Koska vapaa-ajattelijoiden mielipide on jo selvä, kysyn tätä arvon antivapareiltamme. Onko sairaalapappien palkkaaminen kirkon oma asia, vai pitäisikö valtion (tai kuntien / kuntayhtymien) maksaa heidän palkkansa?
Kuuluuko valtion maksaa sairaalapapit?
10
230
Vastaukset
- Humanisti-vapari
Mainittakoon tarkennuksena, että toisin kuin on sotilaspappien ja vankilapappien laita, sairalapappien palkan maksavat ev.lut. seurakunnat. Jos julkisen vallan taholta maksettaisiin heidän palkkansa, maksajina olisivat valtion sijaan kunnat ja kuntayhtymät, jotka ylläpitävät sairaaloita. Mutta ne eivät siis maksa sairaalapappien palkkoja, ja hyvä niin.
Vapaa-ajattelijain mielestä sairaalapappien palkanmaksusysteemi pitäisi siirtää myös vankiloihin ja Puolustusvoimiin. Varsinkin siirtymävaiheessa kyseiset laitokset voisivat tarjota papeille työhuoneen ilman eri korvausta.
Jatkossa voidaan ajatella siirryttävän myös työhuoneen vuokraan.Ääh, vastasit liian aikaisin. Toivoin jonkun kommentoivan että tottakai, olisin sitten todennut että ei maksa.
Tausta-ajatus on se, että va-liikkeen tavoitteita vastustetaan, mutta kuitenkaan juuri kukaan ei esitä takapakkia. Ikäänkuin tilanne olisi juuri nyt hyvä, vaikka va-liiton esittäessä toteutunutta muutosta on esitystä vastustettu.
- Hyhhyhhuijaaa
Mikä on, kun ei vastata? Onko viestin otsikko vääränlainen eikä sovi antivaparien toimenkuvaan?
Verorahoista ollaan huolissaan vain silloin kun kyse on Vapaa-ajattelijoista, ei verorahoista yleisesti.
- TarkkanaPorkkanana
No ei kuulu, eikä kuntien ja kuntainliittojenkaan.
Täytyykin olla varuillaan sote-uudistuksen kanssa, että kirkko ei onnistu puikkaamaan sairaalapappien palkkoja kuntien kusannettavaksi.- OnSeRahaa
Kirkon budjetin tulopuoli (kirkollisvero valtion suora tuki) on yli 1 000 000 000 miljoonaa euroa. siis 1000 miljoonaa eli miljardi...
- KirkkoMaksakootOmansa
"Vapaa-ajattelijain mielestä sairaalapappien palkanmaksusysteemi pitäisi siirtää myös vankiloihin ja Puolustusvoimiin. Varsinkin siirtymävaiheessa kyseiset laitokset voisivat tarjota papeille työhuoneen ilman eri korvausta. "
Kannatetaan. Ainakin ensimmäistä lausetta.- upup
hyvä idea
- Lukijan.kommentti
Kannatatetaan!
- RahahaVastaa
Missä rahahanatyypin vastaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602