Tällä palstalla on yleistynyt hyvin loukkaava sana kuvamaan perussuomalaisia, nimittäin "perpanssi". Toivoisin sanan kieltämistä kokonaan, koska se viittaa simpanssien ihmisapinalajiin.
Tutkimuksissa on todettu simpanssien olevan ehkä älykkäin laji ihmisen jälkeen. Simpanssien on todettu käyttävän työkaluja, viittomakieltä muistuttavaa kommunikaatiota lauman yksilöiden välillä sekä välittävän tietoa jälkeläisilleen, ts. opettamaan lauman kulttuuria.
Tämä on täysin päinvastaista käytöstä perussuomalaisiin verrattuna ja perpanssi sanan käyttäminen loukkaa simpansseja.
Toivon asiallista käytöstä palstalle kirjoittavilta.
Kiitos.
Perpanssi -sanan käyttö loukkaa
19
357
Vastaukset
- JUOPPOKEPULAINEN
humautan että Sim Panssi on älykkäämpi kuin monet kuten häiriköt ja ulkonäöltään seksikkäämpi kuin niljakkeet siksi Perpanssinimeä ei saakaan käyttää Sim Panssista
Mutta lahko Perpanssi on vain hyväksyttävä koska se on kuvaus antagonisesta häirikkölajista ja jakaantuu taksonomisesti siten että on olemassa myös hybridihäirikkö
HYBRIDI NIMELTÄ PEPEP
Toisin kuin Sim Pansseilla, Pavi Aaneilla ja Pasi Ansseilla on kepulien alalajilla perpansseilla perse väriltään kepulinvihreä eli siis paskankeltainen, ja se vilkkuu, kun ne pakenevat vilistäen kekripäivillä sinne tänne sohien
Taksonomisesti perpanssi on hybridi, joka saadaan risteyttämällä pepep ja kysyjä toisiinsa ruiskuttamalla kummastakin vismaa toiseen, jos kysyjästä pepepiin saadaan kyspanssi muuten peppanssi
perpanssi jakaanttuu siten kyspansseihin ja peppansseihin visman ruiskutussuunnasta riippuen tai riippumatta koska on isoloitu eli ei muodosta hybridin ulkopuolella hierarkista järjestelmää eli ei riipu mistään eikä kuulu mihinkään paitsi siis kepuleihin, jotka ovat näin täysin isoloitu oma porukkansa - Halooooooooooo
Kuinka persu kehtaa sanoa "perpanssi" -nimityksen loukkaavan, kun persut itse käyttävät somaleista nimitystä "sompanssi"?
- simpanssienliitto
Toit esiin tärkeän seikan. Me simpanssit emme pidä että meidät rinnastetaan persuihin. Koemme sen syvästi loukkaavaksi ja olemme tehneet kantelun Eläintensuojeluliitton.
- ddsdfsf
perpanssit ovat paskaa sakkia,
- Plörbsittelijä88
Perpanssi on sikäli harhaanjohtava nimitys, että perpanssille läheisintä sukua oleva laji ei ole simpanssi, vaan oranki
- kansa.toteaa
Selkeä ero: simpanssit eivät ole rasisteja, perpanssit ovat.
- PerusHintit
Kyllä aloittaja on oikeaas. On simpanssi loukkaavaa että se rinnastetaan persuun. Eroinahan ovat esimerkiksi että simpanssilla on aivot ja selkäranka.
- KukaOnKuka
Vihervasemmistoon taas liitetään käsitteet: valheet, petokset ja rikollisuus.
- Anonyymi
Kyllä se persussoomalaiseen yhdistetään senverta suuri oli hillotolpalle pääsyn valehtelu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se persussoomalaiseen yhdistetään senverta suuri oli hillotolpalle pääsyn valehtelu!
Vappusatasella vilpilliseen vaalivoittoon ja Suomi vituiksi. Ja tässähän ei ole edes mitään valhetta.
- hä.hä.hä
Oletko tullut ajatelleeksi tätä,että kyseessä on kirjoitusvirhe eli tarkoitus oli kirjoittaa perussimpanssi.
- Anonyymi
Punikkisimpanssi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Punikkisimpanssi?
Viherkyrvät
- kyykkyjytky-ps
Ei persujenkaan käytöstä kovin sivistyneeksi voi sanoa?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000748074.html - Anonyymi
Punapersepaviaani käy kuin nenä päähän eräälle vasuripuolueelle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560