Herpeksen tarttuvuus

Tessu1

Kuinka helposti sukuelinherpes oikein tarttuu? Olen turhaan yrittänyt löytää vastausta. Eli tarttuuko kerrasta, vai tarvitaanko useampi "altistumiskerta"? Itse olen saanut tartunnan vuosia sitten pidempiaikaisessa suhteessa ollessani. Ekan kerran jälkeen se on puhjennut pari kertaa, mutta voi sanoa, että olen ollut käytännössä oireeton vuosien ajan. Olen ollut suojaamattomassa seksissä vain kerran vahingossa, (humalassa) yhden illan suhteessa, ja syyllisyys painaa nyt kuin synnin taakka! Pelkään joka päivä, että saan kyseiseltä (jolla ei tietääkseni tautia ole) puhelinsoiton, että olen pilannut hänen elämänsä ja parisuhteensa! En kestäisi ajatusta, koska pidän kyseisestä miehestä kovasti.

Naisesta se ilmeisesti tarttuu mieheen vaikeammin, kuin päinvastoin, ja olin syönyt estolääkitystä 500 mg/vrk valaviria n viikon ajan ennen kyseistä tapahtumaa (olin matkalla, ja halusin olla varma, ettei herpes ainakaan puhkea matkan aikana). Eikös lääke vähennä hieman viruksen erittymistä?

Henkinen paine on kova, morkkis myös. En toivo herpestä kenellekään, vaikka itse olen jo sinut asian kanssa. Helppoa se ei kuitenkaan ole aina ollut.

Kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista ja kokemuksista!

4

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1vastaus

      Tarttuvuus ei eroa oli herpes sitten alapäässä tai yläpäässä. Ihan turhan ison mörön olet herpeksestäsi tehnyt. Herpes on lähes jokaisella aikuisella jossain. Monella se on oireettomana, toiset ovat tietoisia herpeksen olemassa olosta kehossaan. Voi tarttua ensimmäisellä kerralla, voi olla tarrumatta tai sitten ei koskaan tiedä onko tarttunut, kun kaikki eivät oireile selvästi. Jos ihmiset uskaltavat harrastaa kaikenlaista seksiä heidän kanssa keillä huuliherpes, ei genitaaliherpeskään pitäisi olla ongelma. Varmasti suurin osa heistä, kun ei mitään suojaa käytä suuseksiä antaessaan tai saadessaan..

      Naiseen tosiaan kai yleensä tarttuu herkemmin. Tosin naisilta (kin) voi olla vaikea saada oikeaa diagnoosia, jos oireet ovat epämääräisiä.

      "Pelkään joka päivä, että saan kyseiseltä (jolla ei tietääkseni tautia ole) puhelinsoiton, että olen pilannut hänen elämänsä ja parisuhteensa! En kestäisi ajatusta, koska pidän kyseisestä miehestä kovasti." Et kai vaan varattua mennyt panemaan. Siitä saat kyllä kokeakin tunnon tuskia. Mikäli vastapuoli oli silloin varattu. Sori.

    • ota-iisistiM

      Ei ole pienintäkään aihetta suhtautua millään tavalla. Molemmat herpekset ovat aivan tavallisia. En ole edes kuullut, että joku rajottaisi suutelua tai suuseksiä herpeksen takia. Useimmille se ei edes tule mieleen, saati että sitten olisi kertomisen väärti. Melkein kaikki ovat saaneet tartunnan, mutta vain osalla se oirehtii.

      Jos vitussasi ei ollut rakkuloita, kun olit yhdynnässä miellyttävän miehen kanssa, ja hän nyt saa oireita ja hänen vaimonsa/tyttöystävänsä myös, on verrattomasti todennäköisempää, että jompikumpi heistä tai molemmat, ovat saaneet tartunnan jo kauan sitten. Virhe on vain siinä, että olet tehnyt numeroa tartunnastasi, joka on tosi yleinen.

      Herpes ei ole edes kunnollinen syy käyttää kondomia, sillä paljaan kyrvän kosketus paljaaseen vittuun on molempien kannalta verrattomasti ihanampaa.

      Edellisen vastaajan kanssa olen jyrkästi eri mieltä moraalikysymyksistä. Jos sinulla oli tilaisuus olla matkalla miellyttävän miehen kanssa, vaikka hän olisikin "varattu", on vähintään luonnollista, että harrastit hänen kanssaan kaikenlaista seksiä. Jos ette olisi harrastaneet, olisitte aika outoja. Seksi on ihanaa. Se ei ole aiheellinen aihe tuntea sen enempää morkkista kuin pelkojakaan. Se on herttaista vielä muistellessakin.

      Vast´edes toimi ihan samalla tavalla, mutta herpeksestä ei tarvitse mainita mitään. Ja jos tiedät, että kumppanillasi ei ole muita tarttuvia tauteja, vapaudu ottamaan ihan paljasta kyrpää suloiseen vittuusi. Samoin voitte harrastaa molemminpuolista suuseksiä. Hyvää jatkoa sinulle! Olet hyvä tyttö! :)

      • hyihelvetti

        Olipa kamala vastaus!


      • ota-iisistiM
        hyihelvetti kirjoitti:

        Olipa kamala vastaus!

        "hyivetti", siivoa kielesi, lopeta kiroilu.

        Aapee oli selvästi ahdistunut ilman aihetta. On tärkeätä saada turhat pelot ja ahdistukset oikeaan arvoonsa. Niitä meillä kyllä on liiaksi asti, ja moralistit nauttivat, jos saavat ihmisen rypemään syylisyydentunnossa. Asioita voi myös katsoa keveämmin, eikä kukaan mitään menetä, mutta olo on vapaampi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe