Ostan yhtä rahastoa "jatkuvasti", miten usein pitäisi ostaa, onko 3kk/qarttaali sopivasti?
Ei jaksaisi viikoittain/kuukausittain puuhata.
Onko jossakin oikeaa tutkimustietoa tästä?
Ajallinen hajauttaminen, miten pieniin osiin?
5
239
Vastaukset
- Vakuusvaje
3 kk välein on jo niin tiheästi, että jokainen merkittävämpi muutos rahaston arvossa tulee kahlatuksi läpi. Teoriassa rahasto tietenkin tuottaa paremmin kuin se pankkitili, jossa rahat odottavat sijoittamistaan, mutta parin kuukauden sijoitussummassa ei paljon jää tappiolle. Sitä paitsi jonkinlainen käteispuskurikin on syytä olla, ettei yllätysten sattuessa tarvitse purkaa rahastosijoitusta. Käytännön eroa tuotossa tuskin huomaa, olipa sijoitusväli viikko tai vuosi.
- gaerdf
Asialla ei ole pitkällä aikavälillä kovinkaan suurta merkitystä. Monille kuukausittainen sijoitus vaan toimii paremmin, kun palkka tulee kerran kuussa ja kaikki ylimääräinen raha menee kädestä suuhun. Jos itse pystyt säilömään rahat 3 kk, niin voit sijoittaa harvemminkin.
Toisaalta, missä ne rahat on sen 3 kk? Miksi ne eivät olisi sijoituksissa tuottamassa? Rahastojen (pl. etf:t) palkkiot ovat yleensä %-perusteiset, ilman kiinteää osuutta, joten niihin voi sijoittaa pieniäkin summia kerralla ilman että kulut nousee kohtuuttoman suureksi. Lisäksi rahastoyhtiöt / pankit tarjoavat automatisoituja kuukausisäästösopimuksia, jolloin sinun itse ei tarvitse huolehtia muusta kuin siitä, että tilillä on määrättynä päivänä rahaa. - TietoaTänne
- Mikä ongelma on rahojen säilyttäminen?
- Sijoitettavan tulevat palkasta ja muusta noin 50/50%.
- Kyseisellä rahastofirmalla ei ole suoraan sähköistäkaupankäyntiä.
- Taidan sitten jatkaa qarttaaleittain kaupankäyntiä. - Youmi
Itse laittaisin kuukausittain tai joka toinen kuukausi. Kolmella kuukaudella ehkä sitten, jos sijoitusaika on erityisen pitkä. Riippuu toki myös vähän rahaston luonteesta. Esim. Seligsonin vakaana ja luotettavana pidettyyn yhdistelmärahasto Pharokseen voisin kuvitella sopivan hyvin tuon 3 kk, koska nousut ja laskut ovat puhtaita osakerahastoja huomattavasti loivempia.
- Salakakkaaja
Kvartaali.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5252534Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512217Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032158Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle111497Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491353- 971328
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621131Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise911106Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035