Perpanssi -sanan käyttö loukkaa

hominidae

Tällä palstalla on yleistynyt hyvin loukkaava sana kuvamaan perussuomalaisia, nimittäin "perpanssi". Toivoisin sanan kieltämistä kokonaan, koska se viittaa simpanssien ihmisapinalajiin.

Tutkimuksissa on todettu simpanssien olevan ehkä älykkäin laji ihmisen jälkeen. Simpanssien on todettu käyttävän työkaluja, viittomakieltä muistuttavaa kommunikaatiota lauman yksilöiden välillä sekä välittävän tietoa jälkeläisilleen, ts. opettamaan lauman kulttuuria.

Tämä on täysin päinvastaista käytöstä perussuomalaisiin verrattuna ja perpanssi sanan käyttäminen loukkaa simpansseja.

Toivon asiallista käytöstä palstalle kirjoittavilta.

Kiitos.

19

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JUOPPOKEPULAINEN

      humautan että Sim Panssi on älykkäämpi kuin monet kuten häiriköt ja ulkonäöltään seksikkäämpi kuin niljakkeet siksi Perpanssinimeä ei saakaan käyttää Sim Panssista

      Mutta lahko Perpanssi on vain hyväksyttävä koska se on kuvaus antagonisesta häirikkölajista ja jakaantuu taksonomisesti siten että on olemassa myös hybridihäirikkö

      HYBRIDI NIMELTÄ PEPEP

      Toisin kuin Sim Pansseilla, Pavi Aaneilla ja Pasi Ansseilla on kepulien alalajilla perpansseilla perse väriltään kepulinvihreä eli siis paskankeltainen, ja se vilkkuu, kun ne pakenevat vilistäen kekripäivillä sinne tänne sohien

      Taksonomisesti perpanssi on hybridi, joka saadaan risteyttämällä pepep ja kysyjä toisiinsa ruiskuttamalla kummastakin vismaa toiseen, jos kysyjästä pepepiin saadaan kyspanssi muuten peppanssi

      perpanssi jakaanttuu siten kyspansseihin ja peppansseihin visman ruiskutussuunnasta riippuen tai riippumatta koska on isoloitu eli ei muodosta hybridin ulkopuolella hierarkista järjestelmää eli ei riipu mistään eikä kuulu mihinkään paitsi siis kepuleihin, jotka ovat näin täysin isoloitu oma porukkansa

      • Tack och hej!


    • Halooooooooooo

      Kuinka persu kehtaa sanoa "perpanssi" -nimityksen loukkaavan, kun persut itse käyttävät somaleista nimitystä "sompanssi"?

    • simpanssienliitto

      Toit esiin tärkeän seikan. Me simpanssit emme pidä että meidät rinnastetaan persuihin. Koemme sen syvästi loukkaavaksi ja olemme tehneet kantelun Eläintensuojeluliitton.

      • ddsdfsf

        perpanssit ovat paskaa sakkia,


    • Plörbsittelijä88

      Perpanssi on sikäli harhaanjohtava nimitys, että perpanssille läheisintä sukua oleva laji ei ole simpanssi, vaan oranki

    • kansa.toteaa

      Selkeä ero: simpanssit eivät ole rasisteja, perpanssit ovat.

    • PerusHintit

      Kyllä aloittaja on oikeaas. On simpanssi loukkaavaa että se rinnastetaan persuun. Eroinahan ovat esimerkiksi että simpanssilla on aivot ja selkäranka.

      • Kyl nää audintakapenkkiselkärankaiset persut tiedetään.


    • KukaOnKuka

      Vihervasemmistoon taas liitetään käsitteet: valheet, petokset ja rikollisuus.

      • Anonyymi

        Kyllä se persussoomalaiseen yhdistetään senverta suuri oli hillotolpalle pääsyn valehtelu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se persussoomalaiseen yhdistetään senverta suuri oli hillotolpalle pääsyn valehtelu!

        Vappusatasella vilpilliseen vaalivoittoon ja Suomi vituiksi. Ja tässähän ei ole edes mitään valhetta.


    • hä.hä.hä

      Oletko tullut ajatelleeksi tätä,että kyseessä on kirjoitusvirhe eli tarkoitus oli kirjoittaa perussimpanssi.

      • Anonyymi

        Punikkisimpanssi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punikkisimpanssi?

        Viherkyrvät


    • kyykkyjytky-ps
    • Anonyymi

      Punapersepaviaani käy kuin nenä päähän eräälle vasuripuolueelle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe