Eija Kourimo palasi takaisin Luterilaisiin

Sanamies

Laitan tähän Eija Kourimon kirjoituksen joka on Concordia lehdessä.

Nimeni on Eija Kourimo, entinen iskelmälaulaja 20 vuoden ajalta. Sain oppia tuntemaan Jeesuksen n.4 vuotta sitten. En halunnut jatkaa entistä uraani, vaan sain kiertää laulamassa hengellisiä lauluja. Nopeasti törmäsin myös ns. vapaiden suuntien edustajiin. Olin aivan vihreä kaikista asioista, kun minulle näytettiin muutamaa Raamatun jaetta (mm. MARK.16:16 joka uskoo ja kastetaa) ym.

Ajattelin noiden pitkään uskossa olleiden tietävän asiat paremmin , ja niin päädyin itsekin uudesti kasteelle. olen koko 3 vuoden ajan voinut todella huonosti näissä seurakunnissa. Olen monesti kokenut itseni huonoksi uskovaksi, kun en ole saanut niitä valtavia kokemuksia kuin monet muut. Kielilläpuhumiset, näyt ja muunlaiset hurmos oli minulle vierasta. Kovaääninen ylistys ja kielillä rukoileminen sai välillä aikaan jopa paniikinomaisia ahdistuksen tunteita.

Nyt olen saanut oppia ja Raamattu on avautunut minulle aivan uudella tavalla. Olen uudesti kasteeni syntinä tunnustanut ja eronnut helluntaiseurakunnasta. Olen saanut palata lapsuuteni kasteen armoon ja ehtoollinenkin on minulle kirkastunut todelliseksi Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi syntiemme anteeksisaamiseksi. Tämä ei ole kuitenkaan käynyt kivutta. En olekkaan saanut lähteä tästä porukasta rauhassa. Minua on ojennettu tavalla tai toisella. Välillä on tuntunut, että tarkoitus pyhittää keinot.

Toivoisin, että lehtenne olisi kiinostunut kirjoittamaan muille varoitukseksi ja opiksi minun tarinani. Haluaisin myös, että seurakunnat antaisivat selkeää opetusta sakramenteista, ettei niiden ihmisten, joita Jumala puhuttelee, tarvitsisi mennä suuressa hengellisessä nälässä väärien oppien tielle.

5

3146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanamies

En ole Voitto enkä Arto.

• Sanamies

En ole Voitto enkä Arto.

• Anonyymi

Kiitos Eija upeista tulkinnoista lauluissasi, Olen särkynyt saviruukku ym. Terveisin Martti Lapista!

• Ihmettelen suuresti miten voi palata kasteen armoon ? Ei sellaista kuin kasteen armo löydy Raamatusta siellä on vain Kristuksen armo. Tärkeintä on että henkilökohtaisesti tuntee Jeesuksen omana vapahtajanaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2009
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      313
      1203
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1009
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      809
    7. 71
      764
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    Aihe