Ostan yhtä rahastoa "jatkuvasti", miten usein pitäisi ostaa, onko 3kk/qarttaali sopivasti?
Ei jaksaisi viikoittain/kuukausittain puuhata.
Onko jossakin oikeaa tutkimustietoa tästä?
Ajallinen hajauttaminen, miten pieniin osiin?
5
167
Vastaukset
- Vakuusvaje
3 kk välein on jo niin tiheästi, että jokainen merkittävämpi muutos rahaston arvossa tulee kahlatuksi läpi. Teoriassa rahasto tietenkin tuottaa paremmin kuin se pankkitili, jossa rahat odottavat sijoittamistaan, mutta parin kuukauden sijoitussummassa ei paljon jää tappiolle. Sitä paitsi jonkinlainen käteispuskurikin on syytä olla, ettei yllätysten sattuessa tarvitse purkaa rahastosijoitusta. Käytännön eroa tuotossa tuskin huomaa, olipa sijoitusväli viikko tai vuosi.
- gaerdf
Asialla ei ole pitkällä aikavälillä kovinkaan suurta merkitystä. Monille kuukausittainen sijoitus vaan toimii paremmin, kun palkka tulee kerran kuussa ja kaikki ylimääräinen raha menee kädestä suuhun. Jos itse pystyt säilömään rahat 3 kk, niin voit sijoittaa harvemminkin.
Toisaalta, missä ne rahat on sen 3 kk? Miksi ne eivät olisi sijoituksissa tuottamassa? Rahastojen (pl. etf:t) palkkiot ovat yleensä %-perusteiset, ilman kiinteää osuutta, joten niihin voi sijoittaa pieniäkin summia kerralla ilman että kulut nousee kohtuuttoman suureksi. Lisäksi rahastoyhtiöt / pankit tarjoavat automatisoituja kuukausisäästösopimuksia, jolloin sinun itse ei tarvitse huolehtia muusta kuin siitä, että tilillä on määrättynä päivänä rahaa. - TietoaTänne
- Mikä ongelma on rahojen säilyttäminen?
- Sijoitettavan tulevat palkasta ja muusta noin 50/50%.
- Kyseisellä rahastofirmalla ei ole suoraan sähköistäkaupankäyntiä.
- Taidan sitten jatkaa qarttaaleittain kaupankäyntiä. - Youmi
Itse laittaisin kuukausittain tai joka toinen kuukausi. Kolmella kuukaudella ehkä sitten, jos sijoitusaika on erityisen pitkä. Riippuu toki myös vähän rahaston luonteesta. Esim. Seligsonin vakaana ja luotettavana pidettyyn yhdistelmärahasto Pharokseen voisin kuvitella sopivan hyvin tuon 3 kk, koska nousut ja laskut ovat puhtaita osakerahastoja huomattavasti loivempia.
- Salakakkaaja
Kvartaali.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831589Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721400Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2301366Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301- 111142
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029- 90975
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973