Keskusteluboikotti ja valtionapu

Rahahanat.kiinni

Palstalla trollaavat vaparit ovat nyt päättäneet olla reagoimatta niihin ketjuihin, joissa ei yksinomaan kehuta vapareiden toimintaa vaan kerrotaan myös ikävämpiä tosiasioita siitä.

Vapaa-ajattelijat nauttivat valtionapua, jonka eräs peruste on se, että vaparit harjoittavat kansalaiskeskustelua. Kun he nyt yksipuolisesti ovat päättäneet vetäytyä kaikesta muusta kuin omaan toivekuplaansa kuuluvasta keskustelusta, herää kysymys siitä, voidaanko heille enää maksaa valtion avustusta.

Minusta vapaa-ajattelijoiden tulisi viimeistään tässä keskustelupolitiikan muutostilanteessa panna henkselit valtionapuhakemustensa ylle. Se olisi reilua veronmaksajia ja valtion avustusperusteita kohtaan. Onko vapareista tähän?

12

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaussarja

      Kansalaiseskeskutelu on jotain ihan muuta kuin yhdellä keskustelupalstalla jankaaminen moneen kertaan käsitellyistä aiheista. Asiallinen keskustelu lienee edelleen tervetullutta myös tällä palstalla, puolesta ja vastaan - esimerkiksi vaikkapa va-liiton tavoitteista.

      Häiriöiden kanssa ei ole pakko leikkiä, eikä etenkään häiriköiden säännöillä.

      • Rahahanat.kiinni

        No tämä aloitus siis ilmeisesti oli asiallinen, koska siihen tuli vastaus. Suurkiitos luottamuksesta. Ovatko muut vaparit kanssasi samaa mieltä?


      • Rahahanat.kiinni

        Jossain kommentissa kysyttiin, onko Jorin avaama pornoketju vaparien boikotissa vai ei. Minuakin kiinnostaisi. Niinpä kävin nostamassa pornoketjun ja kysynkin nyt kaikilta vapareilta, että onko Jorin pornoketju asiallinen vai onko se asiattomana joutunut boikottiin?


      • korjaussarja
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Jossain kommentissa kysyttiin, onko Jorin avaama pornoketju vaparien boikotissa vai ei. Minuakin kiinnostaisi. Niinpä kävin nostamassa pornoketjun ja kysynkin nyt kaikilta vapareilta, että onko Jorin pornoketju asiallinen vai onko se asiattomana joutunut boikottiin?

        Ei näyttänyt olevan mitään uutta sanottavaa sielläkää. Jos ei ole mitään uutta kesksteltavaa niin eipä ole tarpeen kommentoidakaan.

        Toisekseen tällä palstalla ei ole mitää tekemistä valtion tuen kanssa, tänne kirjoittelua ei tueta, eikä se ole tuen edellytyksenäkään - mutta tämänkin sinä kyllä tiesit. Kansalaiskeskustelu on ihan muuta, ja kukaan ei ole sitä boikotoimassa. Loanheittoa aion kyllä boikotoida, en asiallista keskustelua.

        Tämänkin ketjun olisit halutessasi voinut otsikoida fiksusti, mutta et tehnyt niin. Siksi en tähänkään ketjuun kommentoi enää tämän enempää.


      • Rahahanat.kiinni
        korjaussarja kirjoitti:

        Ei näyttänyt olevan mitään uutta sanottavaa sielläkää. Jos ei ole mitään uutta kesksteltavaa niin eipä ole tarpeen kommentoidakaan.

        Toisekseen tällä palstalla ei ole mitää tekemistä valtion tuen kanssa, tänne kirjoittelua ei tueta, eikä se ole tuen edellytyksenäkään - mutta tämänkin sinä kyllä tiesit. Kansalaiskeskustelu on ihan muuta, ja kukaan ei ole sitä boikotoimassa. Loanheittoa aion kyllä boikotoida, en asiallista keskustelua.

        Tämänkin ketjun olisit halutessasi voinut otsikoida fiksusti, mutta et tehnyt niin. Siksi en tähänkään ketjuun kommentoi enää tämän enempää.

        Et tietenkään voinut vastata kysymykseen: onko Jorin pornoketju ns. asiallinen vai ei? Onko se siis boikotissa vai ei?

        Mistä syystä muuten katsot, ettei tämä ole kansalaiskeskustelua? Tämähän nimenomaan on sitä. Olen monta kertaa sanonut, että kommentoin täällä nimenomaan verovelvollisena Suomen kansalaisena, joka maksamiensa verojen kautta rahoittaa vaparien toimintaa.

        Nyt siis ette suostu edes keskustelemaan rahoittajanne kanssa. Rahat kyllä tuntuvat edelleen kelpaavan. Se on sitä vaparimoraalia.


    • Äläpä nyt tee hätäisiä johtopäätöksiä. Minä kirjoittelen tällä palstalla juuri niihin keskusteluihin joihin haluan kirjoittaa ilman ulkopuolista ohjausta.

      Huomaa nyt myös tämä: tästä palstalle kirjoittelusta ei kukaan saa penniäkään. Tätä ei ole valtion rahalla kustannettu, vaan minä kirjoittelen ihan vapaa-ajallani ja omakustanteisesti, joten anna niiden verorahojen nyt kerrankin olla.

      • Rahahanat.kiinni

        On lohdullista huomata, että Humanisti-vaparin mahtikäskyt eivät itsenäisimpiä vapareita sido. Muut näkyvät olevan tottelevaisempia.

        Mikä tyyppi tuo Humanisti-vapari oikein on, kun luulee voivansa sanella ihmisille, missä ketjussa saa keskustella ja missä ei?


      • eroavapareista
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        On lohdullista huomata, että Humanisti-vaparin mahtikäskyt eivät itsenäisimpiä vapareita sido. Muut näkyvät olevan tottelevaisempia.

        Mikä tyyppi tuo Humanisti-vapari oikein on, kun luulee voivansa sanella ihmisille, missä ketjussa saa keskustella ja missä ei?

        Samalla sopii kysyä, mitä kertoo vapareista se, että niin monet suostuvat kyselemättä noudattamaan yhden tyypin käskyjä.


    • Rahahanat.kiinni

      Mielenkiintoista, että vaparit ovat ruvenneet nostamaan omia ketjujaan urakalla, että nämä jäisivät piiloon. Näkyy yllä, että siihen ei suostuta ihan helposti. Naurettavaa toimintaa vapareilta. Säälittävää.

      • alasajo

        Vaparit tulevat kärsimään tulevaisuudessa jäsenkadosta ja talousvaikeuksista. Pään pensaaseen laittaminen ei muuta tätä tosiasiaa.


      • hehheheheheheh

        Naurettavaa se todellakin on.


    • Hyhhyhhuijaaa

      Trolli nostelee mollausketjujaan minuutin välein.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe