Miksi liityit jäseneksi

Humanisti-vapari

Alla kokeilevia kysymyksiä vapaa-ajattelijoille. Julkiset vastaukset vapaasti ja nimettömästi omalla vastuulla... Saa toki innostua viestitelemään myös liiton tai yhdistyksen sähköpostiinkin.

1. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) asuinalueesi yhdistyksen toiminnan ja tiedotuksen pohjalta VAI
b) valtakunnallisen liiton toiminnan ja tiedotuksen pohjalta

2. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) pidempään jatkuneen vapaa-ajattelijain toiminnan ja harkintasi perusteella VAI
b) jonkun ajankohtaisen yleisen, julkisen tilanteen ja ilmiön johdosta nopeasti VAI
c) jonkun oman tai perheesi jäsenen henkilökohtaisen tilanteen tai kokemuksen vuoksi

3. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) uskonnottoman maailmankatsomuksen leviämisen edistämiseksi VAI
b) vapaa-ajattelijain yhteiskuntapoliittisten ihmisoikeustavoitteiden edistämiseksi VAI
c) vapaa-ajattelijain kulttuuristen palvelujen (esim. hautausmaa) edistämiseksi

4. Kun olet tutustunut vapaa-ajattelijain toimintaan, oletko saanut tietoa enemmän
a) tapaamiesi henkilöiden kautta
b) liiton tai yhdistyksen lehden ja tiedotteiden kautta
c) liton tai muiden nettisivujen kautta
d) sosiaalisen median (kuten FaceBook) kautta

13

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaussarja

      1 b
      2 a: pitkään kirkkoon kuulumattomana kannattanut vapaa-ajattelijoiden tavoitteita ja pitänyt niiden edistämistä tärkeänä uskonnottomien aseman kannalta
      3 b
      4 b, c ja d: kaikista saa eri tavalla tietoa. lehdistä ja nettisivuilta kootusti jäsenneltyä tietoa, fb:stä enemmän erilaisia, vaihtelevia nostoja ja mielenkiintoisia huomioita

    • Oma rivini olisi 1 b, 2 a, 3 a ja 4 abc. Robert Brotheruksen kirjoitukset taisivat olla ensimmäistä kosketusta, ja muistan hämärästi nähneeni Juha Kukkosen televisiossa. Ja sitten oli sfnet.keskustelu.uskonto, jota kai ei enää kukaan muistakaan.

      Lienen sikäli harvinainen jäsen, että vastaus on tosiaan 3a eikä 3b.

      • Muistaapas! Törmäsin Vapaa-ajattelijoihin sfnetin jossain keskustelussa Jorin allekirjoituksessa olleessa eroakirkosta.fi-linkin kautta.

        1) b
        2) b soveltuu ehkä parhaiten.
        3) a liittymisen aikaan, mutta nyt kaikki vaihtoehdot
        4) kaikki vaihtoehdot


    • luenpalstoja

      Olen ateisti, mutten ole vakuuttunut vapaa-ajattelijoiden toiminnasta, enkä aio liittyä jäseneksi.

      • Haluatko kirkon irti valtiosta?


      • Humanisti-vapari

        Ketjun avaus oli liittyneille. Toivon että ketjua ei häiritä. On runsaasti muita ketjuja, joissa muut voivat avautua.


    • Hevarilta

      1b, 2a, 3a, 4b

    • LastenKannalta

      Vastaan 1b, 2c, 3a, 4a

    • LukijanHuomio

      Olisi mukava nähdä lisää vastauksia.

    • NäinSenNäin

      1a, 2a, 3b, 4b

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe