kadonnut pankkikortti

qröerly

Tiedän 100% varmuudella että pankkikortti on omassa kodissani, mutta en löydä sitä. Jos tilaan uuden kortin samalla numerolla ja tunnuluvulla ja jos yhtäkkiä vanha kortti löytyykin niin niin toimiiko se vielä?

6

283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nbm

      Epäilen, että saako kahta korttia samalla numerolla. Itselläni on kahdessa eri pankissa kaksi korttia samalle tilille ja niillä on eri numerot, vaikka tunnusluku onkin toisessa korttiparissa sama. Tosin enpä kyllä samaa korttinumeroa pyytänytkään. Mutta kadonnutkin kortti toimii, ellet sitä kadonneeksi ilmoita tai muuten kuoleta. Toisesta kortista saattaa joutua maksamaan pientä lisämaksua pankista ja palvelupaketista riippuen. Pankista kysymällähän tämäkin asia parhaiten selviäisi.

    • hhGGDD

      Ei voi olla kahta korttia täsmälleen samalla numerolla ja tunnusluvulla.

      • näin_oli_näppylät

        Tätä sopii epäillä. Itselle kävi kerran niin, että S-marketin kassa sanoi, yrittäessäni maksaa kortillani, ettei kortti toimi, hanki uusi. Marssin sitten pankkiini, kerroin asiani virkailijalle, joka tilasi uuden kortin. Muutaman päivän kuluttua minulla oli kaksi samanlaista korttia, samoilla tiedoilla. Vika olikin ollut kaupan laitteessa.


      • douolecara

        Kyllä sen kortin olis luullut toimivan, jos sen päivämäärät oli vielä olemassa. Olis voinut kokeilla vaikka automaatilla sen toimintaa. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin SOK:n systeemeissä on ollut paljon vikaa... jos ei kortti ei toimi, niin järjestelmä saataa periä pankista maksuja tuplana.

        Itselle kävi pari vuotta sitten niin, että pankki laittoi viestin verkkopankkiini, että minulle tulee uusi kortti ilman uusintaa nopeammin kuin pitäsi tulla. Syy oli lähimaksamisen edistamisessä. Kortit olivat täysin identtiset. Vein sen käytöstä postettavan kortin takaisin, sillä jos minulla olisi ollut kaksi korttia, niin olisin joutunut maksamaan myös tuplamaksu.


    • 129

      No uusi kortti rikkinäisen tilalle on vähän eri asia kuin kadonneen. Pankki haluaa kuitenkin tietää miksi tarvitsen uuden kortin, ja vanha kortti kuoletetaan just sillä sekunnilla kun saat lauseen loppuun että kortti on kateissa.

    • luottokortinturva

      Saat tilalle uuden kortin, mutta se vanha on poistettava käytösstö saman tien. Se onkin turvallisinta, jollet kerran tiedä, missä korttisi on! Uudella kortilla on takuulla eri numero, kahta samaa et itsellesi saa...

      Lue lisää luottokorttien saloista ja turvallisesta käytöstä jne. sivulta:

      http://luottokorttivertailu.com/luottokortin-turvallisuus/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe