Näitä juttuja luettuani olen aika vakuuttunut, ettei poikaa kannata johdattaa lätkän pariin. Ilmeisesti jääkiekossa on aika huono henki, tietty nokkimisjärjestys ja rahaakin kuluu.
Potkupallo saattaa olla parempi vaihtoehto tenavalle.
Enpä taida viedä poikaani lätkän pariin
8
<50
Vastaukset
- Isä_vain-tavallinen-isä
Anna sen muksun harrastaa ihan mitä hän itse haluaa. Tärkeintä on, että jotain, edes hiukan liikunnallista lajia harrastaa. Toisaalta ei sekään liikunnallisuus ole välttämätöntä, kunhan ei ihan sinne tietokoneelle hautaudu.
Kyllä vekarat liikkuu yleensä aika paljon muutenkin, ilman että niitä tarvitsee kamalasti ohjata. Eikä sinun kannata tunkea liikaa sinne harrastuksiin mukaan. Riittää kun autat kun hän kuitenkin välillä apua tarvitsee ja muistat palkita niin koulu- kuin harrastusmenestyksetkin. Yleensä riittää hymy, muutama hyvä sana ja kosketus. Ja muista hymyillä, - ja katso silmiin kun puhut. Toki rutistaakin voi, mutta ei kavereiden nähden, - ainakaan teini-ikäistä. Älä tuomitse jyrkästi jos jotain menee pieleen, vaikka pahastikin. Välillä vaan menee, sille ei voi mitään.
Oma lapseni harrasti aikoinaan hiihtoa ja kiekkoilua. Kävi mäessäkin ja lopetti mäen kun voitti sarjansa pitäjänmestaruuden.
Hiihtoa ja keikkoa harrasti vähän kauemmin. Kerran sitten sanoi, että vosiko hän vaihtaa lajia.
Meillehän se sopi.
Tosin myöhemmin selvisi, että hän oli kuvitellut minun haluavan hänen pelaavan kiekkoa ja hiihtävän ja... Se ja moni muukin väärinkäsitys selvisi kun sanoin, ettei hänen tarvitse tehdä mitään minun vuokseni, eikä siksi, että minä haluan, vaan ihan hänen itsensä vuoksi ja juuri sitä mitä haluaa, kunhan ei tee mitään mikä aiheuttaa vahinkoa hänelle tai jollekin toiselle.
Alkoi vielä rankempi, itsekuria, henkistä kanttia ja kuntoa vaativa laji (nyt hänellä on musta vyö).
Eikä hän ole tuottanut pettymystä myöhemminkään.
Minä en ole koskaan painostanut, enkä vaatinut (en kait?). Olen vain yrittänyt auttaa sikäli kun olen pystynyt.
Armeijan jälkeen, siis jo aikamiehenä hän kerran sitten antoi kiitoksen lämpimillä sanoilla, jotka herkistivät.
Kaikki hänen kavereidensa isät kun eivät antaneet mahdollisutta tehdä sitä mitä haluaa ja omaan tahtiin (kyllä minä sen silloin huomasin ja mietin, että miksi? Ei kai lapsia hankita siksi, että he täyttävät meidän särkyneet haaveemme).
Ei lapsi ole vanhempiaan varten vaan vanhemmat ovat lapsiaan varten. Tämän kun isät ja äiditkin muistaisivat aina.- 031178
Todella hyvä kirjoitus "vain isä tavallinen isä".
Olen monta kertaa ajatellut että jotkut vanhemmat vievät lapsiaan pakolla jonkin harrastuksen pariin ja useimmiten jääkiekon. Ja miksi? He toivovat että heidän pojastaan tulisi NHL-tähti. Täyttä utopiaa, sanon minä, harvasta tulee.
- lapsenoikeus
Näitä juttuja kannattaa varmaan uskoa? Vaikuttaa ihan helvetin rehellisiltä ja asiantuntevilta kommenteilta. No jokainen tietää että tämän palstan perusteella ei kannatta tehdä mitään päätöksiä mihinkään suuntaa vaan antaa lapsen itse päättää mitä haluaa harrastaa. Liikunnalliset harrastukset ovat kaikki hyviä ja ihan yhtä hyviä harrastuksia on myös vaikkapa pianon soitto, kunhan vain se lapsi on itse innostunut omasta harrastuksestaan.
- Niinkö_se_on
No se on näitä s24-juttuja lukemattakin selvää, että lätkässä palaa rahaa ja silti voi olla ikävää. Toki tenava voi tykätä, mutta oppiiko hän lajin parissa oikeanlaisia asioita, mene ja tiedä.
- iso_hiilijalanjälki
No kieltämättä tuo lätkä ei ole niitä kaikkein "vihreimpiä" ja halvimpia lajeja. Ensin kuskataan jälikasvua harkkoihin, sitten peleihin, päälle varusteet, ja vuosimaksut.
Ei oo pieni tai edes keskituloisen isän/äidin maksettavissa ne kulut.
Ja yleensäkkin jääkiekko kuluttaa mielettömän määrän energiaa vuositasolla. Jäähallien sähkönkulutus on pieneen kylään verrattavissa. Porukka kaahaa citymaastureilla katsomaan matseja. huh huh. No se on sitä tätä päivää.
Halvimmallla pääsee kun ostaa pojalle/tytölle lenkkarit, polkupyörän, tai sukset talveksi, ja sanoo että ylös ulos ja lenkille..- Näinonmarjat
Juuri niin. Lätkä on parhaimpia esimerkkejä siitä, miten liikunta/urheilu on tehty mahdollisimman monimutkaiseksi ja sitä kautta kalliiksi ja saastuttavaksi.
Maailma tulisi hyvin toimeen vaikkei koko lajia olisi koskaan keksitty. Lajeja ja harrastuksia riittää muutenkin jokaiseen makuun. - ilmalanmies
Näinonmarjat kirjoitti:
Juuri niin. Lätkä on parhaimpia esimerkkejä siitä, miten liikunta/urheilu on tehty mahdollisimman monimutkaiseksi ja sitä kautta kalliiksi ja saastuttavaksi.
Maailma tulisi hyvin toimeen vaikkei koko lajia olisi koskaan keksitty. Lajeja ja harrastuksia riittää muutenkin jokaiseen makuun.mailma tulisi myös toimeen ilman teikäläistä ,niin se vaan menee.
- Näinonmarjat
Olet ihan oikeassa. Monikaan ei huomaisi jos katoaisin. Kukapa meistä olisi korvaamaton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822