Tuntuvatko Kolmekymppiset naiset teistä vanhoilta?

Havaintojani

Miehenä kysyisin tällaista että kun olen jo siirtynyt kolmenkympin rajapyykin yli jo hyvän aikaa sitten että tuntuuko teistä miehistä 30-vuotiaat naiset teistä vanhoilta?

Kavereihini kuuluu monia kolmekymppisiä miehiä samoin kuin työkavereihin ja kyllähän he miehivät ovat, mutta myös mielestäni aika "nuorekkaita" tai poikamaisia.

Osa naisistakin toki tällaisia ominaisuuksia vielä omaa, mutta iso osa tuntuu...vanhenneen ennen aikojaan.

Toki omalle ulkonäölle, habitukselle ja käytökselle jne. voi tulla sokeaksi jonka takia en uskalla pitää itseäni "nuorekkaana" ja kolmekymppisenä sellaista tuntuu typerältä todeta, mutta kun suurin osa naisista tuntuu huomattavan paljon vanhemmilta niin missä se vika oikein on vai onko tää ihan normaalia että naiset vanhenevat ennen miehiä?

Enkä puhu nyt pelkästään ulkonäöstä vaikka siitäkin se ilmenee. Toki on naisia jotka näyttää vielä todellakin nuorilta, mutta suurin osa vaikuttaa ainakin minulle suorastaan eri vuosikymmenellä syntyneiltä.

Ja se käytös!
Osa oikein tuo selkeästi esille kuinka aikuista sitä ollaan. Koko käytös on jäykistynyt ja "virallistunut" sekä tietynlainen tyttömäinen reippaus ja iloisuus on poissa.

Olen käynyt mm. treffeillä deitin kautta ja miettinyt missä vika, mutta kun oman ikäiset naiset eivät tunnu lainkaan omilta ja tietysti naiset itsekkin ovat todenneet ettei oikein homma toimi. Toki kiinnostuneitakin on ollut, mutta heidän elämänsä on tuntunut niin kaukaiselta omaani että on parempi ollut lopettaa. Joillakin on ollut esimerkiksi lapsi jne. ja itse tahtoisin ihan oikean pitemmän parisuhteen ennen mitään lapsia.

Ja jos jätetään ne "oot poikanen vielä ja nainen haluu Miehen" kommentit väliin. Olen kyllä ihan mies, välillä vaan mietin että olenko minä tosiaan näin nuori vai ikäiseni naiset jo noin vanhoja.

Onko muiden miesten mielestä tosiaan näin ja en puhu nyt tosiaan vain ulkonäöstä? En ole koskaan pitänyt itseäni nuorten naisten metsästäjänä mutta olen alkanut ajatella että ehkä tosiaan se 7 vuoden ikäero naisen ollessa siten nuorempi on se oikea.

Tietysti naisten mielipiteitä kuuntelen myös mielelläni.

57

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mememememmeme

Kuinkahan monta samantyyppistä aloitusta täällä on näitä "30v nainen on ruma"? Jos ei kiinnosta omanikäinen, niin sitten ei kiinnosta. Niin yksinkertaista se on. Aina on olemassa nuoria. Kaikki saa deittailla ketä haluaa

• Havaintojani

Kyse ei ollut ulkonäöstä.

Olen ollut oman ikäisten jopa neljä vuotta vanhempien naisten kanssa treffeillä, mutta oikeasti siitä tulee tunne että meidän välillä on vuosikymmen.

Mietin tässä onko minulta jäänyt kokematta ehkä jotakin (en ole ollut pitemmässä parisuhteessa), minulla ei ole lapsia jne. vai mistä se johtuu.

Johtuuko se että naiset yrittävät enemmän sopeutua oman ikäistensä naisten elämäänä jopa sinkkuina joten he omaksuvat erityisen "aikuismaista" käytöstä ja tavoitteita?

On totta että olen vapaa tapailemaan ketä tahdon. Niin aion tehdäkkin. Kiinnostunut vain mielipiteistä.

• ktahkgöhaö
        Havaintojani kirjoitti:

Kyse ei ollut ulkonäöstä.

Olen ollut oman ikäisten jopa neljä vuotta vanhempien naisten kanssa treffeillä, mutta oikeasti siitä tulee tunne että meidän välillä on vuosikymmen.

Mietin tässä onko minulta jäänyt kokematta ehkä jotakin (en ole ollut pitemmässä parisuhteessa), minulla ei ole lapsia jne. vai mistä se johtuu.

Johtuuko se että naiset yrittävät enemmän sopeutua oman ikäistensä naisten elämäänä jopa sinkkuina joten he omaksuvat erityisen "aikuismaista" käytöstä ja tavoitteita?

On totta että olen vapaa tapailemaan ketä tahdon. Niin aion tehdäkkin. Kiinnostunut vain mielipiteistä.

Minusta tässä on juuri se syy. Jos et ole kokenut nuorena vakavampaa parisuhdetta, sitä edelleen on siinä vaiheessa kuin teininä/parikymppisenä, ja haluaa kokea sen teinirakkauden. Itse nimittäin tunsin nuo fiilikset, osin tunnen edelleenkin, ja minä en kovin nuorena päässyt kokemaan vakavaa suhdetta ja ihanaa rakastumista ja rakkautta oman ikäisen kanssa. Myönnän, olen nainen, ja kyse minulla on sitä myöten siitä että omanikäiset saati vanhemmat miehet tuntuvat vanhemmilta kuin itse on. Mutta uskon kyllä että tämä on mahdollista ja todennäköistä sukupuolesta riippumatta. Se kokemus nuoresta rakkaudesta jää siis kokematta.

• ktahkgöhaö kirjoitti:

Minusta tässä on juuri se syy. Jos et ole kokenut nuorena vakavampaa parisuhdetta, sitä edelleen on siinä vaiheessa kuin teininä/parikymppisenä, ja haluaa kokea sen teinirakkauden. Itse nimittäin tunsin nuo fiilikset, osin tunnen edelleenkin, ja minä en kovin nuorena päässyt kokemaan vakavaa suhdetta ja ihanaa rakastumista ja rakkautta oman ikäisen kanssa. Myönnän, olen nainen, ja kyse minulla on sitä myöten siitä että omanikäiset saati vanhemmat miehet tuntuvat vanhemmilta kuin itse on. Mutta uskon kyllä että tämä on mahdollista ja todennäköistä sukupuolesta riippumatta. Se kokemus nuoresta rakkaudesta jää siis kokematta.

"Itse nimittäin tunsin nuo fiilikset, osin tunnen edelleenkin, ja minä en kovin nuorena päässyt kokemaan vakavaa suhdetta ja ihanaa rakastumista ja rakkautta oman ikäisen kanssa"

Miten niin et päässyt? Koska olet nainen, niin se oli varmasti ihan oma valintasi. Sano mielummin rehellisesti ettei tasoisesi miehet sinulle kelvanneet, sellaiset joihin sinulla oli mahdollisuus.

Mutta muuten hyviä ajatuksia. Jos on elänyt nuoruutensa ilman parisuhdetta, niin kyllä sitä jää kaipaamaan. Itse en ainakaan ole kovin innoissani perustamassa jonkun vanhan vauvakuumeisen naisen kanssa perhettä.

• kthkgöhaö
        super-atm kirjoitti:

"Itse nimittäin tunsin nuo fiilikset, osin tunnen edelleenkin, ja minä en kovin nuorena päässyt kokemaan vakavaa suhdetta ja ihanaa rakastumista ja rakkautta oman ikäisen kanssa"

Miten niin et päässyt? Koska olet nainen, niin se oli varmasti ihan oma valintasi. Sano mielummin rehellisesti ettei tasoisesi miehet sinulle kelvanneet, sellaiset joihin sinulla oli mahdollisuus.

Mutta muuten hyviä ajatuksia. Jos on elänyt nuoruutensa ilman parisuhdetta, niin kyllä sitä jää kaipaamaan. Itse en ainakaan ole kovin innoissani perustamassa jonkun vanhan vauvakuumeisen naisen kanssa perhettä.

Asuin maalla, oli ihan helkutin ujo ja erakko, koulukiusattu, enkä päässyt tilanteisiin, joissa olisin edes voinut tutustua ikäisiini nuoriin miehiin. Silloin ei ollut nettiä, se olisikin ollut ehkä pelastus. Ehkä...

• 1319

Osa ihmisistä todellakin jää "ikiteineiksi", ehkä kuulut tuohon sakkiin. Useinhan näkee näitä 50-60 vuotiaita "teinimiehiä" (joskus jopa naisiakin).
      Tuossa henkisesti teiniksi jämähtämisessä on se huono puoli, että silloin on turha havitella mitään pitempää parisuhdetta. Katsos, kun se kumppani vanhenee joka tapauksessa, vaikka olisikin sinua 7-vuotta nuorempi. Koska itse koet itsesi kakskymppiseksi(vai alle?) vielä kuuskymppisenäkin, niin ei se nuorempi nainen sinua sytytä enää sen jälkeen, kun tiedät hänen täyttäneen 30. Altä kolkymppiset naiset taas harvoin kiinnostuvat keski-ikäisistä sedistä, vaikka nämä kuinka teinejä mielenlaadultaan olisivat.

• Havaintojani

Vastaan tähän lyhyesti:
        "Ja jos jätetään ne "oot poikanen vielä ja nainen haluu Miehen" kommentit väliin. Olen kyllä ihan mies, välillä vaan mietin että olenko minä tosiaan näin nuori vai ikäiseni naiset jo noin vanhoja."

Joten en ole ikiteini ja sinä olet huono lukemaan sekä vitun tyhmä. Ok?

Hyvä.

Onko kenelläkään muulla kuin päälle kolmekymppisillä ämmillä alapäähänsä katkerina krampin saaneilla mitään mielipidettä asiaan?

• cekfncoe
        Havaintojani kirjoitti:

Vastaan tähän lyhyesti:
        "Ja jos jätetään ne "oot poikanen vielä ja nainen haluu Miehen" kommentit väliin. Olen kyllä ihan mies, välillä vaan mietin että olenko minä tosiaan näin nuori vai ikäiseni naiset jo noin vanhoja."

Hyvä.

Onko kenelläkään muulla kuin päälle kolmekymppisillä ämmillä alapäähänsä katkerina krampin saaneilla mitään mielipidettä asiaan?

Sun asenne ja kielenkäyttö on kuin suoraan yläasteelta. Ei ihme, et naiset ympärillä tuntuu vanhoilta. :D

Mites on muuten henikisen kehityksen laita? Mitkäs on sun aikuiselämän tärkeimmät elämäntapahtumat? Miten ne on muuttaneet sua ihmisenä?

• Havaintojani
        cekfncoe kirjoitti:

Sun asenne ja kielenkäyttö on kuin suoraan yläasteelta. Ei ihme, et naiset ympärillä tuntuu vanhoilta. :D

Mites on muuten henikisen kehityksen laita? Mitkäs on sun aikuiselämän tärkeimmät elämäntapahtumat? Miten ne on muuttaneet sua ihmisenä?

"Sun asenne ja kielenkäyttö on kuin suoraan yläasteelta. Ei ihme, et naiset ympärillä tuntuu vanhoilta. :D "

No mitä ihmettä tuollaiseen typeryyteen olisi pitänyt vastata?
        Ainakin olen yläasteen käynyt loppuun kun osaa lukea ja ajatella. Sitä sinusta ei voi ainakaan sanoa.

"Mites on muuten henikisen kehityksen laita? Mitkäs on sun aikuiselämän tärkeimmät elämäntapahtumat? Miten ne on muuttaneet sua ihmisenä?"

No mitäs vittua se sulle oikeastaan kuuluu? (ketjussa jossa keskustellaan 30-vuotiaista naisista)
        Entäs sinun?
        Miksi tämä aihe tuntuu sinusta noin pahalta?
        Tunnetko kitkeryyttä aiheesta?
        Miksi mummouduit noin nuorena?

• Ex--PUA
        Havaintojani kirjoitti:

Vastaan tähän lyhyesti:

Hyvä.

Hyvä vastaus. :D.

Juttuna on se, että MA:si tasoittuu iän myötä, jolloin matchaat naisen kanssa paremmin, joka on nuori.

Tätiytyminen on epäseksikästä, ja käytetty nainen vähemmän sopiva parisuhteeseen.

Unohtamatta, että nuorempi nainen voi myös mennä jopa kypsyydessä tälläisen kitkerän tädin ohitse.

• 1319
        Havaintojani kirjoitti:

"Sun asenne ja kielenkäyttö on kuin suoraan yläasteelta. Ei ihme, et naiset ympärillä tuntuu vanhoilta. :D "

No mitä ihmettä tuollaiseen typeryyteen olisi pitänyt vastata?
        Ainakin olen yläasteen käynyt loppuun kun osaa lukea ja ajatella. Sitä sinusta ei voi ainakaan sanoa.

"Mites on muuten henikisen kehityksen laita? Mitkäs on sun aikuiselämän tärkeimmät elämäntapahtumat? Miten ne on muuttaneet sua ihmisenä?"

No mitäs vittua se sulle oikeastaan kuuluu? (ketjussa jossa keskustellaan 30-vuotiaista naisista)
        Entäs sinun?
        Miksi tämä aihe tuntuu sinusta noin pahalta?
        Tunnetko kitkeryyttä aiheesta?
        Miksi mummouduit noin nuorena?

Jestas mitä teiniangstia!
        Vaikuttaa tosiaankin siltä, että olet mielenlaadultasi jämähtänyt ikiteiniksi. :D

• tarviitko.halin
        1319 kirjoitti:

Vaikuttaa tosiaankin siltä, että olet mielenlaadultasi jämähtänyt ikiteiniksi. :D

Onko sulla paha olla, kun kiusaat kaikkia ?! Ootko halia vailla ?

• eikannatavälittää
        1319 kirjoitti:

Taitaa olla expullan joku palstapersoona. Samanlaista teinivänkäämistä.

• naurettavapalstamies
        Ex--PUA kirjoitti:

Hyvä vastaus. :D.

Juttuna on se, että MA:si tasoittuu iän myötä, jolloin matchaat naisen kanssa paremmin, joka on nuori.

Tätiytyminen on epäseksikästä, ja käytetty nainen vähemmän sopiva parisuhteeseen.

Unohtamatta, että nuorempi nainen voi myös mennä jopa kypsyydessä tälläisen kitkerän tädin ohitse.

Monellako nimimerkillä jauhat täällä tätä samaa saastaa päivästä toiseen. En ole palstaillut kuukausiin, tauko tekisi ikiteinisedillekin hyvää..

• väh5vvanhempia

"...iso osa naisista tuntuu vanhenneen ennen ailojaan."

Olisiko syynä yksinkertaisesti se, että naiset valehtelevat ikänsä?

• Havaintojani

Kyse ei ole pelkästään nettideitistä.

Mm. työpaikoilla olen järkyttynyt kun olen kuullut joidenkin naisten iän.
        Samoin tuttavanainen esitteli minut kaveripiirilleen tässä vähän aikaa sitten ehkä mielessä yrittää saada minut yhteen jonkun heistä kanssa...tai sellainen fiilis tuli, voin olla väärässäkin.

Mielestäni tämä tuttavanainen on aikalailla "ikäiseni" ollen muutaman vuoden nuorempi. Mutta pari hänen kolmekymppistä ystäväänsä jotka siis olivat lähempänä minun ikääni tuntuivat vanhoilta, siis ihan oikeasti vanhoilta.

Arvostan jos nainen on rauhallinen, mutta nämä tuntuivat ihan tätösiltä minuun verrattuna ja edelleen en usko sen liittyvän esimerkikisi ulkonäköön sinällään kun toinen oli hoikka sekä varsin nätti ja toinen pyöreä.

Mietin että tulevatko naiset tietoisemmaksi jotenkin yhtäkkiä ajan kulumisesta ja menettävät jonkin rentoutensa esimerkiksi toimiessaan työelämässä sekä sosiaalisissa piireissä joka yhdessä ulkonäön valjuuntumisen kanssa johtaa tähän efektiin.

Miksi vastaavaa ei tapahdu niin herkästi miehille?

• ihanvakavavastaus
        Havaintojani kirjoitti:

Kyse ei ole pelkästään nettideitistä.

Mm. työpaikoilla olen järkyttynyt kun olen kuullut joidenkin naisten iän.
        Samoin tuttavanainen esitteli minut kaveripiirilleen tässä vähän aikaa sitten ehkä mielessä yrittää saada minut yhteen jonkun heistä kanssa...tai sellainen fiilis tuli, voin olla väärässäkin.

Mielestäni tämä tuttavanainen on aikalailla "ikäiseni" ollen muutaman vuoden nuorempi. Mutta pari hänen kolmekymppistä ystäväänsä jotka siis olivat lähempänä minun ikääni tuntuivat vanhoilta, siis ihan oikeasti vanhoilta.

Arvostan jos nainen on rauhallinen, mutta nämä tuntuivat ihan tätösiltä minuun verrattuna ja edelleen en usko sen liittyvän esimerkikisi ulkonäköön sinällään kun toinen oli hoikka sekä varsin nätti ja toinen pyöreä.

Mietin että tulevatko naiset tietoisemmaksi jotenkin yhtäkkiä ajan kulumisesta ja menettävät jonkin rentoutensa esimerkiksi toimiessaan työelämässä sekä sosiaalisissa piireissä joka yhdessä ulkonäön valjuuntumisen kanssa johtaa tähän efektiin.

Miksi vastaavaa ei tapahdu niin herkästi miehille?

Joskus on pakko kasvaa aikuiseksi. Tyttömäistä innostusta on hankala pitää yllä työelämän pyörteistä väsyksissä ja muissa velvollisuuksissa esim.äitinä. Jonkun se vastuu on otettava omasta elämästään, jos esim miehestä ei ole vastuun jakajaksi. Liian usein ikinuorimiehet eivät edes tahdo aikuistua, perustaa perhettä ja jakaa ihan oikeasti elämää toisen kanssa. Irrallisen ja vapaan teinisuhteen pauloihin jääminen on huoletonta ja vastuuvapaata. Eiköhän ¨myös nuo nuoruuteen kuuluvat extemporejutut ja esim baariremuamiset sun muut hullutukset ole ihan terveellistäkin jättää ajoissa minimiin elämässä. Ikävä kyllä osa miehistä jaa ikinuorekkaina nahkatakeissaan baarireissuille sun muille extemporereissuille.

• LapsetonNainen

Olen 35-vuotias nainen ja suhteessa 42-vuotiaan miehen kanssa. Koen, että olemme samassa elämänvaiheessa, kummallakin jo elämänkokemusta takana siitä miten asiat eivät aina suju niin kuin on suunnitellut. Ja miten siitä jatketaan eteenpäin.

Omanikäiseni miehet, varsinkin ne joiden elämässä ei ole tapahtunut mitään suurta muutosta missään vaiheessa, ovat henkisesti aivan 20-vuotiaan tasolla. Elämän helppous todellakin näkyy. Jonkun mielestä varmaan hyvällä tavalla, toisten mielestä vähemmän hyvällä. Omasta mielestäni ei sellaisista ole aikuisille naisille kumppaneiksi. Kokematon (enkä nyt puhu seksuaalisuudesta) ei osaa kulkea kokeneemman rinnalla.

Mutta joo, vastoinkäymiset ja suuren vastuun kantaminen (muukin kuin lapset, itselläni ei ole niitä) todella vanhentavat ja rauhoittavat. Oppii arvostamaan yksinkertaista hyvää elämää. :)

• Havaintojani

Hmmm, en viitsi puhua itsestäni taaskaan vaikka tekisi mieli hieman kommentoida tuota "vastoinkäymisiä ja suurta vastuun kantamista", mutta sen verran kavereistani että ainakin he ovat kokeneet kaikenlaista eivätkä ole menettäneet nuoruuden raikkauttaan.

"ovat henkisesti aivan 20-vuotiaan tasolla"

Ajattelet aika suuria itsestäsi ja omasta henkisestä tasostasi.
        Mitä olisi ajatellut jos olisin sanonut että
        "Omanikäiseni naiset, varsinkin ne joiden elämässä on tapahtunut suurta muutosta monessakin vaiheessa, ovat henkisesti ja fyysisesti aivan 60-vuotiaita"

"Omasta mielestäni ei sellaisista ole aikuisille naisille kumppaneiksi. Kokematon (enkä nyt puhu seksuaalisuudesta) ei osaa kulkea kokeneemman rinnalla. "

Mistä lähtien kokemus tekee ihmisestä jäykkiksen ja vanhentaa ennen aikaisesti?

Olen oppinut omien kokemusteni kautta että aina täytyy haastaa itseään uusilla näkemyksillä jotka johtavat uusiin elämyksiin tai jämähtää paikoilleen.
        Siitäkö siinä on kyse?

Te, vanhenevat naiset arvostatte yksinkertaista vanhenemista ja rauhoittumista ja me nuorekkaat miehet jotain muuta jopa tuon vastakohtia?

• LapsetonNainennn
        Havaintojani kirjoitti:

Hmmm, en viitsi puhua itsestäni taaskaan vaikka tekisi mieli hieman kommentoida tuota "vastoinkäymisiä ja suurta vastuun kantamista", mutta sen verran kavereistani että ainakin he ovat kokeneet kaikenlaista eivätkä ole menettäneet nuoruuden raikkauttaan.

"Omanikäiseni naiset, varsinkin ne joiden elämässä on tapahtunut suurta muutosta monessakin vaiheessa, ovat henkisesti ja fyysisesti aivan 60-vuotiaita"

"Omasta mielestäni ei sellaisista ole aikuisille naisille kumppaneiksi. Kokematon (enkä nyt puhu seksuaalisuudesta) ei osaa kulkea kokeneemman rinnalla. "

Olen oppinut omien kokemusteni kautta että aina täytyy haastaa itseään uusilla näkemyksillä jotka johtavat uusiin elämyksiin tai jämähtää paikoilleen.
        Siitäkö siinä on kyse?

Te, vanhenevat naiset arvostatte yksinkertaista vanhenemista ja rauhoittumista ja me nuorekkaat miehet jotain muuta jopa tuon vastakohtia?

Onnea naisenetsintään teille nuorekkaille miehille. :D Meille vanheneville naisille kun riittää mukavasti vanhenevia miehiä.

• Havaintojani
        LapsetonNainennn kirjoitti:

Onnea naisenetsintään teille nuorekkaille miehille. :D Meille vanheneville naisille kun riittää mukavasti vanhenevia miehiä.

Okei, ei siinä mitään.

• nainennnnnnnnn
        Havaintojani kirjoitti:

Siitäkö siinä on kyse?

Joo tajuun mikä tän aloittajan ongelma on. Sil on tyhjä pää ei oo koskaan äiti jääny traktorin alle tai menny luottotiedot tai tippunu rotkoon tai maannu sairaalassa. Jos mies on siis 30v asti eläny sisäsiistiä helppoa elämää, ei ole mikään ihme jollei itse ole kypsä ja näin ollen tule kypsien naisten kanssa toimeen. Naisista usein ne epäkypsät on hiljaa, varsinkin vanhetessa (->22v) tyhjäpäiset eli vähän kokeneet naiset on varsin noloja. Miehistä nyt aina voidaan sanoa et pojat on poikia ja sen takia aloittajakaan ei kerro muuta kuin olevansa tyhmä. Kiva ja tyhmä poika.

• sulla.on.pipi.päässä
        nainennnnnnnnn kirjoitti:

Joo tajuun mikä tän aloittajan ongelma on. Sil on tyhjä pää ei oo koskaan äiti jääny traktorin alle tai menny luottotiedot tai tippunu rotkoon tai maannu sairaalassa. Jos mies on siis 30v asti eläny sisäsiistiä helppoa elämää, ei ole mikään ihme jollei itse ole kypsä ja näin ollen tule kypsien naisten kanssa toimeen. Naisista usein ne epäkypsät on hiljaa, varsinkin vanhetessa (->22v) tyhjäpäiset eli vähän kokeneet naiset on varsin noloja. Miehistä nyt aina voidaan sanoa et pojat on poikia ja sen takia aloittajakaan ei kerro muuta kuin olevansa tyhmä. Kiva ja tyhmä poika.

helkamaista kiusaamista ja oman itsensä esiin nostamista jopa siinä määrin että haukutaan kunnollisia naisia oikein kunnolla. sulla on päässä pipi, kysymys kuuluu onko se korjattavissa?

• ätmel

Ainakin noiden palstalla pyörivien nettideittimainoksien perusteella kolmeakymppiä lähestyvät naiset näyttävät vanhemmilta kuin minä. 24 ikävuoden hujakoilla olevat tuntuvat olevan lähempänä omaa "ikää".

Moni nainen tuntuu hieman rupsahtavan olemukseltaan siinä 27-30 -vuotiaana.

• plaaaahhhhhh

Jos sinusta tuntuu että yli 30-naiset ovat liian vanhoja, niin ne luultavasti ovat. Mitäpä jos keskittyisit niihin alle 30 vuotiaisiin ja antaisit niiden "vanhusten" elää miten parhaaksi näkee. Mitäpä tuota enempää vatvomaan.

• Havaintojani

Niin, mitä suotta asiasta keskustella tai sitä kommentoida Internet-keskustelupalstalla.
        Sehän on ihan typerää!

Sori jos minulla on muutama aivosolu enemmän asioita ajattelemaa (=vatvomaan) kun kaltaisellasi yksinkertaisella otuksella.

• plaaaahhhhh
        Havaintojani kirjoitti:

Niin, mitä suotta asiasta keskustella tai sitä kommentoida Internet-keskustelupalstalla.
        Sehän on ihan typerää!

Sori jos minulla on muutama aivosolu enemmän asioita ajattelemaa (=vatvomaan) kun kaltaisellasi yksinkertaisella otuksella.

Aloit sitten solvaamaan... No anteeksi sitten kun ilmaisin oman mielipiteeni.

• suurtadraamaamäsuutunnyt
        Havaintojani kirjoitti:

Sehän on ihan typerää!

Huomaan, et otat tosi herkästi nokkiisi kaikesta mitä sulle sanotaan. Ootko parisuhteessakin tuollainen draama queen? Sopivan temperamenttinen nuori nainen olis sulle hyvä, voisitte sit draamailla yhdessä keskenänne. :D

• Havaintojani
        suurtadraamaamäsuutunnyt kirjoitti:

Huomaan, et otat tosi herkästi nokkiisi kaikesta mitä sulle sanotaan. Ootko parisuhteessakin tuollainen draama queen? Sopivan temperamenttinen nuori nainen olis sulle hyvä, voisitte sit draamailla yhdessä keskenänne. :D

Koska te olette niin vitun tyhmiä!

Ei tässä kukaan ole suuttunut vaan tuhlaatte aikaa.

Mitä järkeä on kommentoida asiaa:
        -sillä tavoin joka jo selvitettiin aloituksessa (ulkonäkö)
        -valitus että miksi taas tällainen aihe
        -väkinä siitä että aloittaja on ikiteini jne.
        -höpötys että tämä on turha keskustelun aihe Internet-keskustelupalstalla

Jos ette halua osallistua keskusteluun niin mitä ihmettä teette täällä? Odotatteko että olen vain hiljaa ja kiltisti otan teidän haukut tai "ihan turha ketju" kommentit vastaan?

Nyt vähän järkeä.

• 103
        Havaintojani kirjoitti:

Koska te olette niin vitun tyhmiä!

Ei tässä kukaan ole suuttunut vaan tuhlaatte aikaa.

Mitä järkeä on kommentoida asiaa:
        -sillä tavoin joka jo selvitettiin aloituksessa (ulkonäkö)
        -valitus että miksi taas tällainen aihe
        -väkinä siitä että aloittaja on ikiteini jne.
        -höpötys että tämä on turha keskustelun aihe Internet-keskustelupalstalla

Jos ette halua osallistua keskusteluun niin mitä ihmettä teette täällä? Odotatteko että olen vain hiljaa ja kiltisti otan teidän haukut tai "ihan turha ketju" kommentit vastaan?

Nyt vähän järkeä.

Voi voi sinua pikku Draama Queeniä! :D
        Teiniangstiaan elävät 16-vuotiaat olisivat varmaan sinulle sopivaa seuraa. Useimmat heistä vain pitävät sinun ikäisiäsi vanhoina setinä (ikä valitettavasti näkyy naamasta, vaikka muuten teinistä kävisitkin).

• miksi.sulla.on.paha.olla
        103 kirjoitti:

Voi voi sinua pikku Draama Queeniä! :D
        Teiniangstiaan elävät 16-vuotiaat olisivat varmaan sinulle sopivaa seuraa. Useimmat heistä vain pitävät sinun ikäisiäsi vanhoina setinä (ikä valitettavasti näkyy naamasta, vaikka muuten teinistä kävisitkin).

Ootko helka vai joku muu kenellä on järjetön läheisyyden kaipuu ? Voi sinua pientä, tarvitsisit nyt jonkun vierelle . :(

• Kyllähän se totta on. Naiset aikuistuu ja kypsyy nopeammin, myös henkisesti.

Tiedän monia parisuhteita, jossa mies ei ole ikinä oikein kasvanut aikuiseksi vaan on yksi lapsi oikeiden lapsien joukossa. Mies kiukuttelee, pitää mykkäkoulua, odottaa kehuja antamatta niitä itse. Nainen huolehtii, muistuttaa, suunnittelee ja mies ei tee mitään. Toki tekee töitä, mutta sellainen oma-aloitteinen tekeminen ei onnistu.

Tämä erityisesti niiden miesten kohdalla, jotka ovat siirtyneet suoraan kotoa asumaan yhdessä naisen kanssa.

Ulkonäöllisesti en oikein osaa sanoa, että jompi kumpi vanhenee nopeammin. Ehkä siinä mielessä olet oikeassa, että naiset seuraavat usein muotia enemmän, kun taas monet miehet jämähtävät siihen poikavuosiensa lookiin ja sen takia ajattelevat olevansa nuorekkaita.

Miehille ikä on kuitenkin usein armeliaampi siinä mielessä, että jos ei pahasti liho, niin monien vanhenemisen piirteiden ajatellaan olevan miehekkäitä.

Niinhän sitä sanotaan, että miehet ovat ikuisia pikkupoikia.

• ätmel

Lipilipilipilipilipsis, sanoi aisurin kieli.

• ciwdjvoiwj

Tiedän useita tuollaisia, ei kiitos mieslasta mulle.

• Havaintojani

Samaan kategoriaan kuin aiemmat viestit "osa miehistä on pikkupoikia" blah-blah

Vitun ääliö. Jos et BEM osaa lukea aloitusta niin mitä vittua teet ketjussani?

Hanki pallit ja ole mies. Sitten hanki aivot.

Kiitos, painu vittuun.

• En viitsi edes kommentoida sen paremmin, mutta jotenkin niin outo tuo kirjoituksesi, siitä paistaa tiettyjä asioita läpi ja pahasti, ei ollenkaan hyväntahtoinen kirjoitus, eikä myöskään tasa-puolinen, nega sävytteinen teksti tietylle persoona tyypille niin tyypillinen.

• Havaintojani kirjoitti:

Kiitos, painu vittuun.

Mikä oli todistettava...
        Kun et saanutkaan havaintojasi myötäilevää tekstiä, alkoi kiukuttelu tai niin kuin ExPua sanoisi henkilöhyökkäys ja shaming language.

Luin nyt sinun tekstisi huolellisesti läpi ja löysin kaksi kysymystä joihin vastaan tässä, ettet ahdistuisi uudestaan

1.Olen kyllä ihan mies, välillä vaan mietin että olenko minä tosiaan näin nuori vai ikäiseni naiset jo noin vanhoja.

Hyvin vaikea sanoa sinusta näin lyhyen palstatuttavuuden perusteella, mutta pohdin, aiemmassa tekstissäni, miksi naiset saattavat tuntua vanhemmilta.

2.Onko muiden miesten mielestä tosiaan näin ja en puhu nyt tosiaan vain ulkonäöstä?

Aiemmassa tekstissäni tosiaan tätä aihetta pohdin ja tulin lopputulokseen, että asia on juuri kuten sanoit. Se että on henkiseltä iältään nuorempi ei ole pelkästään positiivinen asia.

Sanottakoon vielä, että tällä hetkellä tapailen itseäni 12 vuotta nuorempaa naista, juurikin noiden mainitsemiesi syiden takia. joten oma henkinen kehitykseni saattaa olla vielä enemmän jälkeenjäänyttä kuin miehillä keskimäärin.

• nauraahekotan
        Havaintojani kirjoitti:

Kiitos, painu vittuun.

Vedät turhan herkästi herneitä nekkuun kun joku on eri mieltä kanssasi. Halusit haukkua yli kolmekymppisiä naisia ja olet niin tehnyt. Vieläkö päätä puristaa että yli kolmekymppiset eivät sinusta kiinnostu etkä sinä ilmeisesti heistä? Hauku nyt koko ketju täyteen kun sulla on noin paha olla kypsemmistä naisista. Hauku samalla oma sukusi naisia, äitiä ja mummoja mukaanlukien.
        Sä olet jämähtänyt teiniasteelle useamman mielestä vaikka kuinka haluaisit olla muka "aikuinen mutta nuorekas". Nauran sulle.

• siinäjttvastaus

Ehdotus: Seurustelu nuoren naisen kanssa? Paitsi että ei hänkään vanhenematon tietysti ole.

• Havaintojani

Tiedän.

Niin aion tehdäkkin.
        Ajattelin vain että tätä olisi voinut pohtia että onko vikaa esimerkiksi minussa tai mistä tämä ilmiö johtuu. Esimerkiksi siten kun ei kosketa pelkästään minua vaan monia muitakin miehiä jotka ovat huomanneet saman.

Mutta anteeksi ny ihan vitusti kun yritin tehdä tänne aloituksen ihan pohtimalla.

Joo, olen kyllä ihan aikuinen mies ja osaan pyyhkiä oman perseeni.
        Ihmettelen vain naisten muutosta kolmekymppiseksi tullessa jopa niiden joilla ei ole perhettä jne. että mistä se johtuu.

NEWSFLASH
        Henkistä kehitystä ei ole olemassa. Voi olla että se 17-vuotias on kokenut jotain sellaista joka on saanut hänet ymmärtämään jotain tärkeää ja tiedostamaan asioita kuin asioihin jämähtänyt, statuksen nimeen ja vanhenemiseensa tyytynyt 30-vuotias tai vanhempia eukko koskaan pystyy.

Hauskaa vappua!

*etsii poistumistietä....."

• vapun-aikaa

Ei taida onnistua kun kuulostat noin vittuuntuneelta. Rauhotu nyt hyvä ihminen ja mene juomaan simaa ja syömään munkkeja!

• 16plus8

Totta hemmetissä kolmikybänen mies tuntee itsensä nuoreksi ja viriiliksi. Nehän ovat miehen parhaat vuodet! Poikamaisen ulkomuodon tilalle on tullut viimeinkin mies. Itseluottamusta on tullut lisää, rahaa on käytettäväksi. Ja jos on pitänyt itsestään huolta niin kroppakin on kunnossa. Hiukset ja hampaatkin vielä päässä.

Nauti!

• Ex--PUA

Juuri näin. Tuo on parhaiden miehuusvuosien aikaa.

Ongelmana on se, että kurpat yrittävät siirtää oman ikäkriisinsä miehiin, ja joskus onnistuvatkin siinä.

Minä päätin olla uskomatta, ja päädyin peuhaamaan vähän reilu 20 v naisen kanssa.

Tästä voi päätellä jotain. :)

• masterpatzer

Kyllä.

Mies:

http://teezeria.com/images/designs/VOLUME_KNOB-BLACK-320img_23.png

Nainen:

http://www.joytime.org/wp-content/uploads/2014/01/on-off-switch.jpg

Kyse taitaa olla biologiasta. Nainen kypsyy nopeammin, mutta hedelmällinen aika on lyhyempi. Naisen elämä on vaiheittaista; yhdestä vaiheesta siirrytään toiseen melko nopeasti. Nyt eletään opiskelijaelämää, nyt siirrytään työelämään, nyt ollaan mameja, kolmen sekunin kuluttua tätejä.

Muistan itsekin kuinka parikymppisenä tuntui siltä että naisilla oli hirveä meno päällä koko ajan; piti hankkia kokemuksia, bailata, matkustaa, kokea erilaisia tunteita, jne. Jossain vaiheessa huomasin että nanosekunnissa oman ikäisten naisten henkiseen ikään tuli 20v lisää, siitä huolimatta että olin iän karttuessa itsekin rauhoittunut entisestään.

Tuota ikuinen poika-argumenttia en allekirjoita. Tämä kortti vedetään hihasta kun miehet, pirulaiset, kieltäytyvät elämästä koko elämäänsä naisten määrittelemän aikataulun mukaisesti. Ainakin itse käyn töissä, hoidan sekä miesten että naisten työt itse, en ryyppää enkä rällää usein, jne. Ihan normaalia aikuisen elämää - vaikka pidänkin useimpia ikäisiäni naisia melko tylsinä.

Ei toki pidä yleistää. Poikkeuksia löytyy vaikka kuinka, jos vähän katselee ympärilleen ;)

• Mies_32v

Olen 32-vuotias mies, ja miettinyt samansuuntaisia asioita kuin aloittajakin. Kyse ei mielestäni ole siitä, onko kasvettu aikuiseksi, vaan jostakin muusta. Itse saattaisin kutsua sitä tätimäistymiseksi, vaikka myönnän, että se ei välttämättä ole kovin nätti ilmaus. Tätimäisyydellä tarkoitan lähinnä vastakohtaa tyttömäisyydelle. Mielestäni kumpikaan noista ei ole tyylin ja käytöksen osalta juurikaan sidottu ikään, vaan kyse on enemmänkin asenteesta ja omista valinnoista.

Tätimäinen nainen viestittää sanattomasti, että yllätykset elämässä eivät välttämättä ole tervetulleita, ja että hän ei mielellään muuttaisi elämässään juuri mitään, mikä ei välttämättä ole hyvä lähtökohta uudelle parisuhteelle. Hän saattaa etsiä vaikkapa parisuhdetta, mutta se ei juuri näy olemuksesta, joka on jotenkin virallinen.

Tyttömäisellä naisella on seikkailunhalua. Hän voi tietää hyvinkin, mitä etsii, eikä ole enää kiinnostunut kokeiluista ja "juoksuista", mutta hän on avoin elämän tarjoamille satunnaisille mahdollisuuksille.

• Mies32veee

Ei, edelleenkään. Kun 16-vuotiaana sain yli 30-vuotiasta olin tulessa.

Mun aivoilla ja sydämelläni pärjään kyllä hieman yli menneiden ikien ja painojen kanssa. Se mitä on nyt ja tyyliin mua kohtaan on ne täär...zzzz jaksanu taaskaan kirjoittaa.

Haistapa vaikka vittu sitten. :D :)

• tatjajtaä

Aloittaja kuulostaa samalta kuin taannoin täällä samalla palstalla aloituksen tehnyt tyyppi. Joko siis sama tai sitten täällä on todella samasta puusta veistettyjä tyyppejä! En nyt tarkkaan muista sen aloituksen sisältöä, johon viittaan, mutta jotain siinä oli siitä että mikä naisissa on vikana kun ei täydellistä löydy. Samalla tavalla kuitenkin loukkaantui, hyökkäsi, kirosi ja solvasi todella teinimäiseen tapaan joka ikistä vastaajaa, jolla oli jotain muuta sanottavaa kuin myötäily. Tyypillistähän tällainen vastailu yleensäkin netissä anonyymina on useille, mutta harvemmin näin selkeästi tulee toinen aloitus mieleen. Ja harvemmin reippaasti yli kolmekymppinen enää näin epäkypsästi suhtautuu ja provosoituu. Ehkä tässä jotain selitystä siihenkin että muut omanikäiset tuntuvat kypsemmiltä. He ovat.

• Havaintojani

Ei, He ovat vain vanhoja.
        Eivät kypsempiä, aikuismaisempia.

Vaan tylsempiä, jäykempiä, jämähtäneimpiä, luovuttaneempia, läskimpiä jne. jne.

Hyvä että aloitukseni kuulostaa samalta kuin jonkin toisen aloitus. Sitten en ole ajatukseneni yksin.

"Samalla tavalla kuitenkin loukkaantui, hyökkäsi, kirosi ja solvasi todella teinimäiseen tapaan joka ikistä vastaajaa, jolla oli jotain muuta sanottavaa kuin myötäily. "

Pelkkä rössötys aiheesta vastaamatta itse aloitukseen vaikkapa kriittisesti saa aikaiseksi vastaavan vastauksen.

Yrität pikkuneiti vittuilla minulle ja minä vittuilen sinulle. Älä esitä kypsää. Olet ihan pentu vastauksinesi jossa viittaat vain teinimäisyyteen.
        Jos et osaa analysoida aloitusta tai käydä järkevää keskustelua, edes täällä niin hei jäta pikkuneiti tämä älykkäämmille, kuten nuoremmille tai vaikkapa miehille.

Auts.

• fgdgdgd

Minä ymmärrän mistä aloittaja puhui, olen miettinyt ihan samaa. Aikoinaan deittimaailmassa pyörineenä oman ikäiset naiset vaikuttivat jotenkin vanhemmilta kuin itse olin. Osa voi tietysti olla itsepetosta, ei vain huomaa peilistä että onhan tuota ikää tullut itsellekin. Mutta myös henkisellä tasolla nuo naiset ovat jotenkin tätiytyneet ja tylsistyneet, tuntui että kolmekymppistä naista luulisi viisikymppiseksi jos ei ikää tietäisi. Onhan vanhenemisessa toki paljon yksilöllisiä tekijöitä ja elintapatekijöitä, esim. tupakointi vanhentaa ennenaikaisesti.

• Havaintojani

En puhunut aloituksessa siitä että 30-vuotias vaikuttaisi ihan 50-vuotiaalta, mutta eri vuosikymmen tulee mieleen.

Aivan kuin naisille olisi tapahtunut jotakin tai tapahtuisi juuri tuossa 30-vuotiaana.

Uskon että minullakin on "ikää tullut" ja olen kaukana jostakusta joka haluaisi olla minkäänlainen "setämies", mutta minkä sitä sille mahtaa että oman ikäisten kanssa miettii tällaisia asioita?

• huomioitahuomioita

No riippumatta sukupuolesta ihmiset omaksuvat tietynlaisia käytösmalleja ja asenteita läheisiltään jne. Osa vaikuttaa luontevilta, toiset taas vähän päälle liimatuilta. Itse olen pohtinut sitä, että väestön vanhetessa nuorten "ääni" katoaa ja enemmistönä olevan vanhemman sukupolven roolimallit läpäisevät kulttuurimme. En tiedä onko tämä vain hyvä asia. Poikkeuksiakin on vanhemmissa ihmisissä, mutta vähemmistönä. Ukkoutuminen ja akkautuminen on Suomen kohtalo.

• Havaintojani

Minulle on tullut mieleen se että naisten malli käyttäytyä juuri kuten esitin on tietyllä tavalla vain omaksuttua siitä ympäristöstä (toisilta naisilta, ehkä työpaikalta) jossa henkilö on tai että miten kuvitellun 30-vuotiaan tulisi olla.

Itse näkisin ongelmana myös sen että osa naisista vaikuttaa luovuttavan 30-vuotiaana että ei ole enää nuori joten hänen ei tarvitse pitää enää huolta ulkonäöstään esimerkiksi, mutta olla kiinnostunut tietyistä asioista jotenkin automaattisesti

• nelikymppinennn

Samanlaisia tuntemuksia omanikäisistä miehistä. Nuoremmat miehet ovat nuorekkaita, paremmannäköisiä, parempikroppaisia, kiihkeämpiä, kestävämpiä, seuraavat aikaansa ja pukeutuvat tyylikkäästi ja heidän elämäänsä kuuluu muutakin kuin työ ja baari. Olen ratkaissut ongelman:deittailen/ seurustelen vain nuorempien miesten kanssa enkä mollaa keskustelupalstalla ikäisiäni miehiä.

• erkki-täti

Minä en usko, että tämä asia on sukupuolesta kiinni.

Asia riippuu geeneistä ja persoonasta. Molemmilla sukupuolilla.

• nuorekas.mies

olen täysin samaa mieltä kanssasi.

• SoliterniuM1977

Olen miettinyt samaa. Mä uskon siihen, että jos ihminen saa silloin 16-25 vuotiaana joko pitkäaikaisen parisuhteen tai sitten on paljon suhteita ja saa sitä seksiä ja läheisyyttä paljon, niin silloiin ihminen kasvaa ja kypsyy sillä tavalla "normaalisti". Jolloin kun päästään siihen 30 vuoden "rajapyykki-ikään" tapahtuu se "normaali" aikuistuminen. Jos siis seuraa maailman trendiä ja sitä "normaali/standardi" kehitystä.

Sitten me/minunkaltaiseni "luuserimiehet", jotka jäivät yksin tai eivät ole jonkun trauman etc takia kyenneet parisuhteita harrastamaan, eivät kehity samalla tavoin. Eivät ole saaneet seksiä, läheisyyttä tai tunteneet koskaan olleensa rakastettuja. Pakostikin ihminen ei kehity / kypsy samalla tavoin. Ehkä tällainen ihminen on jäänyt tietyllä tapaa teinin tasolle ja vielä odottaa sitä ensisuudelmaa, parisuhdetta, romantiikkaa, intohimoa, rakkautta. "Normaali" kokenyt ja kypsynyt ihminen ei oikein osaa antaa tällaiselle epäkypsälle ihmiselle sitä mitä hän tarvitsisi.

Itse olen kaiketi sitten tällainen ikiteinin tasolle jäänyt 38-vuotias mies. Minun ikäiset naiset tuntuvat ja näyttävät liian vanhoilta. Poikkeusyksilöitäkin on toki. Mutta olen jo menettänyt toivoni, että löytäisin ketään. Kun en edes osaa etsiä ja toisaalta en haluakaan luopua omasta vapaudestani. Ja lisäksi kun naiset ovat liian vanhoja...vaikka samanikäisiä kuin minä...niin ei kiinnosta. Siispä yksin elän koko elämäni. Mutta ei se mitään. Kyllä se näinkin menee.

Tsemppiä ja voimia kaikille sinkuille ja yksinäisille.

• MonoselleTöitä

Jos kolmikymppiset on vanhoja niin onko nelikymppiset jo arkkukamaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe