Heippa! Täällä kirjoittelee 17-vuotias tyttönen. Asia ei niinkään itseäni koske, mutta haluaisin kuulla ASIALLISIA mielipiteitä. Onko lapsen hankkiminen mielestänne liian aikaista lukio-opintojen jälkeen?
Itse olen yleisesti sillä kannalla, että ikä ei katso sitä onko hyvä äiti, tietenkin äärimmäisyyksiä lukuunottamatta. (=En usko että esimerkiksi 12-vuotias voisi olla vastuullinen ja hyvä äiti, koska on itsekin vielä ihan lapsi, mutta jos kyse on esimerkiksi 16-17 vuotiaasta joka on tullut raskaaksi vahingossa, en epäile hänen onnistumistaan äitinä vaikka nuori äidiksi olisikin)
NONIIN ELIKKÄS joka tapauksessa viittaan tällä kirjoituksella 19-vuotiaaseen serkkuuni, joka teki positiivisen raskaustestin viime viikolla (olin hänen seuranaan) ja hän opiskelee nyt lukiossa viimeistä vuotta, eli valmistuu kesällä.
Muistan serkkuni kertoneen minulle pari vuotta sitten aloittaessaan lukiota, haluavansa lapsen heti opintojen päätyttyä, jos on silloin vielä yhdessä senhetkisen poikaystävänsä kanssa. En kommentoinut sillon asiaa erikoisemmin, mutta nyt hän on siis raskaana tälle samalle pojalle ja saa vauvan loppuvuonna.
Onko hän mielestänne liian nuori, vai onko ihan normaalia haluta ja tehdä lapsi toisen asteen opintojen jälkeen ja aloittaa kolmannen asteen opinnot vasta lapsen täytettyä 3-vuotta ja laitettua hänet päiväkotiin?
Lapsi lukion jälkeen, onko liian aikaista?
Lapsilukionjälkeen
2
182
Vastaukset
- Liianaikaista
ON.
- ooaaa
Olet tarpeeksi vanha vanhemmaksi sitten, kun pystyt elättämään perheesi. Se ei ole yhteiskunnan tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601194Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17836Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647