Autatko evankelioinnissa vai vaikenetko

LeoMellerTietää

Vaikenetko kun pitäisi puhua sielun pelastamiseen tähtäävää evankeliumia?

Jos puhut niin onko puhumasi puhdasta Jumalan tahtoon mukautunutta evankeliumia vai valhesekoitteellista evankeliumia?

Toivon sinun olevan rehellinen Pyhän Jumalan edessä. Toivon ja odotan sitä suuresti, ei kuitenkaan vaadi, mutta toivon sinun itsesi vaativan itseltäsi täyttä rehellisyyttä Jumalan Sanan edessä. Tätä vaadin ja tarkkaan itseltänikin.

Ollaan rohkeita ja avataan suumme sanoen sen mikä totta on.

" Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin. Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. "

Gal. 1: 6-9

http://fi.wikipedia.org/wiki/Galatia

Turkissa, Ankaran ympärillä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ankara

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freedomofspeech

      Meidän tulee tehdä parannus kaikista vääristä todistuksista esim. panetella tuomitsijaksi sellaista, joka sanoo mitä Raamattu sanoo ja kehottaa sanomaan, koska se on osa koko evankeliumin sisältöä.

      Voi miten moni vaikeneekaan kun iso liberaali tulee ja murahtaa: " älä tuomitse " kun pieni ihminen arasti koittaa sanoa sen, mitä Raamattu on asiasta mieltä. Meidän tulee tehdä parannus vaikenemisestamme. Mitä me evankeliumia arkailisimme onhan meillä Jeesus Kristus, jolta voimme rohkeutta saada kun rukoilemme. Aina voi aloittaa puhumisen toiselle ihmiselle kahden kesken ja vaikka tutulle puhumalla.

    • Helluntailiikkeen oppia. Miksi teidän on niin vaikeaa keskustella omalla palstallanne keskinäisistä uskon asioistanne?

      • LeoMellerTietää

        Olen kristitty. En kuulu helluntalaisiin. Mitä tarkoitat kirjoituksessani olevan helluntailaisuutta?

        Ihan Raamatun oppia tuo on, Raamattuahan lainasin ja eikös helluntailaisetkin sitä samaa kirjaa oppilähteenään pidä. Mikä on sinun oppilähteesi?

        Ei valheille....!


      • LeoMellerTietää kirjoitti:

        Olen kristitty. En kuulu helluntalaisiin. Mitä tarkoitat kirjoituksessani olevan helluntailaisuutta?

        Ihan Raamatun oppia tuo on, Raamattuahan lainasin ja eikös helluntailaisetkin sitä samaa kirjaa oppilähteenään pidä. Mikä on sinun oppilähteesi?

        Ei valheille....!

        Leo Meller on helluntailainen ja he myös evankelioivat. Tavalliset kristityt kertovat evankeliumista.


      • mummomuori kirjoitti:

        Leo Meller on helluntailainen ja he myös evankelioivat. Tavalliset kristityt kertovat evankeliumista.

        Miten ihmeessä evankelioiminen ja evankeliumin kertominen olisivat eri asia? :o



      • Tipale kirjoitti:

        Miten ihmeessä evankelioiminen ja evankeliumin kertominen olisivat eri asia? :o

        On noilla vähän eroja kuitenkin:

        ”Suomessa on alettu kutsua amerikkalaistyylistä, herätystä korostavaa vapaakirkollisuutta evankelikaalisuudeksi.”
        http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2010-10-14/evankelinen-vs-evankelikaalinen

        ”Monet konservatiiviset kristityt pitivät fundamentalismia liian taantumuksellisena ja separatistisena ja liittyivät uuteen liikkeeseen, joka oli selkeästi herätyskristillinen ja evankelioimista korostava, mutta torjui separatismin. Tunnetuin yksittäinen kristitty, joka siirtyi fundamentalismista avarampaan evankelikalismiin oli evankelista Billy Graham…2

        ”Henkilökohtainen uskonratkaisu ja oikean uskon mukainen elämä ovat sakramentteja merkittävämpi asia…”
        http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=18


      • kokemustaon
        mummomuori kirjoitti:

        On noilla vähän eroja kuitenkin:

        ”Suomessa on alettu kutsua amerikkalaistyylistä, herätystä korostavaa vapaakirkollisuutta evankelikaalisuudeksi.”
        http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2010-10-14/evankelinen-vs-evankelikaalinen

        ”Monet konservatiiviset kristityt pitivät fundamentalismia liian taantumuksellisena ja separatistisena ja liittyivät uuteen liikkeeseen, joka oli selkeästi herätyskristillinen ja evankelioimista korostava, mutta torjui separatismin. Tunnetuin yksittäinen kristitty, joka siirtyi fundamentalismista avarampaan evankelikalismiin oli evankelista Billy Graham…2

        ”Henkilökohtainen uskonratkaisu ja oikean uskon mukainen elämä ovat sakramentteja merkittävämpi asia…”
        http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=18

        Taitaa se mummomuori olla "lut.kirkon työntekijä" kenties pappi, kuten jossain uumoiltiin. Kovin on selvillä "opista". Olen kohdannut monta ihmistä, kun olen kertonut olevani uskossa, he ovat kysyneet, että "missä uskossa olet". Olen sanonut uskovani Jeesukseen eli hänen sovitustyöhönsä. Kyllä saisi ja paljon evankelioida luterilaisen opin jälkeen! että johdattuisivat taivastielle.


      • älä.taas.valehtele
        mummomuori kirjoitti:

        Leo Meller on helluntailainen ja he myös evankelioivat. Tavalliset kristityt kertovat evankeliumista.

        Leo Meller on luterilainen. Älä taas valehtele. Luterilaisissakin on vielä uskovia vaikka se kova paikka sinulle onkin.


      • häpeä.puheitasi
        mummomuori kirjoitti:

        On noilla vähän eroja kuitenkin:

        ”Suomessa on alettu kutsua amerikkalaistyylistä, herätystä korostavaa vapaakirkollisuutta evankelikaalisuudeksi.”
        http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2010-10-14/evankelinen-vs-evankelikaalinen

        ”Monet konservatiiviset kristityt pitivät fundamentalismia liian taantumuksellisena ja separatistisena ja liittyivät uuteen liikkeeseen, joka oli selkeästi herätyskristillinen ja evankelioimista korostava, mutta torjui separatismin. Tunnetuin yksittäinen kristitty, joka siirtyi fundamentalismista avarampaan evankelikalismiin oli evankelista Billy Graham…2

        ”Henkilökohtainen uskonratkaisu ja oikean uskon mukainen elämä ovat sakramentteja merkittävämpi asia…”
        http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=18

        Sinusta on kauhistus kun evankeljumia julistetaan ja sieluja pelastuu. Toivoisit kaikkien menevän kadotukseen. Häpeä!


      • varokaa.eksyttäjää
        kokemustaon kirjoitti:

        Taitaa se mummomuori olla "lut.kirkon työntekijä" kenties pappi, kuten jossain uumoiltiin. Kovin on selvillä "opista". Olen kohdannut monta ihmistä, kun olen kertonut olevani uskossa, he ovat kysyneet, että "missä uskossa olet". Olen sanonut uskovani Jeesukseen eli hänen sovitustyöhönsä. Kyllä saisi ja paljon evankelioida luterilaisen opin jälkeen! että johdattuisivat taivastielle.

        Mummu on eksyttäjä joka vihaa uskovia ja varsinkin aktiivisia sellaisia jotka julistavat ja opettavat Raamatun sanaa. Nyt on Patmos hänen hampaissaan kun sen jäseniä on aito avioliitto ry:ssä.


      • uskomatontafuulaa
        mummomuori kirjoitti:

        On noilla vähän eroja kuitenkin:

        ”Suomessa on alettu kutsua amerikkalaistyylistä, herätystä korostavaa vapaakirkollisuutta evankelikaalisuudeksi.”
        http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2010-10-14/evankelinen-vs-evankelikaalinen

        ”Monet konservatiiviset kristityt pitivät fundamentalismia liian taantumuksellisena ja separatistisena ja liittyivät uuteen liikkeeseen, joka oli selkeästi herätyskristillinen ja evankelioimista korostava, mutta torjui separatismin. Tunnetuin yksittäinen kristitty, joka siirtyi fundamentalismista avarampaan evankelikalismiin oli evankelista Billy Graham…2

        ”Henkilökohtainen uskonratkaisu ja oikean uskon mukainen elämä ovat sakramentteja merkittävämpi asia…”
        http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=18

        Lopeta uskovien vihaaja panettelusi täällä uskovia kohtaan, et ole millään tavalla oikea ihminen mittaamaan kenenkään uskon määrää.

        Tämä jokapäiväinen muka tietämyksesi on säälittävää p*skan jauhamista, siitä kaikesta pursuaa suoranainen viha ihmisiä kohtaan, jotka uskovat Raamatun sanaan ja seuraavat Jeesusta.

        Uskottavuutesi on totaalisesti loppu, tovon tosiaan, että poistut vihasi kanssa pois palstalta.


      • uskomatontafuulaa
        uskomatontafuulaa kirjoitti:

        Lopeta uskovien vihaaja panettelusi täällä uskovia kohtaan, et ole millään tavalla oikea ihminen mittaamaan kenenkään uskon määrää.

        Tämä jokapäiväinen muka tietämyksesi on säälittävää p*skan jauhamista, siitä kaikesta pursuaa suoranainen viha ihmisiä kohtaan, jotka uskovat Raamatun sanaan ja seuraavat Jeesusta.

        Uskottavuutesi on totaalisesti loppu, tovon tosiaan, että poistut vihasi kanssa pois palstalta.

        " Helluntailiikkeen oppia. Miksi teidän on niin vaikeaa keskustella omalla palstallanne keskinäisistä uskon asioistanne?"

        Kenen mandaatilla muuten arvioit toisten uskon määrää ?

        Itse olen luterilainen, Jeesuksen seuraaja, ollut 35v.


    • ReijoRavintola

      Leo Meller on ev lut.

      Ainakin oli n. vuosi sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe