Elisan sähköpostiuudistus hämmentää kuluttajia

ElisanOmistaja

Puhelinoperaattori Elisan tuore sivustouudistus hämmentää asiakkaita.
2.3.2015 Helsingin Sanoma

Esimerkiksi Saunalahden asiakkaat ohjataan automaattisesti Oma Elisan pääsivulle.

"Haluamme selkiyttää tilannetta yhden kanavan mallilla", kertoo Elisan asiakaspalvelujohtaja Jukka Lehto.

Uudistetun Oma Elisa -itsepalvelusivuston kautta löytyvät Lehdon mukaan muun muassa asiakkaan sähköpostitilien hallinta ja asetukset, Elisa Viihteen tunnukset ja pin-koodit, puheliittymien puk-koodit, laskut, puheluerittelyt ja sopimustiedot. Selaimella sähköpostia käytettäessä kirjautuminen tapahtuu osoitteessa https://webmail.elisa.fi, jonne myös muilta kirjautumissivuilta tulee jatkossa suora ohjaus.

"Muutoksesta on tiedotettu huonosti. Siitä ei ole kerrottu esimerkiksi Elisan tai Saunalahden tiedotteissa. Epäselväksi on jäänyt muun muassa, siirtyvätkö vanhat sähköpostiviestit automaattisesti uudistettuun sähköpostiin", harmittelee pääkaupunkiseudulla asuva Virpi Tikka.

"Asiakkaiden sähköpostiviestit ja vanhat saunalahti.fi tai kolumbus.fi -loppuiset sähköpostiosoitteet säilyvät ja niitä voi käyttää jatkossakin. Tulemme kertomaan asiakkaillemme tästä sähköpostin verkkokirjautumissivun uudistuksesta seuraavien viikkojen aikana lähettämässämme asiakasviestissä tarkemmin", Lehto vastaa.

PS Haluamme selkiyttää tilannetta, voi hyvänen aika mitä sekoilua ja Sinä maksat

Jos tarvitset käytönopastusta sähköpostiasioissa, olethan yhteydessä Elisan Omaguruun. Omaguru palvelee numerossa 0600 900 500 arkisin 8–21 ja lauantaina 9–17 (2,19 €/min mpm/pvm)

Käyttö ja häiriötilanteet
Ilmoita häiriöistä asiakaspalveluumme:
Puh. 01019 0240 (mpm/pvm)
.
Olkaa hyvänenaika varovaisia etenkin puhelinmyyjien kanssa, jos palvelu ei toimi, Sinä maksat jopa häiriö ilmoituksesta

Elisa, Saunalahti, KYMP ei itsekään tiedä missä mennään

Itse ilmoitin häiriöistä asiakaspalveluumme, vastaus ; Jos tarvitset käytönopastusta sähköpostiasioissa, olethan yhteydessä Elisan Omaguruun. Omaguru palvelee numerossa 0600 900 500 arkisin 8–21 ja lauantaina 9–17 (2,19 €/min mpm/pvm)

6

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuluttajavirastosta

Häiriöistä soittaessanne muistakaa kertoa jyrkästi ,että puhelusta ette maksa, eivät Elisalla muuten opi

• basini

Olen viime päivinä ollut yhteydessä Saunalahteen(Elisaan). En koskaan soittele sinne, vaan käytän samaa viestintää(sähköpostia) kuin ennenkin. Ei ne ole sieltä minnekään kadonneet. Ja sieltäpäin on kyllä soitettu.

• Ent.elisalainen

Olen viikossa menettänyt Omaguru palvelulle melkein 200€.En tiedä edelleenkään toimiiko sähköposti (lähetetyt),koska en ole saanut vastausta tekstiviestikyselyyni
      vastaanottajalta,minulta se on kadonnut,ei ole lähtevissä,eikä lähetetyissä,eikä näy vastauksena tulleessa viestissä.
      Sanoin jo ensimmäisessä ja myös neljässä seuraavassa puhelussa,että en maksa,koska vika alkoi heti Elisan ottaessa komennon.Minulle sanottiin,että,joko maksat tai et saa palvelua.Teen ilman muuta reklamaation ja jos ei auta,jatkan kuluttajavirastoon jne...

Tämä ei ole ainoa ongelma,joita Elisa on aiheuttanut.Kun laskutus siirtyi Elisan käyttämälle Lindorffin perintätoimistolle tammikuussa,sain helmikuussa karhukirjeen tammikuun laskusta,jonka olin maksanut eräpäivään mennessä.Soitin perintätoimistoon ja siellä sanottiin,että KYMP on ilmoittanut,että laskua ei ole maksettu,soitin KYMP:een,he sanoivat,että eivät he ole sellaista ilmoittaneet koska heillä näkyy,että se on maksettu eräpäivänä.Soitin taas Lindorffille ja jouduin inkvisition kuulusteluun,eivät millään halunneet uskoa sitä,että olin maksanut.
      Samana päivänä KYMP soitti,että karhukirje on aiheeton,soitin taas karhuajille,että vaadin peruutuksen kirjallisena koska karhukin oli kirjallinen.Sanoivat laittavansa sen tekstiviestinä.Tähän päivään mennessä ei ole tekstiviestejä näkynyt,jatkoin heidän painostamistaan niin kauan,että lopulta sain kahtena peräkkäisenä päivänä kirjeen,jossa sanotaan karhu oli aiheeton,ja tietenkin perintätoimiston kirjekuoressa.
      Vasta viides tai kuudes ns.asiakaspalvelija sanoi,että tämähän pitää selvittää,siinä, selvityksessä kävi ilmi,että Lindolfilta oli tulossa helmikuun lopussa vielä kolmas lasku tammikuulta,joka siis oli maksettu eräpäivänä 15.1.
      Maaliskuun 15.soitin taas Lindorffille,että on tk:n eräpäivä eikä laskua ole tullut,asiakaspalvelija sanoi,että KYMP ei ole ilmoittanut mitään laskutettavaa.Odotan jännittyneenä seuraavaa polvien murskauskirjettä.

Vaali-iltana oli tarkoitukseni seurata vaaleja netistä,en päässyt nettiin.Soitin Elisan ns.asiakaspalveluun,tietenkään se ei ollut auki sunnuntaina.Puhelinviestissä kerrottiin,että Elisan internetpalvelussa on jotain häiriöitä ja kaikki eivät pääse internetpalveluihin,lisätietoja internetsivuiltamme.Klo 22 mennessä en päässyt nettiin,sen jälkeen lakkasin yrittämästä.

Olkaa tarkkana Elisan laskujen kanssa.

• pittäkövaihtaa

Elisa on paskin operaattori tänäpäivänä, jatkuvaa päivittelyä ja palvelu ei pelaa, siinä kohtaa kun kympistä tuli elisa, alkoi netti pätkimään runsaasti ja sähköposti ei kulje ja nettinopeus tipahti ja nämä maksulliset häiriöilmoitukset saavat elisan näyttämään toimivalta kun asiakas ei viitsi soittaa sen vuoksi että jonottaa palveluun 3e minuutti kustantein ja yhteyden saatuaan alkujaarittelut vie ekan 10 minuuttia. Näin tehtaillaan palvelun nimissä yritykselle törkeää voittoa mikä perustuu asiakkaan jallittamiseen mahdollisimman pitkän puhelun myötä. Pitääkö tässä vaihtaa operaattoria kuitenkin.

• kymphyvä

Huononpaa ei ole kuin elisa on, röyhkeä rahastusfirma, vakavasti olen harkinnut palveluntarjoajan vaihtoa, ystäväpiirissäni on moni niin jo tehnyt, ainoastaan s-posti osoite on minua jarruttanut, mutta kohta kyllä löysään jarrua, ja "äänestän jaloillani".

• peetäseon

Eipä ple kukaan vielä elisaa kehunut, en tee minäkään sitä, sillä olen aivan pipoon asti täynnä tätä rahastussontaelisaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe