Auton liikennekäyttöönotto ostotilanteessa

Avuntarpeesssa

Olen viikonloppuna mahdollisesti menossa hakemaan uutta autoa itselleni yksityiseltä omistajalta. Auto on seisonnassa mutta täytyy ajaa pois sieltä & muutenkin auto on kunnossa ja tulossa käyttöautoksi saman tien.

Olen aikaisemmin käynyt konttorilla ottamassa auton pois seisonnasta, mutta tällä kertaa viikonloppu ja ilta kyseessä jolloin konttorit eivät ole auki.

Kaverit puhuivat ja itsekkin vähän trafilta vilkasin että auton voi ottaa verkossa seisonnasta takaisin liikennekäyttöön.

Miten tämä sitten toimii ostohetkellä? Tekeekö myyjä tämän ilmoituksen verkossa, sitten tulostetaan kuitti ja annetaan ostajalle (minulle) jonka jälkeen auto on virallisesti liikennekäytössä. Ja sitten seuraavana arkipäivänä käydään konttorilla kuitin kanssa laittamassa omiin nimiin? Näin minä sen ymmärsin.

Mutta eikö trafi lähetä uudet rekisteriotteet tälle myyjälle kun hän on tehnyt tämän liikennekäyttöönoton verkossa? Lähettääkö myyjä sitten paperit minulle? Tämä kohta jäänyt vähän pimeeksi.

1

141

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjepomistaja

Jos joku muu tässä tilanteessa niin omistaja laittaa liikennekäyttöön ja ostaja vaihtaa nimiinsä. (Ajat auton kotiin ed.omistajan vakuutuksilla.)

Jos omistaja vänkää vastaan niin elä osta autoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3364
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1891
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1279
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      131
      1088
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1023
    6. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      964
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      946
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      905
    9. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      889
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34