Katsastusmies määräsi vaihtamaan auton etujarrulevyt. Kysyisin, joltakin asiantuntevalta paljonko tästä hommasta kannattaisi maksaa? Auto on tavallinen Peugeot 308. Onko huolto pakko tehdä merkkiliikkeessä, jos se maksaa enemmän?
Paljonko maksaa auton etujarrulevyjen vaihto?
rouva-autoilija
24101
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
Vastaukset 24
Vanhimmat
Ei maksa kuin osien hinnan, kun sen tekee itse. Sama vastaus toiseenkin kysymykseen. Jos taas ei osaa, kykene tai ei ole paikka missä tehdä kyseiset työt itse, niin silloin kannattaa kysellä useammastakin autohuoltokorjaamoista tarjouksia kyseisistä töistä. Hintaerot kun saattavat olla suuriakin, vaikka samat työt tehdäänkin. Eli kilpailuta kyseiset työt
Ei noin pienessä hommassa suuria säästöjä saa aikaan vaikka kuinka kyselisi tarjouksia. Ei ainakaan kannata hankkia niitä kaikkein halvimpia levyjä.
Jarrulevyjen vaihto on yksi helpoimmista hommista joten periaatteessa ei pitäisi paljon maksaa.
Ai niin unohdin että kyse on ranskalaisesta autosta joiden valmistajat pitävät mekaanikkoja pahimpina vihollisinaan ja ihan vittuillessaan järjestävät kaiken korjaamisen mahdollisimman vaikeaksi...
Silloin helppoa, jos levyt on kiinni vain pyöränpulteilla.
Vaikeaa silloin, jos pyörännavan keskiö on hakattava vasaralla irti pyöränlaakerista, jolloin laakeritkin menevät vaihtoon.
Nämä ovat ääripäät.
Merkkiliikkeessä 250€ muualla vähän halvempi.
Tunnin homma remonttireiskalta. Osineen noin 100€:n homma.
Volvon etulevyt ja palat 190;- pikkukorjaamossa. Mitäpä noita rupeaa itse rääpimään, kun ammattimieheltä sujuu kätevästi ja varmasti oikein.
Noin ne ressukat tekee.
Rahalla saa palvelua. Antaa köyhempien tienata roposensa työllä. Itsellä on siten aikaa mielenkiintoisempiin ja itse valittuihin harrastuksiin. Ei tarvitse rahanpuutteen takia autoa rassata.
Jos autoa tarvitsee rassata, se on ainoastaan harrastus. Ja käyttöauto ei ole harrasteauto.
Pököttiin hieman kalliit levyt n 80e palat 40e eli 120e jos omistaa avainsarjan eikä ole täysin tumpelo kannattaa itse, mutta jos se täystumpelo niin johoki pikkupuljuun .
Ei kannata tehdä merkkiliikkeessä ja osien itse hankkiminen laskee vielä kustannuksia. Mutta koska kysyt et tod. näk. osaa niitä itse hankkia.
Sinulle on vaikeaa mennä rekisteriotteen kanssa tarvikeliikkeeseen?
Jos minä ottaisin työstä 20 euroa, niin sinä pitäisit kiskurihintana joten vie liikkeeseen, vaihtavat 200 eurolla ne 300 euroa maksavat levyt, jotka saisit 40 eurolla tarvikeliikkeestä.
Ne halvat tarvikelevyt ei kauan kestä Alkuperäset yli satatonnii.. Missä säästö!
täällä taas puhui vakuuttavasti. Tarvikelevy on usein samassa tehtaassa ja samoilla koneilla tehty kuin ns. alkuperäinen. Tiedän tapauksia jossa etulevyt ovat kestäneet parisataa tuhatta ajoa. Tosin siinä ei ole jarruteltu kuin silloin tällöin. Saman auton jarrumännät vuosittain jumissa ja takalevyt vaihdettu parin vuoden välein. Että sellaista.
Justaansa tuli merkkiliikkeen huoltotarjous ja siinä etupään jarrulevyt vaihto 180e. Ei paljoa kannata alkaa tarvikehilujen kanssa itte leikkiin.
Niin. Säästäisithän siinä vain 140 euroa kun itse vaihtaisit.
Tyypillistä rahattoman ja osaamattoman tumpelon purkausta.
Mä olen ainakin huomannut että "merkkiliikkeessä" huoltaminen ei aina ole kalliimpaa kuin jossain yleisellä pajalla.
Eli hintäpyyntö korjaukselle, siitähän saat aika hyvä hinta-arvion.
Tänään se maksoi seuraavasti: 2 levyä 4 palaa = 114 € tunnin työ 60 € , yht. 174 €.
Outoja kilometrimääriä. Minulla on 180 000 km ajettu Corolla. Etujarrujen palat on juuri vaihdettu (itse). Levyissä ei ole mitään vaihtotarvetta. Takana on vaihdettu vain jarrunesteitä. Jokainen auto pelaa omalla tavallaan.
Korollassa on erilliset jarrunesteet takajarruihin? Jos vain taakse on jarrunesteitä vaihdeltu, kannattaa jättää jarruhuolto järjestelmää ymmärtävien huomaan.
Sinulla on 180000km ajettu korolla, johon olet vaihtanut palat itse, eikä levyissä ollut vaihtotarvetta. Onnea vain. Edellinen, täydellinen jarruremontti, jossa vaihdettiin levyjen lisäksi jarrusatulat tehtiin kun matkamittari näytti lukemaa 1600000.
Jospa sä jarruttelet säästeliäästi?
Varovasti jarrutellen takalevyt kuluvat todella vähän. Hyvin vahvasti syöpyneet takalevyt vaihdettiin vasta lukemilla 411.000 km.