http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042919599539_uu.shtml
"– Oman ymmärrykseni mukaan käsisyvyyspommeihin ei olla jouduttu turvautumaan sitten kylmän sodan, Niinistö kertoo.
Varoituksen jäkeen toiminta pinnan alla päättyi.
Tällä hetkellä eduskunnassa ei ole toimivaa puolustusvaliokuntaa. Niinistö kertoo saaneensa henkilökohtaisesti informaatiota puolustusministeriltä ja puolustusministeriöstä.
Niinistö sanoo, ettei puolustusvaliokunnan puute vaikuta asian esitutkintaan, jota rajavartiolaitos suorittaa. Uusi puolustusvaliokunnasta järjestetään äänestys ensi tiistaina.
– Varmaan niillä main sitten alkaa jotain tietoa ollakin tästä havainnosta, Niinistö arvelee"
Haglund antoi PAINAVIA lausuntojaan eilen ylelle, Haglund epäili jotta ellei Helsingin edustalla merenpinnan alla liiku segelbåt, se voi olla jopa ubåt, siitä Haglund oli kuitenkin varma jotta kyllä se Venäläisten omistuksessa on ! Onneksi Suomen pulustusvoimien määrärahat riittivät vielä kolmeen käsigranuun, joilla Venäläiset karkoitettiin Helsingin aluevesiltä!
Onkohan tällä ubåt jahdilla nyt tarkoitus saada lisää euroja Suomen puolustusvoimien budjettiin? vai pantiinko jahti pystyyn näytösluontoisesti, jotta ei jäädä Ruotsalaisia hunommaksi vihollisten karkoittamiseksi? epäilyksiä herätti se jota ubååttia jahdattiin kovin matalilta rannoiltakin !
Ruotsin sukellusvene jahtihan päättyi toteamukseen, jotta ei siellä mitään sukellusvenettä ollutkaan, vaan kalastelevan swännin soutuvene, josta oli otettu jopa valokuva!
Late Lapista. SSSS Ry!
H. HAGLUND JAHTAA "SUKELLUSVENETTÄ"!
10
57
Vastaukset 10
- H_Moilanen
No jo illalla uutisissa kommodori sanoi, ettei äänen aiheuttaja ole biologista alkuperää eli kyseessä ei ole eläinten aiheuttama ääni. Tänä aamuna sanottiin , että ääninauhoituksia verrataan vuosien aikana kerättyyn ääniarkistoon ja muihin tietoihin. Että silleen.
- Valas_delfiini
Valas tai delfiini on eksynyt rannikolle. Joskus näitä tulee Tanskansalmesta Itämerelle.
Nyt vanhempi kapiukko ylen TV,ssä sanoi, jotta nyt aloitetaan tutkimukset pois sulkemisella, eli ensinnä todetaan jotta se ei ollut, purjevene, soutuvene, troolari eikä mikään muukaan kalastusalus ! Ja mikähän on sitten loppupäätelmä? onko se sama kuin Ruotsissakin? jotta ei olllut sukellusvene ännin nelimetrinen soutuvene !
Late Lapista. SSSS Ry!Onkos Late nyt Suomettunut, kun tuollaisia päästelee ? Tuolla havaintoalueella on muutama kymmenen metriä vettä ja siellä nuo esim. Venäläiset sukellusveneet mallia
Projekt 677 Lada ja Projekt 877 Paltus molemmat korkeudeltaan 6,5 m pystyvät hyvin operoimaan. Että silleen.höpöhöpö kirjoitti:
Onkos Late nyt Suomettunut, kun tuollaisia päästelee ? Tuolla havaintoalueella on muutama kymmenen metriä vettä ja siellä nuo esim. Venäläiset sukellusveneet mallia
Projekt 677 Lada ja Projekt 877 Paltus molemmat korkeudeltaan 6,5 m pystyvät hyvin operoimaan. Että silleen.Tuskin rannoilla on kymmeniä metrejä vettä! Turha siellä on sukellusveneitä jahdata !
Tosin jahtasivathan Ruotsalaisetkin ihan kunkunlinnan edustalta !
PS; kyllä minä Suomalainen olen !
Late Lapista. SSSS Ry!
- eihänsitävoitietää
Onko tämä merivoimien tekniikka nyt niin alkeellista Suomessa ja Ruotsissakin, ettei tuollaista nyt millään laitteilla laivasta nähdä - tuo on kyllä aika uskomaton tilanne.
Pitäisikö merivoimille järjestää kansalaiskeräys, että ne saisi ostaa semmoisen laitteen, jolla nyt näkisi meren syvyyksiin vähän tarkemmin - luulen, että niitä laitteita kyllä löytyy. Pikku kauko-ohjattava sukelluskamerakin voisi ajaa saman asian - onko Suomen puolustusvoimat tosiaan noin vähissä varoissa. Onhan kalastajillakin omat laitteensa, jolla näkevät kalojen oleilun.
Tämä on kyllä päivän paras vitsi: Merivoimat koputtelee tuntemattoman laitteen kylkeen ja kuuntelee ääniä; 'Mitä kieltä ne puhuu?' ..'En mie osaa venäjää, ni mie en tiiä.' Miltä se laite näyttää; 'Tää on vähän tämmönen pitkulainen ja siinä keskellä on joku koroke.', 'Onko se sukellusvene?' 'En mie tiiä, mie en oo koskaan nähny sukellusvenettä, miltä semmonen näyttää?'- Kuuntelu_AU
Ei se ole kuule ihan niin yksinkertaista se sukellusveneen paikantaminen. Jollain vedenalaisella kameralla voi pyyhkiä perseensä, luuletko että sillä näkee mitään itämeren kuravedessä... Käytössä oleva tekniikka on jo parasta mahdollista kyseiseen touhuun.
No nuo pennut eivät tiedä todellisuudesta yhtään mitään. Ne vain leikkivät ja elävät noissa tietokone pelien todellisuus maailmassa. Että silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551085- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 41588
- 49580
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19471kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459