Pian se on taas entisissä huippuhinnoissa eli pilvissä tavalliselle palkansaajalle.
Miksi bensan hinta nyt nousee?
17
<50
Vastaukset
- eryw
Bensa on aina hintansa väärtti.
- korwis
Jep, juurikin oli tuossa Koskenkorvan ABC:n tornissa 98E 1,619 /l. Ehti olla noin 30 senttiä halvempaakin...
- näin.se.menee
Bensan hinnasta 65 % on veroja. Hinta reagoi öljyn hintaan vain 35 % osalta. Kun öljyn hinta laskee, niin huoltamoilla on pitkään varastot täynnänsä vanhaa kalliilla ostettua öljyä. Kun hinta nousee, niin pumppuhinta nousee välittömästi.
- rtu56i
Yhdellä tenkkauksella tulee maksettua 70 e veroja. Bensan hinnassa 40 e ja palkkaveroa 30 e.
Näin hyvinvointiyhteiskunnan pyörät pysyvät rullaamassa. - vihreä.valhe
Vihreät pyrkivät rajoittamaan autoilua. Samaan aikaan he vaativat kansalaispalkkaa kaiken maailman elämäntapavetelehtijöille.
- puolet_petäjäistä
rtu56i kirjoitti:
Yhdellä tenkkauksella tulee maksettua 70 e veroja. Bensan hinnassa 40 e ja palkkaveroa 30 e.
Näin hyvinvointiyhteiskunnan pyörät pysyvät rullaamassa.Bensan hinnan noustessa turha ajo vähenee. Eikös tähän pyritäkin. Työmatka-ajo on kuitenkin välttämätöntä. Minulla 48 km suuntaansa.
- fgjtity
puolet_petäjäistä kirjoitti:
Bensan hinnan noustessa turha ajo vähenee. Eikös tähän pyritäkin. Työmatka-ajo on kuitenkin välttämätöntä. Minulla 48 km suuntaansa.
Verotulojen kannalta olisi hyvä, että bensan käyttö lisääntyisi.
- Kommunistiiii
Rorvousta koko energia ala...seuraavassa vallankumouksessa kaikki lyhtypylvääseen vain!
- nygh
Bensan hinnan noustessa turha ajo vähenee. Eikös tähän pyritäkin. Työmatka-ajo on kuitenkin välttämätöntä. Minulla 48 km suuntaansa.
"suuntaansa" = yhteen suuntaan
- sdhdfshbdf
Vähenee varmasti. Itse olen sen lupauksen tehnyt itselleni, että töihin en mene ennen kuin bensan hinta on järkevällä tasolla. Ostan tavarat ulkomailta ja maksamatta senttiäkään siitä veroja suomeen. Helppo sopia myyjien kanssa alle 22€ hinta, jolloin ei tule mitään veroja maahantuonnista. Tähän suuntaan on turha sohia. Valtion fiksu verotus ja muut kusettajat saa vaan omille näpeilleen.
Enkä ole myöskään ainut jota tätä harrastaa, joten suosittelen kaikille muillekkin asiaa.
- luontosäästyy
vihreät käskee käyttämään raitsikoita kun bensan hinta nousee.
- LappuaLattiaan
Halpaa tuo meno"ilo"vesi vielä on. Itselläni on kolme autoa. Isoin "juhlakärry" on 5.7 litran Hemi-koneella.
- uhghjijjjjjh
Sitten heräsit muna puolikovana ja kuset housuissa.
- Joko_Riitti
Suomennos:
"Olen Neste OY:llä töissä ja haluan että ihmiset tuhlaavat polttoainetta."
- FaktatFaktoina
Uutisissa noin 1-1.5kk luki, että neste oil rosvoaa välistä. Ainut öljynjalostaja suomessa jolla on monopoli valmistuksessa. Ei kun boikotoimaan neste ketjua, kunnes hinnat palaavat normaaliksi.
Toinen asia jatkuva verotus kiskonta. Itse olen sen lupauksen tehnyt itselleni, että töihin en mene ennen kuin bensan hinta on järkevällä tasolla. Ostan tavarat ulkomailta ja maksamatta senttiäkään siitä veroja suomeen. Helppo sopia myyjien kanssa alle 22€ hinta, jolloin ei tule mitään veroja maahantuonnista. Tähän suuntaan on turha sohia. Valtion fiksu verotus ja muut kusettajat saa vaan omille näpeilleen.
Enkä ole myöskään ainut jota tätä harrastaa, joten suosittelen kaikille muillekkin asiaa.
En kannata väkivaltaa tai kaaosta sen kummemmin, mutta muualla (ulkomailla) kansalaiset uskaltavat tehdä asioiden eteen jotain. Toisin kuin suomessa nöyristellään ja niellään asiat.
En nyt muista missä valtio yritti kiristää verotusta. Kansa pisti kova kovaa vastaan ja päättäjien piti nöyrtyä. Kuitenkin tuo tapahtui vuoden sisällä. Olisipa suomessa potentiaalia sellaiseen. Ei jatkuvaa nöyristelyä ja nuolemista. Saisihan se polttoaineen 40-50snt litralta ilman verotuksia ja ostamalla öljyn saudeilta joilta sitä saa huomattavasti halvemmalla. Valtio on ahne ja päättäjät typeriä, kun aina se on se bensa mistä keksitään verottaa. Typerät kun ei keksi muihin asioihin.
AIkoinaan nämä ajoneuvoverotkin piti olla vain kokeilu mielessä ja väliaikaista. Kansa suostui ja kuinkas kävikään? Eipä ole vieläkään poistunut, jostain kumman syystä.
Joku herra tai niitten omainen käy varmaan vasta argumentteja sanomassa tekeytyen normaali "pulliaiseksi", mutta faktat ei tästä muutu tai mielipiteeni.
Pitäisikön pikku hiljaa rueta jotain kenties tekemään? Vai vieläkö meinasitte niellä potaskaa? Jatkuvasti kun nöyrtyy ja mielistelee, niin sieltä suosta et kohta pääse ikinä pois. Siihempä nähden valitsette puolenne.- SiinäpäOnSe
http://summa.talentum.fi/article/tt/uusimmat/1-25-euron-bensalitra-on-enaa-muisto-vain-hyoty-raakaoljyn-hinnanlaskusta-valuu-valistavetajille/145571
"Polttoaineista etenkin bensan maailmanmarkkinahinta on kallistunut. Selitys on jalostajien kasvaneet marginaalit. Välistä vetävät siis toisin sanoen jalostusyhtiöt, kuten Suomessa Neste Oil."
- lama_tai_ei
Huoltikoita ja niiden roskaruokapaikkoja rakennetaan lisää, ei tarvitse arvailla kuka ne maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837