Eija Kourimo palasi takaisin Luterilaisiin

Sanamies

Laitan tähän Eija Kourimon kirjoituksen joka on Concordia lehdessä.


Nimeni on Eija Kourimo, entinen iskelmälaulaja 20 vuoden ajalta. Sain oppia tuntemaan Jeesuksen n.4 vuotta sitten. En halunnut jatkaa entistä uraani, vaan sain kiertää laulamassa hengellisiä lauluja. Nopeasti törmäsin myös ns. vapaiden suuntien edustajiin. Olin aivan vihreä kaikista asioista, kun minulle näytettiin muutamaa Raamatun jaetta (mm. MARK.16:16 joka uskoo ja kastetaa) ym.

Ajattelin noiden pitkään uskossa olleiden tietävän asiat paremmin , ja niin päädyin itsekin uudesti kasteelle. olen koko 3 vuoden ajan voinut todella huonosti näissä seurakunnissa. Olen monesti kokenut itseni huonoksi uskovaksi, kun en ole saanut niitä valtavia kokemuksia kuin monet muut. Kielilläpuhumiset, näyt ja muunlaiset hurmos oli minulle vierasta. Kovaääninen ylistys ja kielillä rukoileminen sai välillä aikaan jopa paniikinomaisia ahdistuksen tunteita.

Nyt olen saanut oppia ja Raamattu on avautunut minulle aivan uudella tavalla. Olen uudesti kasteeni syntinä tunnustanut ja eronnut helluntaiseurakunnasta. Olen saanut palata lapsuuteni kasteen armoon ja ehtoollinenkin on minulle kirkastunut todelliseksi Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi syntiemme anteeksisaamiseksi. Tämä ei ole kuitenkaan käynyt kivutta. En olekkaan saanut lähteä tästä porukasta rauhassa. Minua on ojennettu tavalla tai toisella. Välillä on tuntunut, että tarkoitus pyhittää keinot.

Toivoisin, että lehtenne olisi kiinostunut kirjoittamaan muille varoitukseksi ja opiksi minun tarinani. Haluaisin myös, että seurakunnat antaisivat selkeää opetusta sakramenteista, ettei niiden ihmisten, joita Jumala puhuttelee, tarvitsisi mennä suuressa hengellisessä nälässä väärien oppien tielle.

4

2203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanamies

      En ole Voitto enkä Arto.

    • Sanamies

      En ole Voitto enkä Arto.

    • Anonyymi

      Kiitos Eija upeista tulkinnoista lauluissasi, Olen särkynyt saviruukku ym. Terveisin Martti Lapista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe