Sanottakoon nyt alkuun että pidän aika vaarallisena nimitellä ketään narsistiksi tai ylipäätänsä hyvin typeränä diagnosoida ihmisille yhtään mitään mielenterveydellisiä häiriöitä. Narsistisia piirteitä on, enemmän tai vähemmän, meistä jokaisella. Mutta voinko olla kovinkaan väärässä jos mieleni tekisi nyt suorastaan varoittaa muita ihmisiä kyseiseen henkilöön lankeamisesta?
En olisi ikinä uskonut viehättyväni todellakin narsistisesta miehestä - ehkä jos omaisin jonkinlaiset hälyytyskellot, ne olisivat soineet jo hyvissä ajoin kun muut ihmiset nimittelivät häntä narsistiksi.
Äärimmäisen kohtelias ja mukava henkilö. Systemaattinen seuran hakeminen, samat huolellisen kuuloisesti mietityt stoorit ja sääntöjen latelu muille ihmisille. Kehujen tarve. Suorastaan aggressiivinen tarve tuoda esille kuinka hyvä hän on. Lopulta hyvin tavallinen ja skarpin oloinen kundi. Vaikka näinkin hyvin epävarman henkilön kaiken sen näytellyn itsevarmuuden ja karismaattisuuden alla, tuli minulle yllätyksenä että hän todellisuudessa olikin vielä paljon muuta kuin olin ymmärtänyt.
Tälläiset tyypit heivaavat suhteitaan menemään kuin roskia. Suhteet toistavat samaa rutiinia, vaikkakin tyypin maski saattaa vaihtua. Se on vankila, jossa se yksinäinen lapsi yhä toivoo että joku erityinen voisi rakastaa.
Mitä tulee suhteisiin, olen melkoisen kankea alkuun. Ehkä juurikin riittämätön palvonta sai hänet kiinnostumaan toisista mahdollisista saaliista (kyllä, monikossa). Todellisuudessa en voi tietää mihin homma kaatui - näin jälkeenpäin ajatellen olen tietysti enemmän kuin kiitollinen, että niin kävi.
Oli syy mikä tahansa, juttu päättyi tyypillisesti niin että uskoin vian olleen itsessäni. Olin suorastaan järkyttynyt tästä ennenkokemattomasta puolestani. Onneksi tapanani on käsitellä, jauhaa ja hienontaa asiat. Ymmärsin että ei ole mitään hätää. Kaiken lopuksi huomasin tämän olleen ns. vika tikki epäonnistuneiden juttujen sarjalle. Oli aika ottaa taas askel taakse ja tarkastella asioita kauempaa. En koe enää edes viehättyväni niistä miehistä kuin ennen viehätyin.
En vieläkään väittäisi juuri tätä henkilöä narsistiksi, mutta en myöskään sanoisi että mikään nyt varsinaisesti oli kohdillaankaan, hih. You're a shit and you know it.
Kun narsistin mä kohtasin
30
<50
Vastaukset
- Pääsit_helpolla
Itse tapasin viime jouluna maailman ihanimman ja suloisimman nuoren naisen.. Aloin keskustella kyseisen henkilön kanssa ja vaikutti tosi mukavalta.. Uutenavuotena oltiin kavereiden kanssa baarissa ja tää sama nainen oli siellä se juoksi iloisesti mun luo ja hihkas et oon se sama kaveri jonka kans oli jutellu 3 viikka takaperin.. vietettii sitte ilta samassa porukassa ja lopulta ilta päätty ja tiet erkani muistin sen nimen ja päätin ettii sen facebookista ja lisätä ystäväks.. sit alettii viettää aikaa enemmän yhessä käytiin kahvilla ja juteltiin kaikesta.. tilanne alkoi vakiintua ja musta tuntu et "nyt oon löytäny sen oikean"... Mutta EI. oltiin keretty olemaan "yhdessä" noin 2-3kk kun kyseinen henkilö otti maskinsa pois ja paljasti itsensä minkälainen oli siinä vaiheessa olin uskaltautunut kertomaan itsestäni paljon ja mun menneisyydestä mikä on vieläkin erittäin arka aihe mulle.. Kyseinen ihana ihminen johon olin ihastunut ehkä jopa rakastunut alkoi käyttäytyä omituisesti.. esim. pakollinen vallan tunne eli kaikki piti mennä just niinkuin hän halus, liiallinen huomion haku esiintyi siten että jos ei saanut tarpeeksi huomiota niin sai "kohtauksen" eli alkoi sätkimään ja esitti tajutonta nää kesti sen 3-10min, jos oltiin ulkona yhdessä vaikka kaupungilla niin kokoajan kysyi kaikista naisista että "onko tuo kauniimpi kui mä?" yms... tolloin en vielä tajunnut millanen ihminen on kyseessä vaan vasta siinä vaiheesa kun olimme lähdössä 2 parhaan kaverini kanssa ulos josta olin ilmottanu sille viikko aikasemmin joihin se pystyny tulemaan koska sillä oli aamulla hammaslääkäri.. Hän nosti kauhean riidan ja haloon siitä että lähden niiden kanssa ulos ja syytti että menisin pettämään sitä.. oltii puhuttu n.1.5h puhelimessa jossa kokoajan sanoin sille että en pettäis sitä ikinä ja että jatkan nyt iltaa kavereiden kanssa, että en vastaa viesteihin enää vasta kun pilkun jälkeen.. meni noin 20min ja sain viestin missä tyttöystäväni oli viiltänyt ranteensa auki ja viestissä luki että "tämä kaikki on sinun syytäsi, sinä teit tämän minulle" menin paniikkiin ja yritin soittaa hänelle.. ei vastannut soitin useita kertoja eikä mitään vastausta.. lopulta tuli vastaus ja sieltä tuli lyhyt ja kylmä vastaus "mä nukun nyt ni älä vittu soita" sen jälkeen en enää muista mitään siitä illasta sain jonkinlaisen paniikki johtauksen ja taju meni.. seuraavana aamuna heräsin kaverin lattialta patjalta ja heti soitin tyttöystävälleni että onko hän kunnossa.. hän vastasi iloisesti kuin mitää ei olis tapahtunu ja sano et kaikki on hyvin.. lopulta aloin selvittämään mikä hänellä on ja kävi ilmi että hän on narsisti.. sen jälkeen erottiin mutta siinäkin oli haasteensa.. vähän väliä tuli viestiä että aikoo tappaa itsensä jos en näe häntä tai että tekee mun elämästä helvettiä.. tosin siinä se onnistu olin niin ahdistunut koko ihmisestä että en nukkunut kunnolla 3 viikkoon (noin 20-40 min kerrallaan) ja en syönyt juuri mitään.. onneks aloin puhumaan mun ystäville ja psykiatrille niin nyt olen jotenkin päässyt siitä yli.. tosin vieläki tulee kylmiä väreitä ku mietin mitä kaikkea se sai teoillaan ja sanoillaan aikaan.. Elämäni yksi rankimmista kokemuksista ehdottomasti..
- n28
Mun mielestä toi nainen vaikuttaa enemmänkin epävarmalta, ailahtelevalta ja ahdistuneelta teiniltä kuin suunnitelmallisesti manipuloivalta narsistilta.
No varmasti voi olla sietämätön ihmisenä, mutta jos tässä nyt ihan diagnosoidaan niin siihen on tarkat kriteerit. En tiedä onko nyt tässä fiksua myöntää, mutta mä olen joskun teiniangsteissani ollut tosi mustis ensimmäisestä kumppanistani ja kun hän riidan päätteeksi häipyi eikä vastannut puhelimeen niin menin tosi epätoivoiseen tilaan ja lähetin viestin, jossa oli itsetuhoisuuteen viittaavia juttuja. Mutta se oli se mitä oikeasti sillä hetkellä tunsin. Olin sillon tosi epävarma itsestäni ja sain välillä tommosia ahdistuskohtauksia. En silti usko olleeni narsistinen, enkä ainakaan ole enää. Oon sittemmin ymmärtänyt mistä nuo nuoruuden ahdistukset kumpusivat ja tuollainen epävarmuus on poissa. Persoonallisuushäiriöhän on yleisesti pysyvä tila. - PPH_k
n28 kirjoitti:
Mun mielestä toi nainen vaikuttaa enemmänkin epävarmalta, ailahtelevalta ja ahdistuneelta teiniltä kuin suunnitelmallisesti manipuloivalta narsistilta.
No varmasti voi olla sietämätön ihmisenä, mutta jos tässä nyt ihan diagnosoidaan niin siihen on tarkat kriteerit. En tiedä onko nyt tässä fiksua myöntää, mutta mä olen joskun teiniangsteissani ollut tosi mustis ensimmäisestä kumppanistani ja kun hän riidan päätteeksi häipyi eikä vastannut puhelimeen niin menin tosi epätoivoiseen tilaan ja lähetin viestin, jossa oli itsetuhoisuuteen viittaavia juttuja. Mutta se oli se mitä oikeasti sillä hetkellä tunsin. Olin sillon tosi epävarma itsestäni ja sain välillä tommosia ahdistuskohtauksia. En silti usko olleeni narsistinen, enkä ainakaan ole enää. Oon sittemmin ymmärtänyt mistä nuo nuoruuden ahdistukset kumpusivat ja tuollainen epävarmuus on poissa. Persoonallisuushäiriöhän on yleisesti pysyvä tila.PSykonarttu voisi olla hyvä nimitys tuollaisille tapauksille
- Ikävätotuus
Ei kannata rakastua/ ihastua. Kanattaa vain panna. Jos ihastuu/ rakastuu niin naisten taholtaa lentää vain paskaa päin naamaan
- kentttäpostia
Arvatkaas miltä tää musta kuulostaa?
Tais likka lopettaa psyyken lääkkeiden käytön, kun oli niin onnellinen, et luuli ettei tarvi niitä enään.
Tätä tapahtuu todellakin ja olen pahoilani, että olet joutunut käymään läpi jotain tällaista. Yllättävän monilla ihmisillä on vakavia psyyken ongelmia (eikähän se mikään ihme eikä häpeä ole, kun ajattelee, millaista Suomessa on monissa suhteissa, lasten kasvatus ollut aina ihan perseellään) ja jos he käyttävät hyvin viilattua lääkitystä, niin vaikuttavat ihan normaaleilta.
Jos ihminen rakastuu tai tulee raskaaksi, niin lääkitys sitten lopetetaan ihan seinään, mikä on todella paha virhe ja aiheuttaa just tällasta pascaa toisillekkin ihmisille.
Mulla on itellä todella pahoja psyyken ongelmia, joiden kanssa olen koko elämäni elänyt. En loukkaantuisi,jos joku passais suhteen niiden vuoksi ja olenkin ollut sinkkuna vuosikausia, tosin omasta tahdostani, ehdokkaita kyllä riittää ja sanoisin, ettei niillä ole mitään käsitystä, kuinka vakava henkinen tilani toisinaan on itselleni, kun pää on sekaisin.
Suomessa on mielestäni hyvä asenne mielenterveysongelmia kohtaan ja jos aloittaa vakavan suhteen jonkun kanssa, niin asiasta kannattaisi varmaan keskustella, en näe siinä mitään pahaa. - eisaatullapuuntakaa
kentttäpostia kirjoitti:
Arvatkaas miltä tää musta kuulostaa?
Tais likka lopettaa psyyken lääkkeiden käytön, kun oli niin onnellinen, et luuli ettei tarvi niitä enään.
Tätä tapahtuu todellakin ja olen pahoilani, että olet joutunut käymään läpi jotain tällaista. Yllättävän monilla ihmisillä on vakavia psyyken ongelmia (eikähän se mikään ihme eikä häpeä ole, kun ajattelee, millaista Suomessa on monissa suhteissa, lasten kasvatus ollut aina ihan perseellään) ja jos he käyttävät hyvin viilattua lääkitystä, niin vaikuttavat ihan normaaleilta.
Jos ihminen rakastuu tai tulee raskaaksi, niin lääkitys sitten lopetetaan ihan seinään, mikä on todella paha virhe ja aiheuttaa just tällasta pascaa toisillekkin ihmisille.
Mulla on itellä todella pahoja psyyken ongelmia, joiden kanssa olen koko elämäni elänyt. En loukkaantuisi,jos joku passais suhteen niiden vuoksi ja olenkin ollut sinkkuna vuosikausia, tosin omasta tahdostani, ehdokkaita kyllä riittää ja sanoisin, ettei niillä ole mitään käsitystä, kuinka vakava henkinen tilani toisinaan on itselleni, kun pää on sekaisin.
Suomessa on mielestäni hyvä asenne mielenterveysongelmia kohtaan ja jos aloittaa vakavan suhteen jonkun kanssa, niin asiasta kannattaisi varmaan keskustella, en näe siinä mitään pahaa.Niin, minusta ei ole liikaa vaadittu, että kertoisi suhteen alussa toiselle mielenterveysongelmistaan. Jos kumppanin ongelmista tietää, niihin osaa suhtautua oikein. Jos outo käytös tulee ns. puun takaa, siitä tekee helposti vääriä johtopäätöksiä.
- puuntakana
eisaatullapuuntakaa kirjoitti:
Niin, minusta ei ole liikaa vaadittu, että kertoisi suhteen alussa toiselle mielenterveysongelmistaan. Jos kumppanin ongelmista tietää, niihin osaa suhtautua oikein. Jos outo käytös tulee ns. puun takaa, siitä tekee helposti vääriä johtopäätöksiä.
Vaadi mitä haluat, mutta mt-ongelmat on aika arkoja aiheita, eikä niitä varmaan halua lyhyen tuttavuuden perusteella alkaa luettelemaan toiselle siinä pelossa että homma kaatuu siihen, että toinen ei kestä tietoa niistä. Tällaisista aroista jutuista puhutaan vasta kun on tullut enemmän luottamusta. Mietipä sitä myös.
puuntakana kirjoitti:
Vaadi mitä haluat, mutta mt-ongelmat on aika arkoja aiheita, eikä niitä varmaan halua lyhyen tuttavuuden perusteella alkaa luettelemaan toiselle siinä pelossa että homma kaatuu siihen, että toinen ei kestä tietoa niistä. Tällaisista aroista jutuista puhutaan vasta kun on tullut enemmän luottamusta. Mietipä sitä myös.
Onhan ne arkoja aiheita varmasti, mutta kannattaisiko miettiä millaiseen persoonaan/luonteeseen haluaa tutustua.
Asialla on kaksipuolta, niin kuin aina, eli itse haluaisin, että mahdollinen nainen pystyisi olemaan täysin rehellinen ja avoin, niin itsekin olen, koska se kuuluu minuun, enkä myöskään usko, että valheellisesti asioiden keromatta jättämisestä on kenellekään mitään hyötyä, tämä siis ihan oma mielipide miten itse haluan toimia.....
Itse näen asian niin, että jos ei voi olla avoin/rehellinen, niin sellainen suhde ei ole toimiva, tiedostan kyllä, että moni muu ajattelee ja toimii toisin.
Itselle ei ole tuollainen olisi suoraan mikään "ei jatkoon" asia, vaan ennemminkin haluaisin kuulla ihmisen koko tarinan ja olla tukena, kun ihminen asiat kertoo suoraan ja rehellisesti, niin silloin molemmat tietävät, mistä mikäkin käytös johtuu, tunteista täytyy pystyä puhumaan.- puuntakana
MGTOW kirjoitti:
Onhan ne arkoja aiheita varmasti, mutta kannattaisiko miettiä millaiseen persoonaan/luonteeseen haluaa tutustua.
Asialla on kaksipuolta, niin kuin aina, eli itse haluaisin, että mahdollinen nainen pystyisi olemaan täysin rehellinen ja avoin, niin itsekin olen, koska se kuuluu minuun, enkä myöskään usko, että valheellisesti asioiden keromatta jättämisestä on kenellekään mitään hyötyä, tämä siis ihan oma mielipide miten itse haluan toimia.....
Itse näen asian niin, että jos ei voi olla avoin/rehellinen, niin sellainen suhde ei ole toimiva, tiedostan kyllä, että moni muu ajattelee ja toimii toisin.
Itselle ei ole tuollainen olisi suoraan mikään "ei jatkoon" asia, vaan ennemminkin haluaisin kuulla ihmisen koko tarinan ja olla tukena, kun ihminen asiat kertoo suoraan ja rehellisesti, niin silloin molemmat tietävät, mistä mikäkin käytös johtuu, tunteista täytyy pystyä puhumaan.En minä ainakaan halua että ensitreffeillä ladotaan koko potilashistoria pöytään ja ymmärrän kyllä jos joku ei sitä myöskään halua tehdä.
Se ei ole avoimuuden kanssa ristiriidassa, että vielä suhteellisen tuntemattomalle ei halua kertoa arkoja juttuja, jos ollaan vasta tutustumassa. Ymmärsitkö? puuntakana kirjoitti:
En minä ainakaan halua että ensitreffeillä ladotaan koko potilashistoria pöytään ja ymmärrän kyllä jos joku ei sitä myöskään halua tehdä.
Se ei ole avoimuuden kanssa ristiriidassa, että vielä suhteellisen tuntemattomalle ei halua kertoa arkoja juttuja, jos ollaan vasta tutustumassa. Ymmärsitkö?Ymmärrän sinua todella hyvin, olemme samalla "taajuudella".
Tottakai täytyy ensin olla varma kumppani ehdokkaan luonteesta/persoonasta, vääränlainen ihminen voi aiheuttaa lisä "tuhoa" ja käyttää asioita väärin hyväkseen.
- minävaan_
Tästä narsisti nimittelystä on jotenkin tullut trendi. Ei kaikki paskasti käyttäytyvät ole narsisteja, toisaalta tarviiko ketään lokeroidakaan. Paska kuin paska (vai onks sekin lokero) ...
- ädmi
Jännäpaskat vie kaikki naiset lokeroon ja nussiin niitä siellä.
- lin-lin
Kaikki ihmiset ovat narsisteja. Terveessä narsismissa itse rakkaus ei tapahdu muiden ihmisten kustannuksella tai heitä väheksyen. Narsismin huutaminen todellakin on trendi, ne ketkä tätä korttia käyttää muista omaavat varmasti jotain vajavaisuus häiriöitä. Täysin normaalia on janota ihailua ja huomiota sellaiselta henkilöltä, jonka kanssa on jonkinlainen yhteys, molemmin puolinen ihastuminen tms.
On täysin normaalia reagoida vahvasti ihastuksen / rakkauden osoittamiin negatiivisiin viesteihin ja ilmaisuihin. Epänormaali ei reagoi, kun puukko isketään rintaan ja päälle kaadetaan suolaa.
Lähimpänä sairasta narsistia ovat ne henkilöt, jotka narsismi korttia käyttää, sillä usein taustalla on tunteilla leikkiminen ja kun yksi ollaan saatu koukkuun on siellä taustalla jo toinen mielenkiintoisempi saalis menossa.
Narsisti harvoin käyttää itsemurha-viestejä aseena, sokea rakkaus tai epätoivo käyttää. Narsisti harvoin näyttää haavoittuvalta, ellei siitä ole selkeä hyöty. Narsisti ei voi kokea olevansa haavoittuva, oikea narsisti pelaisi toisen ihmisen tunteilla sillä välin, kun ns. Alkuperäinen säätö on ravintolassa ystävien kanssa.
Kaikki normaalit on mustasukkaisia, sairaanloisen mustasukkainen on eri asia. Kaikki normaalit epäilevät tai harkitsevat jossakin vaiheessa puolison pettävän tai omaavan salasuhteen. Voisin melkein väittää, että kaikilla myös on salaista sutinaa, joko vain "harmittoman" flirtin, tai täysin tuntematon nettituttavuuden kanssa pelkillä sanoilla. Ihminen on sosiaalinen laumaeläin, mikä elää imartelulla, ihailulla tms. Aivot janoaa tiettyjä välittäjäaineita. Samat aivot käsittelevät vahvasti juuri kumppanin tai ihastuksen kohteen saamat positiiviset huomionosoitukset, mitkä ovat luonnollisesti myrkkyä ja luo kilpailuasetelman, suurimman roolin näyttelee tietenkin kumppanin/ihastuksen reaktio.
Esimerkki: puolisoa kehutaan, puoliso vastaa poliittisesti korrektisti mainiten myös tai huomioiden puolisonsa, aiheuttuu tulevaisuudessa molemmille positiivisia asioita.
puoliso reagoi hymyilemällä antaen vastaflirtin, mikä aiheuttaa myrkkyä, kolmannen maailmansodan ja luonnollisesti tapellaan 6kk päästä kun puoliso menee kavereiden kanssa baariin, taustalla on jo ennakkokäsitys ja oletus kuinka helpommaksi homma menee humalassa.- narsissisiss
En jaksanut lukea loppuun mutta alun perusteella ihan yhtä paskaa kyökkipsykologiaa kuin holtiton narsistikorttien viljely.
- wink.wink
Kannattaa nennä chatin puolelle, keskustelufoorumilla keskustellaan.
Tässä oli hyviä mietteitä, joita voin varauksettomasti kompata, kiitokset näistä!
Aikalailla omia ajatuksia tämän asian tiimoilta....
- Tätä_mieltä
Voi-voi, aloittajaa harmittaa kun miehellä oli oma tahto eikä alistunut naisen käskytettäväksi. Onneksi sellaisia miehiä on. Kun huomasi että parempiakin naisia on niin vaihtoi sellaiseen ja sekös naisia korpeaa.
- kjkjkjkjkjkjkjkjj
kunnon narsistil TEFLONpinnoite! itseironiaa..
kyky manipuloid kohteit.. ääretön itetunto.. - LieväNarsismiPsykopatia
Aloittajan kuvaaman henkilön ajoittainen epävarmuus ei viittaa rajattoman itsekeskeiseen sairaalloiseen narsismiin, jolle on oma termikin. Yrittääkö aloittaja kenties hämärtää narsismi käsitteen todellista sisältöä.
"Yrittääkö aloittaja kenties hämärtää narsismi käsitteen todellista sisältöä."
Tämä tuli itsellekin mieleen, mutta koska AP:n kirjoitus on todella vajaa, eli siitä ei saa minkään näköistä kuvaa suhteen laadusta tai muutenkaan kumppanin käytöksestä, niin paha mennä sanomaan.
Jos suhteen tila oli jotain sellaista, että molemmat tiesivät, että sitoutuvat katsomaan mihin suhde johtaa, eli oli aloitettu ns. suhde, niin sitten ymmärrän, että kyseessä oli varmastikin ainakin jonkin asteen peli-ihminen, mutta narsistista käytöstä en AP:n tekstistä pysty löytämään, juurikin siitä syystä, että se ei kerro yhtään mitään, siinä ei ole sisältöä.....
- Tätä_mieltä
Aloittaja on vain katkera kun mies vaihtoi hänet parempaan ja siksi haukkuu miestä narsistiksi, säälittävää.
- Nainenonpaska
Tyypillistä käytöstä naisille
- vaihdaliigaa
Nainenonpaska kirjoitti:
Tyypillistä käytöstä naisille
Ehkä et vain pidä naisista. Kokeile homoutta
- homofobiaa
vaihdaliigaa kirjoitti:
Ehkä et vain pidä naisista. Kokeile homoutta
Sinä et taida pitää homoista. Kokeile heteroutta.
- Mimmi-83
Mun exä on narsku. Se on kauheen yleistä
- narskkuux
Kaikkien naisten exät taitaa olla narskuja tai jostain syystä muuttuvat sellaisiksi suhteen päätyttyä. On se kumma.
- exän-kaveri
Sun exä on idiootti, sinä se narsisti olet, yritit exäsi kavereitakin pokailla. Sähän vedit muutaman vuoden sitä kuin pässiä narussa ottaen vain kaiken hyödyn mitä irti sait.
- siltätuntuu
Naiset on kaikki narsisteja
- Nainenonpaska
Paskoja ne on
- hparjkl
Minun exäni on narsisti. Tai ei me kauaa pystytty yhdessä varsinaisesti olemaan, sen ihmisen lähellä on niin paha olla...ei uskalla edes kuunnolla liikkua, koska mihin tahansa viattomaankin mielipiteeseen tai tapaan tehdä, voi saada aivan kohtuuttoman kiukunpuuskan osakseen. Rakastelu meillä oli suorastaan taivaallinen maailma, se toimi. Minä olin jännällä tavalla koukussa siihen ihmiseen ja tarvitsin jotenkin itsekin sitä ihmistä, vaikka suurimmaksi osaksi tulin loukatuksi.
Siinä sitä tuli useampi vuosi tutkittua toisiamme sitten kuitenkin. Ja kyllä mä uskon, että ihan aidosti tultiin toisillemme tärkeiksi, molemmin puolin. Lopulta oli vaikeaa irrottautua suhteen otteesta, vaikka molemmat tiesi, ettei siitä tule mitään hyvää. Ja, kyllä siellä narsisti kuoren alla on olemassa ihan tuntevan ihmisen logiikka, kylläkin aivan täysin rikotetun tuntevan ihmisen, joka on puolustuskeinokseen ottanut toisten manipuloinnin. Sellaistakin ihmistä voi rakastaa, vaikka tietää, millaista ihmistä rakastaa. Vaan se täytyy muistaa, että suhde pitää sitten rakentaa niille toimiville osille ja sen pitää riittää (meillä seksi ja satunnaisesti myös juttelut) - mitään sellaista inhimillistä "tottakai parisuhde on vastavuoroinen" -osuutta siltä ihmiseltä et saa. Hän ei halua (eikä pysty) suurinta osaa siitä tarpeesta täyttämään, jota toivoisit ihmissuhteessa saavasi (esim. luottamus).
Jos haluat pitää oman elämäsi ja rajata siitä hyvin pienen osan "parisuhteelle" - narsisti on mitä parhain kumppani. Jos haluat jonkun jakamaan elämää kanssasi kokonaisvaltaisemmin - pysy erossa narsistista. Kaikkea hyvää niin narsisteille kuin muillekin - toivottavasti jokainen voisi löytää onnellisuuden omalla tavallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29411506
- 1447106
- 1045902
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425239- 524351
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304179On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323581- 613574
- 813167
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223105