turkis myymälään töihin?

AUTTAKAA

Olen etsinyt töitä hyvin pitkään ilman positiivisia vastauksia ja nyt vihdoin sain mahdollisuuden työskennellä myyjänä. Ongelma on että kauppa myy turkiksia ja nahka vaatteita.. En osaa päättää voinko ottaa työn vastaan vai täytyykö minun jatkaa etsimistä? Raha tulisi kyllä tarpeen mutta Suomessa nyt tuskin nälkään kuolen. Omalla tavalla ajattelen että olen vain yksi ihminen, myyjänä, mutta toisaalta tiedän että ottamalla paikan vastaan tuen nykyisiä turkistarhoja ja tämä puistattaa.

Mielipiteitä??

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usdfusdf-aka-asdfasdf

      parempihan se tietenkin on ottaa rahaa sosiaaliluukun kautta suoraan tarhaajien maksamien verojen muodossa kuin että menisi kolmannelle osapuolelle töihin ja elättäisi itse itsensä.
      etkä sinä turkistarhaajia siinä myyjän työssä tue se kapuppias se ne voitot ottaa.

    • muutoksiaf

      Kuvittele itsesi siihen työhön ensin, kun olet noin epävarma. Oletko valmis koskemaan kyseisiä materiaaleja ja oletko valmis opettelemaan turkiksen hoidosta enemmän, ja ajattelemaan tuotteet vaatteina eikä tapettuina eläiminä?

      Sinun pitäisi myyjänä pystyä välittämään asiakkaalle että olet itse sitä mieltä että et tee omasta mielestäsi moraalisesti mitään väärin. Et saisi missään vaiheessa kertoa tai näyttää todellisia tunteitasi turkistarhausta kohtaan niin työtovereille kuin asiakkaillekkaan.

      Kestäisitkö sitä vai tuottaisiko se sinulle ahdistusta?

      Et sinä tekisi kuin vain työtäsi myyjänä liikkeessä mielestäni. Ei sinua voi syyttää siitä että laki on hyvin kyseenalainen vielä Suomessa. Asia kumminkin on varmasti vuosien myötä muuttumassa parempaan suuntaan otit työn vastaan taikka et.

      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        totta,laki muuttuu hitaasti mutta tulevaisuudessa ei omaa työtään tekevien silille näkymsten takia hypitä kuten nyt.


    • ghfgjfgk

      Tässä hullussa maailmassa säälimme pienessä häkissä asuvaa näätäeläintä, mutta emme oravanpyörässä juoksutettavaa ihmispoloista. Jos Agenda 21 saa tahtonsa läpi, kohta on oikeuslaitoksen tilalla tuolioistuin, jossa kukat ja mehiläisetkin saavat tulla hakemaan oikeutta, ja jopa 'Äiti Maa'. Kannattaisiko ryhtyä erikoistumaan rikkaruohojen puolustusasianajajaksi? Niitähän teurastetaan valtavat määrät, ilman, että juolavehnäparoilla olisi mitään paikkaa, mistä hakea oikeutta. Siis ei vielä ole.

      Ja kieltäydymme käyttämästä kaunista, ekologista turkista, mutta puemme yllemme öljyä käyttäen tuotettuja synteettisiä turriaisia.

    • hankkikaaAMMATTI

      Myyt julmuutta ja kärsimystä turhamaisille ihmisille. Kukaan normaali ihminen ei arvosta työtäsi. Mene ihan minne muualle tahansa. Katsoin juuri eilen Ajankohtaisohjelman, jossa ketuilta puuttui toinen silmä, jalka miltei poikki, ahdistunutta liikehdintää. Mietin vain kuinka suurta eläinrääkkäystä harjoitetaan ja kuinka halpamainen elinkeino.

      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        nehän on niitä aktivistien kuvausreissuillaan aiheuttamia vaivoja.
        mitä vaivoihin tulee niin ota mikä tahansa laji niin löydät kyllä vaivaisia seasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe