Pyhän Hengen menettäminen

poistakas

Voiko ihminen menettää Pyhän Hengen ja miten? Voiko Pyhän Hengen saada uudestaan rukoilemalla?

19

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alienwriter

      Pyhän Hengen voi saada takaisin jos on syytä ja sitä pyytää. Joskus Pyhä Henki ei voi olla paikalla jos käyt paikoissa jotka ovat liian saastaisia, kuten alimmat helvetit. Joskus Pyhä Henki ei voi olla paikalla hengenvaaran tähden. Tai muista syistä. Pyydät vaan niin asia katsotaan uudestaan läpi.

      • Hihhulli

        Kuitenkin, muistattehan se laulun:"Maan alimpiin paikkoihin hän astui, kantaen ristiään". Jeesushan puhdisti 10 saastaista spitaalistakin, eli ei sen saastaisempaa tilannetta voi kenellekään tulla. Vanhan testamentin saastaisuuskäsityksen voitte unohtaa. Jeesus on kaikkialla, missä sydän ja järki etsii elämää ja järjestystä elämäänsä, ei hän ihmisenä vaeltaessaan lihassa sitä kyennyt olemaan vielä niinkään, se "jumaluus" hänelle kai toteutui vasta kuolemassaan, vaikka kiistanalaista on se, oliko Jeesuksen kuolema vielä ristillä tavallinen kuolema, koska hänet Raamattukin mainitsee nähneensä elossa ristinrangaistuksen jälkeen. Jeesukseltahan ei rikottu sääriluita, lähinnä vain verta menetti, kummakos siis, jos ei siihen vielä kuollut? Paavalihan mainitsi eräässä kirjeessään, että eräiden mielestä Jeesus oli tullut takaisinkin Israeliin, ja Jeesuksen vanhemmalta iältä on paljon muistoja ja kiiltokuvia lammaspaimenena olosta. Oliko se elämä Jeesuksella sitten Taivaassa vai Maan päällä, niin minä silti veikkaan, että maan päällä. Jeesus eksytti siis tuolloisen papiston, koska he olivat eksyttäneet ihmisiä, ja olisiko niin, että nykyajankaan pastorit eivät Jeesusta elävänä vielä havaitse keskuudessaan, edes ylimaallisena näkynä? Jos ette, ette selviä koetuksesta, sanoo Raamattu. Jeesuksen toinen tulemus tulee olemaan maan päälle silti varmaan tavallinen inkarnaatio, vauvuudesta lähtien, muuten tänne ei tulla. Ei Jeesus tänne minään 3000 vuotta vanhana kurppaisena Yodana saavu. Tai jos saapuu, niin silloinko vasta kirkko olisi ollut oikeassa? Näyssähän Jeesus on jokaisen omansa tykönä, tai jos tämä oli vain liian humalassa välillä, niin ainakin sen jälkeen. Mutta "älkää jokaista henkeä uskoko", vaikka en minä ketään tietoisesti ketään halua eksyttää". Älkää uskoko mitään syytöstä kenestäkään, jos teillä ei ole mitään todisteita, jos niin käy, että alatte sellaisia uskoa, joudutte mielisairaalaan vähintään.


      • Anonyymi

        Höpöpuhetta.


    • jari-pekka-65

      Pyhä Henki on Jeesus Kristus sinussa, Hengessä. Miten sä voit menettää parhaan ystävän, joka kaikesta huolimatta tahtoo olla kanssasi? Siten, että hylkäät hänet ja lähdet pois hänen luotaan. Miten saat tuon ystävän takaisin? Palaamalla hänen luokseen ja alkamalla uudestaan viettää aikaa hänen kanssaan.

      Jeesus on parhaista parhain ystävä, joka ei koskaan hylkää. Jumalan Rakkaus ei voi hylätä.

    • näinseon

      Kyllä voi. 1. Sam. 16:14 "Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä."

    • Voi menettä ehtoin tahtoin suostumalla syntiin,eli se tietoisesti syntiin suostumista siloin pyhähenki jättä ihmisen,ei ole leikkimistä sen kanssa ne jota ovat maistaneet Jeesuksen hyvyyttä sen jälkee lupuvat siitä, ei ole enään sovittajaa siihen menee kadotukseen.

      Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. Matt 12:31

      Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä! Hepr 10:29

      • AKIV

        Joo, silloinkun on tullut Jeesuksen luokse, ja telepatia alkaa, ja hermostut ajatuksiisi, tiedä, että et sinä ole Jeesuksen luona se "Herra ja hidalgo", joka voi ketään niistäkään ajaa pois luotaan. Tietysti on hieman kiusallista, jos Jeesuksen luonakin mölyää, vain joku kiroiljaäpärä, mutta Hän on Jeesukselle yhtä rakas kuin me, emme me saa häntä edes omista ajatuksistamme häätää pois. "Jos ajatte pahan hengen itsestänne tai muista pois, se tulee takaisin vain 7 pahemman kanssa, näin käy tämän pahan sukupolven"(Jeesus). Vaikka Jeesus Magaleenasta ajoi pois ne 7 pahaa henkeä uudestaan, ja siitenkö tuli 70x7? Jos luulette, että jossakussa on demoni, tai liian viisas noituuden ja tiedon henki, niin kyllä Paavali semmosen silti kerran ajoi pois, ja Paavalihan itse sitten sai käärmeen pureman ja "pistimen" kiusaamaan itseään, ettei siitäkään "ylpeilisi". Mutta älkää minuakaan luulko liian viisaaksi, pahaksi tietäjähengeksi, minut ajettiin TTYltäkin jo kai pois, koska 3 vuotta sain pelkkää nollaa. Oikeille suorituksille 0? No, se ei ollut vielä lopullinen eroitus kuitenkaan, kehottivat vain menemään opolle ja dekaanille juttelemaan ja jonkun opiskelun passivointistatuksen tekivät. Olin suorittanut kuitenkin siellä jo 142 op:tä(ja Raahessakin satakunta) joten vain vuotta onnistunutta opiskelua vailla mulla siellä kandinpaperit.


      • AKIV kirjoitti:

        Joo, silloinkun on tullut Jeesuksen luokse, ja telepatia alkaa, ja hermostut ajatuksiisi, tiedä, että et sinä ole Jeesuksen luona se "Herra ja hidalgo", joka voi ketään niistäkään ajaa pois luotaan. Tietysti on hieman kiusallista, jos Jeesuksen luonakin mölyää, vain joku kiroiljaäpärä, mutta Hän on Jeesukselle yhtä rakas kuin me, emme me saa häntä edes omista ajatuksistamme häätää pois. "Jos ajatte pahan hengen itsestänne tai muista pois, se tulee takaisin vain 7 pahemman kanssa, näin käy tämän pahan sukupolven"(Jeesus). Vaikka Jeesus Magaleenasta ajoi pois ne 7 pahaa henkeä uudestaan, ja siitenkö tuli 70x7? Jos luulette, että jossakussa on demoni, tai liian viisas noituuden ja tiedon henki, niin kyllä Paavali semmosen silti kerran ajoi pois, ja Paavalihan itse sitten sai käärmeen pureman ja "pistimen" kiusaamaan itseään, ettei siitäkään "ylpeilisi". Mutta älkää minuakaan luulko liian viisaaksi, pahaksi tietäjähengeksi, minut ajettiin TTYltäkin jo kai pois, koska 3 vuotta sain pelkkää nollaa. Oikeille suorituksille 0? No, se ei ollut vielä lopullinen eroitus kuitenkaan, kehottivat vain menemään opolle ja dekaanille juttelemaan ja jonkun opiskelun passivointistatuksen tekivät. Olin suorittanut kuitenkin siellä jo 142 op:tä(ja Raahessakin satakunta) joten vain vuotta onnistunutta opiskelua vailla mulla siellä kandinpaperit.

        Telepatialla ei ole mitään tekemistä Jeesuksella,kos hän on luonut ihmisen sen geenit on hänen tiedossaan.


      • Ei raamatussa tarkkaan määritellä mikä häpäisee pyhää henkeä. Entä jos olet joskus pieraissut. Annetakoonko sitä lihan tuotetta anteeksi? Toisaalta olen saattanut nähdä unta mikä pilkkaa pyhää henkeä ja en lähes koskaan muista uniani. No todennäköisesti olen tiedostamattani pilkannut pyhäähenkeä. Onpa Jumala suunnitellut aika Saatallisen ansan meille ihmisille!


      • smonorro kirjoitti:

        Ei raamatussa tarkkaan määritellä mikä häpäisee pyhää henkeä. Entä jos olet joskus pieraissut. Annetakoonko sitä lihan tuotetta anteeksi? Toisaalta olen saattanut nähdä unta mikä pilkkaa pyhää henkeä ja en lähes koskaan muista uniani. No todennäköisesti olen tiedostamattani pilkannut pyhäähenkeä. Onpa Jumala suunnitellut aika Saatallisen ansan meille ihmisille!

        Pyhähenki on myös kokemustila. Kuin "Matrix".
        Valiettavasti kukaan ei voi kertoa sinulle mitä se on, Sinun on nätävä se itse.


    • turnnr

      Uskosta luopuneen paluuta ei kielletä missää kohtaa Raamattua, mutta puhutaan joistain luopuneista joita on mahdotonta uudistaa parannukseen. Ilmeisesti ovat tietoisesti luopuneita eli heitä ei Jeesus kiinnostakaan vaan esim. palaavat juutalaisuuteen.


    • hengen-mieli

      Ihminen saa pyhän hengen, kun tulee uskoon ja syntyy uudesti ylhäältä Jumalan hengestä Jumalan lapseksi. Ihminen pelastuu, kun saa pyhän hengen. Pyhän hengen saamisen voi tietää siitä rauhasta, joka tulee sydämeen: kristuksen Jeesuksen rauha. (Joh. 14:14-28) Pyhän hengen saamiseen ei liity kovinkaan usein kielillä puhumista, profetoimista tai muita Jumalan lahjoja, sillä ne ovat eri asia kuin pyhällä hengellä sinetöidyksi tuleminen eli uudestisyntyminen.

      Pyhän hengen voi menettää tekemällä tahallaan ja jatkuvasti syntiä, kääntymällä pois vanhurskaasta mielenlaadusta ja elämästä, antautumalla uudestaan syntiä palvelemaan. Jos joku on luopunut herraa seuraamasta ja on menettänyt pyhän hengen, niin hän ei voi saada sitä takaisin, koska on tullut "kahdesti kuolleeksi". Tässä on kuitenkin oltava varovainen, sillä kristitty voi elää pitkänkin aikaa lankeemuksissa ja nousta jälleen uuteen vanhurskaaseen elämään, mutta jos hän ei lopulta luovu syntielämästä, kuolee hän synteihin ja rikoksiin toisen kerran, mistä ei ole enää paluuta Jeesus-tielle.

      • AKIV

        Emme me ihmiset voi asettaa mitään rajaa sille, milloin on tullut viimeinen etsikkoaika, tai milloin on se viimeinen 70x7 rikkomus tehty, ettei hän voi palata. On kauheaa, jos aivan mitättömistä syistä, ja sellaisista syistä, jotka eivät kuulu meille lainkaan, rupeamme itse leikkimään hengellä, ja tekemään jotakin lopullisen kadotuksen tuomioita, kenelle hyvänsä. Jos Jeesus ei kiusaanu siitä, että hänestä vitsejä väännetään, niin ei meidän tarvitse hänen vuokseen siitä suuresti vainostua. Kokeilistte itse joskus olla pilkan kohteen, tavallisesti vain nauraisitte itsekin, että tottahan se vain oli, ei aina, mutta melkein aina, ainakin ulkonäöstämme väännetyt pilapuheet on melkein aina totta. "Älkää antako Kadotustuomiota kenellekään, niin sitä ei teillekään julisteta"(Jeesus Evankeliumissaan). Ainoa jolle sen saa antaa, milloin hyvänsä, on Saatana, koska mutta hänhän on vain eläin, ei se osaa siitä sen kummemmin suivaantua, eikä pedotkaan, la myös Luciferille, väärälle profeetalle, SE ON JO JULISTETTU. En tiedä, onko noiden olentojen mahdollista mistään synnistään enää kääntyä, en tiedä.


    • Ihminen ei pyydä henkeä jos ehtointahtoin sen hylkää,se on silloin tietoisesti tehty.
      Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet. Hebr. 6:4

      ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.Hebr 6:6

    • Pakstorri

      Pyhä Henki on täydellisen tasa-arvoisuuden henki, sisarten ja veljien välillä. Usein ajatellaan Pyhien asioiden olevan seksuaalisluonteisia, eli koskaan ette saa mennä väliin, jos joku haluaa vaimon tai miehen itselleen, mistä syystä tahansa, tai se on "Pyhän Hengen pilkkaa". Kaikki veljien ja sisarten pilkkanahistelu ei ole "Pyhän Hengen pilkkaa". Jeesuskin sanoi, että jos veljesi rikkoo sinua vastaan jatkuvasti, joko sanoin tai teoin, hänelle on annettava anteeksi, mutta jos joku on etsimässä ystävää, ja pilkkaatte hänen kuulleensa sitä toveria etsivää, sitä ei voi saada anteeksi, ja Pyhä Henki kaikkoaa teistä. Isää saa pilkata, ja jopa omaa poikaa saa pilkata, näin sanoi Jeesus, mutta sitä tasa-arvossa olevaa ei saa pilkata, jos hänellä on herkät asiat mielessä, eikä aina lätkäyttää inhottavaa "vittumaisuuden tunnetta" jatkuvasti päälleen, jos se ajattelee tai puhuu jotain omituista.

    • Anonyymi

      Pyhä henki on sekavuustila. Sen saa huumeilla kuten Jeesuksen aikaan tai varmaan suggestiivisella rukoilullakin.

      • Anonyymi

        Pyhähenki on mm läsnäoleva kokemustila, mitä ei millään kamalla voi saavuttaa.
        Se on kuin "Matrix". Et voi tietää mitä se on, ennenkuin näet itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhähenki on mm läsnäoleva kokemustila, mitä ei millään kamalla voi saavuttaa.
        Se on kuin "Matrix". Et voi tietää mitä se on, ennenkuin näet itse.

        Kaikkea ne sienet teettääkin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe