Uskovaiset, mitä jos olette väärässä.

toivooexuskova

Uskovaiset, mitä sanotte jos tulevaisuuden minänne sanoo että olette kerta kaikkiaan väärässä, mutta ette vain vielä ymmärrä sitä. Jos tulevaisuutenne minännä muistelisi nykyminäänne tulisitte tulokseen että melkein mikään ei olisi voinut ylipuhua teitä sillä hetkelle koska ette suostu kuuntelemaan ateisteja, kritiikkiä ettekä etsimään tietoa ja tiedettä. Siksi toivon teidän omanne tähden että kuuntelisitte ateisteja ja etsisitte kritiikillistä tietoa uskonnostanne ja avartaisitte näkemyksiänne. Ette menetä siinä mitään. Uskonnossa on pelissä teidän kuitenkin koko elämänne.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vl

      Uskonnon luonteeseen kuuluu, että kriittisen tiedon etsiminen omasta uskosta on synti. Uskonoppien kritiikki on sitä kaikista pahinta syntiä ja kerettiläisyyttä, vääräoppisuutta, joka vie kadotukseen. Siksi uskovainen ei edes uskalla ottaa huomioon uskostaan esitettyä kritiikkiä, vaikka siihen törmäisikin, saati sitten etsiä sitä. Tosiuskovainen on sisäistänyt sen, että tietyt asiat vievät hänet ikuiseen kärsimykseen ja niin hän ei kerta kaikkiaan uskalla.

      • pelimerkitkäsissä

        Puhutte vain omasta ateistisesta näkökulmastanne. Uskovana kun elää hyvää elämää, niin mitä siitä??? Ei ainakaan aiheuta itselleen pahaa karmaa moraalittomalla käytöksellä, joka tapauksessa siis positiivinen lopputulos.


      • avaa

        Ateisti ei voi nähdä, koska ei usko. Samaa kuin syntymäsokealle kertoisi väreistä.


      • ex_vl
        avaa kirjoitti:

        Ateisti ei voi nähdä, koska ei usko. Samaa kuin syntymäsokealle kertoisi väreistä.

        Entinen vanhoillislestadiolainenko on sinun mielestä uskon suhteen kuin syntymäsokea?


      • tanskalainen
        pelimerkitkäsissä kirjoitti:

        Puhutte vain omasta ateistisesta näkökulmastanne. Uskovana kun elää hyvää elämää, niin mitä siitä??? Ei ainakaan aiheuta itselleen pahaa karmaa moraalittomalla käytöksellä, joka tapauksessa siis positiivinen lopputulos.

        Siinähän elätte, jos ette hankaloita muiden elämää.


    • ateismionjapysyynolla

      Olen kuunnellut teitäkin jo yli 40 vuotta ja tälläkin palstalla olette yrittäneet vaikuttaa mieleeni. Ei ole ollut vielä mielipiteillänne tehoa.
      Samaa voi tapahtua ateistille. Teitä tulee uskoon. Teillekin tunnettu, Pekka Reinikainen, oli aikoinaan pesunkestävä ateisti, mutta eipä taida olla enää ja edes aikoihin?

    • NäinSeMenee

      Jumala kokemukset eivät voi murentua millään tavalla.
      Ne koetaan vain uskossa.
      Sen takia ateistit eivät ymmärrä uskoa.

      • Niin, Jumalalla on paljon asiaa valmiiksi uskovaisille, mutta ei niille, joille sitä asiaa todella kannattaisi toimittaa.


    • xxxxx Uskovaiset, mitä sanotte jos tulevaisuuden minänne sanoo että olette kerta kaikkiaan väärässä, mutta ette vain vielä ymmärrä sitä xxxxx

      Jos me uskovaiset olemme väärässä, niin me emme häviä mitään, mutta jos olemme oikeassa, me voitamme. Saamme iankaikkisen elämän Taivaassa.
      Ateistien kohdalla tilanne on paha. Jos he ovat väärässä, he aina häviävät ja joutuvat iankaikkiseen kadotukseen. Jos he taas ovat oikeassa, he eivät voita yhtään mitään. He raukeavat kuoleman jälkeen tyhjiin. Kannattaa siten aina olla uskovainen eikä ateisti.
      Uskovalla ei ole missään vaihtoehdossa mitään hävittävää, mutta ateisteilla.

      • <<< Jos me uskovaiset olemme väärässä, niin me emme häviä mitään,

        Todellakin häviätte. Jos kuoleman jälkeen joudut Allahin eteen, niin todellakin häviät ja päädyt ikuiseen kärsimykseen palvottuasi epäjumalaa. Eli ihan samanlaisen riskin otat kuin ateistikin. Ateisti ei usko mihinkään jumaliin. Sinä et usko mihinkään paitsi yhteen. Otat riskin kaikkien muiden jumalien suhteen. Jos Odin on se oikea jumala, ei ole Valhallaan sinulla menemistä.

        <<< mutta jos olemme oikeassa, me voitamme. Saamme iankaikkisen elämän Taivaassa. Kannattaa siten aina olla uskovainen eikä ateisti. >>>

        Pidätkö kaikkitietävää jumalaasi tosiaan noin idioottina, ettei hän näe tuollaisen "varmuuden vuoksi" uskomisen läpi? Eihän tuollaisesta omaa etua tavoittelevasta, varmuuden vuoksi uskovaa näyttelevästä toiminnasta todellakaan ole Raamattusi mukaan taivaspaikkaa luvassa.


      • "Jos he taas ovat oikeassa, he eivät voita yhtään mitään. "

        Voittavat. He voittavat mahdollisuuden itsenäiseen elämän, jossa ulkoa annetut uskonnolliset tavat ja normit eivät ole määrääviä.


      • free-witch

        Todella hyvin sanottu, skepo :)


      • VoitteHävitäTekin

        "Jos me uskovaiset olemme väärässä, niin me emme häviä mitään, mutta jos olemme oikeassa, me voitamme. Saamme iankaikkisen elämän Taivaassa."

        Vain jos olemassaoleva jumala on kristinuskon Jumala. Mikäli se on jokin muu epäuskosta epäinhimillsen rangaistuksen jakava jumaluus häviättete kristinuskoisetkin.


      • "Uskovalla ei ole missään vaihtoehdossa mitään hävittävää, mutta ateisteilla."

        Tässä kirjoittaa uskovainen, joka haluaa vetää 10-vuotiaan raiskatun tytön harhaiseen maailmaansa.


      • 1hm1n3n
        agnoskepo kirjoitti:

        "Jos he taas ovat oikeassa, he eivät voita yhtään mitään. "

        Voittavat. He voittavat mahdollisuuden itsenäiseen elämän, jossa ulkoa annetut uskonnolliset tavat ja normit eivät ole määrääviä.

        Monet uskonnolliset normit ja tavat (eivät kaikki) ovatkin täysin turhia ja ulkokultaisuutta ylläpitäviä. Myös terveen kristillisen uskon omaavalle.
        Itse uskovana pyrin kuuntelemaan kaikkien mielipidettä. Olen joutunut kyseenalaistamaan uskoni petyttyäni moniin kristittyihin ja huomattuani kummallisen elitistisen, jopa väkivaltaisen asenteen joissain piireissä.
        Jumala ei minua ole pettänyt ikinä, Raamattu on edelleen sama. Edelleen uskon Jeesukseen. Edelleen pyrin oikeaan ja rakastamaan lähimmäisiäni.
        Uskoni ihmisiin vain on kärsinyt, olivatpa he sitten ateisteja, kristittyjä, muslimeita tai agnostikkoja.
        Enemmän puhuvatkin teot kuin sanat.


      • jhgfdsawertyuio
        free-witch kirjoitti:

        Todella hyvin sanottu, skepo :)

        Tyhmyys taas rehottaa, johtuuko se "simasta"


      • kris-tit-ty
        agnoskepo kirjoitti:

        "Jos he taas ovat oikeassa, he eivät voita yhtään mitään. "

        Voittavat. He voittavat mahdollisuuden itsenäiseen elämän, jossa ulkoa annetut uskonnolliset tavat ja normit eivät ole määrääviä.

        No ei minulle ulkoapäin annetut uskonnolliset tavat ja normit ole määrääviä. En ole piitannut sellaisista, mutta ei se uskoani ole vienyt, vaan se on ollut minussa lapsesta asti. Teidän pitäisi avartaa näkökulmaanne, kun teille uskovainen on aina vain yhtä kuin jonkin fundamentalistisen ryhmän jäsen, mikä on pieni osuus kaikista kristityistä.


      • agnoskepo kirjoitti:

        "Jos he taas ovat oikeassa, he eivät voita yhtään mitään. "

        Voittavat. He voittavat mahdollisuuden itsenäiseen elämän, jossa ulkoa annetut uskonnolliset tavat ja normit eivät ole määrääviä.

        ”Voittavat. He voittavat mahdollisuuden itsenäiseen elämän, jossa ulkoa annetut uskonnolliset tavat ja normit eivät ole määrääviä.”

        Agno olettaa, että ateismi rajoittaa vähemmän kuin kristinusko. Se onko se hyvästä vai pahasta onkin sitten toinen juttu.

        Voitto on sitä suurempi, mitä vähemmän on rajoituksia.


      • Kiusantekoakovain
        Vanellus kirjoitti:

        <<< Jos me uskovaiset olemme väärässä, niin me emme häviä mitään,

        Todellakin häviätte. Jos kuoleman jälkeen joudut Allahin eteen, niin todellakin häviät ja päädyt ikuiseen kärsimykseen palvottuasi epäjumalaa. Eli ihan samanlaisen riskin otat kuin ateistikin. Ateisti ei usko mihinkään jumaliin. Sinä et usko mihinkään paitsi yhteen. Otat riskin kaikkien muiden jumalien suhteen. Jos Odin on se oikea jumala, ei ole Valhallaan sinulla menemistä.

        <<< mutta jos olemme oikeassa, me voitamme. Saamme iankaikkisen elämän Taivaassa. Kannattaa siten aina olla uskovainen eikä ateisti. >>>

        Pidätkö kaikkitietävää jumalaasi tosiaan noin idioottina, ettei hän näe tuollaisen "varmuuden vuoksi" uskomisen läpi? Eihän tuollaisesta omaa etua tavoittelevasta, varmuuden vuoksi uskovaa näyttelevästä toiminnasta todellakaan ole Raamattusi mukaan taivaspaikkaa luvassa.

        Miksi ateisti ylipäätään ottaa tällaiseen kantaa? Hänellähän ei ole mitään kuoleman jälkeen, joten hänen käsityksensä mukaan muillakaan ei ole mitään. Miksi kuitenkin täytyy spekuloida sillä, mikä kristityn tilanne olisi, jos kuitenkin olisi sitä tai tätä? Tämähän on pelkkää kiusantekoa, missä ei ole mitään järkeä. Mutta onko niin, että kiusanteko toisia kohtaan onkin ateistin elämän suola ..


      • Kiusantekoakovain kirjoitti:

        Miksi ateisti ylipäätään ottaa tällaiseen kantaa? Hänellähän ei ole mitään kuoleman jälkeen, joten hänen käsityksensä mukaan muillakaan ei ole mitään. Miksi kuitenkin täytyy spekuloida sillä, mikä kristityn tilanne olisi, jos kuitenkin olisi sitä tai tätä? Tämähän on pelkkää kiusantekoa, missä ei ole mitään järkeä. Mutta onko niin, että kiusanteko toisia kohtaan onkin ateistin elämän suola ..

        Et nyt henkilökohtaiselta loukkaantumiseltasi ehdi havaita viestini pointtia.

        Jos ateisti ottaa muka riskin, kun ei usko mihinkään jumaliin, niin kristitty ottaa likimain yhtä suuren riskin, kun ei usko tuhansista jumalista kuin yhteen jumalaan ja kieltää kaikki muut.

        Siksi tuo argumentti "kannattaa varmuuden vuoksi uskoa Jahveen, niin ei voi menettää mitään" on täysin älytön. Varmuuden vuoksi pitäisi uskoa kaikkiin ihmiskunnan keksimiin jumaliin.


      • free-witch
        jhgfdsawertyuio kirjoitti:

        Tyhmyys taas rehottaa, johtuuko se "simasta"

        Asiaa auttaa, kun et juo sitä "simaa" tai mitään muutakaan alkoholia. Siitä sinä vähitellen sitten viisastut - toivottavasti :)

        (Saarnasit absolutistille! Lol.)


    • 1hm1n3n

      Lähimmäisenrakkaus on yksi tärkeimpiä opetuksia kristinuskossa ja monessa muussakin uskonnossa. On vaikea nähdä että siitä seuraisi mitään pahaa, jos ihmiset olisivat enemmän rakastavia ja armahtavia kuin vihaisia ja tuomitsevia.
      Vaikka tunnustaudunkin kristinuskon Jumalaan uskovaksi, niin ei minun tehtäväni ole tuomita ateisteja, muslimeita, tai mitään muutakaan ihmisryhmää. Se on Jumalani tehtävä ja Hän tekee sen oikeaksi näkemällä tavallaan ja ajallaan. Tietyt teot ovat tietenkin tuomittavia, kuten murhat, raiskaukset, eläinrääkkäys ym. Niihin minulla on oikeus puuttua ja jokaisella muullakin ihmisellä uskonto- tai aatesuuntaan katsomatta.
      Eipä muuta kuin hyvää jatkoa kaikille!

      • <<< Lähimmäisenrakkaus on yksi tärkeimpiä opetuksia kristinuskossa >>>

        Ei vaan sinä olet sen ihan itse poiminut Kristinuskon toinen toistaan hölmömpien opetusten joukosta yhdeksi järkevimmäksi opetukseksi. Siis lähimmäisenrakkaus on jotain, mikä vastaa sinun (jostain aivan muualta kuin Raamatusta tulevaa) moraalikäsitystäsi ja siksi koet sen "yhdeksi tärkeimmistä".

        Ihmisen kivittäminen hengiltä rangaistuksena sunnuntaina tehdystä työstä tai katkaravunsyöntikielto eivät sovi omaan moraalikäsitykseesi ja siksi et koe niitä tärkeiksi kristinuskon opetuksiksi, vaikka siellä ne Raamatussa seisovat ihan kuten lähimmäisenrakkauskin.

        Rusinat pullasta.


      • Vanellus kirjoitti:

        <<< Lähimmäisenrakkaus on yksi tärkeimpiä opetuksia kristinuskossa >>>

        Ei vaan sinä olet sen ihan itse poiminut Kristinuskon toinen toistaan hölmömpien opetusten joukosta yhdeksi järkevimmäksi opetukseksi. Siis lähimmäisenrakkaus on jotain, mikä vastaa sinun (jostain aivan muualta kuin Raamatusta tulevaa) moraalikäsitystäsi ja siksi koet sen "yhdeksi tärkeimmistä".

        Ihmisen kivittäminen hengiltä rangaistuksena sunnuntaina tehdystä työstä tai katkaravunsyöntikielto eivät sovi omaan moraalikäsitykseesi ja siksi et koe niitä tärkeiksi kristinuskon opetuksiksi, vaikka siellä ne Raamatussa seisovat ihan kuten lähimmäisenrakkauskin.

        Rusinat pullasta.

        Huoh. Kannattaako kommentoida, ellei ole käsitystä kristinuskon opetuksista? Ns. rakkauden kaksoiskäsky löytyy mm. Matteuksen evankeliumin 22. luvun jakeista 34-40: "34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. 35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: 36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

        Wikipediassa Rakkauden kaksoiskäskystä sanotaan: "Käskyn katsotaan useimmissa kristinuskon muodoissa muodostavan kristillisen etiikan perustan."

        Vanhan testamentin sapattilait eivät ole käytössä kristinuskossa. Se sinun pitäisi tietää, jos olet edes joskus Uutta testamenttia lukenut. Jeesus paransi useita ihmisiä sapattina (mm. Luuk. 6:6-10, Luuk. 14:1-6, Joh. 5:1-18) ja antoi opetuslasten katkoa tähkäpäitä sapattina (Luuk. 6:1-5). Hän myös julisti kaikki ruuat puhtaaksi (Mark. 7:19).


      • Tipale kirjoitti:

        Huoh. Kannattaako kommentoida, ellei ole käsitystä kristinuskon opetuksista? Ns. rakkauden kaksoiskäsky löytyy mm. Matteuksen evankeliumin 22. luvun jakeista 34-40: "34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. 35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: 36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

        Wikipediassa Rakkauden kaksoiskäskystä sanotaan: "Käskyn katsotaan useimmissa kristinuskon muodoissa muodostavan kristillisen etiikan perustan."

        Vanhan testamentin sapattilait eivät ole käytössä kristinuskossa. Se sinun pitäisi tietää, jos olet edes joskus Uutta testamenttia lukenut. Jeesus paransi useita ihmisiä sapattina (mm. Luuk. 6:6-10, Luuk. 14:1-6, Joh. 5:1-18) ja antoi opetuslasten katkoa tähkäpäitä sapattina (Luuk. 6:1-5). Hän myös julisti kaikki ruuat puhtaaksi (Mark. 7:19).

        <<< Vanhan testamentin sapattilait eivät ole käytössä kristinuskossa. Se sinun pitäisi tietää, jos olet edes joskus Uutta testamenttia lukenut. >>>

        Jeesus itse sanoi, ettei tullut muuttamaan lakia. Hän itse nimenomaan tuomitsee ne, jotka valikoivat Sanasta itselleen sopivia kohtia kuten juuri Sinä nyt teet: "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi."


    • ateismionpötyä

      Tottakai jos heräisin jostain "horroksesta" ja minulle selviäisi, että Jumala ja uskoni on puppua, jättäisin sen, mutta kun ei ole sitten minkäänlaista perustetta sellaiseen. Olen kokenut niin paljon Jumalan ihmettä, ettei minusta saa ateistia sitten millään.
      Ajatelkaa ateistit, mitä te menetätte kun kerran tämän elämän jälkeen teille paljastuu totuus ja edessä on iankaikkinen ero Jumalasta ja sielunne joutuu pimeyteen.
      Jos niin olisi että uskoisimme turhaan, niin eläisimme tämän ajallisen elämän kuitenkin onnellisina ja emme olisi asiaa enää katumassa ja tiedostamassa pettymystä, jos kaikki raukeaisi kuoleman tullessa.
      Joka tapauksessa me uskovaiset olemme voittajia ja emme menetä mitään uskoessamme.

      • "Tottakai jos heräisin jostain "horroksesta" ja minulle selviäisi, että Jumala ja uskoni on puppua, jättäisin sen, mutta kun ei ole sitten minkäänlaista perustetta sellaiseen."

        Tuskinpa heräät, koska neuronisi ovat vuosien saatossa reitittyneet taikauskoisuus silmälläpitäen. Mutta, mikä lohdullista, omaa aivotoimintaa voi pyrkiä kehittämään, jos haluaa. Yksi helppo keino on vaikka hiirikäden vaihtaminen viikoksi, se luo uusia yhteyksiä hermosolujen välille ja saattaa vaikuttaa uusien asioiden oppimiseen ja tajuamiseen. Mutta vain jos haluaa.


    • 12_13

      Hmmm… …mitä minä menetän, jos olen väärässä, eikä Raamattu ole totta? En keksi mitään, merkityksellistä. Itse koen saaneeni niin paljon, että näen olevani voitolla, vaikka kuolisin huomenna, eikä mitään olisi enää minulle. Mielestäni sinä olet turhaa huolissani puolestani.

    • Tuulah

      en usko, että Jeesukseen uskova on väärässä. kuoleman jälkeen on elämää /ikuisuus ja elämä vasta sitten alkaakin. Raamattu sanoo kaiken. kaikkien muiden uskontojen kirjat ja höpötykset ovat vain saatanan juonia saada ihmisiä kanssaan helvettiin. john bunjulle saatana sanoi 1600-luvulla, että hänellä ei enää ole mitään muuta tekemistä eikä tulevaisuutta, kuin johtaa mahdollisimman moni ihminen hänen kanssaan helvettiin. oli jatkanut myös näin, että ihmiset ovat tyhmiä. jos hänellä olisi mahdollista anoa anteeksi Jumalalta, niin hän sen tekisi, mutta enkeleille, eikä kerubeille sitä mahdollisuutta ole annettu. se on vain ihmiselle annettu lahja. Jeesus sanoo: minä olen tie, totuus ja elämä, eikä muuta tietä isän luokse taivaaseen ole.

    • klpo

      Kyllä iskovien asiat ovat kunnossa!
      Luukkaan Evankeliumin 2.luku
      "8 Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
      9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
      10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
      11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
      12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
      13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
      14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"
      15 Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti."
      16 Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.
      17 Ja kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta.
      18 Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat.
      19 Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä.
      20 Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu."

    • pikkuakkanen

      Elämä uskovana on niin hyvää ja rikasta, ettei ole mitään syytä alkaa suunnitella uskosta luopumista. Väärässä olen ollut monta kertaa ja tulen olemaan vastaisuudessakin, niin luulen. Mutta uskovaa ei väärässä oleminenkaan haittaa, sillä uskovan päämäärä ei ole oikeassa oleminen, vaan onnellinen elämä jo maan päällä. Tuonpuoleisiin en tässä yhteydessä puutu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe