Juutalaisuudessa tärkein aihe Jeesus Kuninkaana!

Raamatussa_todistus

Voimme lukea Aabrahamista, joka teki aterian Jeesukselle, kun kahden enkelinsä kanssa Israelin Herra ennen Sodoman tuhoamista kävi Aabrahamin luona vierailemassa.

Voimme lukea Mooseksesta, joka vuorella oli Herran läsnäolossa, ja hyvinkin keskeisestä asiasta on tässä kyse tietysti Israelin ja juutalaisten ja kaikkien ainoaa todellista Jumalaa tuntemaan tahtovien ihmisten kohdalla. Saimme tiedon Paratiisista ja ensimmäisen ihmisparin syntiinlankeemisesta ja maan ja taivaan luomisesta ja kaikesta siitä mistä Raamatun viidessä ensimmäisessä kirjassa kerrotaan.

Voimme lukea Israelin profeetoista Raamatusta ja heidän todistuksensa Jeesuksesta on selvää ja väkevää Jumalan Hengessä avautuvana, toki vajavaista on kaikki profetoiminen aina ihmisten keskuudessa, ja vain Ilmestyskirjan on Isä Jumala antanut Pojalle Jeesukselle ja edelleen enkelin välityksellä Johannekselle, eikä yhtään sanaa saanut jättää pois siitä eikä myöskään lisätä, ja alkukielenä oli kreikka todennäköisesti tässä, ja myös nykyään tutkittavana tämä, jokaisen pyhän sitä tahtoessaan tehdä.

Voimme lukea Jeesuksen omista sanoista, toki käännettynä, ja kreikaksi on monet uuden liiton juutalaisuuden alkutekstit nykyään, vaikka Jeesus puhui arameaa ja hepreaa palvelessaan Isää Jumalaa sen keskeisen ajanjakson ennen ristiinnaulitsemistaan ja kuolemistaan ja ylösnousemistaan kalliohaudastaan.

Voimme lukea Jumalan Hengen vuodatuksesta ja kahdestatoista apostolista ja Paavalista kolmantenatoista ja myös muista apostoleista on kerrottu, samoin profeetoista, ja Raamatun Apostolien Teoissa on hyvä kuvaus lähinnä Paavalin toiminnasta, ja lyhyesti myös Pietarista kerrottu. Jumalan evankeliumi on meille kaikille ihmisille annettu Jeesuksessa ja juutalaisuuden kautta ja ilman Herran armoa ja totuutta ei voi ihmisen nimi tulla kirjoitetuksi Jumalan elämänkirjaan ja uudestisyntyä tulee ihmisen vedestä ja Hengestä, että voi päästä Jeesuksen Uuteen Jerusalemiin, toki Isän Jumalan on kaikki, ja Poika myös Tie ja Totuus ja Elämä tässä Jumalan Valtakunnan Kuninkuudessa, ja paljon enkeleitä on Isällä, samoin ihmisiä, jotka voivat etsiä Jumalan Valtakuntaa Jeesuksen nimessä ja Raamattu on laajalle levinnyt, ja ainutlaatuinen siunauksen lähde evankeliumin tähden, ja lupauksien täyttyminen on kaikille ihmisille se tärkein asia elämässään varmuudella, ja jokainen Jeesuksen nimessä sen saa myös.

14

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun_todistus

Jeesus ei ole vain juutalaisuudessa se tärkein asia vaan ihan kaikille ihmisille on tämä sama evankeliumi se ykkösjuttu elämässään, ja autuaat tämän mukaan elämänsä myös pyhittävät Isälle Jumalalle, ja tärkeintä on nimensä tulla Jumalan elämänkirjaan ja myös pysyä siinä, eikä ole ihmisen ansioita vaan Jumalan armoa ja siunausta täysin. Jeesus on profetoinut ihmeellisiä sanoja tuvasta ajasta, ja toki näemme myös tässä maailmassa monta erikoista asiaa, kun oikein vain ymmärrämme näitä asioita, tai ainakin pyrimme saamaan sitä ymmärrystä Jumalalta eli Isältä ja hepreaksi "Abba!"

• On olemassa ryhmä Juutalaisia, jotka ei usko että Israelin valtio syntyy ennen kuin Messias tulee maanpäälle. Odottavatko he tuota uutta Jerusalemia? ILM.21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

• Tietysti_vasta
        totuusonvoittaja kirjoitti:

On olemassa ryhmä Juutalaisia, jotka ei usko että Israelin valtio syntyy ennen kuin Messias tulee maanpäälle. Odottavatko he tuota uutta Jerusalemia? ILM.21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Tietysti vasta Jeesuksen tullessa, se Jumalan konkreettinen temppeli tulee olemaan maan päällä myös ja sapatin lepo tulee Jumalan kansalle myös.

Tietysti ennen Jeesuksen tulemista iankaikkinen evankeliumi julistetaan kaikille kansoille, ja samoin tulee se ihmiskunnan vaikein aikakausi, ja nämä molemmat kestävät sen 3,5 vuotta.

• Jeesus_rakastaa

Jeesus rakastaa Israelia ja tuomitsee jokaisen joka heitä vastaan nousee, sillä nousee varmasti Jeesuksen Isän ja Jumalan kansaa vastaan. Toki Jumalan viholliset voi menestyä aikansa, kuten egyptiläiset ja babylonialaiset ja persialaiset ja kreikkalaiset ja roomalaiset, ja tulevan kymmenen valtakunnan sotajoukkojen johtaja ja Babylonian kuningas myös, mutta varmuudella maan ja taivaan Luojan Poika Jeesus on voittanut näiden kaikkien kansakuntien ruhtinaat myös, sillä on uskollisena ja totuudellisena pysynyt loppuun asti, ja pelastuksemme on juutalaisuudesta yksin ja ainoastaan mahdollista varmuudella, tähän loppupäätelmään olen tullut ja siinä pysyn varmuudella, piste! Tietysti ihmisenä annettu arvio eikä lupaus lainkaan, ja Isään tahdon turvata Jeesuksen nimessä ja Totuuden Hengessä ja jos tämäkään ei riitä, niin en ihmisenä muuta käsittääkseni voi, ja hyvin ymmärrän että ihmisinä Jumala tahtoo meiltä totuutta salatuimpaan saakka, ja kahdeksas peto on Babylonian eli Irakin kuningas eli Nebukadnessar ja mikä on nimensä tässä sukupolvessa, sen jokainen voi itse päätellä, jos pystyy siihen, ja Jeesuksessa pystyään, näin uskon, vaikka ihmisenä voisimme todeta: "mahdotonta", mutta mikään ei ole Jumalalle mahdotonta, näin uskon ja väkevän eksytyksen on lähettävä, ja edeltä kerrottu tämäkin varmuudella.

• KTSEiKirj

Jumala on oikeudenmukainen tuomari eikä suinkaan hyväksy Israelin vääriä tekoja muita kansoja vastaan.

Köklöpölöttäjän tyrkyttämä "jumala" on itse perkele.

• Raamatussa_totuus

Israelin Herrasta Jeesuksesta ja vastustajastaan perkeleestä.

• Juutalaisuudessa

Juutalaisuudessa on yksi nimi ylitse kaikkien muiden, nimi Yeshua eli Jeesus suomennettuna!

• Korotetaan_Jeesusta

Korotetaan Jeesusta Jumalan ainoana Poikana ettei tärkein juutalaisuudessa jää syrjään! Evankeliumia!

• Laulun_kera
    • Lisää_Israelin_Herrasta
    • Yhtä_laulua_olen

Yhtä laulua olen etsinyt, eikä vielä ole osunut kohdalleni tässä etsimisessä, mutta monia hienoja varmuudella!

• KTSEiKirj

Jumala on oikeudenmukainen tuomari eikä suinkaan hyväksy Israelinkaan vääriä tekoja muita kohtaan.

Köklöpölöttäjän tyrkyttämä "jumala" on itse perkele.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      120
      3268
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      252
      2063
    3. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      64
      1999
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      136
      1879
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1382
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      97
      1297
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      93
      1257
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1215
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59