakattuja mineraaleja ei KANNATA käyttää!! AITO synteettiset Ebaysta Saksasta!


      • oolentyötön
        Suojaa-Volkkarisi kirjoitti:

        VOLKKARISSA ON käytettävä aitoa täyssynteettistä. 10 000km vaihtoväli ja aidot öljyt SAKSASTA. Moottori on suunniteltu liian tiukille!! Vaatii PARASTA öljyä. Teboilin krakattuja mineraaleja ei KANNATA käyttää!! AITO synteettiset Ebaysta Saksasta!

        SE ON PAOPOIKA TAAS VAUHDISSA. EI VOI EREHTYÄ!!
        Käytin Volkkarin tänään öljynvaihdossa. Teboil Carat III Longlife öljyä taas laitettiin, kuten aina ennenkin. Pysyy koneessa edelleen. Milloin tämä hajoaa? Ajeltu nyt kyseisillä öljyillä 340tkm.
        Kyllä PAOPOJU tietää, jep jep.


    • viestinaloittaja

      Herättipä avaus mukavan keskustelun. Jotkut asiallisia ja jotkut ei asiallisia. No, itse vaihdatan öljyt merkkihuollossa ja 10 000 km / kerran vuodessa ja LL-öljyt vielä. Se ostanko öljyt Saksasta vai maksanko hieman enemmän merkkiliikkeelle on vielä mietinnässä. Joku kommentoi tuota 50 eur säästöä turhaksi, no voisko ajatella että 50 eur sieltä ja toinen 50 eur täältä säästettynä kerryttää aika mukavan summan vuosittain. Voi ostaa silloin tällöin vaikka uuden auton ja maksaa sen ilman pankkien apua. Joku oli sitä mieltä, ettei autoa kannata paljon huoltaa, vaihtaa ajoissa pois ja seuraava omistaja kantaa mahdolliset murheet. Ompa mielenkiintoinen näkemys asiasta. Tosiasiahan kuiten on, että vaihdossa saat kyllä huoltokulut parempana hyvityshintana takaisin ja suoraa myytäessä ei tarvi kadulla puolta vaihtaa jos uusi omistaja vastaan kävelee. No, kukin taaplaa tyylillään.
      Tuo työn ja ostosten teko ulkomailta on sitten toinen juttu. Itse käytän mahdollisuuksien mukaan tätä vapaata kauppaa EU:n sisällä hyvin mielin. Näinhän se kuuluukin olla: tavarat, ihmiset ja pääoma liikkuu vapaasti.

      • sdfs54355

        10 tkm öljynvaihtoväli ja Long life-öljy ovat toisensa poissulkevat tekijät.


    • tilaanNetistä

      Ei ole. TÄYSSYNTEETTINEN PAO ÖLJY VOLKKARIIN 10 000km välein. Silti voi hajota, mutta pienempi mahdollisuus.

    • oikeaöl

      Ei ole mitään järkeä vaihtaa tuon hintaisia öljyjä.

      Tärkeintä on että vaihtaa puhtaan öljyn max 15tkm välein ja kerran vuodessa.
      Meillä ne vaihdetaan kerran vuodessa ja kilometrejä tulee noin 10tkm, öljyt on vaihdettaessa puhtaita. ( tumma öljy vaihdettaessa kertoo että väli on liian pitkä ja nykyisissä moottoreissa se tuo aika paljon haittaa)

      Teboil synteettinen öljy käy kaikkiin uusiinkin autoihin ja maksaa esim tällähetkellä 19.90eur tarjouksessa 4 litraa ( sama purkki tuossa viereisellä Teboililla 27.90eur)
      Tätä on käytetty viimeiset 15 vuotta monessa uudessa ja 150/200tkm ajetussa autossa suvussa.

      merkkiliikkeiden öljynvaihto ei ole hinta/laadultaan kunnossa sekä noudattamalla huolto-ohjelmaa kulutat / karstaat moottoria paljon enemmän.

    • rekkakuski48

      Itse ostan Virossa asuntoni lähimmästä varaosaliikkeesta parasta saksalaista Liqui Moly vähäkitkaista(mustaa) molybdeeniöljyä 10W40 kesällä ja 5W30 tai 5W40 talvella 24€/5l astia.
      Mihinkään muuhun koskematta, nousee tyhjäkäyntikierrokset tällä öljyllä muihin "laatu"öljyihin verrattuna 200r/min. Niin paljon parempi voitelukyky ja pienempi kitka on kyseisellä saksalaisöljyllä. Ilmiö on täysin sama sekä bensiini että dieselmoottoreissa.

      Nettihintoja voi katsella ja verkkotilausta Suomeen voi yrittää esim nettisivuilta www.autoladu.ee tai www.alvadi.ee. Teksti ja tilaukset toimivat muistaakseni myös suomenkielellä.
      Kyseisistä osoitteista saa myös laadukkaita saksalaisia vara- ja huolto-osia useimpiin autoihin merkin ja automallin mallin mukaan. Sivujen käyttö on helppoa ensikertalaisillekin!

      • rekkakuski48

        Olen ajanut edellä mainitsemillani öljyillä 5000km vaihtovälein ja suodattimet vaihdan kerran vuodessa ennen katsastusta. 33v vanhalla Transitilla on nyt ajettu ilman mitään ylimääräisiä remontteja 420000km. Talvisin ei sähköhydraulinen ylivaihde kytkeytynyt päälle kuin 10-20km ajon jälkeen, mutta vaihdettuani voimansiirtoon Liqui moly puolisyntettiset, niin otti kaikki vaihteet nurisematta päälle heti ajon alussa. Myös perään vaihdettiin samat hypoidiöljyt, minkä jälkeen polttoaineen talvikulutus putosi 1-2l/100km. Viime katsastuksessa dieselmoottorin nokiarvo oli huiman hyvä eli 0,85, vaikka vielä arvo 3,0 olisi ollut sallittu niin vanhalle autolle.
        Talvisin olen lorauttanut polttoaineen joukkoon tankatessa hieman(n0,5 -1%) 2-tahtiöljyä, jotta talvidieselin voitelukyky paranisi ja näin olen säästynyt pumppu- ja suutinremonteilta.


      • AITOA-KIITOS

        Teboilin diamond on krakattua mineraaliöljyä. Nuo tavalliset liguimolyt on myös krakattuja mineraaliöljyjä.

        Ainoastaan LIQUI MOLY SYNTHOIL on aitoa PAO pohjaista täyssynteettistä öljyä.

        Kallista! http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Liqui-Moly-Synthoil-Energy-0W-40-Motorol-0W40-Porsche-VW-MB-BMW-/170547851741?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item27b571b1dd

        Tämä on vastaavaa ! http://www.ebay.de/itm/Aral-Super-Tronic-0W40-20-Liter-Kanister-Motoroel-MB-229-51-BMW-LL04-/271253698761

        Kohtuuhintaista Aitosynteettistä! Vollsynthese!!


    • PayPal-Ebay

      Autoladussa Virossa 0W-40 Synthoil maksaa 13€ litra plus rahti. Saksasta tulee halvemmalla ja turvallisemmin.

    • kakkamies49

      PAOPOJAN YKSINPUHELU ON PITKÄ JA VÄSYTTÄVÄ !!

    • Näilmennään

      On käytetty Teboilin Silveriä ja Goldia, jota saa alle 15 euroa 4 litraa. Ei ole ollut koskaan minkäänlaisia ongelmia tai öljyn kulutusta. Silver taitaa olla osa synteettinen, aiemmin oli puhtaasti mineraaliöljy. Näillä mennään. Ihan sama mitä ja mistä ovat.

    • öljytietoo

      TB-ei myy TÄYSSYNTEETTISIÄ moottoriöljyjä. Tuotteet on mineraaliöljyjä. Parhaissa TB öljyissä se on vetykrakattua. Niissä on VÄHÄN lisäaineena synteettistäkin (0W-40).

      • PAOPOIKA

        Paopoika paljasti jälleen että öljytietoo ei oo.


    • aikap0ika

      Ei kannata tilata saksasta, vain muutaman euron halvempaa ja sekin menee toimituskuluihin.

      • 31.31

        Voisisiko mitenkään riippua määrästä ja öljyn tapeesta? Kaksi auto perheessä, molemmilla ajetaan. Halutaan täyssynteettistä. Eikö kannata?


      • aikap0ika
        31.31 kirjoitti:

        Voisisiko mitenkään riippua määrästä ja öljyn tapeesta? Kaksi auto perheessä, molemmilla ajetaan. Halutaan täyssynteettistä. Eikö kannata?

        Ei kannata. 12 autoa on ollut, eikä ole hajonnut suomen öljyillä.


    • kiilteleekös

      ..aloittajalle vaan että jos kaatoastian pohjalla kiilteleepi . Se on metallia jonka huono öljylaatu irroittaa ...öljyt huonoja. Jos eipi kiiltele niin öljyn laatu on hyvä!

      • vvdet

        -25 riittää oikein hyvin Suomen talviolosuhteissa.


      • Ellmeri.perskeles

        Ei riitä. Jos jähmepiste on -25, öljy olisi törkeän jäykkää -20 asteessa. Parempi on esimerkiksi 0W-30 jota sitäkin löytyy Aralilta.

        Kuka osaisi sanoa miten Oil dropista saa tilattua öjyä joka ei ole hyllytavarana? Dieser Artikel ist nicht auf Lager und muss erst nachbestellt werden. Hoituuko homma siten että merkkaa öljyn toivelistalle Mein Wunschzettel?


      • rtyry6rhfhn

        On se ihan passelia kun ei ole -20 pakkasia.

        Lienee parempi kysyä asiaa Oil dropista eikä Suomi24:stä.


      • Ellmeri.perskeles

        Öö, saksankielentaidon kysyy saksalaiselta kauppiaalta?


    • WWW.rengas-guru
    • miinus-60astetta

      -60 riittää.

      • gdfe6e456

        Riittää juu mutta on tarpeetonta Suomessa.


      • työtönvässykkäressukka

        Minä en usko että riittää. Pitäisi olla -120. Ei sitä koskaan tiedä. Mutta onko pallot samankokoisia? Pitäisikö hakeutua pallotohtorille?


    • Salla_Naruska

      -60 on minimivaatimus lapissa.

      • 467476456

        Höpö höpö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1562
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1522
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1242
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      174
      1087
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      310
      1027
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1026
    Aihe