Ohjeita karavaanareille

ohjeita karavaanareille



Karavaanarit on kaikille tuttuja, mutta toisin kuin laulussa sanotaan “kaikkien kaveri” pitää kyllä sanoa toisin ettei ole kaveri, mutta kaikkien tuttu ja teiden tukko. Karavaanarit on varmasti poliisin kanssa vihatuin ryhmä tienpäällä ja molemmat kokonaan omasta syystä. Poliisin viha johtuu siitä että he puuttuvat liian pikkumaisiin asioihin ja karavaanarit siitä että he ei piittaa muista tiellä liikkujista, vaan vetävät kilometrien mittaisia jonoa perässään, kun he vetävät sitä mökkiä autonsa vetokoukkuun kiinnitettynä ja ovat menossa johonkin camping alueelle kokoontumispaikkaan katsomaan kuka kisan tänään voitti. No kisahan oli tietysti se, että kuka sai pisimmän jonon peräänsä tultaessa camping alueelle. No se siitä, mutta ensimmäisen neuvon voisi heille antaa että lopettakaa tuo typerä kisa ja ottakaa muut huomioon näin teidän maineenne paranee muiden silmissä. Silloin jää poliisit yksin pitämään kärki sijaa ja muut tulevat sitten kaukana perässä.

Itselläni on yli 40 vuoden kokemus tienpäältä aina moposta täysperävaunulliseen rekkaan. Olen ajanut kaikissa Euroopan maissa ja Pohjois-Amerikassa ja osassa Aasiaa, että kokemusta on.

Ohjeita voisin antaa seuraavia:


Tiedosta se itsellesi, että minä ajan muita hitaammin ja muiden on tarve ajaa minua nopeammin.

Tiedosta se että minun takanani oleva/olevat auto/autot ovat ajaneet minua nopeammin ja vain minun vuoksi joutuvat ajamaan nyt hitaammin ja heidän on tarve päästä minusta ohi.

Tiedosta se itsellesi, että minulla ei ole kiirettä mihinkään on aivan sama pääsenkö minä sinne camping alueelle klo.18 tai klo.20 tai klo.23 tai klo.04. Sillä ei ole mitään merkitystä, mutta katso seuraava kohta:

Tiedosta se itsellesi, että minun takana olevassa jonossa n. kilometrin päässä minusta saattaa olla auto missä ollaan viemässä sairaalaan synnytykseen vaimoa joka on aivan viimeisillään ja keskenmenon vaaraa saattaa olla suuri tai ollaan viemässä sairaalaan potilasta jolla on vakava sairaus. Ja vain minä karavaanari olen se joka voin jotain tehdä asian eteen.

Tiedosta se että mökkiä vetäessäni minä lisään saastepäästöjä melkoisesti jopa tuplaten muihin verrattuna. Se on paljon kun laskee kaikki karavaanarit yhteensä.


Pyri pitämään tasainen nopeus. Jos ajat esim. 60km/h niin aja sitä. Älä lisää välillä nopeutta ja välillä laske. Esim. sataseen tai yli ja taas laskien 60km/h

Jokaista mäkeä ei ole pakko yrittää suurimmalla vaihteella ylös. Voisin jo alhaalla vaihtaa vaikka kolmoselle.

Seuraa tilanteita missä takana oleva voisi ohittaa sinut, kun sellainen tulee älä missään tapauksessa lisää nopeutta vaan paremmin laske sitä. Jos kyseessä on rekka hiljennä nopeutta vasta sitten, kun se on kokonaan viereisellä kaistalla ei silloin kun se on vielä samalla kaistalla kuin sinä olet.

Ohituskaista osuudelle tultaessa älä lisää nopeutta sieltä 60-70km/h nopeudesta sataan vaan paremminkin vähennä nopeutta, jotta mahdollisimman moni auto pääsisi sinusta ohi.

Jos takana olevat ei jostain syystä ohita vaikka siihen olisi mahdollisuus tai mahdollisuuksia älä silloin jää miettimään syitä kuin HOO Moilanen vaan tee sinä silloin jotain noiden avuttomien eteen. Osoita se että myös karavaanari voi olla herrasmies ja väistä hetkeksi esim. bussipysäkille tai muulle sopivalle paikalle näin pääsee myös avuttomat ohi. Muista mitä oli tuolla ylempänä? Siellä jonon perällä saattaa olla vaikka jollakulla kiire sairaalaan.

Jos jatkuvasti perääni kertyy jonoa, vaikka jatkuvasti väistän heitä sivuun on osoitus että nyt on ruuhka aika. Aja silloin välittömästi sopivaan leiriytymispaikkaan ja odota ruuhkan loppumista, sillä sinulle on aivan sama koska pääset sinne kokoontumispaikkaan. Sen sijaan muilla tiellä liikkujilla saattaa olla vaikka kiire.

Pimeällä ajaessasi muista säätää valoja alaspäin tai muuten ne näyttävät pitkiltä.

Ota huomioon kaikki tiellä liikkujat ja muista että siellä on ammatikseen ajavia ja kiireisessä työtehtävässä ajavia on myös hälytysajoneuvoja ym. Me muut emme millään tavoin viivytä emme häiritse teidän siirtymistänne kokoontumispaikasta toiseen joten älkää tehkö tekään meille muille kiusaa.




On teille oikein pykäläkin asetettu

19 § Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.

Ts. myös jononvetäjillä on vastuu lain mukaan. Tuosta pykälästä ei karavaanareitten pitäisi päästä mitenkään luistamaan.

101

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fakta-on-tämä

      > "Tiedosta se itsellesi, että minä ajan muita hitaammin ja muiden on tarve ajaa minua nopeammin."

      Tiedostan tuon vain ja ainoastaan jos ajan alle rajoitusten. Mikäli ajan suurinta sallittua, en tiedosta moista ollenkaan.

      • olet.vitun.palstapelle

      • ajotavasta.päätellen

      • autoilija
        ajotavasta.päätellen kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=jVqFB8vPzTA
        Tuossa linkissä taisi olla palstapelle "autoilija" sitikan kuskina!

        Ei ole minulla sitikkaa. Mutta samanlailla olisin ohitellut yksi kerrallaan kun ei siellä alkupäässä osata ohittaa.

        Sinä olit se joka jäi odottamaan vasemmalle kääntyvän taakse. Minä olisin kyllä ohittanut pientareen kautta, koska tilaa näytti hyvin olevan


      • ajotavasta.päätellen kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=jVqFB8vPzTA
        Tuossa linkissä taisi olla palstapelle "autoilija" sitikan kuskina!

        Ei ole minulla sitikkaa. Mutta samanlailla olisin ohitellut yksi kerrallaan kun ei siellä alkupäässä osata ohittaa.

        Sinä olit se joka jäi odottamaan vasemmalle kääntyvän taakse. Minä olisin kyllä ohittanut pientareen kautta, koska tilaa näytti hyvin olevan

        Ei ole käsitelty


      • ajotavasta.päätellen
        autoilija kirjoitti:

        Ei ole minulla sitikkaa. Mutta samanlailla olisin ohitellut yksi kerrallaan kun ei siellä alkupäässä osata ohittaa.

        Sinä olit se joka jäi odottamaan vasemmalle kääntyvän taakse. Minä olisin kyllä ohittanut pientareen kautta, koska tilaa näytti hyvin olevan

        Eli olet, jos et sama, niin samanlainen idiootti kuin linkin sitikka kuski.
        Ajatuksella, että vaunusta on ohi päästävä oli edessä kuinka pitkä jono tahansa.
        Vaikka sitten joutuukin niska punaisena jarruttelemaan caravaanarin eteen, jossa sitten ajeleekin tyytyväisenä seuraavat 30km mutta onhan ohittanut "tien tukon".


      • MoreControl
        ajotavasta.päätellen kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=jVqFB8vPzTA
        Tuossa linkissä taisi olla palstapelle "autoilija" sitikan kuskina!

        Tuossa videossa on hyvin kuvattuna punaniskojen ajotyyli. Ohi mennään ja hanurissa roikutaan. Mikä siellä perseessä on noin kiinnostavaa?


      • ajotavasta.päätellen kirjoitti:

        Eli olet, jos et sama, niin samanlainen idiootti kuin linkin sitikka kuski.
        Ajatuksella, että vaunusta on ohi päästävä oli edessä kuinka pitkä jono tahansa.
        Vaikka sitten joutuukin niska punaisena jarruttelemaan caravaanarin eteen, jossa sitten ajeleekin tyytyväisenä seuraavat 30km mutta onhan ohittanut "tien tukon".

        Ei sitikan kuski mikään idiootti ole. Hän ei ole uusavuton kuten monet tämän päivän autonkuljettajista on etteivät osaa edes ohittaa. Silloin on ohitustaitoisen mentävä yksi tai kaksi autoa kerralla ohi ja änkettävä väliin kun joku tulee vastaan tai alkaa keltainen viiva. Idiootteja oli he jotka ei mennyt oikealta ohi kun oli kääntymässä vasemmalle autoja


      • ajotavasta.päätellen kirjoitti:

        Eli olet, jos et sama, niin samanlainen idiootti kuin linkin sitikka kuski.
        Ajatuksella, että vaunusta on ohi päästävä oli edessä kuinka pitkä jono tahansa.
        Vaikka sitten joutuukin niska punaisena jarruttelemaan caravaanarin eteen, jossa sitten ajeleekin tyytyväisenä seuraavat 30km mutta onhan ohittanut "tien tukon".

        "ajeleekin tyytyväisenä seuraavat 30km mutta onhan ohittanut "tien tukon""

        Usein kannattaa tehdä ennakoivan ohitus esim. 80km/h alueella, kun kohta alkaa satasen osuus, jos vaikka silloin ei olisi ohituspaikkaa. Ja toinen syy miksi karavaanareita ohitetaan on että he ei osaa pitää vauhtia tasaisena. He ei kuten rekkamiehet vaihda ylämäkeä ennen pienemmälle vaihteelle. Rekan nopeus on huomattavasti tasaisempaa kuin karavaanareilla on ja siksi heistä halutaan päästä ohi hyvän sään aikaan


      • Karavaanari ei tajua että on olemassa hotelleja ei tarvitse vetää mökkiä perässä eikä hidastaa toisten kulkua


      • OhiOhiOhiOhi
        autoilija kirjoitti:

        Ei sitikan kuski mikään idiootti ole. Hän ei ole uusavuton kuten monet tämän päivän autonkuljettajista on etteivät osaa edes ohittaa. Silloin on ohitustaitoisen mentävä yksi tai kaksi autoa kerralla ohi ja änkettävä väliin kun joku tulee vastaan tai alkaa keltainen viiva. Idiootteja oli he jotka ei mennyt oikealta ohi kun oli kääntymässä vasemmalle autoja

        Kyllä on todella pelottava ajatus että tuollaisella tavalla ajattelevia tolloja on maantiet pullollaan.


      • ajotavasta.päätellen
        autoilija kirjoitti:

        "ajeleekin tyytyväisenä seuraavat 30km mutta onhan ohittanut "tien tukon""

        Usein kannattaa tehdä ennakoivan ohitus esim. 80km/h alueella, kun kohta alkaa satasen osuus, jos vaikka silloin ei olisi ohituspaikkaa. Ja toinen syy miksi karavaanareita ohitetaan on että he ei osaa pitää vauhtia tasaisena. He ei kuten rekkamiehet vaihda ylämäkeä ennen pienemmälle vaihteelle. Rekan nopeus on huomattavasti tasaisempaa kuin karavaanareilla on ja siksi heistä halutaan päästä ohi hyvän sään aikaan

        Ja taas pelkkää idiootti "autoilijan" mutua.
        Tiedän kyllä kaltaisesi täys idiootit, joita ei tosin onneksi ole paljon(sinä ja geronimo muutama muu) jotka nopeusrajoituksista piittaamatta rynnivät "ennakoiden" ohi vaikka sitten ajetaankin niska punaisena seuraavat 30kilsaa vaununvetäjän edessä.
        Mitä lastissa olevan rekan ja caravaanarin nopeuden laskemiseen ylämäessä tulee, idiootti arto ei voisi enempää väärässä olla.
        Myönnä nyt idiootti, että sinulla on joku(perusteeton) antipatia caravaanareita kohtaan. Hullujen huoneelta(jonne eittämättä kuuluisit)voit ehkä saada apua ongelmaasi.


      • ajotavasta.päätellen
        autoilija kirjoitti:

        Karavaanari ei tajua että on olemassa hotelleja ei tarvitse vetää mökkiä perässä eikä hidastaa toisten kulkua

        Idiootti "autoilija" arto ei tajua, että kaikilla on oikeus liikkua yleisillä teillä ja jokaisen on noudatettava tie/ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta.


      • ajotavasta.päätellen
        autoilija kirjoitti:

        Ei sitikan kuski mikään idiootti ole. Hän ei ole uusavuton kuten monet tämän päivän autonkuljettajista on etteivät osaa edes ohittaa. Silloin on ohitustaitoisen mentävä yksi tai kaksi autoa kerralla ohi ja änkettävä väliin kun joku tulee vastaan tai alkaa keltainen viiva. Idiootteja oli he jotka ei mennyt oikealta ohi kun oli kääntymässä vasemmalle autoja

        Idiootti oli linkin sitikka kuski kuten olet sinäkin.
        Onneksi fiksu caravaanari piti tuossa riittävää turvaväliä johon idiootti suurempaa haittaa aiheutamatta mahtui.
        Toisin kuin sinä joka joka lähdet sokkona ohitukseen(periaatteella "caravaanarista on ohi päästävä) ja kerrot "änkeäväsi" väliin muiden turvallisuuden vakavasti vaarantaen.


      • enkoskaankaravaanarina
        MoreControl kirjoitti:

        Tuossa videossa on hyvin kuvattuna punaniskojen ajotyyli. Ohi mennään ja hanurissa roikutaan. Mikä siellä perseessä on noin kiinnostavaa?

        En näe sitikan ohittamisessa mitään väärä. Tilaa oli reilusti tulla väliin ja vastaantulijoita ei ollut. Eniten ihmettelen sitä autoa joka jäi vasemmalle kääntyvän taakse odottamaan, vaikka oikealta puolella olisi ollut tilaa reilusti mennä ohi


      • älä.vaihda

        Onko palstapelle kopioinut aikaisemman aivopierunsa nyt toisella nimimerkillä?


      • Huomioi että vaunulle on 80km/h mutta muille 100km/h ota se huomioon, että muut haluaa ajaa kovempaa, että anna tietä vaan kiltisti


      • ajotavasta.päätellen kirjoitti:

        Eli olet, jos et sama, niin samanlainen idiootti kuin linkin sitikka kuski.
        Ajatuksella, että vaunusta on ohi päästävä oli edessä kuinka pitkä jono tahansa.
        Vaikka sitten joutuukin niska punaisena jarruttelemaan caravaanarin eteen, jossa sitten ajeleekin tyytyväisenä seuraavat 30km mutta onhan ohittanut "tien tukon".

        Kerro nyt mitä sitikka kuski teki väärin??? Se oli täysin laillinen ohitus


      • ajotavasta.päätellen
        autoilija kirjoitti:

        Huomioi että vaunulle on 80km/h mutta muille 100km/h ota se huomioon, että muut haluaa ajaa kovempaa, että anna tietä vaan kiltisti

        Eihän caravaanari sitikan ohitusta mitenkään estellyt, päin vastoin piti riittävää turvaväliä johon idiootin oli turvallista tulla ajamaan seuraavat 30km, huom! samaa nopeutta, kuin edessä oleva pitkä jono ja caravaanari liikkui.
        Katsopa videolta mikä oli jonon nopeus?
        Videolta ei selviä mikä oli ko.tiellä nopeusrajoitus, vai selviääkö?


      • näin.sitä.mennään
        autoilija kirjoitti:

        Kerro nyt mitä sitikka kuski teki väärin??? Se oli täysin laillinen ohitus

        Tottakai oli laillinen ohitus, ei kukaan ole muuta väittänytkään.
        Tosin turha ja siten idioottimainen kylläkin.
        Vrt. tosi pitkä jono edessä ja paljon vastaantulevaa liikennettä joten se "nopeampi eteneminen" tyssäs siihen.
        Mutta pääsihän "tientukosta" ohi ja voi hyvillä mielin kärötellä seuraat 30km samaa nopeutta, edessä olevan jonon ja takana naureskelevan vaunumiehen kanssa.


      • mersufunclub
        ajotavasta.päätellen kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=jVqFB8vPzTA
        Tuossa linkissä taisi olla palstapelle "autoilija" sitikan kuskina!

        Onpa hyvin sanottu. Ikävää vain etten itse tuota keksinyt

        Tiedosta se että minun takanani oleva/olevat auto/autot ovat ajaneet minua nopeammin ja vain minun vuoksi joutuvat ajamaan nyt hitaammin ja heidän on tarve päästä minusta ohi.


      • näin.sitä.mennään

        "Tiedosta se että minun takanani oleva/olevat auto/autot ovat ajaneet minua nopeammin ja vain minun vuoksi joutuvat ajamaan nyt hitaammin ja heidän on tarve päästä minusta ohi."


        Linkki huolelliseen tarkasteluun.
        Huomaat, että caravaanarin edessä on vaikka kuinka pitkä jono johon vaunun vetäjä pitää, ihan oikein, riittävän turvavälin.
        Siihen on "heidän joilla on tarve päästä minusta ohi." oiken hyvä, ja ihan laillisesti, hurauttaa jatkamaan matkaa hyvillä mielin ja niska punaisena kärötellä seuraat 30km samaa nopeutta, edessä olevan jonon ja takana naureskelevan vaunumiehen välissä.


      • näin.sitä.mennään kirjoitti:

        "Tiedosta se että minun takanani oleva/olevat auto/autot ovat ajaneet minua nopeammin ja vain minun vuoksi joutuvat ajamaan nyt hitaammin ja heidän on tarve päästä minusta ohi."


        Linkki huolelliseen tarkasteluun.
        Huomaat, että caravaanarin edessä on vaikka kuinka pitkä jono johon vaunun vetäjä pitää, ihan oikein, riittävän turvavälin.
        Siihen on "heidän joilla on tarve päästä minusta ohi." oiken hyvä, ja ihan laillisesti, hurauttaa jatkamaan matkaa hyvillä mielin ja niska punaisena kärötellä seuraat 30km samaa nopeutta, edessä olevan jonon ja takana naureskelevan vaunumiehen välissä.

        Kyllä se on kuule näin, että karavaanari ajaa baalulta ja muut pyrkivät ohi jos pääsevät. Kun karavaanari ei voi tehdä mitään sen eteen että takana olevat pääsisivät ohi.

        Eikö todellakaan karavaanari voi olla herrasmies ja antaa sen toista kilometriä pitkän jonon mennä ohi. Onko karavaanarista herrasmieheksi?


      • näin.sitä.mennään
        autoilija kirjoitti:

        Kyllä se on kuule näin, että karavaanari ajaa baalulta ja muut pyrkivät ohi jos pääsevät. Kun karavaanari ei voi tehdä mitään sen eteen että takana olevat pääsisivät ohi.

        Eikö todellakaan karavaanari voi olla herrasmies ja antaa sen toista kilometriä pitkän jonon mennä ohi. Onko karavaanarista herrasmieheksi?

        Taas kerran suollat sellaista valhetta jota et usko itsekään.
        Edellä oli kyse/puhe lähettämäsi linkin sitikka kuskin ohituksesta.
        Katsoppa nyt kyseinen linkki uudelleen ja oikein silmälasien kanssa niin huomaat, että vaununvetäjän edessä oli vaikka kuinka monen auton jono, joten caravaanari ei todellakaan ollut "baalulta".
        Missä ja milloin olet nähnyt, että caravaanari olis "paalulla" ja "takana toista kilometriä pitkän jono"?
        Aivan oikein, et missään! Eli aina vaan valehtelet, koska kuvailemaasi tilannetta ei vaan todellisuudessa ole.
        "Onko karavaanarista herrasmieheksi?"
        Totta kai ja pääsääntöisesti sitä ovatkin.
        Mutta kuinkas on keskaria heiluttelevan palstapelle "autoilija" arton laita?



      • vauhti

    • on.se.pelle

      Palstapelle "autoilija" arto on jostakin syystä kovasti katkera caravaanareille.
      Mistä syystä idiootin persettä kaivaa juuri caravaanarit?
      Kun idiootilla itsellään on se "muuli" perässä on rajoitus sama kuin vaununvetäjällä.
      Samoin kaikilla kuorma/rekka-autoilla.
      Miten idiootti pääsee näistä ohi "heittämällä" mutta ei caravaanarista?
      Raskaskalusto ei idiootti artoa takuu varmasti mihinkään pientareelle/pysäkille väistele, miksi vaunumiehen pitäisi? Edellyttäen tietenkin,että tämä ajaa suurinta salittua tie/ajoneuvokohtaista nopeutta.
      Idiootin selitykset jonossa olevan auton kyydissä olevasta vaikkapa synnyttämään matkalla olevan matkan hidastumisesta on suorastaan naurettava.
      Tällaisessa(kaan) tapauksesssa ei, edes idiootti artolla, ole oikeutta ajaa minkäänlaista ylinopeutta.
      Ambulanssi on tällaisiin tapauksiin tarkoitettu ajoneuvo.
      Jota muuten varmasti käyttää suurin osa naisista, eikä satavarmasti tilaa idiootti artoa kyytimieheksi.
      Tiedosta idiootti arto nimim. "fakta-on-tämä" vastaus ja mieti mitä paskaa tuli _taas_ mölistyä.

      • Ensiksi karavaanarit ei osaa ajaa yhdistelmällään vauhti on mitä sattuu ja peileihin ei edes viitsitä vilkaista tai onko niitä edes säädetty on vain asetettu kun on pakko olla pitkävartiset. Takana oleva jono ei merkitse karavaanarille mitään, jos se edes tietää takana olevan jonon pituuden.

        Sairaalaankin joutuu joskus kuljettamaan ja lähin ambulanssi on 100km päässä joten järkeä käyttämällä kannattaa lähteä viemään henkilöautolla. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa missä hätäkeskus sanoi että tuokaa itse loukkaantunut henkilö sairaalaan ambulanssi on muussa ajossa ainakin 100km päässä.

        Ja synnytyksiä on jo jouduttu tekemään tien pientareella kun synnytysosastolle on matkaa


      • onhan.se.palstapelle
        autoilija kirjoitti:

        Ensiksi karavaanarit ei osaa ajaa yhdistelmällään vauhti on mitä sattuu ja peileihin ei edes viitsitä vilkaista tai onko niitä edes säädetty on vain asetettu kun on pakko olla pitkävartiset. Takana oleva jono ei merkitse karavaanarille mitään, jos se edes tietää takana olevan jonon pituuden.

        Sairaalaankin joutuu joskus kuljettamaan ja lähin ambulanssi on 100km päässä joten järkeä käyttämällä kannattaa lähteä viemään henkilöautolla. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa missä hätäkeskus sanoi että tuokaa itse loukkaantunut henkilö sairaalaan ambulanssi on muussa ajossa ainakin 100km päässä.

        Ja synnytyksiä on jo jouduttu tekemään tien pientareella kun synnytysosastolle on matkaa

        No eipä ole idioottipelle vielä päässyt seuraamaan karavaanarien liikkumista tienpäällä, on sellaiset käsitykset asiasta.
        No eihän sitä hiekkalaatikolla ollessaan voi käsittää, kunhan Plasto-Volvo vaan liikkuu "sorakuormalla" tyylikkäästi.


      • on.se.pelle
        autoilija kirjoitti:

        Ensiksi karavaanarit ei osaa ajaa yhdistelmällään vauhti on mitä sattuu ja peileihin ei edes viitsitä vilkaista tai onko niitä edes säädetty on vain asetettu kun on pakko olla pitkävartiset. Takana oleva jono ei merkitse karavaanarille mitään, jos se edes tietää takana olevan jonon pituuden.

        Sairaalaankin joutuu joskus kuljettamaan ja lähin ambulanssi on 100km päässä joten järkeä käyttämällä kannattaa lähteä viemään henkilöautolla. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa missä hätäkeskus sanoi että tuokaa itse loukkaantunut henkilö sairaalaan ambulanssi on muussa ajossa ainakin 100km päässä.

        Ja synnytyksiä on jo jouduttu tekemään tien pientareella kun synnytysosastolle on matkaa

        Nythän palstapelle "autoilija"arto varsinaisen vitsin pieras.
        Satutko idiootti tietämään, että myös siinä vaunun vetäjän autossa on vakkari? Et vai? no niin arvelinkin.
        Vastaa nyt idiootti suoraan kysymykseen:
        Miten sinä "sairaala" keikalla pääset vaivatta ohi kuorma/rekka-autosta mutta et samaa vauhtia ajavasta caravaanarista?

        "Ja synnytyksiä on jo jouduttu tekemään tien pientareella kun synnytysosastolle on matkaa"

        Nyt palstapelle kirjoittaa selvää paskaa, kuten tapoihinsa kuuluu.
        Miten tämä liittyy caravanareihin?
        Mitenkäs se caravaanari hommaa hidastaa, jos kerran emäntä jo pientarella penskaa vääntää?
        Lähtikö idiootti arton emäntä aikoinaan caravaanarin matkaan, vai mistä palstapellen viha vaunun vetäjiä kohtaan?


      • onhan.se.palstapelle kirjoitti:

        No eipä ole idioottipelle vielä päässyt seuraamaan karavaanarien liikkumista tienpäällä, on sellaiset käsitykset asiasta.
        No eihän sitä hiekkalaatikolla ollessaan voi käsittää, kunhan Plasto-Volvo vaan liikkuu "sorakuormalla" tyylikkäästi.

        Olen liikaakin seurannut karavaanareita. Pahin ryhmä on se mikä vuokraa vaunun vaikka viikoksi eikä ole mitään vetokokemuksia. Nämä tekee todella pahat ruuhkat teille. He ei tietenkään tajua väistää ohittajaa


      • on.se.pelle kirjoitti:

        Nythän palstapelle "autoilija"arto varsinaisen vitsin pieras.
        Satutko idiootti tietämään, että myös siinä vaunun vetäjän autossa on vakkari? Et vai? no niin arvelinkin.
        Vastaa nyt idiootti suoraan kysymykseen:
        Miten sinä "sairaala" keikalla pääset vaivatta ohi kuorma/rekka-autosta mutta et samaa vauhtia ajavasta caravaanarista?

        "Ja synnytyksiä on jo jouduttu tekemään tien pientareella kun synnytysosastolle on matkaa"

        Nyt palstapelle kirjoittaa selvää paskaa, kuten tapoihinsa kuuluu.
        Miten tämä liittyy caravanareihin?
        Mitenkäs se caravaanari hommaa hidastaa, jos kerran emäntä jo pientarella penskaa vääntää?
        Lähtikö idiootti arton emäntä aikoinaan caravaanarin matkaan, vai mistä palstapellen viha vaunun vetäjiä kohtaan?

        "Satutko idiootti tietämään, että myös siinä vaunun vetäjän autossa on vakkari? Et vai? no niin arvelinkin"

        Kyllä tiedän että monessa nykyautossa on vakionopeuden säädin myös minun autossa. Mutta harva käyttää tai ei osaa käyttää, kun itse tulen vakkari päällä toisen perään ei enään voi laittaa samalle nopeudelle sitä mikä on edellä ajavalla. Vauhti poikkoilee joko vakkari ei toimi heillä tai ei ole päällä mutta tyhmästi he ajaa.


        Ja tiedätkö muuten tämän ilmiön sille on oikein annettu nimikin, kun ensimmäinen hiljentää vain vähän nopeutta ja takana on pitkä jono. Nopeuden hiljentämisen vauhti vain kasvaa. siellä kilometrin päässä joutuvat autot kovalla jarrutuksella jopa melkein pysähtymään.


        TÄMÄ ON TOSI


      • on.se.pelle kirjoitti:

        Nythän palstapelle "autoilija"arto varsinaisen vitsin pieras.
        Satutko idiootti tietämään, että myös siinä vaunun vetäjän autossa on vakkari? Et vai? no niin arvelinkin.
        Vastaa nyt idiootti suoraan kysymykseen:
        Miten sinä "sairaala" keikalla pääset vaivatta ohi kuorma/rekka-autosta mutta et samaa vauhtia ajavasta caravaanarista?

        "Ja synnytyksiä on jo jouduttu tekemään tien pientareella kun synnytysosastolle on matkaa"

        Nyt palstapelle kirjoittaa selvää paskaa, kuten tapoihinsa kuuluu.
        Miten tämä liittyy caravanareihin?
        Mitenkäs se caravaanari hommaa hidastaa, jos kerran emäntä jo pientarella penskaa vääntää?
        Lähtikö idiootti arton emäntä aikoinaan caravaanarin matkaan, vai mistä palstapellen viha vaunun vetäjiä kohtaan?

        "Miten tämä liittyy caravanareihin?" Siksi koska he ei osaa ajaa


      • on.se.pelle

        Palsta idiootti sekoilee taas pahemman kerran.
        Mitenhän se caravaanarin ajotaitoon liittyy, jos idiootti arton emäntä tienpenkassa penskaa vääntää?


      • on.se.pelle
        autoilija kirjoitti:

        "Satutko idiootti tietämään, että myös siinä vaunun vetäjän autossa on vakkari? Et vai? no niin arvelinkin"

        Kyllä tiedän että monessa nykyautossa on vakionopeuden säädin myös minun autossa. Mutta harva käyttää tai ei osaa käyttää, kun itse tulen vakkari päällä toisen perään ei enään voi laittaa samalle nopeudelle sitä mikä on edellä ajavalla. Vauhti poikkoilee joko vakkari ei toimi heillä tai ei ole päällä mutta tyhmästi he ajaa.


        Ja tiedätkö muuten tämän ilmiön sille on oikein annettu nimikin, kun ensimmäinen hiljentää vain vähän nopeutta ja takana on pitkä jono. Nopeuden hiljentämisen vauhti vain kasvaa. siellä kilometrin päässä joutuvat autot kovalla jarrutuksella jopa melkein pysähtymään.


        TÄMÄ ON TOSI

        Sekavasta vakkari sepityksestäsi ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin, että et todellakaan osaa käyttää ko. laitetta.

        "Ja tiedätkö muuten tämän ilmiön sille on oikein annettu nimikin, kun ensimmäinen hiljentää vain vähän nopeutta ja takana on pitkä jono. Nopeuden hiljentämisen vauhti vain kasvaa. siellä kilometrin päässä joutuvat autot kovalla jarrutuksella jopa melkein pysähtymään.

        TÄMÄ ON TOSI

        Tulet (ylinopeudella) suurinta sallittua ajavan caravaanarin perään.
        Kohtelias vaunumies hiljentää (niin kuin olet ohjeissasi kehoittanut),että voisit mennä sujuvasti ohi.
        Mitä tapahtuu?
        Eihän idiootti arto(matkalla siionisti teroristien ylistys tilaisuuteen) tietenkään ohita, vaan jää vakkariaan räpläämään ja osaamattomuuttaan aiheuttaa sen kuuluisen "kilometrin jonon".

        Kerran vielä suora kysymys: miten sinä pääset vaivatta ohi kuorma/rekka-autosta mutta et samaa vauhtia ajavasta caravaanarista?


      • vaunun.vuokraaja
        autoilija kirjoitti:

        Olen liikaakin seurannut karavaanareita. Pahin ryhmä on se mikä vuokraa vaunun vaikka viikoksi eikä ole mitään vetokokemuksia. Nämä tekee todella pahat ruuhkat teille. He ei tietenkään tajua väistää ohittajaa

        Tästä saa selvästi käsityksen, että "autoilija" on kerran vuokrannut vaunun ja kohdannut liikenteessä samanlaisia onnettomia kuskeja kuin on itse pelkällä autolla ajaessaan.


      • autoilija kirjoitti:

        "Miten tämä liittyy caravanareihin?" Siksi koska he ei osaa ajaa

        Karavaanari ei osaa ottaa vakkaria pois päältä ennen ylämäkeä ja vaihtaaa pienemmälle vaan he menevät jyrkkään ylämäkeen suurimmalla vaihteella mikä on tarkoitettu yli satasen ajoon ja näin heillä alkaa mäessä vauhti hyytymään, kun he jääräpäisesti loppuun asti yrittävät suurimmalla vaihteella mäkeä ylös ja sitten liian myöhään vaihtavat pienemmälle


      • vaunun.vuokraaja

        Taas suollat paskaa kuten tapanasi on.
        Caravaanareilla on, toisin kuin sinulla, harastukseensa sopiva vetovaunu jossa on tarpeeksi voimaa/vääntöä nopeuden pitämiseksi ylimmässä sallitussa pääteillä esiintyvistä vastamäestä huolimatta.
        Ota myös huomioon, että caravaanarit ei todellakkaan ole yhtä surkeita ajoneuvotekniikan osaajia/käyttäjiä kuin sinä.


      • vaunun.vuokraaja kirjoitti:

        Taas suollat paskaa kuten tapanasi on.
        Caravaanareilla on, toisin kuin sinulla, harastukseensa sopiva vetovaunu jossa on tarpeeksi voimaa/vääntöä nopeuden pitämiseksi ylimmässä sallitussa pääteillä esiintyvistä vastamäestä huolimatta.
        Ota myös huomioon, että caravaanarit ei todellakkaan ole yhtä surkeita ajoneuvotekniikan osaajia/käyttäjiä kuin sinä.

        Syystä tai toisesta vaan karavaanarin nopeus hiipuu mäkeä noustessa.

        Ja karavaanari saattaa tai on myös syy siihen ettei synnyttämään menevä ennätä sairaalaan asti vaan syntyy matkalla siinä monen kilometrin jonossa mitä karavaanari vetää.

        Että ottakaa karavaanarit muut tiellä liikkujat huomioon


      • on.se.pelle kirjoitti:

        Sekavasta vakkari sepityksestäsi ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin, että et todellakaan osaa käyttää ko. laitetta.

        "Ja tiedätkö muuten tämän ilmiön sille on oikein annettu nimikin, kun ensimmäinen hiljentää vain vähän nopeutta ja takana on pitkä jono. Nopeuden hiljentämisen vauhti vain kasvaa. siellä kilometrin päässä joutuvat autot kovalla jarrutuksella jopa melkein pysähtymään.

        TÄMÄ ON TOSI

        Tulet (ylinopeudella) suurinta sallittua ajavan caravaanarin perään.
        Kohtelias vaunumies hiljentää (niin kuin olet ohjeissasi kehoittanut),että voisit mennä sujuvasti ohi.
        Mitä tapahtuu?
        Eihän idiootti arto(matkalla siionisti teroristien ylistys tilaisuuteen) tietenkään ohita, vaan jää vakkariaan räpläämään ja osaamattomuuttaan aiheuttaa sen kuuluisen "kilometrin jonon".

        Kerran vielä suora kysymys: miten sinä pääset vaivatta ohi kuorma/rekka-autosta mutta et samaa vauhtia ajavasta caravaanarista?

        Syy on että on vastaantulevia ettei ohitus onnistu vaikka karavaanari hiljentäisikin nopeutta


      • vaunun.vuokraaja kirjoitti:

        Tästä saa selvästi käsityksen, että "autoilija" on kerran vuokrannut vaunun ja kohdannut liikenteessä samanlaisia onnettomia kuskeja kuin on itse pelkällä autolla ajaessaan.

        Minulla ei ole autossani ollut koskaan vetokoukkua, joten en ole voinut vuokrata vaunua


      • vaunun.vuokraaja
        autoilija kirjoitti:

        Minulla ei ole autossani ollut koskaan vetokoukkua, joten en ole voinut vuokrata vaunua

        Ahaa, alkaa selvitä, palstapelle "autoilijalla" ei ole koskaan ollut varaa hankkia autoonsa vetokoukkua ja nyt on suunnattoman katkera sellaisille keillä ko. varuste on ja jotka pystyvät joskus jopa vuokraamaan vaunua.


      • on.se.pelle
        autoilija kirjoitti:

        Syy on että on vastaantulevia ettei ohitus onnistu vaikka karavaanari hiljentäisikin nopeutta

        No mutta, arvon pelle, onko se muka caravaanarin vika jos on vastaantulevaa liikennettä etkä pääse ohi?
        Entäpä jos/kun hitaammin kulkeva on vaikkapa kuorma-auto?
        Et siitäkään pääse ohi kun on vastaantulijoita. Onko sekin ehkä caravaanarin vika?


      • vaunun.vuokraaja
        autoilija kirjoitti:

        Syystä tai toisesta vaan karavaanarin nopeus hiipuu mäkeä noustessa.

        Ja karavaanari saattaa tai on myös syy siihen ettei synnyttämään menevä ennätä sairaalaan asti vaan syntyy matkalla siinä monen kilometrin jonossa mitä karavaanari vetää.

        Että ottakaa karavaanarit muut tiellä liikkujat huomioon

        "Syystä tai toisesta vaan karavaanarin nopeus hiipuu mäkeä noustessa."

        Tosiasiassa caravaanarin nopeus "hiipuu"vastamäessä hyvin vähän tai ei yhtään.
        Mikä tässä on sinulle ongelma?

        "Ja karavaanari saattaa tai on myös syy siihen ettei synnyttämään menevä ennätä sairaalaan asti vaan syntyy matkalla siinä monen kilometrin jonossa mitä karavaanari vetää."

        Nyt idiootti suollat sellaista paskaa jota et usko itsekään.
        Laita _yksikin_ uskottava linkki jossa todistetaan, että caravaanarin aiheuttama "monen kilometrin jono"on ollut syypäänä ns.matkasynnytykseen?

        "Että ottakaa karavaanarit muut tiellä liikkujat huomioon"

        Caravaanari ottaa luonnostaan muut liikujat huomioon, mutta kuinka on katkeran autoilija arton laita?


      • vaunun.vuokraaja kirjoitti:

        Ahaa, alkaa selvitä, palstapelle "autoilijalla" ei ole koskaan ollut varaa hankkia autoonsa vetokoukkua ja nyt on suunnattoman katkera sellaisille keillä ko. varuste on ja jotka pystyvät joskus jopa vuokraamaan vaunua.

        Mitä minä sillä vetokoukulla oikein teen???? Sille rahalle on parempaakin käyttöä. Menee vaikka illalla syömään ravintolaan


      • miksi.kuitenkin

        Et varmaankaan mitään.
        Miksi kuitenkin olet suunnattoman katkera heille keillä sellain on(mm. kevyt peräkärryn käyttäjät ja caravaanarit) ja sitä tarvitsevat/käyttävät?


      • Katkeruus on väärä sana vaan suuttumus ja v.i..t.u tu.s on oikeat sanat Saa minut raivon valtaan kun ajaa hitaasti ja nopeus ei pysy vakiona eikä anna tietä vaikka ohitus on mahdotonta. Kaikki karavaanarit pitäisi laittaa suljetulle osastolle tai viedä saunan taakse lopetettavaksi ja siellä on kyllä tilaa kaikille karavaanareille


      • miksi.kuitenkin
        autoilija kirjoitti:

        Katkeruus on väärä sana vaan suuttumus ja v.i..t.u tu.s on oikeat sanat Saa minut raivon valtaan kun ajaa hitaasti ja nopeus ei pysy vakiona eikä anna tietä vaikka ohitus on mahdotonta. Kaikki karavaanarit pitäisi laittaa suljetulle osastolle tai viedä saunan taakse lopetettavaksi ja siellä on kyllä tilaa kaikille karavaanareille

        Nyt palstapelle "autoilija" arto kyllä todistaa olevansa täydellinen idiootti.
        Tunnustaa olevansa rattiraivoinen liikenteenvaarantaja, joka tosin tiedettiin jo ennestään.
        Kuten edellä on moneen kertaan kerrottu, peräkärryn käyttäjät ajavat sitä nopeutta mitä säännöt heille sallii.
        Useimmat myös käyttää, sekä osaavat käyttää, vakionopeus-säädintä joten jatkuva vinkumisesi nopeuden vaihtelusta ei pidä paikkaansa.
        Miten sulle idiootille pitäisi oikein antaa tietä esim. 80km/h rajoitusalueella kun ajaa 80km/h todellista nopeutta tai jopa hieman yli eli ns.rekkanopeutta?
        Vastaa nyt idiootti viimeinkin, miten pääset "heittämällä" ohi esim. rekka-autosta, joka ei taatusti pientareelle tai pysäkille sinua väistele, mutta samaa vauhtia ajava caravaanari saa sinut "raivon valtaan" etkä pääse millään ohi?
        Joka vieläpä liikenneturvallisuudesta välittävänä kuskina tekee kaikkensa, että sinä rattiraivoinen liikenteenvaarantaja pääsisit/menisit mahdollisimman nopeasti onnettomuutta aiheuttamatta ohi.

        Saunan taakse kommenttisi vastaa tyhjentävästi, toisaalla tällä foorumilla esittämääsi kysymykseen, että miksi sinua yleisesti tituleerataan palstapelleksi.


      • vaunun.vuokraaja kirjoitti:

        Tästä saa selvästi käsityksen, että "autoilija" on kerran vuokrannut vaunun ja kohdannut liikenteessä samanlaisia onnettomia kuskeja kuin on itse pelkällä autolla ajaessaan.

        En ole vuokrannut, koska autossani ei koskaan ole ollut vetokoukkua. Käytettyä en osta missä on tai on ollut vetokoukku. Jos sillä on vaikka vedetty vaunua perässä on auto kärsinyt siitä koko auto


      • katkera.mut.kuitenkin
        autoilija kirjoitti:

        Katkeruus on väärä sana vaan suuttumus ja v.i..t.u tu.s on oikeat sanat Saa minut raivon valtaan kun ajaa hitaasti ja nopeus ei pysy vakiona eikä anna tietä vaikka ohitus on mahdotonta. Kaikki karavaanarit pitäisi laittaa suljetulle osastolle tai viedä saunan taakse lopetettavaksi ja siellä on kyllä tilaa kaikille karavaanareille

        " Kaikki karavaanarit pitäisi laittaa suljetulle osastolle tai viedä saunan taakse lopetettavaksi ja siellä on kyllä tilaa kaikille karavaanareille"

        Muutamat kommentoijat, jotka ovat aikaisempiin avauksiisi vastanneet, ovat epäilleet sinua mielenvikaiseksi.
        Yllä olevalla purkauksellasi ihan itse todistat, että oikeassa ovat.


    • Geronimooooooo

      Aloittaja kirjoittaa täyttä asiaa. Nämä kommentoijat ovat tod. näk. kehän sisällä ajavia. "Kupla" löytyy tässäkin asiassa.

      • asiaton.aloitus

        Siis missä on asiaa, minun näkemyksen mukaan ei ole asiaa pätkääkään.


      • asia.puuttuu

        Eihän idioottipelle ole muunlaisia aloituksia tehnytkään.


      • mikä.kupla

        "Geronimooooooo"
        Kerro mikä on mielestäsi tämän asian "kupla"?


      • Geronimooooooo
        mikä.kupla kirjoitti:

        "Geronimooooooo"
        Kerro mikä on mielestäsi tämän asian "kupla"?

        Tästä "punavuoren kuplasta" oli kyse. Jos et ymmärtänyt, tuskin ymmärrät vieläkään. Pk-seudulla on niin paljon autoilijoita, joiden ei tarvitse tietää mm. tästä ongelmasta, sumuvalojen laillisesta käytöstä, talvinopeusrajoituksista, maataloustyökoneiden ohittelusta tms. ihan todellisista käytännön asioista tieliikenteessä.


      • asia.puuttuu
        Geronimooooooo kirjoitti:

        Tästä "punavuoren kuplasta" oli kyse. Jos et ymmärtänyt, tuskin ymmärrät vieläkään. Pk-seudulla on niin paljon autoilijoita, joiden ei tarvitse tietää mm. tästä ongelmasta, sumuvalojen laillisesta käytöstä, talvinopeusrajoituksista, maataloustyökoneiden ohittelusta tms. ihan todellisista käytännön asioista tieliikenteessä.

        No miksi puutut sitten asiaan ollenkaan kun kerran olet "autoilijan" kaltainen typerys.


      • Geronimooooooo
        asia.puuttuu kirjoitti:

        No miksi puutut sitten asiaan ollenkaan kun kerran olet "autoilijan" kaltainen typerys.

        Autoilija kirjoittaa asiaa, mutta lukijat ovat totaalisia aivottomia moukkia. Ei ihme, että liikennekulttuuri Suomessa on näin syvältä.

        Lopetan kommentoinnin ja palstan lukemisen tähän. Tavataan tien päällä ja katsotaan miten voisin olla teille karavaanareille haitaksi.


      • olettehan.idiootteja
        Geronimooooooo kirjoitti:

        Autoilija kirjoittaa asiaa, mutta lukijat ovat totaalisia aivottomia moukkia. Ei ihme, että liikennekulttuuri Suomessa on näin syvältä.

        Lopetan kommentoinnin ja palstan lukemisen tähän. Tavataan tien päällä ja katsotaan miten voisin olla teille karavaanareille haitaksi.

        Hyvä että tajusit lopettaa paskanjauhamisen, kunpa aloittajakin tajuaisi lopettaa.


      • geronimolle.tiedoksi
        Geronimooooooo kirjoitti:

        Autoilija kirjoittaa asiaa, mutta lukijat ovat totaalisia aivottomia moukkia. Ei ihme, että liikennekulttuuri Suomessa on näin syvältä.

        Lopetan kommentoinnin ja palstan lukemisen tähän. Tavataan tien päällä ja katsotaan miten voisin olla teille karavaanareille haitaksi.

        Äläs nyt liiottele!
        Eihän täällä ole aivottomia moukkia kuin pari, sinä ja autoilija.


      • Geronimooooooo kirjoitti:

        Autoilija kirjoittaa asiaa, mutta lukijat ovat totaalisia aivottomia moukkia. Ei ihme, että liikennekulttuuri Suomessa on näin syvältä.

        Lopetan kommentoinnin ja palstan lukemisen tähän. Tavataan tien päällä ja katsotaan miten voisin olla teille karavaanareille haitaksi.

        Kiitos tuesta. Sinäkin varmasti ajat maanteillä paljon ja näet paljon kuten minäkin


      • mikä.kupla

        Hurraa, löisit toisen yhtä idiootin kuljettajan kuin itse olet! onnea...


      • Geronimooooooo kirjoitti:

        Autoilija kirjoittaa asiaa, mutta lukijat ovat totaalisia aivottomia moukkia. Ei ihme, että liikennekulttuuri Suomessa on näin syvältä.

        Lopetan kommentoinnin ja palstan lukemisen tähän. Tavataan tien päällä ja katsotaan miten voisin olla teille karavaanareille haitaksi.

        Eivät nuo itse aja edes autoa, mutta he ovat ottaneet minut pilkan kohteeksi


      • kun.on.tarvetta

        Ei sinua palstapelle "autoilija" arto kukaan pilkkaa.
        Ihan vaan kaikes ystävyydes koittavat pahimpia idioottimaisia aivopierujasi oikoa.


    • on.se.ihmepelle

      Palstapelle jaksaa vääntää samaa mantraa, nykyautot ja alhaiset nopeusrajoitukset, luulisi tuollaisen pellen olevan jo "ääneti" asioista mistä ei ole harmainta hajua.

    • Porssemies

      "Karavaanari on runkkari", olen muutaman kerran huomauttanut huoltoasemalle pysähtyneelle etanamunalle että liikenteen tukkimisen lisäksi kyseiset humppatukat voit tukkia myös turpansa, sitä lasikuitukotaa voi vedellä pellolla. Turha heidän on mitään selitellä, impotentteja etanamunia kaikki tyyni.

      • audilla.ajava

        Oletko käynyt huomauttelemassa liikenteen tukkimisesta myös rekkamiehiä?
        Hehän ajavat samalla nopeudella caravaanarit.


    • näyttää_siltä

      Lääkitys pielessä?

    • täjätev

      Paskahuusin vetäjät.kun saavat ajaa vain 80km/h

      • Ajoneuvoyhdistelmällä saa ajaa aina vain 80km/h oli vetoautona sitten Nissan Micra, tai Scania R480 tai jotain muuta :)


      • uusi.asia.kaikille
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Ajoneuvoyhdistelmällä saa ajaa aina vain 80km/h oli vetoautona sitten Nissan Micra, tai Scania R480 tai jotain muuta :)

        Kukaan ei varmaan tiennyt tuota!!!!! Hyvä että kerroit!!


      • uusi.asia.kaikille kirjoitti:

        Kukaan ei varmaan tiennyt tuota!!!!! Hyvä että kerroit!!

        Kiitos kehuista. Itse tosiaan tykkään kertoa asioita joiden tulisi olla päivänselviä, mutta monikaan. Lisäksi tykkään selittää asiat niin että jokainen tajuaa ne, ei siis liian vaikeasti


      • Rankkiautomaatti
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kiitos kehuista. Itse tosiaan tykkään kertoa asioita joiden tulisi olla päivänselviä, mutta monikaan. Lisäksi tykkään selittää asiat niin että jokainen tajuaa ne, ei siis liian vaikeasti

        Sinä olet itse se joka et ymmärrä asioita etkä edes omia kirjoituksiasi. Et vaikka kuinka nimimerkkejä vaihtelet. Miten voikaan yksi puupää olla noin ulkona ihan kaikesta mikä liittyy liikenteeseen.


      • Rankkiautomaatti kirjoitti:

        Sinä olet itse se joka et ymmärrä asioita etkä edes omia kirjoituksiasi. Et vaikka kuinka nimimerkkejä vaihtelet. Miten voikaan yksi puupää olla noin ulkona ihan kaikesta mikä liittyy liikenteeseen.

        Eka kehut, sitten haukut?

        Kyllä, pystyn selittämään asiat simppelisti.

        Esim laki sanoo tyyliin "Lyhytaikaisen kortin haltija voidaan määrätä ajokieltoon jos hän saa kaksi vuoden, tai kolme sakkoa kahden vuoden sisään"

        Itse sanon "lyhyaikaisen kortin haltija voidaan määrätä ajokieltoon, jos hän saa kaksi sakkoa vuoteen"

        Paljon selkeämmin sanottu, mutta selviää sama seikka...

        Samaten verotuksessa moni kysyy mitä "työmatkavähennykset" meinaa, ammattilainen vastaa "et saa siis takaisin vähennystä vastaavaa summaa, vaan vähennys vähentää verotettavaa tuloa blaa blaa"

        Itse vastaan: Työmatkavähennys tarkoittaa sitä että saat tienata työmatkoista koituvat kulut verovapaina


      • olet.omituinen

        Olet kyllä sellainen paskanjauhaja, vänkääjä ja asiasta toiseen hyppivä bimbo(kuten ylläolevasta selviää) ettei mikään ihme, että ns. normaali kansalainen ei juuri juttujasi täyspäisen ajatuksina voi pitää.


    • Porssemies1

      Rekkamiehet tekee duunia, laatikkoa Volvolla perässään hinaavat etanat eivät. Siinä on iso ero onko mies kunnon rahtari vai impotentti etanamunainen humppatukka.

      • säästöä_joka_minuutti

        Minä en vedä vaunua, mutta bensaa säästääkseni en ole poistanut enimmäisnopeusvaroitusta talven jäljiltä, joten nopeus on edelleen max. 90 km/h.
        Ei sitä plimputusta viitsi kuunnella.


      • rekkaajetaan

        Porsemiehelle puhut täyttä paskaa samalla suulla jolla syöt.


      • audilla.ajava

        "Rekkamiehet tekee duunia, laatikkoa Volvolla perässään hinaavat etanat eivät."

        Väitämpä, että useimmat caravaavarit ovat myös töissä, vaik ei ehkä kuljetusalalla.

        "Siinä on iso ero onko mies kunnon rahtari vai impotentti etanamunainen humppatukka."

        Mutta kummatkin ajaa tiellä samaa nopeutta.
        Eli oletko käynyt huomauttelemassa liikenteen tukkimisesta myös rekkamiehiä?


      • MikäLie
        rekkaajetaan kirjoitti:

        Porsemiehelle puhut täyttä paskaa samalla suulla jolla syöt.

        Mikä on porsemies?


      • Joo karavaanarilla on vain aina menossa johonkin vaki kokoontumis paikkaan missä he sitten etuteltassa puhuvat siitä kuka sai pisimmän jonon taakse tai kenet ohitettiin useimmin ja tuo joutuu tarjoamaan kierroksen kaikille joka ohitettiin useimmin ja se saa kaikilta kierroksen joka sai pisimmän jonon taakseen


      • au-toilia

        Mistä luulet tuollaista tietäväsi, jos et itse karavaanailua harrasta. Taidat valehdella taas. Enpä tosin muista sinun koskaan mitään järkevää kirjoittaneenkaan...


    • Ajetaan

      Tules rekkamiesten maineen munaaja rahti rastille haukkumaan caravaanareita niin näät kuinka kun aloiteleva räkänokka rekkakuski tulee palstalle ,epä onnistuneen asuntovaunun vedon jälkeen.kato räkänokka sen vaunun vetäminen on ihan erasia kun meidän raskaat rekat.kyllä caravaanarit antaa tietä ja katsovat peiliin ,jos räkäpää teidä niin ,vilkun näyttä parikertaa oikealle on ohitus merkki,ainiin ethän räkänokka voi sitä tietääkään ,kun isäntä jonka renki olet antaa ajaa vasta paskaa pellolla.hokainen valitsee ammattinsa .

      • hauhau_champion

        Vai raskaat rekat. Rekat ajavat lavametreistä laskuttaen. Raskaita ajoneuvoja näkee seuduilla, joilla on metsäteollisuutta. Ja kuljettajat, nuo koi*at kopeissaan.


      • Norst

        Kyllä rekan hinat muodostuu muustakin ,kun lavametreistä.omistan kolme rekkaa.ajan itse yhtä. Ja olen myös caravaanari,


    • MoreControl

      Jos jotain tekisi mieli sanoa on se että tuo "autoilija" nimimerkillä liikkeellä oleva tollo ei tajua mistään mitään. Ei jaksa edes lähteä kunnolla erittelemään, mutta jos saa tällaiseen keskusteluun liitettyä synnytykset niin aika kauas menee, sotesotkun puolelle asti.

      Ja kannattaisi varmaan opetella seuraamaan miten se vakionopeussäädin oikeasti toimii. Parhaiten sen toiminnan huomaa tietysti sitten kun ajaa liian lähellä edellä menevää, meni siinä sitten karavaanari tai ei. Mutta jos on korkeintaan keskinkertaiset älynlahjat niin minkäs teet.

    • vallu_15

      Tieliikennelain hitaasti kulkevalla ajoneuvolla tarkoitetaan sitä PALJON hitaammin liikkuvaa kuten mopo, traktori, työkone ym., minkä vuoksi mm. näitä tienkäyttäjäryhmiä ei päästetä moottoritielle tai moottoriliikennetielle.
      Poliisihallituksen tiedottajan mukaan puuttumiskynnys on esim. silloin kun joku ajaa noin puolta hitaammin kuin muut eli nopeusero muihin on vaarallisen suuri, siis jopa kymmeniä kilometrejä tunnissa.
      Jos karavaanari ajaa hänen yhdistelmälleen suurinta sallittua, niin ei ole minkäänlaista syytä puuttua siihen.
      Minkään sallittua nopeutta ajavan ei tarvitse väistellä muita tien käyttäjiä tien oheen kuin hälytysajoneuvoja, joille pitää aina antaa tietä. Lestaporukan valtuuttama synnytyskuljetus siviiautolla ei kuulu näihin.
      Itse annan vilkkua näyttämällä tietä ja mahdollisuuden ohittaa. Jos takana tulija ei parin yrittämän jälkeen ymmärrä tarttua tähän oivalliseen tilaisuuteen
      niin saa olla takana vaikka maailman tappiin. Näitä perskärpäsiä todella riittää !

      • tietä.piisaa

        Mikä lienee "vaarallisen" suuri nopeusero?
        Monesti näkee, että 40km/h kulkeva trakrori ajaa tiellä jossa on rajoitus 100km/h.
        Itse en koe trakroria tiellä uhkana enkä "vaarallisena" sillä tuskin kukaan valtateillä traktorilla huvikseen ajelee ja isojahan nuo ovat ja hyvin näkyviä.

        Tuosta tien oheen väistelystä olen kanssasi samaa mieltä, vaikka "autoilijan"
        mielestä, ainakin hänelle, pitäisi aina olla tie auki "taivasta myöten".
        Tuo vilkulla ohitusmahdollisuuden näyttäminen on ihan ok. ja kyllä sitä huomaa myös käytettävän.


    • ettänäi

      Missäs laissa määritellään ,muualla kuin mootoritiellä alin nopeus?esimerkki.edelläni ajoi auto 80kmhnopeus alueella ajoi 70kmh ohitin suoralla tiellä. Ei ollut sulkuviivoja,kas takana tullut poliisi auto anto sakot ylinopeudesta

      • ei.ymmärrä

        Niin siis mitä, voitko suomentaa.


      • näin.niillä.tapana

        "Ei ollut sulkuviivoja,kas takana tullut poliisi auto anto sakot ylinopeudesta"

        Eli ajoit ohitustilanteessa enemmän kuin 80km/h.
        Siitä loiseläjät kyylä kyrpänaamat riemastui ja ilo kusi haalarinlahkeesta valuen sakottivat.


      • VitunKyrpänaama
        näin.niillä.tapana kirjoitti:

        "Ei ollut sulkuviivoja,kas takana tullut poliisi auto anto sakot ylinopeudesta"

        Eli ajoit ohitustilanteessa enemmän kuin 80km/h.
        Siitä loiseläjät kyylä kyrpänaamat riemastui ja ilo kusi haalarinlahkeesta valuen sakottivat.

        "Siitä loiseläjät kyylä kyrpänaamat riemastui ja ilo kusi haalarinlahkeesta valuen sakottivat."

        Mistäs sä sitten innostut koska kuulut samaan sakkiin?


      • näin.niillä.tapana
        VitunKyrpänaama kirjoitti:

        "Siitä loiseläjät kyylä kyrpänaamat riemastui ja ilo kusi haalarinlahkeesta valuen sakottivat."

        Mistäs sä sitten innostut koska kuulut samaan sakkiin?

        En kuulu verovaroilla loisiviin vakavasti mielenvikaisiin kyylä kyrpänaamoihin=poliisi.
        Jos viestisi oikein ymmärsin, sinä puolestasi olet ko. vähä-älyisten kusipäiden eli poliisien kritiikitön kannattaja ja perseennuolija.


    • wqdxqqqqq

      Ei mun ajeluihin poliisi ole puuttunut kuin kerran, silloin vähän perseilin liikenteessä ja kävivät sanomassa asiasta.. en nyt paljoa ole ajanut varmaan mutta 20 vuoden ajan ollut ajokortti ja ammatikseni tulee ajeltua ja vapaa-aikanakin..

    • tyttöt

      Meille tytöille poliisi huomautti siitä kun oli niin kuuma ,että ajettiin pelkät pikkupöksyt ja rintsikat päällä.

    • Käyttäytymis kouluun heidät pitää viedä

      • uutta.pukkaa

        Palstapelle idiootti "autoilija" arto on keksinyt/ kuullut uuden sanan, jota nyt pitää ahkerasti käyttää, "käyttäytymis koulu".


    • Outoa

      Retkeilyautollani saa ajaa sataa, mikä on yleinen rajoitus suomen teillä.
      Auton huippunopeus on 160km/t Tälläisten autojen ohi "pitää" aina mennä vaikka ajaisin aivan liikenteen mukana .

    • tyttöt

      No aloittajalle.me tytöt lähdetään asuntovau auton perässä kohti pohjoista.Me ajetaan korkeintaan 70kmh.,mutta kyllä me päästetään kaikki ohi.

      • Tuo on oikein, Käyttäkää peilejä muuhunkin kuin meikkaamiseen, jos taakse muodostuu jonoa päästäkää ohi esim. rekan on tosi vaikeata ohittaa teitä


    • Taksarit

      Autoilijan kannattaa siirtyä julkisiin kulku välineisiin, niin loppuu ressi toisten ajamisista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1964
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1663
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      245
      1570
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1534
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      17
      1250
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1187
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      34
      987
    Aihe